Risk of tuberculosis transmission by children to healthcare workers - a comprehensive review.

children face masks healthcare workers transmission tuberculosis

Journal

GMS hygiene and infection control
ISSN: 2196-5226
Titre abrégé: GMS Hyg Infect Control
Pays: Germany
ID NLM: 101609519

Informations de publication

Date de publication:
2023
Historique:
medline: 5 7 2023
pubmed: 5 7 2023
entrez: 5 7 2023
Statut: epublish

Résumé

Healthcare workers (HCWs) are at increased risk of becoming infected with To assess the magnitude of Mtbc transmission by children under the age of 15 years to HCW. Medline, Google Scholar and Cochrane library were searched to select primary studies in which a child was the presumed index case and exposed HCW were screened for latent TB infection (LTBI). Of 4,702 abstracts, 15 original case reports covering 16 children with TB were identified. In sum, 1,395 HCW were contact persons and underwent testing. Ten of the studies reported TST conversion, amounting to 35 (2.9%) of the 1,228 HCW tested. In three of the TST-based and both of the studies that used IGRA testing, conversion was absent. 12 of the 15 studies (80%) reported exposure of HCW in neonatal intensive units (NICUs) to premature infants suffering from congenital pulmonary TB. One study including two infants addressed possible pulmonary Mtbc transmission in a general pediatric ward. Extrapulmonary transmission by aerosolized Mtbc was suggested in two patients, an infant with tuberculous peritonitis and a 12-year-old adolescent with pleurisy, and culture-confirmed only after the child had undergone video-assisted thoracoscopic surgery. Routine use of protective facemasks by HCW before exposure was not mentioned in any of the included studies. The results suggest that the risk of Mtbc transmission from children to HCW is low. Particular attention should be paid to infection risk during respiratory manipulations in NICUs. The consistent wearing of facemasks may further reduce the risk of Mtbc transmission. Medizinisches Personal (MP) ist einem erhöhten Risiko ausgesetzt, sich mit Bewertung des Ausmaßes der Mtbc-Übertragung durch Kinder unter 15 Jahren auf MP. Die Datenbanken Medline, Google Scholar und die Cochrane-Bibliothek wurden durchsucht, um Originalstudien zu finden, bei denen Kinder als mutmaßliche, an Tuberkulose (TB) erkrankte Personen beschrieben, und bei denen exponierte BiG auf das Vorliegen einer latenten Tuberkuloseinfektion (LTBI) untersucht wurden. Aus 4.702 Abstracts wurden 15 Originalstudien identifiziert, die 16 Kinder mit TB als mutmaßliche Infektionsquelle dokumentierten. Insgesamt waren 1.395 BiG Kontaktpersonen, die auch getestet wurden. 10 Studien berichteten über eine TST-Konversion bei 35 (2,9%) der 1.228 getesteten MP. In drei der TST-basierten Studien und in den beiden Studien, die IGRA-Tests verwendeten, gab es keine Konversion. Zwölf der 15 Studien (80%) berichteten über die Exposition von MP in neonatalen Intensivstationen durch Frühgeborene, die an angeborener Lungentuberkulose litten. Eine Studie mit zwei Säuglingen befasste sich mit einer möglichen pulmonalen Mtbc-Übertragung auf einer allgemeinen pädiatrischen Station. Bei zwei Patienten, einem Säugling mit tuberkulöser Peritonitis und einem 12-jährigen Jugendlichen mit Pleuritis wurde eine extrapulmonale Übertragung durch aerosolierte Mtbc vermutet, wobei die TB bei Letzterem erst im Rahmen einer videounterstützten Thorakoskopie kulturell bestätigt wurde. Die routinemäßige Verwendung von Gesichtsschutzmasken durch MP vor Exposition wurde in keiner der einbezogenen Studien erwähnt. Die Ergebnisse unseres umfassenden Reviews deuten darauf hin, dass das Risiko einer Mtbc-Übertragung von Kindern auf MP gering ist. Besondere Aufmerksamkeit sollte dem Infektionsrisiko bei Atemwegsmanipulationen auf Neugeborenen-Stationen gewidmet werden. Das konsequente Tragen von Gesichtsmasken kann das Risiko einer Mtbc-Übertragung weiter verringern.

