Titre : Cellules A549

Cellules A549 : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Language Tests

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment identifier les cellules A549 en laboratoire ?

Les cellules A549 peuvent être identifiées par leur morphologie et leur croissance en culture.
Lignées cellulaires Culture cellulaire
#2

Quelles techniques sont utilisées pour étudier les cellules A549 ?

Les techniques incluent la microscopie, la cytométrie en flux et les tests de viabilité cellulaire.
Microscopie Cytométrie en flux
#3

Les cellules A549 sont-elles tumorales ?

Oui, les cellules A549 proviennent d'un adénocarcinome, ce qui les rend tumorales.
Adénocarcinome Cellules tumorales
#4

Peut-on détecter des marqueurs spécifiques dans les A549 ?

Oui, des marqueurs comme le CD44 et le p53 peuvent être analysés dans les A549.
Marqueurs tumoraux Protéines p53
#5

Les cellules A549 sont-elles sensibles à des médicaments ?

Oui, elles sont souvent utilisées pour tester la sensibilité aux chimiothérapies.
Chimiothérapie Sensibilité aux médicaments

Symptômes 5

#1

Quels symptômes sont associés aux cellules A549 ?

Les cellules A549 ne présentent pas de symptômes, car elles sont in vitro.
Symptômes In vitro
#2

Les cellules A549 peuvent-elles simuler des symptômes humains ?

Elles peuvent être utilisées pour étudier des symptômes liés aux maladies pulmonaires.
Maladies pulmonaires Modèles cellulaires
#3

Comment les A549 aident-elles à comprendre les symptômes du cancer ?

Elles permettent d'étudier la réponse des cellules tumorales aux traitements et aux facteurs de croissance.
Cancer Facteurs de croissance
#4

Les cellules A549 montrent-elles des signes de stress cellulaire ?

Oui, elles peuvent montrer des signes de stress en réponse à des agents cytotoxiques.
Stress cellulaire Agents cytotoxiques
#5

Peut-on observer des symptômes de résistance dans les A549 ?

Oui, elles peuvent être utilisées pour étudier la résistance aux médicaments anticancéreux.
Résistance aux médicaments Anticancéreux

Prévention 5

#1

Les cellules A549 aident-elles à la prévention du cancer ?

Indirectement, elles sont utilisées pour étudier les mécanismes de la carcinogenèse.
Prévention du cancer Carcinogenèse
#2

Comment les A549 contribuent-elles à la recherche préventive ?

Elles permettent d'identifier des biomarqueurs et des cibles pour la prévention du cancer.
Biomarqueurs Cibles thérapeutiques
#3

Peut-on utiliser les A549 pour étudier des facteurs de risque ?

Oui, elles sont utilisées pour étudier l'impact de divers facteurs environnementaux sur le cancer.
Facteurs de risque Environnement
#4

Les A549 sont-elles utiles pour la recherche sur le tabagisme ?

Oui, elles sont souvent utilisées pour étudier les effets du tabagisme sur les cellules pulmonaires.
Tabagisme Effets du tabac
#5

Comment les A549 aident-elles à comprendre la prévention des maladies ?

Elles permettent d'explorer les mécanismes de protection et les interventions préventives.
Interventions préventives Mécanismes de protection

Traitements 5

#1

Quels traitements sont testés sur les cellules A549 ?

Les traitements anticancéreux et les thérapies ciblées sont souvent testés sur ces cellules.
Thérapies ciblées Traitements anticancéreux
#2

Les A549 sont-elles utilisées pour des essais cliniques ?

Non, elles sont utilisées pour des études précliniques et non pour des essais cliniques directs.
Essais cliniques Études précliniques
#3

Comment les A549 aident-elles à développer de nouveaux traitements ?

Elles permettent d'évaluer l'efficacité et la toxicité des nouveaux composés thérapeutiques.
Développement de médicaments Toxicité
#4

Les cellules A549 peuvent-elles prédire la réponse au traitement ?

Elles peuvent fournir des indications sur la réponse aux traitements, mais ne sont pas définitives.
Prédiction de réponse Traitement du cancer
#5

Quels agents sont souvent testés sur les A549 ?

Des agents chimiothérapeutiques comme le cisplatine et des inhibiteurs de tyrosine kinase.
Cisplatine Inhibiteurs de tyrosine kinase

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent être étudiées avec les A549 ?

