Titre : Cellules A549

Cellules A549 : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Language Development Disorders

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment identifier les cellules A549 en laboratoire ?

Les cellules A549 peuvent être identifiées par leur morphologie et leur croissance en culture.
Lignées cellulaires Culture cellulaire
#2

Quelles techniques sont utilisées pour étudier les cellules A549 ?

Les techniques incluent la microscopie, la cytométrie en flux et les tests de viabilité cellulaire.
Microscopie Cytométrie en flux
#3

Les cellules A549 sont-elles tumorales ?

Oui, les cellules A549 proviennent d'un adénocarcinome, ce qui les rend tumorales.
Adénocarcinome Cellules tumorales
#4

Peut-on détecter des marqueurs spécifiques dans les A549 ?

Oui, des marqueurs comme le CD44 et le p53 peuvent être analysés dans les A549.
Marqueurs tumoraux Protéines p53
#5

Les cellules A549 sont-elles sensibles à des médicaments ?

Oui, elles sont souvent utilisées pour tester la sensibilité aux chimiothérapies.
Chimiothérapie Sensibilité aux médicaments

Symptômes 5

#1

Quels symptômes sont associés aux cellules A549 ?

Les cellules A549 ne présentent pas de symptômes, car elles sont in vitro.
Symptômes In vitro
#2

Les cellules A549 peuvent-elles simuler des symptômes humains ?

Elles peuvent être utilisées pour étudier des symptômes liés aux maladies pulmonaires.
Maladies pulmonaires Modèles cellulaires
#3

Comment les A549 aident-elles à comprendre les symptômes du cancer ?

Elles permettent d'étudier la réponse des cellules tumorales aux traitements et aux facteurs de croissance.
Cancer Facteurs de croissance
#4

Les cellules A549 montrent-elles des signes de stress cellulaire ?

Oui, elles peuvent montrer des signes de stress en réponse à des agents cytotoxiques.
Stress cellulaire Agents cytotoxiques
#5

Peut-on observer des symptômes de résistance dans les A549 ?

Oui, elles peuvent être utilisées pour étudier la résistance aux médicaments anticancéreux.
Résistance aux médicaments Anticancéreux

Prévention 5

#1

Les cellules A549 aident-elles à la prévention du cancer ?

Indirectement, elles sont utilisées pour étudier les mécanismes de la carcinogenèse.
Prévention du cancer Carcinogenèse
#2

Comment les A549 contribuent-elles à la recherche préventive ?

Elles permettent d'identifier des biomarqueurs et des cibles pour la prévention du cancer.
Biomarqueurs Cibles thérapeutiques
#3

Peut-on utiliser les A549 pour étudier des facteurs de risque ?

Oui, elles sont utilisées pour étudier l'impact de divers facteurs environnementaux sur le cancer.
Facteurs de risque Environnement
#4

Les A549 sont-elles utiles pour la recherche sur le tabagisme ?

Oui, elles sont souvent utilisées pour étudier les effets du tabagisme sur les cellules pulmonaires.
Tabagisme Effets du tabac
#5

Comment les A549 aident-elles à comprendre la prévention des maladies ?

Elles permettent d'explorer les mécanismes de protection et les interventions préventives.
Interventions préventives Mécanismes de protection

Traitements 5

#1

Quels traitements sont testés sur les cellules A549 ?

Les traitements anticancéreux et les thérapies ciblées sont souvent testés sur ces cellules.
Thérapies ciblées Traitements anticancéreux
#2

Les A549 sont-elles utilisées pour des essais cliniques ?

Non, elles sont utilisées pour des études précliniques et non pour des essais cliniques directs.
Essais cliniques Études précliniques
#3

Comment les A549 aident-elles à développer de nouveaux traitements ?

Elles permettent d'évaluer l'efficacité et la toxicité des nouveaux composés thérapeutiques.
Développement de médicaments Toxicité
#4

Les cellules A549 peuvent-elles prédire la réponse au traitement ?

Elles peuvent fournir des indications sur la réponse aux traitements, mais ne sont pas définitives.
Prédiction de réponse Traitement du cancer
#5

Quels agents sont souvent testés sur les A549 ?

