Spinal Immobilization in the Trauma Room - a Survey-Based Analysis at German Level I Trauma Centers.

Die Immobilisation der Wirbelsäule im Schockraum – eine umfragebasierte Analyse in den deutschen überregionalen Traumazentren.

Journal

Zeitschrift fur Orthopadie und Unfallchirurgie
ISSN: 1864-6743
Titre abrégé: Z Orthop Unfall
Pays: Germany
ID NLM: 101308227

Informations de publication

Date de publication:
Dec 2020
Historique:
pubmed: 22 10 2019
medline: 4 2 2021
entrez: 22 10 2019
Statut: ppublish

Résumé

Spinal immobilization is a standard procedure in daily out-of-hospital emergency care. Homogenous recommendations concerning the immobilization of trauma patients during the first therapy in the emergency department do not exist. The aim of the current study was the analysis of the existing strategies concerning spinal immobilization in German level I trauma centers by an internet-based survey. The current study is a survey-based analysis of the current strategies concerning spinal immobilization in all 107 level I trauma centers in Germany. The internet-based survey consists of 6 items asking about immobilization in the emergency department. The return rate was 47.7%. In 14 (28.6%) level I trauma centers the patients remained immobilized on the immobilization tool used by the professional emergency care providers. In 19 (38.8%) level I trauma centers the patients were transferred to a stretcher with a soft positioning mattress on it. Patient transfer to a spineboard or to a TraumaMattress was performed in 11 (22.4%) and 7 (14.3%) level I trauma centers, respectively. Trauma patients were never transferred to a vacuum mattress. Cervical spine protection was most of the time performed by a cervical collar (n = 48; 98.0%). In general, the survey's participants were mainly satisfied (mean = 84/100) with the current strategy of spinal immobilization. The satisfaction was best if the spineboard is used. Patient positioning during initial emergency therapy in the emergency department of German level I trauma centers is highly heterogenous. Besides complete full body immobilization, also the lack of any immobilization was reported by the survey's participants. Die Immobilisation der Wirbelsäule beim unfallverletzten Patienten ist eine Standardmaßnahme in der präklinischen Notfallmedizin. Einheitliche Empfehlungen zur Immobilisation des Patienten während der Akuttherapie im Krankenhaus existieren nicht. Ziel der aktuellen Studie ist die Analyse der unterschiedlichen Vorgehensweisen bei der Wirbelsäulenimmobilisation in den überregionalen Traumazentren Deutschlands mittels einer internetbasierten Umfrage. Bei der aktuellen Studie handelt es sich um eine umfragebasierte Analyse der aktuellen Durchführung der Immobilisation der Wirbelsäule in den 107 überregionalen Traumazentren Deutschlands. Die internetbasierte Umfrage enthielt insgesamt 6 Fragen zur innerklinischen Lagerung der Patienten. Die Rücklaufquote betrug 47,7%. In 14 (28,6%) Traumazentren verbleiben die Patienten in der Art und Weise immobilisiert, wie dies durch das Rettungsfachpersonal durchgeführt wurde. In 19 (38,8%) Traumazentren werden die Patienten auf eine Liege mit Weichlagerungsmatratze umgelagert. Die Umlagerung auf das Spineboard und die TraumaMattress erfolgt in 11 (22,4%) bzw. 7 (14,3%) Traumazentren. Eine Umlagerung des Patienten auf die Vakuummatratze erfolgt in keinem Fall. Die Halswirbelsäule wird meist mittels einer Zervikalstütze immobilisiert (n = 48; 98,0%). Im Mittel geben die Befragten eine hohe Zufriedenheit (Median = 84 von 100) mit der derzeit durchgeführten Immobilisation der Patienten an. Am höchsten ist diese bei der Nutzung des Spineboards. Die Lagerung von Patienten während der initialen Notfallbehandlung in den deutschen überregionalen Traumazentren ist uneinheitlich. Sowohl die Ganzkörperimmobilisation als auch die komplette Aufhebung der Immobilisation wurden beschrieben.

