Clinical, Anatomical, and Densitometric Changes following Dresden vs. Accelerated Corneal Cross-Linking in Progressive Keratoconus.

Klinische, anatomische und densitometrische Veränderungen nach Dresdner vs. „accelerated“ kornealem Crosslinking bei Patienten mit progressivem Keratokonus.

Journal

Klinische Monatsblatter fur Augenheilkunde
ISSN: 1439-3999
Titre abrégé: Klin Monbl Augenheilkd
Pays: Germany
ID NLM: 0014133

Informations de publication

Date de publication:
17 Jan 2024
Historique:
pubmed: 18 1 2024
medline: 18 1 2024
entrez: 17 1 2024
Statut: aheadofprint

Résumé

To compare clinical, anatomical, and densitometric changes following Dresden (DCXL) vs. accelerated (ACXL) corneal UVA cross-linking (CXL; Avedro KXL, Geuder, Heidelberg, Germany) in progressive keratoconus (KC). In this retrospective study, we analyzed 20 patients following DCXL (3 mW/cm², 30 min, 5.4 J/cm²) and 44 patients following ACXL (9 mW/cm², 10 min, 5.4 J/cm²) between January 2016 and February 2020. Uncorrected visual acuity (UCVA), best spectacle-corrected visual acuity (BSCVA), central corneal thickness (CCT), steepest keratometry (K During the follow-up period, no changes in UCVA, BSCVA, K ACXL and DCXL effectively halted KC progression. ACXL proved to be a safe time-saving alternative to conventional DCXL. DCXL led to a reduction in CCT and an increment in the CD of the central anterior stroma during 24 months of follow-up. Vergleich klinischer, anatomischer und densitometrischer Veränderungen nach Dresdner Protokoll (DCXL) vs. „accelerated“ Protokoll (ACXL) des UVA-Crosslinkings der Hornhaut (CXL; Avedro KXL, Geuder, Heidelberg, Deutschland) bei progressivem Keratokonus (KC). In dieser retrospektiven Studie analysierten wir 20 Patienten nach DCXL (3 mW/cm², 30 min, 5,4 J/cm²) und 44 Patienten nach ACXL (9 mW/cm², 10 min, 5,4 J/cm²) zwischen Januar 2016 und Februar 2020. Die unkorrigierte Sehschärfe (UCVA), die bestkorrigierte Sehschärfe (BSCVA), die zentrale Hornhautdicke (CCT), der maximale Hornhautbrechwert (K Während der Nachbeobachtungszeit traten keine Veränderungen in UCVA, BSCVA, K ACXL und DCXL haben die Progression des KC erfolgreich aufgehalten. ACXL erwies sich als sichere, zeitsparende Alternative zur konventionellen DCXL. DCXL führte innerhalb von 24 Monaten postoperativ zu einer Verringerung der CCT und einer Zunahme der CD des zentralen anterioren Stromas.

Sections du résumé

BACKGROUND BACKGROUND
To compare clinical, anatomical, and densitometric changes following Dresden (DCXL) vs. accelerated (ACXL) corneal UVA cross-linking (CXL; Avedro KXL, Geuder, Heidelberg, Germany) in progressive keratoconus (KC).
METHODS AND MATERIAL METHODS
In this retrospective study, we analyzed 20 patients following DCXL (3 mW/cm², 30 min, 5.4 J/cm²) and 44 patients following ACXL (9 mW/cm², 10 min, 5.4 J/cm²) between January 2016 and February 2020. Uncorrected visual acuity (UCVA), best spectacle-corrected visual acuity (BSCVA), central corneal thickness (CCT), steepest keratometry (K
RESULTS RESULTS
During the follow-up period, no changes in UCVA, BSCVA, K
CONCLUSION CONCLUSIONS
ACXL and DCXL effectively halted KC progression. ACXL proved to be a safe time-saving alternative to conventional DCXL. DCXL led to a reduction in CCT and an increment in the CD of the central anterior stroma during 24 months of follow-up.
HINTERGRUND UNASSIGNED
Vergleich klinischer, anatomischer und densitometrischer Veränderungen nach Dresdner Protokoll (DCXL) vs. „accelerated“ Protokoll (ACXL) des UVA-Crosslinkings der Hornhaut (CXL; Avedro KXL, Geuder, Heidelberg, Deutschland) bei progressivem Keratokonus (KC).
MATERIAL UND METHODEN METHODS
In dieser retrospektiven Studie analysierten wir 20 Patienten nach DCXL (3 mW/cm², 30 min, 5,4 J/cm²) und 44 Patienten nach ACXL (9 mW/cm², 10 min, 5,4 J/cm²) zwischen Januar 2016 und Februar 2020. Die unkorrigierte Sehschärfe (UCVA), die bestkorrigierte Sehschärfe (BSCVA), die zentrale Hornhautdicke (CCT), der maximale Hornhautbrechwert (K
ERGEBNISSE UNASSIGNED
Während der Nachbeobachtungszeit traten keine Veränderungen in UCVA, BSCVA, K
SCHLUSSFOLGERUNG UNASSIGNED
ACXL und DCXL haben die Progression des KC erfolgreich aufgehalten. ACXL erwies sich als sichere, zeitsparende Alternative zur konventionellen DCXL. DCXL führte innerhalb von 24 Monaten postoperativ zu einer Verringerung der CCT und einer Zunahme der CD des zentralen anterioren Stromas.

Autres résumés

Type: Publisher (ger)
Vergleich klinischer, anatomischer und densitometrischer Veränderungen nach Dresdner Protokoll (DCXL) vs. „accelerated“ Protokoll (ACXL) des UVA-Crosslinkings der Hornhaut (CXL; Avedro KXL, Geuder, Heidelberg, Deutschland) bei progressivem Keratokonus (KC).

Identifiants

pubmed: 38232738
doi: 10.1055/a-2206-1420
doi:

Types de publication

Journal Article

Langues

eng

Sous-ensembles de citation

IM

Informations de copyright

Thieme. All rights reserved.

Déclaration de conflit d'intérêts

The authors declare that they have no conflict of interest.

Auteurs

Julia Prinz (J)

Clinic of Ophthalmology, University Hospital Aachen, Aachen, Germany.

David Kuerten (D)

Clinic of Ophthalmology, University Hospital Aachen, Aachen, Germany.

Hannah Schellhase (H)

Clinic of Ophthalmology, University Hospital Aachen, Aachen, Germany.

Antonis Koutsonas (A)

Clinic of Ophthalmology, University Hospital Aachen, Aachen, Germany.

Yassin Djalali-Talab (Y)

Clinic of Ophthalmology, University Hospital Aachen, Aachen, Germany.

Peter Walter (P)

Clinic of Ophthalmology, University Hospital Aachen, Aachen, Germany.

Matthias Fuest (M)

Clinic of Ophthalmology, University Hospital Aachen, Aachen, Germany.

Classifications MeSH