Des agents chimiothérapeutiques comme le cisplatine et des inhibiteurs de tyrosine kinase.
Cisplatine Inhibiteurs de tyrosine kinase

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent être étudiées avec les A549 ?

Elles permettent d'étudier les complications liées aux traitements du cancer et aux métastases.
Complications Métastases
#2

Les A549 peuvent-elles simuler des complications pulmonaires ?

Oui, elles sont utilisées pour modéliser des complications comme la fibrose pulmonaire.
Fibrose pulmonaire Modèles cellulaires
#3

Comment les A549 aident-elles à comprendre les complications du cancer ?

Elles permettent d'étudier les interactions entre les cellules tumorales et le microenvironnement.
Microenvironnement tumoral Interactions cellulaires
#4

Peut-on étudier la résistance aux traitements avec les A549 ?

Oui, elles sont souvent utilisées pour comprendre les mécanismes de résistance aux traitements.
Résistance aux traitements Mécanismes de résistance
#5

Les A549 sont-elles impliquées dans des complications métaboliques ?

Elles peuvent être utilisées pour étudier les effets métaboliques des traitements anticancéreux.
Complications métaboliques Traitements anticancéreux

Facteurs de risque 5

#1

Quels facteurs de risque sont étudiés avec les A549 ?

Des facteurs comme le tabagisme, l'exposition à des agents chimiques et la pollution.
Facteurs de risque Pollution
#2

Les A549 aident-elles à identifier des facteurs génétiques ?

Elles peuvent être utilisées pour étudier l'expression génique liée à des prédispositions au cancer.
Facteurs génétiques Expression génique
#3

Comment les A549 sont-elles utilisées pour étudier l'environnement ?

Elles permettent d'évaluer l'impact des toxines environnementales sur les cellules pulmonaires.
Toxines environnementales Impact environnemental
#4

Peut-on étudier l'alimentation avec les A549 ?

Indirectement, elles peuvent être utilisées pour explorer l'impact des nutriments sur le cancer.
Alimentation Nutriments
#5

Les A549 sont-elles utiles pour étudier le stress oxydatif ?

Oui, elles sont souvent utilisées pour examiner les effets du stress oxydatif sur les cellules.
Stress oxydatif Cellules
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 25/03/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Wenfei Zhao

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Affiliations :
  • Department of Respiratory, The Fifth Affiliated Hospital of Zhengzhou University, Zhengzhou, Henan 450052, P.R. China.
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Hongyun Li

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Affiliations :
  • Department of Respiratory, The Fifth Affiliated Hospital of Zhengzhou University, Zhengzhou, Henan 450052, P.R. China.
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Shanshan Yang

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Affiliations :
  • Department of Respiratory, The Fifth Affiliated Hospital of Zhengzhou University, Zhengzhou, Henan 450052, P.R. China.
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Di Guo

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Affiliations :
  • Department of Respiratory, The Fifth Affiliated Hospital of Zhengzhou University, Zhengzhou, Henan 450052, P.R. China.
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Jing Chen

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  • Department of Respiratory, The Fifth Affiliated Hospital of Zhengzhou University, Zhengzhou, Henan 450052, P.R. China.
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Shaoyi Miao

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  • Department of Respiratory, The Fifth Affiliated Hospital of Zhengzhou University, Zhengzhou, Henan 450052, P.R. China.
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Yi Xin

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  • Department of Respiratory, The Fifth Affiliated Hospital of Zhengzhou University, Zhengzhou, Henan 450052, P.R. China.
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Miaomiao Liang

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  • Department of Respiratory, The Fifth Affiliated Hospital of Zhengzhou University, Zhengzhou, Henan 450052, P.R. China.
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Li Li

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Affiliations :
  • Zhejiang Hospital, Hangzhou 310013, China.