Sections du résumé

Background UNASSIGNED
Healthcare workers (HCWs) are at increased risk of becoming infected with
Objective UNASSIGNED
To assess the magnitude of Mtbc transmission by children under the age of 15 years to HCW.
Methods UNASSIGNED
Medline, Google Scholar and Cochrane library were searched to select primary studies in which a child was the presumed index case and exposed HCW were screened for latent TB infection (LTBI).
Results UNASSIGNED
Of 4,702 abstracts, 15 original case reports covering 16 children with TB were identified. In sum, 1,395 HCW were contact persons and underwent testing. Ten of the studies reported TST conversion, amounting to 35 (2.9%) of the 1,228 HCW tested. In three of the TST-based and both of the studies that used IGRA testing, conversion was absent. 12 of the 15 studies (80%) reported exposure of HCW in neonatal intensive units (NICUs) to premature infants suffering from congenital pulmonary TB. One study including two infants addressed possible pulmonary Mtbc transmission in a general pediatric ward. Extrapulmonary transmission by aerosolized Mtbc was suggested in two patients, an infant with tuberculous peritonitis and a 12-year-old adolescent with pleurisy, and culture-confirmed only after the child had undergone video-assisted thoracoscopic surgery. Routine use of protective facemasks by HCW before exposure was not mentioned in any of the included studies.
Conclusions UNASSIGNED
The results suggest that the risk of Mtbc transmission from children to HCW is low. Particular attention should be paid to infection risk during respiratory manipulations in NICUs. The consistent wearing of facemasks may further reduce the risk of Mtbc transmission.
Hintergrund UNASSIGNED
Medizinisches Personal (MP) ist einem erhöhten Risiko ausgesetzt, sich mit
Zielsetzung UNASSIGNED
Bewertung des Ausmaßes der Mtbc-Übertragung durch Kinder unter 15 Jahren auf MP.
Methoden UNASSIGNED
Die Datenbanken Medline, Google Scholar und die Cochrane-Bibliothek wurden durchsucht, um Originalstudien zu finden, bei denen Kinder als mutmaßliche, an Tuberkulose (TB) erkrankte Personen beschrieben, und bei denen exponierte BiG auf das Vorliegen einer latenten Tuberkuloseinfektion (LTBI) untersucht wurden.
Ergebnisse UNASSIGNED
Aus 4.702 Abstracts wurden 15 Originalstudien identifiziert, die 16 Kinder mit TB als mutmaßliche Infektionsquelle dokumentierten. Insgesamt waren 1.395 BiG Kontaktpersonen, die auch getestet wurden. 10 Studien berichteten über eine TST-Konversion bei 35 (2,9%) der 1.228 getesteten MP. In drei der TST-basierten Studien und in den beiden Studien, die IGRA-Tests verwendeten, gab es keine Konversion. Zwölf der 15 Studien (80%) berichteten über die Exposition von MP in neonatalen Intensivstationen durch Frühgeborene, die an angeborener Lungentuberkulose litten. Eine Studie mit zwei Säuglingen befasste sich mit einer möglichen pulmonalen Mtbc-Übertragung auf einer allgemeinen pädiatrischen Station. Bei zwei Patienten, einem Säugling mit tuberkulöser Peritonitis und einem 12-jährigen Jugendlichen mit Pleuritis wurde eine extrapulmonale Übertragung durch aerosolierte Mtbc vermutet, wobei die TB bei Letzterem erst im Rahmen einer videounterstützten Thorakoskopie kulturell bestätigt wurde. Die routinemäßige Verwendung von Gesichtsschutzmasken durch MP vor Exposition wurde in keiner der einbezogenen Studien erwähnt.
Schlussfolgerungen UNASSIGNED
Die Ergebnisse unseres umfassenden Reviews deuten darauf hin, dass das Risiko einer Mtbc-Übertragung von Kindern auf MP gering ist. Besondere Aufmerksamkeit sollte dem Infektionsrisiko bei Atemwegsmanipulationen auf Neugeborenen-Stationen gewidmet werden. Das konsequente Tragen von Gesichtsmasken kann das Risiko einer Mtbc-Übertragung weiter verringern.

Autres résumés

Type: Publisher (ger)
Medizinisches Personal (MP) ist einem erhöhten Risiko ausgesetzt, sich mit

Identifiants

pubmed: 37405249
doi: 10.3205/dgkh000439
pii: dgkh000439
pmc: PMC10316281
doi:

Types de publication

Journal Article Review

Langues

eng

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Doc13

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Copyright © 2023 Diel et al.

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The authors declare that they have no competing interests.

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Auteurs

Roland Diel (R)

Institute for Epidemiology, University Medical Hospital Schleswig-Holstein, Kiel, Germany.
LungClinic Grosshansdorf, Airway Research Center North (ARCN), German Center for Lung Research (DZL), Grosshansdorf, Germany.

Albert Nienhaus (A)

Institute for Health Service Research in Dermatology and Nursing (IVDP), University Medical Center Hamburg-Eppendorf, Hamburg, Germany.
Institution for Statutory Accident Insurance and Prevention in the Health and Welfare Services (BGW), Hamburg, Germany.

Classifications MeSH