Clinical, Anatomical, and Densitometric Changes following Dresden vs. Accelerated Corneal Cross-Linking in Progressive Keratoconus.
Klinische, anatomische und densitometrische Veränderungen nach Dresdner vs. „accelerated“ kornealem Crosslinking bei Patienten mit progressivem Keratokonus.
Journal
Klinische Monatsblatter fur Augenheilkunde
ISSN: 1439-3999
Titre abrégé: Klin Monbl Augenheilkd
Pays: Germany
ID NLM: 0014133
Informations de publication
Date de publication:
17 Jan 2024
17 Jan 2024
Historique:
pubmed:
18
1
2024
medline:
18
1
2024
entrez:
17
1
2024
Statut:
aheadofprint
Résumé
To compare clinical, anatomical, and densitometric changes following Dresden (DCXL) vs. accelerated (ACXL) corneal UVA cross-linking (CXL; Avedro KXL, Geuder, Heidelberg, Germany) in progressive keratoconus (KC). In this retrospective study, we analyzed 20 patients following DCXL (3 mW/cm², 30 min, 5.4 J/cm²) and 44 patients following ACXL (9 mW/cm², 10 min, 5.4 J/cm²) between January 2016 and February 2020. Uncorrected visual acuity (UCVA), best spectacle-corrected visual acuity (BSCVA), central corneal thickness (CCT), steepest keratometry (K During the follow-up period, no changes in UCVA, BSCVA, K ACXL and DCXL effectively halted KC progression. ACXL proved to be a safe time-saving alternative to conventional DCXL. DCXL led to a reduction in CCT and an increment in the CD of the central anterior stroma during 24 months of follow-up. Vergleich klinischer, anatomischer und densitometrischer Veränderungen nach Dresdner Protokoll (DCXL) vs. „accelerated“ Protokoll (ACXL) des UVA-Crosslinkings der Hornhaut (CXL; Avedro KXL, Geuder, Heidelberg, Deutschland) bei progressivem Keratokonus (KC). In dieser retrospektiven Studie analysierten wir 20 Patienten nach DCXL (3 mW/cm², 30 min, 5,4 J/cm²) und 44 Patienten nach ACXL (9 mW/cm², 10 min, 5,4 J/cm²) zwischen Januar 2016 und Februar 2020. Die unkorrigierte Sehschärfe (UCVA), die bestkorrigierte Sehschärfe (BSCVA), die zentrale Hornhautdicke (CCT), der maximale Hornhautbrechwert (K Während der Nachbeobachtungszeit traten keine Veränderungen in UCVA, BSCVA, K ACXL und DCXL haben die Progression des KC erfolgreich aufgehalten. ACXL erwies sich als sichere, zeitsparende Alternative zur konventionellen DCXL. DCXL führte innerhalb von 24 Monaten postoperativ zu einer Verringerung der CCT und einer Zunahme der CD des zentralen anterioren Stromas.
Sections du résumé
BACKGROUND
BACKGROUND
To compare clinical, anatomical, and densitometric changes following Dresden (DCXL) vs. accelerated (ACXL) corneal UVA cross-linking (CXL; Avedro KXL, Geuder, Heidelberg, Germany) in progressive keratoconus (KC).
METHODS AND MATERIAL
METHODS
In this retrospective study, we analyzed 20 patients following DCXL (3 mW/cm², 30 min, 5.4 J/cm²) and 44 patients following ACXL (9 mW/cm², 10 min, 5.4 J/cm²) between January 2016 and February 2020. Uncorrected visual acuity (UCVA), best spectacle-corrected visual acuity (BSCVA), central corneal thickness (CCT), steepest keratometry (K
RESULTS
RESULTS
During the follow-up period, no changes in UCVA, BSCVA, K
CONCLUSION
CONCLUSIONS
ACXL and DCXL effectively halted KC progression. ACXL proved to be a safe time-saving alternative to conventional DCXL. DCXL led to a reduction in CCT and an increment in the CD of the central anterior stroma during 24 months of follow-up.
HINTERGRUND
UNASSIGNED
Vergleich klinischer, anatomischer und densitometrischer Veränderungen nach Dresdner Protokoll (DCXL) vs. „accelerated“ Protokoll (ACXL) des UVA-Crosslinkings der Hornhaut (CXL; Avedro KXL, Geuder, Heidelberg, Deutschland) bei progressivem Keratokonus (KC).
MATERIAL UND METHODEN
METHODS
In dieser retrospektiven Studie analysierten wir 20 Patienten nach DCXL (3 mW/cm², 30 min, 5,4 J/cm²) und 44 Patienten nach ACXL (9 mW/cm², 10 min, 5,4 J/cm²) zwischen Januar 2016 und Februar 2020. Die unkorrigierte Sehschärfe (UCVA), die bestkorrigierte Sehschärfe (BSCVA), die zentrale Hornhautdicke (CCT), der maximale Hornhautbrechwert (K
ERGEBNISSE
UNASSIGNED
Während der Nachbeobachtungszeit traten keine Veränderungen in UCVA, BSCVA, K
SCHLUSSFOLGERUNG
UNASSIGNED
ACXL und DCXL haben die Progression des KC erfolgreich aufgehalten. ACXL erwies sich als sichere, zeitsparende Alternative zur konventionellen DCXL. DCXL führte innerhalb von 24 Monaten postoperativ zu einer Verringerung der CCT und einer Zunahme der CD des zentralen anterioren Stromas.
Autres résumés
Type: Publisher
(ger)
Vergleich klinischer, anatomischer und densitometrischer Veränderungen nach Dresdner Protokoll (DCXL) vs. „accelerated“ Protokoll (ACXL) des UVA-Crosslinkings der Hornhaut (CXL; Avedro KXL, Geuder, Heidelberg, Deutschland) bei progressivem Keratokonus (KC).
Types de publication
Journal Article
Langues
eng
Sous-ensembles de citation
IM
Informations de copyright
Thieme. All rights reserved.
Déclaration de conflit d'intérêts
The authors declare that they have no conflict of interest.