Yang Zhang

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  • Shanghai Key Laboratory of Chemical Biology, School of Pharmacy, East China University of Science and Technology, Shanghai, 200237, China.
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Wenping Xu

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  • Shanghai Key Laboratory of Chemical Biology, School of Pharmacy, East China University of Science and Technology, Shanghai, 200237, China.
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Zhiping Xu

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  • Shanghai Key Laboratory of Chemical Biology, School of Pharmacy, East China University of Science and Technology, Shanghai, 200237, China.
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Jufang Gao

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  • College of Life Sciences, Shanghai Normal University, Shanghai, 200234, China.
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Liming Tao

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Affiliations :
  • Shanghai Key Laboratory of Chemical Biology, School of Pharmacy, East China University of Science and Technology, Shanghai, 200237, China. Electronic address: taolm@ecust.edu.cn.
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Amir Shadboorestan

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Affiliations :
  • Department of Toxicology, Faculty of Medical Sciences, Tarbiat Modares University, Tehran, Iran.

Arnold Sipos

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Affiliations :
  • Will Rogers Institute Pulmonary Research Center and Hastings Center for Pulmonary Research, Keck School of Medicine, University of Southern California, Los Angeles, CA, USA.
  • Department of Pathology, Keck School of Medicine, University of Southern California, Los Angeles, CA, USA.

Kwang-Jin Kim

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Affiliations :
  • Will Rogers Institute Pulmonary Research Center and Hastings Center for Pulmonary Research, Keck School of Medicine, University of Southern California, Los Angeles, CA, USA.
  • Department of Pathology, Keck School of Medicine, University of Southern California, Los Angeles, CA, USA.
  • Department of Physiology and Neurosciences, Keck School of Medicine, University of Southern California, Los Angeles, CA, USA.
  • Department of Pharmacology and Pharmaceutical Sciences, School of Pharmacy, University of Southern California, Los Angeles, CA, USA.
  • Department of Biomedical Engineering, Viterbi School of Engineering, University of Southern California, Los Angeles, CA, USA.

Constantinos Sioutas

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Affiliations :
  • Sonny Astani Department of Civil and Environmental Engineering, Viterbi School of Engineering, University of Southern California, Los Angeles, CA, USA.

Edward D Crandall

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Affiliations :
  • Will Rogers Institute Pulmonary Research Center and Hastings Center for Pulmonary Research, Keck School of Medicine, University of Southern California, Los Angeles, CA, USA.
  • Department of Pathology, Keck School of Medicine, University of Southern California, Los Angeles, CA, USA.
  • Mork Family Department of Chemical Engineering and Materials Science, Viterbi School of Engineering, University of Southern California, Los Angeles, CA, USA.

Jianan Du

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Affiliations :
  • Department of Pharmacology, Shenyang Pharmaceutical University, 103 Wenhua Road, Shenhe District, Shenyang, 110016, China.

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Can Retrieval Practice Facilitate Verb Learning in Children With Developmental Language Disorder and Their Peers With Typical Language Development?

Children with developmental language disorder (DLD) have well-documented verb learning difficulties. In this study, we asked whether the inclusion of retrieval practice during the learning period woul... Eleven children with DLD (... Recall testing immediately after the learning period and 1 week later revealed greater recall for novel verbs in the RSR condition than for novel verbs in the RS condition. This was true for both grou... Retrieval practice provides benefits to verb learning-an important finding given the challenges that verbs present to children with DLD. However, these benefits do not appear to automatically translat...

The Language Environment at Home of Children With (a Suspicion of) a Developmental Language Disorder and Relations With Standardized Language Measures.

This study compares the home language environments of children with (a suspicion of) developmental language disorder (DLD) with that of children with typical development (TD). It does so by adopting n... Ninety-nine 2- to 4-year-old toddlers participated: 59 with (a suspicion of) DLD and 40 with TD. LENA metrics on adult word count, conversational turn count, and child vocalization count were obtained... We found lower adult word count, conversational turn count, and child vocalization count in the DLD group, independent of multilingualism but not of parental education. In the DLD group, receptive voc... Toddlers with (a suspicion of) DLD vocalize less at home than children with TD. They also hear fewer adult words and experience fewer conversational turns. Children with DLD's language outcomes are to...

Language intervention in bilingual children with developmental language disorder: A systematic review.

