[Frequency and barriers to the patient advanced directive and lasting power of attorney: findings from a prospective observation study in palliative care services].
Häufigkeit und Barrieren bei Patientenverfügung und Vorsorgevollmacht: Erkenntnisse aus einer prospektiven Observationsstudie im palliativmedizinischen Dienst.
Advance directive
Health care proxy
Palliative car
Patient autonomy
Power of attorney
Journal
Medizinische Klinik, Intensivmedizin und Notfallmedizin
ISSN: 2193-6226
Titre abrégé: Med Klin Intensivmed Notfmed
Pays: Germany
ID NLM: 101575086
Informations de publication
Date de publication:
13 May 2024
13 May 2024
Historique:
received:
31
01
2024
accepted:
12
04
2024
revised:
26
03
2024
medline:
14
5
2024
pubmed:
14
5
2024
entrez:
13
5
2024
Statut:
aheadofprint
Résumé
The advance directive and lasting power of attorney are instruments to strengthen patients' autonomy. A hospital-based palliative care consultation service can advise patients and family members about these instruments. This study investigates the need for such consultation among patients with life-limiting illness. This prospective observational study on intensive and non-intensive care units includes patients with a request for palliative care consultation. Patient-related factors were evaluated for their possible association with the presence or absence of advance directives or power of attorney. In addition, focus group interviews with members of the palliative care consultation team were carried out to identify barriers which prevent patients from drawing up such documents. A total of 241 oncological and 53 non-oncological patients were included with a median age of 67 years; 69 (23%) patients were treated in the intensive care unit (ICU). Overall, 98 (33%) patients had advance directives, and 133 (45%) had determined a legal health care proxy in advance. A total of 52 patients died in hospital (17.7%). Only age and relationship status were associated with directives. In interviews, the following barriers were identified: information deficit, concern regarding discontinuation of treatment, loss of autonomy and wish to avoid a burden for the family. The majority in this severely ill patient population lack advance directives. In order to remove barriers, more effective information and counseling is required about such directives. In particular, guidance should include potential clinical situations in which such directives are potentially beneficial. HINTERGRUND UND FRAGESTELLUNG: Vorsorgevollmacht und Patientenverfügung sind Instrumente zur Stärkung der Patientenautonomie. Palliativmedizinische Dienste bieten entsprechende Beratung für Patient:innen und Angehörige an. Gegenstand der vorliegenden Studie ist es, den Beratungsbedarf von lebensbedrohlich erkrankten Patient:innen zu erfassen. Diese prospektive Beobachtungsstudie erfasste stationäre Patient:innen mit einer palliativmedizinischen Mitbehandlung. Es wurden patientenbezogene Faktoren ermittelt, die mit dem Vorliegen von Vorsorgevollmacht oder Patientenverfügung assoziiert waren. Zusätzlich erfolgten Fokusgruppeninterviews mit Mitgliedern des Konsildiensts zur Ermittlung von Barrieren zur Erstellung von Vorsorgeverfügungen. Insgesamt wurden 294 Patient:innen eines palliativmedizinischen Diensts mit einem medianen Alter von 67 Jahren eingeschlossen, davon 69 (23 %) intensivmedizinisch behandelte Patient:innen. Insgesamt 98 (33 %) Patient:innen hatten eine Patientenverfügung, 133 (45 %) eine Vorsorgevollmacht. Es verstarben 52 Patient:innen (17,7 %) im Krankenhaus. Lediglich das Alter sowie der Familienstand waren mit dem Vorhandensein von Verfügungen assoziiert. Fokusgruppeninterviews erarbeiteten folgende Barrieren: Informationsdefizite, Sorgen vor einem Therapieabbruch, Autonomieverlust sowie den Wunsch, Belastung der Familie bzw. Patientenvertreter zu vermeiden. Es zeigt sich, dass auch in dieser schwer erkrankten Population die Mehrheit keine Vorausverfügung trifft. Um Hürden abzubauen, ist eine verbesserte Aufklärung und Beratung über Vorausverfügungen notwendig, insbesondere in spezifischen Situationen der eigenen Urteilsunfähigkeit.
Sections du résumé
BACKGROUND
BACKGROUND
The advance directive and lasting power of attorney are instruments to strengthen patients' autonomy. A hospital-based palliative care consultation service can advise patients and family members about these instruments. This study investigates the need for such consultation among patients with life-limiting illness.