Sections du résumé

BACKGROUND BACKGROUND
Spinal immobilization is a standard procedure in daily out-of-hospital emergency care. Homogenous recommendations concerning the immobilization of trauma patients during the first therapy in the emergency department do not exist. The aim of the current study was the analysis of the existing strategies concerning spinal immobilization in German level I trauma centers by an internet-based survey.
MATERIALS AND METHODS METHODS
The current study is a survey-based analysis of the current strategies concerning spinal immobilization in all 107 level I trauma centers in Germany. The internet-based survey consists of 6 items asking about immobilization in the emergency department.
RESULTS RESULTS
The return rate was 47.7%. In 14 (28.6%) level I trauma centers the patients remained immobilized on the immobilization tool used by the professional emergency care providers. In 19 (38.8%) level I trauma centers the patients were transferred to a stretcher with a soft positioning mattress on it. Patient transfer to a spineboard or to a TraumaMattress was performed in 11 (22.4%) and 7 (14.3%) level I trauma centers, respectively. Trauma patients were never transferred to a vacuum mattress. Cervical spine protection was most of the time performed by a cervical collar (n = 48; 98.0%). In general, the survey's participants were mainly satisfied (mean = 84/100) with the current strategy of spinal immobilization. The satisfaction was best if the spineboard is used.
DISCUSSION CONCLUSIONS
Patient positioning during initial emergency therapy in the emergency department of German level I trauma centers is highly heterogenous. Besides complete full body immobilization, also the lack of any immobilization was reported by the survey's participants.
EINLEITUNG UNASSIGNED
Die Immobilisation der Wirbelsäule beim unfallverletzten Patienten ist eine Standardmaßnahme in der präklinischen Notfallmedizin. Einheitliche Empfehlungen zur Immobilisation des Patienten während der Akuttherapie im Krankenhaus existieren nicht. Ziel der aktuellen Studie ist die Analyse der unterschiedlichen Vorgehensweisen bei der Wirbelsäulenimmobilisation in den überregionalen Traumazentren Deutschlands mittels einer internetbasierten Umfrage.
MATERIAL UND METHODEN METHODS
Bei der aktuellen Studie handelt es sich um eine umfragebasierte Analyse der aktuellen Durchführung der Immobilisation der Wirbelsäule in den 107 überregionalen Traumazentren Deutschlands. Die internetbasierte Umfrage enthielt insgesamt 6 Fragen zur innerklinischen Lagerung der Patienten.
ERGEBNISSE UNASSIGNED
Die Rücklaufquote betrug 47,7%. In 14 (28,6%) Traumazentren verbleiben die Patienten in der Art und Weise immobilisiert, wie dies durch das Rettungsfachpersonal durchgeführt wurde. In 19 (38,8%) Traumazentren werden die Patienten auf eine Liege mit Weichlagerungsmatratze umgelagert. Die Umlagerung auf das Spineboard und die TraumaMattress erfolgt in 11 (22,4%) bzw. 7 (14,3%) Traumazentren. Eine Umlagerung des Patienten auf die Vakuummatratze erfolgt in keinem Fall. Die Halswirbelsäule wird meist mittels einer Zervikalstütze immobilisiert (n = 48; 98,0%). Im Mittel geben die Befragten eine hohe Zufriedenheit (Median = 84 von 100) mit der derzeit durchgeführten Immobilisation der Patienten an. Am höchsten ist diese bei der Nutzung des Spineboards.
DISKUSSION CONCLUSIONS
Die Lagerung von Patienten während der initialen Notfallbehandlung in den deutschen überregionalen Traumazentren ist uneinheitlich. Sowohl die Ganzkörperimmobilisation als auch die komplette Aufhebung der Immobilisation wurden beschrieben.

Autres résumés

Type: Publisher (ger)
Die Immobilisation der Wirbelsäule beim unfallverletzten Patienten ist eine Standardmaßnahme in der präklinischen Notfallmedizin. Einheitliche Empfehlungen zur Immobilisation des Patienten während der Akuttherapie im Krankenhaus existieren nicht. Ziel der aktuellen Studie ist die Analyse der unterschiedlichen Vorgehensweisen bei der Wirbelsäulenimmobilisation in den überregionalen Traumazentren Deutschlands mittels einer internetbasierten Umfrage.

Identifiants

pubmed: 31634951
doi: 10.1055/a-1007-2092
doi:

Types de publication

Journal Article

Langues

eng ger

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Pagination

597-603

Informations de copyright

Thieme. All rights reserved.

Déclaration de conflit d'intérêts

The authors declare that they have no conflict of interest./Die Autoren geben an, dass kein Interessenkonflikt besteht.

Auteurs

Andreas Gather (A)

Department of Trauma Surgery and Orthopaedics, BG Klinik Ludwigshafen.

Elena Spancken (E)

Department of Trauma Surgery and Orthopaedics, BG Klinik Ludwigshafen.

Matthias Münzberg (M)

Department of Trauma Surgery and Orthopaedics, BG Klinik Ludwigshafen.

Paul Alfred Grützner (PA)

Department of Trauma Surgery and Orthopaedics, BG Klinik Ludwigshafen.

Michael Kreinest (M)

Department of Trauma Surgery and Orthopaedics, BG Klinik Ludwigshafen.

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