Although there is a growing body of literature on cognitive and language processing in bilingual children with developmental language disorder (DLD), there is a major gap in the evidence for language ... To examine evidence for language intervention and cross-language transfer effects in bilingual children with DLD. Specifically, the study aimed to review intervention evidence targeting non-linguistic... We carried out searches in five electronic databases: CINAHL, Scopus, Psychinfo, Proquest and Sciencedirect. Data from selected papers were extracted and organized into the three following categories:... We included 14 papers in the review. The majority indicated evidence for vocabulary intervention. There was limited evidence for intervention targeting phonology or morphosyntax. Cross-language genera... The present review indicates that there is a significant gap in the literature regarding language intervention for several key language areas such as morphosyntax, narrative skills and literacy. There... What is already known on the subject Previous studies have examined the effects of bi- and monolingual intervention in bilingual children with DLD. Although the results indicated superior effects for ...

Speech-Language Pathologists' Perceptions of Language and Literacy Instruction for Pre-K Children With Developmental Language Disorder.

Speech-language pathologists (SLPs) have multiple roles and responsibilities related to language and literacy instruction in schools. The purpose of this exploratory, qualitative study was to analyze ... Eight school-based SLPs participated in a 1-hr virtual focus group conducted via Zoom recording technology. The researchers used a conventional content analysis approach to analyze the focus group dat... The researchers developed two themes: (a) SLPs identified repeated exposure to books, peer interaction, and teaching vocabulary with visual supports and props as key elements of language and literacy ... SLPs identified several instructional practices inclusive pre-K teachers could be taught to use during professional development programs to support the emergent literacy development of children with D...

Predictors of Reading Development Among School-Age Bilingual Children With Developmental Language Disorder: A Scoping Review.

Systematic reviews of bilingual children's reading development are very limited, and none of which solely focus on predictors of reading difficulties among those with developmental language disorder (... The search parameters used in this scoping review included peer-reviewed journal articles written in English from 2000 to 2022 in order to synthesize the most recent empirical work, a focus on early c... The present review yielded nine articles, which all examined the predictive validity of either a measure or task with the ultimate goal of improving early identification of reading difficulties. Signi... To conclude, this review demonstrates that this is a highly under-researched topic. To have ended up including only nine articles that fit the criteria of our search reveals a large gap in the researc...

Developmental Language Disorder Terminology: A Survey of Speech-Language Pathologists' Use and Knowledge.

Developmental language disorder (DLD) is a relatively new, internationally promoted term to describe individuals with language impairments not secondary to a biomedical condition. This study aimed to ... After completing an online presurvey to evaluate current comfort levels in using DLD terminology and current knowledge of DLD, currently practicing SLPs viewed a 45-min prerecorded educational video o... After filtering to remove likely fraudulent responders, we included 77 participants in all analyses. Presurvey Likert scale responses indicated at least some comfort in using DLD terminology. Addition... Despite some limitations, it was concluded that diffusion efforts, such as educational presentations, are likely to increase SLPs' comfort levels in using DLD terminology and SLPs' knowledge of DLD.... https://doi.org/10.23641/asha.22344349....

Gesture-speech integration is related to vocabulary skills in children with developmental language disorder, Williams syndrome and typical development.

Individuals with developmental language disorder or Williams syndrome are reported to use more gestures than individuals with typical development. However, these two groups differ considerably in visu... We first examined whether children with both developmental language disorder and children Williams syndrome do indeed use more gestures. Our second aim was to disentangle the role of vocabulary and vi... In a cross-sectional group design, three participant groups watched and then retold a cartoon: children with typical development (n = 25), children with developmental language disorder (n = 25) and ch... Between-group comparisons showed that individuals with developmental language disorder or Williams syndrome did indeed use more gestures. Poisson loglinear modelling demonstrated that a relative highe... Regardless of neurodevelopmental condition or typical development, a higher use of supplementary gestures was influenced by expressive vocabulary skills. Children with lower vocabulary skills spontane... What is already known on the subject Children with developmental language disorder and children with Williams syndrome are more inclined to use gestures than typically developing children. Research co...