Clinical Signs for Differential Diagnosis of Eyelid Tumours.

Klinische Zeichen zur Differenzialdiagnose von Augenlidtumoren.

Journal

Klinische Monatsblatter fur Augenheilkunde
ISSN: 1439-3999
Titre abrégé: Klin Monbl Augenheilkd
Pays: Germany
ID NLM: 0014133

Informations de publication

Date de publication:
Jan 2023
Historique:
entrez: 27 1 2023
pubmed: 28 1 2023
medline: 1 2 2023
Statut: ppublish

Résumé

This article aims to present the differential diagnostics of benign and malignant eyelid tumours. The most common malignant eyelid tumour is basal cell carcinoma, followed by squamous cell carcinoma. The common signs of malignity are loss of lashes, ulceration, and infiltration of the lesion. Often the clinical appearance is various and therefore only a histological analysis gives the proper diagnosis. For most tumours, surgical resection is the gold standard of therapy. The reconstruction of the defects should be performed by an experienced oculoplastic surgeon. In malignant tumours that require large safety margins, the defect can be easily very large, and the reconstruction must then be performed with advanced ophthalmic plastic reconstruction techniques. Dieser Artikel zielt darauf ab, die Differenzialdiagnostik von gutartigen und bösartigen Augenlidtumoren darzustellen. Der am häufigsten bösartige Augenlidtumor ist das Basalzellkarzinom, gefolgt vom Plattenepithelkarzinom. Die häufigsten Anzeichen von Malignität sind Verlust von Wimpern, Ulzeration und Infiltration der Läsion. Das klinische Erscheinungsbild ist vielfältig und daher nur ein histologisches. Die Analyse liefert die richtige Diagnose. Bei den meisten Tumoren ist die chirurgische Resektion der Goldstandard der Therapie. Die Rekonstruktion sollte von einem erfahrenen ophthalmoplastischen Chirurgen durchgeführt werden. Bei bösartigen Tumoren, die großen Sicherheitsabstand erfordern, kann der Defekt leicht sehr groß werden. Die Rekonstruktion muss dann mit fortgeschrittenen Techniken der plastischen Rekonstruktion durchgeführt werden.

Autres résumés

Type: Publisher (ger)
Dieser Artikel zielt darauf ab, die Differenzialdiagnostik von gutartigen und bösartigen Augenlidtumoren darzustellen. Der am häufigsten bösartige Augenlidtumor ist das Basalzellkarzinom, gefolgt vom Plattenepithelkarzinom. Die häufigsten Anzeichen von Malignität sind Verlust von Wimpern, Ulzeration und Infiltration der Läsion. Das klinische Erscheinungsbild ist vielfältig und daher nur ein histologisches. Die Analyse liefert die richtige Diagnose. Bei den meisten Tumoren ist die chirurgische Resektion der Goldstandard der Therapie. Die Rekonstruktion sollte von einem erfahrenen ophthalmoplastischen Chirurgen durchgeführt werden. Bei bösartigen Tumoren, die großen Sicherheitsabstand erfordern, kann der Defekt leicht sehr groß werden. Die Rekonstruktion muss dann mit fortgeschrittenen Techniken der plastischen Rekonstruktion durchgeführt werden.

Identifiants

pubmed: 36706766
doi: 10.1055/a-1996-0950
doi:

Types de publication

Journal Article

Langues

eng

Sous-ensembles de citation

IM

Pagination

13-23

Informations de copyright

Thieme. All rights reserved.

Déclaration de conflit d'intérêts

The authors declare that they have no conflict of interest.

Auteurs

Adam Kopecky (A)

Ophthalmology Clinic, University Hospital Ostrava, Ostrava, Czech Republic.
Department of Ophthalmology, University Hospital of Cologne, Cologne, Germany.
Department of Craniofacial Surgery, University of Ostrava Faculty of Medicine, Olomouc, Czech Republic.

Alexander Christopher Rokohl (AC)

Department of Ophthalmology, University Hospital of Cologne, Cologne, Germany.

Piotr Jakub Gaca (PJ)

Department of Ophthalmology, University Hospital of Cologne, Cologne, Germany.

Philomena A Wawer Matos (PAW)

Department of Ophthalmology, University Hospital of Cologne, Cologne, Germany.

Jan Nemcansky (J)

Ophthalmology Clinic, University Hospital Ostrava, Ostrava, Czech Republic.
Department of Craniofacial Surgery, University of Ostrava Faculty of Medicine, Ostrava, Czech Republic.

Ludwig M Heindl (LM)

Department of Ophthalmology, University Hospital of Cologne, Cologne, Germany.
Center for Integrated Oncology (CIO) - Aachen - Bonn - Cologne - Düsseldorf, Cologne, Germany.

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