[The interdisciplinary orthogeriatric ward round : Recommendations for the clinical routine].
Die interdisziplinäre alterstraumatologische Visite : Empfehlungen für den Klinikalltag.
Antimicrobial stewardship
Delirium
Drug therapy
Patient care
Trauma centers
Journal
Der Unfallchirurg
ISSN: 1433-044X
Titre abrégé: Unfallchirurg
Pays: Germany
ID NLM: 8502736
Informations de publication
Date de publication:
Feb 2021
Feb 2021
Historique:
pubmed:
14
6
2020
medline:
9
2
2021
entrez:
14
6
2020
Statut:
ppublish
Résumé
An orthogeriatric co-management can improve the quality of care for geriatric trauma patients. The aim of this study was the establishment of treatment recommendations for the clinical routine in order to improve the quality of care for geriatric trauma patients. Over a period of 7 months, 226 patients were discussed and visited once a week on 29 defined days, taking into account current laboratory results, vital signs, the medication as well as the clinical assessment by the nursing personnel. Besides physicians of different medical specialties (trauma surgery, geriatrics, clinical pharmacology, microbiology), members of the nursing staff and case managers took part in the ward rounds. On average, three treatment recommendations were made per patient visit (two pharmacological and one non-pharmacological recommendation [e.g. concerning fluid and delirium management]). The pharmacological and non-pharmacological recommendations were divided into several subcategories. The most frequent pharmacological recommendation was the discontinuation of a drug (30.4% of all pharmacological recommendations). The pharmacotherapy of geriatric patients requires careful consideration of contraindications, adverse drug reactions, duplicate medications, circadian aspects, and renal function. Regular re-evaluation of medical equipment can prevent catheter-associated infections. Identification and management of postoperative delirium is an integral component of the interdisciplinary orthogeriatric ward round. Evaluation of anti-infective treatment regimens with the expertise of a microbiologist/infectiologist proved to be very beneficial. HINTERGRUND: Ein orthogeriatrisches Komanagement kann die Behandlungsqualität alterstraumatologischer Patienten verbessern. Ziel dieser Arbeit ist es, Handlungsempfehlungen für den Klinikalltag zu formulieren, um die stationäre Behandlung unfallchirurgischer geriatrischer Patienten zu verbessern. Über einen Zeitraum von 7 Monaten wurden 226 Patienten an 29 definierten, wöchentlichen Tagen unter Berücksichtigung aktueller Laborergebnisse, Vitalparameter, der Medikation sowie der klinischen Einschätzung des Pflegepersonals besprochen und visitiert. Neben Ärzten verschiedener Fachrichtungen (Unfallchirurgie, Geriatrie, Klinische Pharmakologie, Mikrobiologie) nahmen Pflegekräfte und Case Manager an den Visiten teil. Pro Patientenkontakt wurden im Durchschnitt drei Handlungsempfehlungen ausgesprochen (zwei pharmakologische und eine allgemeine Empfehlung [z. B. zum Flüssigkeits- und Delirmanagement]). Pharmakologische und allgemeine Empfehlungen wurden in verschiedene Untergruppen eingeteilt. Die häufigste pharmakologische Empfehlung war, ein Medikament abzusetzen (30,4 % aller pharmakologischen Empfehlungen). Bei der Pharmakotherapie geriatrischer Patienten müssen Kontraindikationen, Nebenwirkungen, Doppelverordnungen, zirkadiane Aspekte und die Nierenfunktion beachtet werden. Durch regelmäßige Reevaluation medizinischer Fremdkörper kann katheterassoziierten Infektionen vorgebeugt werden. Das Erkennen und die Behandlung eines postoperativen Delirs sind essenzielle Bestandteile einer interdisziplinären alterstraumatologischen Visite. Zur Beurteilung einer antiinfektiven Therapie leistet die Expertise eines Mikrobiologen/Infektiologen einen wertvollen Beitrag.
Sections du résumé
BACKGROUND
BACKGROUND
An orthogeriatric co-management can improve the quality of care for geriatric trauma patients.