METHODS
METHODS
This prospective observational study on intensive and non-intensive care units includes patients with a request for palliative care consultation. Patient-related factors were evaluated for their possible association with the presence or absence of advance directives or power of attorney. In addition, focus group interviews with members of the palliative care consultation team were carried out to identify barriers which prevent patients from drawing up such documents.
RESULTS
RESULTS
A total of 241 oncological and 53 non-oncological patients were included with a median age of 67 years; 69 (23%) patients were treated in the intensive care unit (ICU). Overall, 98 (33%) patients had advance directives, and 133 (45%) had determined a legal health care proxy in advance. A total of 52 patients died in hospital (17.7%). Only age and relationship status were associated with directives. In interviews, the following barriers were identified: information deficit, concern regarding discontinuation of treatment, loss of autonomy and wish to avoid a burden for the family.
CONCLUSION
CONCLUSIONS
The majority in this severely ill patient population lack advance directives. In order to remove barriers, more effective information and counseling is required about such directives. In particular, guidance should include potential clinical situations in which such directives are potentially beneficial.
ZUSAMMENFASSUNG
UNASSIGNED
HINTERGRUND UND FRAGESTELLUNG: Vorsorgevollmacht und Patientenverfügung sind Instrumente zur Stärkung der Patientenautonomie. Palliativmedizinische Dienste bieten entsprechende Beratung für Patient:innen und Angehörige an. Gegenstand der vorliegenden Studie ist es, den Beratungsbedarf von lebensbedrohlich erkrankten Patient:innen zu erfassen.
STUDIENDESIGN UND UNTERSUCHUNGSMETHODE
UNASSIGNED
Diese prospektive Beobachtungsstudie erfasste stationäre Patient:innen mit einer palliativmedizinischen Mitbehandlung. Es wurden patientenbezogene Faktoren ermittelt, die mit dem Vorliegen von Vorsorgevollmacht oder Patientenverfügung assoziiert waren. Zusätzlich erfolgten Fokusgruppeninterviews mit Mitgliedern des Konsildiensts zur Ermittlung von Barrieren zur Erstellung von Vorsorgeverfügungen.
ERGEBNISSE
UNASSIGNED
Insgesamt wurden 294 Patient:innen eines palliativmedizinischen Diensts mit einem medianen Alter von 67 Jahren eingeschlossen, davon 69 (23 %) intensivmedizinisch behandelte Patient:innen. Insgesamt 98 (33 %) Patient:innen hatten eine Patientenverfügung, 133 (45 %) eine Vorsorgevollmacht. Es verstarben 52 Patient:innen (17,7 %) im Krankenhaus. Lediglich das Alter sowie der Familienstand waren mit dem Vorhandensein von Verfügungen assoziiert. Fokusgruppeninterviews erarbeiteten folgende Barrieren: Informationsdefizite, Sorgen vor einem Therapieabbruch, Autonomieverlust sowie den Wunsch, Belastung der Familie bzw. Patientenvertreter zu vermeiden.
DISKUSSION
CONCLUSIONS
Es zeigt sich, dass auch in dieser schwer erkrankten Population die Mehrheit keine Vorausverfügung trifft. Um Hürden abzubauen, ist eine verbesserte Aufklärung und Beratung über Vorausverfügungen notwendig, insbesondere in spezifischen Situationen der eigenen Urteilsunfähigkeit.
Autres résumés
Type: Publisher
(ger)
HINTERGRUND UND FRAGESTELLUNG: Vorsorgevollmacht und Patientenverfügung sind Instrumente zur Stärkung der Patientenautonomie. Palliativmedizinische Dienste bieten entsprechende Beratung für Patient:innen und Angehörige an. Gegenstand der vorliegenden Studie ist es, den Beratungsbedarf von lebensbedrohlich erkrankten Patient:innen zu erfassen.
Identifiants
pubmed: 38740593
doi: 10.1007/s00063-024-01149-5
pii: 10.1007/s00063-024-01149-5
doi:
Types de publication
English Abstract
Journal Article
Langues
ger
Sous-ensembles de citation
IM
Informations de copyright
© 2024. The Author(s).
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