[Update of the recommendations of the Federal Falls Prevention Initiative-Identification and prevention of the risk of falling in older people living at home].

Update der Empfehlungen der Bundesinitiative Sturzprävention – Identifizierung und Prävention des Sturzrisikos bei älteren zu Hause lebenden Menschen.
Exercise Guidelines Multifactorial approach Physical education and training Risk assessment Screening

Journal

Zeitschrift fur Gerontologie und Geriatrie
ISSN: 1435-1269
Titre abrégé: Z Gerontol Geriatr
Pays: Germany
ID NLM: 9506215

Informations de publication

Date de publication:
Oct 2023
Historique:
received: 12 06 2023
accepted: 01 08 2023
medline: 27 9 2023
pubmed: 11 9 2023
entrez: 11 9 2023
Statut: ppublish

Résumé

To reduce falls and their consequences, evidence-based and consensus-based recommendations are needed for risk stratification, screening, assessment, and fall prevention as well as treatment. In 2020, the Federal Falls Prevention Initiative (BIS) published recommendations for physical training for falls prevention as a group or individual intervention for older people living at home. In 2022, the world guidelines for falls prevention and management for older adults (WFG) were published. To update the recommendations of the BIS. The recommendations of the BIS were compared with those of the WFG and, if necessary, extended by methodological and subject-specific aspects. The following areas were considered: 1) screening and risk stratification, 2) interventions, 3) multifactorial assessment and interventions, and 4) specific target groups. The BIS recommendations are largely consistent with those of the WFG. The main reason for differences is the previous focus of the BIS recommendations on physical training. The multifactorial approach, which is described in detail by the WFG, has so far been mentioned in the recommendation paper on physical training in individual settings but not elaborated in detail. The BIS recommendations are supplemented or clarified in this respect. By updating the BIS recommendations, the establishment and promotion of fall prevention services for older people in Germany can be further advanced. The implementation can thus be carried out as consistently and scientifically proven as possible. HINTERGRUND: Um Stürze und deren Folgen zu reduzieren und zu behandeln, sind evidenz- und konsensbasierte Empfehlungen zu Risikostratifizierung, Screening, Assessment sowie zu Sturzprävention und -behandlung wichtig. Die Bundesinitiative Sturzprävention (BIS) hat 2020 Empfehlungspapiere für das körperliche Training zur Sturzprävention als Gruppen- bzw. Einzelangebot bei älteren, zu Hause lebenden Menschen veröffentlicht. Im Jahr 2022 wurden die „World guidelines for falls prevention and management for older adults“ (WFG) publiziert. Aktualisierung der Empfehlungen der BIS. Die Empfehlungen der BIS wurden mit denen der WFG abgeglichen und bei Bedarf um methodische und fachspezifische Aspekte erweitert. Folgende Bereiche wurden berücksichtigt: 1) Screening und Risikostratifizierung, 2) Interventionen, 3) multifaktorielles Assessment und Interventionen sowie 4) spezifische Zielgruppen. Die Empfehlungen der BIS entsprechen weitgehend denen der WFG. Hauptursache für Unterschiede ist die bisherige Fokussierung der BIS-Empfehlungspapiere auf das körperliche Training. Der multifaktorielle Ansatz, der in den WFG ausführlich beschrieben wird, wurde bisher im Empfehlungspapier zum körperlichen Training im Einzelsetting erwähnt, jedoch nicht im Detail ausgeführt. Die BIS-Empfehlungen werden dahingehend ergänzt bzw. präzisiert. Durch das Update der Empfehlungen der BIS können die Einrichtung und Förderung von Sturzpräventionsangeboten für ältere Menschen in Deutschland weiter vorangebracht werden. Die Implementierung kann somit einheitlich und wissenschaftlich abgesichert erfolgen.