OBJECTIVE
OBJECTIVE
The aim of this study was the establishment of treatment recommendations for the clinical routine in order to improve the quality of care for geriatric trauma patients.
MATERIAL AND METHODS
METHODS
Over a period of 7 months, 226 patients were discussed and visited once a week on 29 defined days, taking into account current laboratory results, vital signs, the medication as well as the clinical assessment by the nursing personnel. Besides physicians of different medical specialties (trauma surgery, geriatrics, clinical pharmacology, microbiology), members of the nursing staff and case managers took part in the ward rounds.
RESULTS
RESULTS
On average, three treatment recommendations were made per patient visit (two pharmacological and one non-pharmacological recommendation [e.g. concerning fluid and delirium management]). The pharmacological and non-pharmacological recommendations were divided into several subcategories. The most frequent pharmacological recommendation was the discontinuation of a drug (30.4% of all pharmacological recommendations).
CONCLUSION
CONCLUSIONS
The pharmacotherapy of geriatric patients requires careful consideration of contraindications, adverse drug reactions, duplicate medications, circadian aspects, and renal function. Regular re-evaluation of medical equipment can prevent catheter-associated infections. Identification and management of postoperative delirium is an integral component of the interdisciplinary orthogeriatric ward round. Evaluation of anti-infective treatment regimens with the expertise of a microbiologist/infectiologist proved to be very beneficial.
ZUSAMMENFASSUNG
UNASSIGNED
HINTERGRUND: Ein orthogeriatrisches Komanagement kann die Behandlungsqualität alterstraumatologischer Patienten verbessern.
FRAGESTELLUNG
UNASSIGNED
Ziel dieser Arbeit ist es, Handlungsempfehlungen für den Klinikalltag zu formulieren, um die stationäre Behandlung unfallchirurgischer geriatrischer Patienten zu verbessern.
MATERIAL UND METHODEN
METHODS
Über einen Zeitraum von 7 Monaten wurden 226 Patienten an 29 definierten, wöchentlichen Tagen unter Berücksichtigung aktueller Laborergebnisse, Vitalparameter, der Medikation sowie der klinischen Einschätzung des Pflegepersonals besprochen und visitiert. Neben Ärzten verschiedener Fachrichtungen (Unfallchirurgie, Geriatrie, Klinische Pharmakologie, Mikrobiologie) nahmen Pflegekräfte und Case Manager an den Visiten teil.
ERGEBNISSE
UNASSIGNED
Pro Patientenkontakt wurden im Durchschnitt drei Handlungsempfehlungen ausgesprochen (zwei pharmakologische und eine allgemeine Empfehlung [z. B. zum Flüssigkeits- und Delirmanagement]). Pharmakologische und allgemeine Empfehlungen wurden in verschiedene Untergruppen eingeteilt. Die häufigste pharmakologische Empfehlung war, ein Medikament abzusetzen (30,4 % aller pharmakologischen Empfehlungen).
DISKUSSION
CONCLUSIONS
Bei der Pharmakotherapie geriatrischer Patienten müssen Kontraindikationen, Nebenwirkungen, Doppelverordnungen, zirkadiane Aspekte und die Nierenfunktion beachtet werden. Durch regelmäßige Reevaluation medizinischer Fremdkörper kann katheterassoziierten Infektionen vorgebeugt werden. Das Erkennen und die Behandlung eines postoperativen Delirs sind essenzielle Bestandteile einer interdisziplinären alterstraumatologischen Visite. Zur Beurteilung einer antiinfektiven Therapie leistet die Expertise eines Mikrobiologen/Infektiologen einen wertvollen Beitrag.
Autres résumés
Type: Publisher
(ger)
HINTERGRUND: Ein orthogeriatrisches Komanagement kann die Behandlungsqualität alterstraumatologischer Patienten verbessern.
Identifiants
pubmed: 32533212
doi: 10.1007/s00113-020-00833-3
pii: 10.1007/s00113-020-00833-3
pmc: PMC7862189
doi:
Types de publication
Journal Article
Langues
ger
Sous-ensembles de citation
IM
Pagination
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