[Development of a giant bulla under spontaneous breathing by self-inflicted lung injury in a patient with COVID-19 pneumonia].
Entwicklung einer Riesenbulla unter Spontanatmung durch „patient self-inflicted lung injury“ bei COVID-19-Pneumonie.
ARDS
Bulla
COVID-19
High-flow therapy
Patient self-inflicted lung injury
Journal
Der Anaesthesist
ISSN: 1432-055X
Titre abrégé: Anaesthesist
Pays: Germany
ID NLM: 0370525
Informations de publication
Date de publication:
04 2022
04 2022
Historique:
received:
16
04
2021
accepted:
23
10
2021
revised:
20
10
2021
pubmed:
24
11
2021
medline:
9
4
2022
entrez:
23
11
2021
Statut:
ppublish
Résumé
The outbreak of SARS-CoV‑2 and the associated COVID-19 pandemic pose major challenges to healthcare systems worldwide. New data on diagnosis, clinical presentation and treatment of the disease are published on a daily basis. This case report describes the fatal course of severe COVID-19 pneumonia in an 81-year-old patient with no previous pulmonary disease who developed a giant bulla during non-invasive high-flow oxygen therapy. Virus-induced diffuse destruction of alveolar tissue or patient self-inflicted lung injury (P-SILI) are discussed as possible pathomechanisms. Future studies must determine whether lung-protective mechanical ventilation with high levels of sedation and paralysis to suppress spontaneous respiratory drive and to reduce transpulmonary pressure can prevent structural lung damage induced both by the virus and P‑SILI in COVID-19 patients with ARDS. SARS-CoV‑2 und die damit assoziierte COVID-19-Erkrankung stellen Gesundheitssysteme weltweit vor große Herausforderungen. Fast täglich werden neue Erkenntnisse zu Diagnostik, Klinik und Therapie der Erkrankung publiziert. Dieser Fallbericht beschreibt den letalen Krankheitsverlauf eines 81-jährigen Patienten ohne pulmonale Vorerkrankungen, der als Komplikation der COVID-19-Pneumonie unter nichtinvasiver High-Flow-Sauerstofftherapie eine Riesenbulla entwickelte. Pathophysiologisch kommen/kommt eine virusbedingte diffuse Zerstörung des Alveolargewebes und/oder die „patient self-inflicted lung injury“ in Betracht.
Autres résumés
Type: Publisher
(ger)
SARS-CoV‑2 und die damit assoziierte COVID-19-Erkrankung stellen Gesundheitssysteme weltweit vor große Herausforderungen. Fast täglich werden neue Erkenntnisse zu Diagnostik, Klinik und Therapie der Erkrankung publiziert. Dieser Fallbericht beschreibt den letalen Krankheitsverlauf eines 81-jährigen Patienten ohne pulmonale Vorerkrankungen, der als Komplikation der COVID-19-Pneumonie unter nichtinvasiver High-Flow-Sauerstofftherapie eine Riesenbulla entwickelte. Pathophysiologisch kommen/kommt eine virusbedingte diffuse Zerstörung des Alveolargewebes und/oder die „patient self-inflicted lung injury“ in Betracht.
Identifiants
pubmed: 34811572
doi: 10.1007/s00101-021-01072-w
pii: 10.1007/s00101-021-01072-w
pmc: PMC8608363
doi:
Types de publication
Case Reports
Journal Article
Langues
ger
Sous-ensembles de citation
IM
Pagination
303-306Informations de copyright
© 2021. The Author(s).
Références
Anaesthesist. 2021 Dec;70(Suppl 1):19-29
pubmed: 33245382
Respir Med Case Rep. 2020;31:101187
pubmed: 32837901
BMJ Case Rep. 2020 Oct 29;13(10):
pubmed: 33122234
Dtsch Arztebl Int. 2020 Aug 3;117(31-32):528-533
pubmed: 32900426
Am J Case Rep. 2020 Jul 23;21:e926136
pubmed: 32701934
Am J Trop Med Hyg. 2020 Sep;103(3):943-944
pubmed: 32662395
Eur J Cardiothorac Surg. 2020 Oct 1;58(4):858-860
pubmed: 32951046
Am J Respir Crit Care Med. 2017 Feb 15;195(4):438-442
pubmed: 27626833
Crit Care Med. 2016 Feb;44(2):282-90
pubmed: 26584191
Korean J Radiol. 2020 May;21(5):541-544
pubmed: 32207255
Expert Rev Respir Med. 2018 May;12(5):403-414
pubmed: 29575957