Sections du résumé

BACKGROUND BACKGROUND
To reduce falls and their consequences, evidence-based and consensus-based recommendations are needed for risk stratification, screening, assessment, and fall prevention as well as treatment. In 2020, the Federal Falls Prevention Initiative (BIS) published recommendations for physical training for falls prevention as a group or individual intervention for older people living at home. In 2022, the world guidelines for falls prevention and management for older adults (WFG) were published.
OBJECTIVE OBJECTIVE
To update the recommendations of the BIS.
MATERIAL AND METHODS METHODS
The recommendations of the BIS were compared with those of the WFG and, if necessary, extended by methodological and subject-specific aspects. The following areas were considered: 1) screening and risk stratification, 2) interventions, 3) multifactorial assessment and interventions, and 4) specific target groups.
RESULTS RESULTS
The BIS recommendations are largely consistent with those of the WFG. The main reason for differences is the previous focus of the BIS recommendations on physical training. The multifactorial approach, which is described in detail by the WFG, has so far been mentioned in the recommendation paper on physical training in individual settings but not elaborated in detail. The BIS recommendations are supplemented or clarified in this respect.
CONCLUSION CONCLUSIONS
By updating the BIS recommendations, the establishment and promotion of fall prevention services for older people in Germany can be further advanced. The implementation can thus be carried out as consistently and scientifically proven as possible.
ZUSAMMENFASSUNG UNASSIGNED
HINTERGRUND: Um Stürze und deren Folgen zu reduzieren und zu behandeln, sind evidenz- und konsensbasierte Empfehlungen zu Risikostratifizierung, Screening, Assessment sowie zu Sturzprävention und -behandlung wichtig. Die Bundesinitiative Sturzprävention (BIS) hat 2020 Empfehlungspapiere für das körperliche Training zur Sturzprävention als Gruppen- bzw. Einzelangebot bei älteren, zu Hause lebenden Menschen veröffentlicht. Im Jahr 2022 wurden die „World guidelines for falls prevention and management for older adults“ (WFG) publiziert.
ZIEL DER ARBEIT UNASSIGNED
Aktualisierung der Empfehlungen der BIS.
MATERIAL UND METHODEN METHODS
Die Empfehlungen der BIS wurden mit denen der WFG abgeglichen und bei Bedarf um methodische und fachspezifische Aspekte erweitert. Folgende Bereiche wurden berücksichtigt: 1) Screening und Risikostratifizierung, 2) Interventionen, 3) multifaktorielles Assessment und Interventionen sowie 4) spezifische Zielgruppen.
ERGEBNISSE UNASSIGNED
Die Empfehlungen der BIS entsprechen weitgehend denen der WFG. Hauptursache für Unterschiede ist die bisherige Fokussierung der BIS-Empfehlungspapiere auf das körperliche Training. Der multifaktorielle Ansatz, der in den WFG ausführlich beschrieben wird, wurde bisher im Empfehlungspapier zum körperlichen Training im Einzelsetting erwähnt, jedoch nicht im Detail ausgeführt. Die BIS-Empfehlungen werden dahingehend ergänzt bzw. präzisiert.
DISKUSSION CONCLUSIONS
Durch das Update der Empfehlungen der BIS können die Einrichtung und Förderung von Sturzpräventionsangeboten für ältere Menschen in Deutschland weiter vorangebracht werden. Die Implementierung kann somit einheitlich und wissenschaftlich abgesichert erfolgen.

Autres résumés

Type: Publisher (ger)
HINTERGRUND: Um Stürze und deren Folgen zu reduzieren und zu behandeln, sind evidenz- und konsensbasierte Empfehlungen zu Risikostratifizierung, Screening, Assessment sowie zu Sturzprävention und -behandlung wichtig. Die Bundesinitiative Sturzprävention (BIS) hat 2020 Empfehlungspapiere für das körperliche Training zur Sturzprävention als Gruppen- bzw. Einzelangebot bei älteren, zu Hause lebenden Menschen veröffentlicht. Im Jahr 2022 wurden die „World guidelines for falls prevention and management for older adults“ (WFG) publiziert.

Identifiants

pubmed: 37695366
doi: 10.1007/s00391-023-02229-5
pii: 10.1007/s00391-023-02229-5
doi:

Types de publication

English Abstract Journal Article Review

Langues

ger

Sous-ensembles de citation

IM

Pagination

448-457

Informations de copyright

© 2023. The Author(s), under exclusive licence to Springer Medizin Verlag GmbH, ein Teil von Springer Nature.

