[Treatment of HPV-associated Anal Lesions in HIV-positive Patients - Comparison of Surgical Treatment and Topical Therapy with Imiquimod].

Behandlung HPV-assoziierter analer Läsionen bei HIV-positiven Patienten – chirurgische Abtragung vs. topische Therapie mit Imiquimod.

Journal

Zentralblatt fur Chirurgie
ISSN: 1438-9592
Titre abrégé: Zentralbl Chir
Pays: Germany
ID NLM: 0413645

Informations de publication

Date de publication:
Aug 2019
Historique:
pubmed: 4 7 2018
medline: 2 11 2019
entrez: 4 7 2018
Statut: ppublish

Résumé

In HIV In this study, we contrasted surgical resection and topical imiquimod therapy of HPV-associated anal lesions in HIV This was a retrospective analysis of 97 HIV In 53/97 patients (54%), HPV-associated anal disease was diagnosed upon the first visit. In approx. 50% of the patients, the HIV infection was adequately controlled (52 patients with viral load < 40 copies [53.6%]) under cART. The mean age was 41.0 ± 11.6 years. In 7/53 patients with macroscopic C. ac., low-grade and in 18/53 patients high-grade AIN were additionally confirmed. Success rates of surgical resection, imiquimod treatment and the combination of the two were compared. Complete remission of C. ac. and AIN four weeks after treatment was considered a therapeutic success. For C. ac., success rates with imiquimod were 5/25 (20.0%) vs. surgery* 30/57 (52.6%, Mann-Whitney U test p < 0.05) vs. surgery+imiquimod 7/15 (46.7%). For AIN, success rates with imiquimod were 4/24 (16.7%) vs. surgery* 47/83 (56.7%, Mann-Whitney U test p < 0.05) vs. surgery+imiquimod 9/21 (42.8%). In 7/92 (13%) of surgical treatments, complications were reported: four minor and two significant bleeding episodes and one perianal thrombosis. No side effects of imiquimod were documented besides skin irritation. Surgery is more effective than topical imiquimod as initial therapy of HPV-related anogenital disease in HIV Regelmäßige proktologische Untersuchungen sind bei HIV Es sollte untersucht werden, ob sich chirurgische Abtragung und topische Therapie mit Imiquimod bez. Heilungsraten und Outcome bei HPV-assoziierten analen Läsionen unterscheiden und ob ein synergistischer Effekt vorliegt. Es wurden bei 97 HIV Bei 53/97 (54%) HIV Eine operative Erstbehandlung von HPV-assoziierten analen Läsionen bei HIV

Sections du résumé

OBJECTIVES OBJECTIVE
In HIV
BACKGROUND BACKGROUND
In this study, we contrasted surgical resection and topical imiquimod therapy of HPV-associated anal lesions in HIV
METHODS METHODS
This was a retrospective analysis of 97 HIV
RESULTS RESULTS
In 53/97 patients (54%), HPV-associated anal disease was diagnosed upon the first visit. In approx. 50% of the patients, the HIV infection was adequately controlled (52 patients with viral load < 40 copies [53.6%]) under cART. The mean age was 41.0 ± 11.6 years. In 7/53 patients with macroscopic C. ac., low-grade and in 18/53 patients high-grade AIN were additionally confirmed. Success rates of surgical resection, imiquimod treatment and the combination of the two were compared. Complete remission of C. ac. and AIN four weeks after treatment was considered a therapeutic success. For C. ac., success rates with imiquimod were 5/25 (20.0%) vs. surgery* 30/57 (52.6%, Mann-Whitney U test p < 0.05) vs. surgery+imiquimod 7/15 (46.7%). For AIN, success rates with imiquimod were 4/24 (16.7%) vs. surgery* 47/83 (56.7%, Mann-Whitney U test p < 0.05) vs. surgery+imiquimod 9/21 (42.8%). In 7/92 (13%) of surgical treatments, complications were reported: four minor and two significant bleeding episodes and one perianal thrombosis. No side effects of imiquimod were documented besides skin irritation.
CONCLUSION CONCLUSIONS
Surgery is more effective than topical imiquimod as initial therapy of HPV-related anogenital disease in HIV
HINTERGRUND UNASSIGNED
Regelmäßige proktologische Untersuchungen sind bei HIV
ZIEL DER ARBEIT UNASSIGNED
Es sollte untersucht werden, ob sich chirurgische Abtragung und topische Therapie mit Imiquimod bez. Heilungsraten und Outcome bei HPV-assoziierten analen Läsionen unterscheiden und ob ein synergistischer Effekt vorliegt.
MATERIAL UND METHODEN METHODS
Es wurden bei 97 HIV
ERGEBNISSE UNASSIGNED
Bei 53/97 (54%) HIV
DISKUSSION CONCLUSIONS
Eine operative Erstbehandlung von HPV-assoziierten analen Läsionen bei HIV

Autres résumés

Type: Publisher (ger)
Regelmäßige proktologische Untersuchungen sind bei HIV

Identifiants

pubmed: 29969823
doi: 10.1055/a-0632-2017
doi:

Substances chimiques

Aminoquinolines 0
Antineoplastic Agents 0
Imiquimod P1QW714R7M

Types de publication

Journal Article

Langues

ger

Sous-ensembles de citation

IM

Pagination

349-354

Informations de copyright

Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York.

Déclaration de conflit d'intérêts

Die Autoren geben an, dass kein Interessenkonflikt besteht.

Auteurs

Martin W von Websky (MWV)

Klinik und Poliklinik für Allgemein-, Viszeral-, Thorax- und Gefäßchirurgie, Universitätsklinikum Bonn, Deutschland.

Paul C Wesselmann (PC)

Klinik und Poliklinik für Allgemein-, Viszeral-, Thorax- und Gefäßchirurgie, Universitätsklinikum Bonn, Deutschland.

Carolynne Schwarze-Zander (C)

Medizinische Klinik und Polikinik I, Universitätsklinikum Bonn, Deutschland.

Tim Oliver Vilz (TO)

Klinik und Poliklinik für Allgemein-, Viszeral-, Thorax- und Gefäßchirurgie, Universitätsklinikum Bonn, Deutschland.

Burkhard Stoffels (B)

Klinik und Poliklinik für Allgemein-, Viszeral-, Thorax- und Gefäßchirurgie, Universitätsklinikum Bonn, Deutschland.

Christoph Boesecke (C)

Medizinische Klinik und Polikinik I, Universitätsklinikum Bonn, Deutschland.

Jürgen Rockstroh (J)

Medizinische Klinik und Polikinik I, Universitätsklinikum Bonn, Deutschland.

Jörg C Kalff (JC)

Klinik und Poliklinik für Allgemein-, Viszeral-, Thorax- und Gefäßchirurgie, Universitätsklinikum Bonn, Deutschland.

Dimitrios Pantelis (D)

Klinik und Poliklinik für Allgemein-, Viszeral-, Thorax- und Gefäßchirurgie, Universitätsklinikum Bonn, Deutschland.

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Classifications MeSH