Références

Ganz DA, Latham NK (2020) Prevention of falls in community-dwelling older adults. N Engl J Med 382(8):734–743. https://doi.org/10.1056/NEJMcp1903252
doi: 10.1056/NEJMcp1903252 pubmed: 32074420
Masud T, Morris RO (2001) Epidemiology of falls. Age Ageing 30(Suppl 4):3–7. https://doi.org/10.1093/ageing/30.suppl_4.3
doi: 10.1093/ageing/30.suppl_4.3 pubmed: 11769786
Montero-Odasso M, van der Velde N, Martin FC, Petrovic M, Tan MP, Ryg J, Aguilar-Navarro S, Alexander NB, Becker C, Blain H, Bourke R, Cameron ID, Camicioli R, Clemson L, Close J, Delbaere K, Duan L, Duque G, Dyer SM, … Task Force on Global Guidelines for Falls in Older Adults. (2022) World guidelines for falls prevention and management for older adults: a global initiative. Age Ageing 51(9):afac205. https://doi.org/10.1093/ageing/afac205
doi: 10.1093/ageing/afac205 pubmed: 36178003 pmcid: 9523684
Gross M, Jansen C‑P, Blessing U, Rapp K, Schwenk M, Becker C, Sturzprävention B (2020) Empfehlungspapier für das körperliche Training zur Sturzprävention als Einzelangebot bei älteren, zu Hause lebenden Menschen. Physioscience 16(04):176–183. https://doi.org/10.1055/a-1275-7716
doi: 10.1055/a-1275-7716
Jansen C‑P, Gross M, Kramer-Gmeiner F, Blessing U, Becker C, Schwenk M, Bundesinitiative Sturzprävention (2021) Empfehlungspapier für das körperliche Gruppentraining zur Sturzprävention bei älteren, zu Hause lebenden Menschen. Z Gerontol Geriatr 54(3):229–239. https://doi.org/10.1007/s00391-021-01876-w
doi: 10.1007/s00391-021-01876-w pubmed: 33825951 pmcid: 8096731
Podsiadlo D, Richardson S (1991) The timed “Up & Go”: A test of basic functional mobility for frail elderly persons. J Am Geriatr Soc 39(2):142–148. https://doi.org/10.1111/j.1532-5415.1991.tb01616.x
doi: 10.1111/j.1532-5415.1991.tb01616.x pubmed: 1991946
Bull FC, Al-Ansari SS, Biddle S et al (2020) World Health Organization 2020 guidelines on physical activity and sedentary behaviour. Brit J Sports Med 54:1451–1462
Schoene D, Gross M, von Stengel S, Kohl M, Kladny B, Gosch M, Sieber C, Peters S, Kiesswetter E, Becker C, Kemmler W (2023) Empfehlungen für ein körperliches Training zur Sturzprävention bei älteren, selbständig lebenden Menschen. Osteologie 33:1–18. https://doi.org/10.1055/a-2110-7105
doi: 10.1055/a-2110-7105
Clemson L, Stark S, Pighills AC, Fairhall NJ, Lamb SE, Ali J, Sherrington C (2023) Environmental interventions for preventing falls in older people living in the community. Cochrane Database Syst Rev. https://doi.org/10.1002/14651858.CD013258.pub2
doi: 10.1002/14651858.CD013258.pub2 pubmed: 36893804

Auteurs

Michaela Gross (M)

Abteilung für Geriatrie und Klinik für geriatrische Rehabilitation, Robert-Bosch-Krankenhaus, Stuttgart, Deutschland. michaela.gross@rbk.de.

Patrick Roigk (P)

Abteilung für Geriatrie und Klinik für geriatrische Rehabilitation, Robert-Bosch-Krankenhaus, Stuttgart, Deutschland.

Daniel Schoene (D)

Abteilung für Geriatrie und Klinik für geriatrische Rehabilitation, Robert-Bosch-Krankenhaus, Stuttgart, Deutschland.
Institut für Radiologie, Universitätsklinikum Erlangen, Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg, Erlangen, Deutschland.

Yvonne Ritter (Y)

Human Performance Research Center, Universität Konstanz, Konstanz, Deutschland.

Pia Pauly (P)

Deutscher Turnerbund e.V., Frankfurt/Main, Deutschland.

Clemens Becker (C)

Abteilung für Geriatrie und Klinik für geriatrische Rehabilitation, Robert-Bosch-Krankenhaus, Stuttgart, Deutschland.
Unit Digitale Geriatrie, Geriatrisches Zentrum, Universitätsklinikum Heidelberg, Heidelberg, Deutschland.

Carl-Philipp Jansen (CP)

Abteilung für Geriatrie und Klinik für geriatrische Rehabilitation, Robert-Bosch-Krankenhaus, Stuttgart, Deutschland.
Unit Digitale Geriatrie, Geriatrisches Zentrum, Universitätsklinikum Heidelberg, Heidelberg, Deutschland.

Michael Schwenk (M)

Human Performance Research Center, Universität Konstanz, Konstanz, Deutschland.

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