Elles permettent d'étudier les complications liées aux traitements du cancer et aux métastases.
Complications Métastases
#2

Les A549 peuvent-elles simuler des complications pulmonaires ?

Oui, elles sont utilisées pour modéliser des complications comme la fibrose pulmonaire.
Fibrose pulmonaire Modèles cellulaires
#3

Comment les A549 aident-elles à comprendre les complications du cancer ?

Elles permettent d'étudier les interactions entre les cellules tumorales et le microenvironnement.
Microenvironnement tumoral Interactions cellulaires
#4

Peut-on étudier la résistance aux traitements avec les A549 ?

Oui, elles sont souvent utilisées pour comprendre les mécanismes de résistance aux traitements.
Résistance aux traitements Mécanismes de résistance
#5

Les A549 sont-elles impliquées dans des complications métaboliques ?

Elles peuvent être utilisées pour étudier les effets métaboliques des traitements anticancéreux.
Complications métaboliques Traitements anticancéreux

Facteurs de risque 5

#1

Quels facteurs de risque sont étudiés avec les A549 ?

Des facteurs comme le tabagisme, l'exposition à des agents chimiques et la pollution.
Facteurs de risque Pollution
#2

Les A549 aident-elles à identifier des facteurs génétiques ?

Elles peuvent être utilisées pour étudier l'expression génique liée à des prédispositions au cancer.
Facteurs génétiques Expression génique
#3

Comment les A549 sont-elles utilisées pour étudier l'environnement ?

Elles permettent d'évaluer l'impact des toxines environnementales sur les cellules pulmonaires.
Toxines environnementales Impact environnemental
#4

Peut-on étudier l'alimentation avec les A549 ?

Indirectement, elles peuvent être utilisées pour explorer l'impact des nutriments sur le cancer.
Alimentation Nutriments
#5

Les A549 sont-elles utiles pour étudier le stress oxydatif ?

Oui, elles sont souvent utilisées pour examiner les effets du stress oxydatif sur les cellules.
Stress oxydatif Cellules
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 25/03/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Wenfei Zhao

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Affiliations :
  • Department of Respiratory, The Fifth Affiliated Hospital of Zhengzhou University, Zhengzhou, Henan 450052, P.R. China.
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Hongyun Li

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Affiliations :
  • Department of Respiratory, The Fifth Affiliated Hospital of Zhengzhou University, Zhengzhou, Henan 450052, P.R. China.
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Shanshan Yang

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Affiliations :
  • Department of Respiratory, The Fifth Affiliated Hospital of Zhengzhou University, Zhengzhou, Henan 450052, P.R. China.
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Di Guo

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  • Department of Respiratory, The Fifth Affiliated Hospital of Zhengzhou University, Zhengzhou, Henan 450052, P.R. China.
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Jing Chen

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  • Department of Respiratory, The Fifth Affiliated Hospital of Zhengzhou University, Zhengzhou, Henan 450052, P.R. China.
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Shaoyi Miao

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  • Department of Respiratory, The Fifth Affiliated Hospital of Zhengzhou University, Zhengzhou, Henan 450052, P.R. China.
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Yi Xin

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  • Department of Respiratory, The Fifth Affiliated Hospital of Zhengzhou University, Zhengzhou, Henan 450052, P.R. China.
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Miaomiao Liang

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  • Department of Respiratory, The Fifth Affiliated Hospital of Zhengzhou University, Zhengzhou, Henan 450052, P.R. China.
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Li Li

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  • Zhejiang Hospital, Hangzhou 310013, China.

Yang Zhang

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  • Shanghai Key Laboratory of Chemical Biology, School of Pharmacy, East China University of Science and Technology, Shanghai, 200237, China.
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Wenping Xu

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  • Shanghai Key Laboratory of Chemical Biology, School of Pharmacy, East China University of Science and Technology, Shanghai, 200237, China.
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Zhiping Xu

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  • Shanghai Key Laboratory of Chemical Biology, School of Pharmacy, East China University of Science and Technology, Shanghai, 200237, China.
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Jufang Gao

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  • College of Life Sciences, Shanghai Normal University, Shanghai, 200234, China.
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Liming Tao

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  • Shanghai Key Laboratory of Chemical Biology, School of Pharmacy, East China University of Science and Technology, Shanghai, 200237, China. Electronic address: taolm@ecust.edu.cn.
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Amir Shadboorestan

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Affiliations :
  • Department of Toxicology, Faculty of Medical Sciences, Tarbiat Modares University, Tehran, Iran.

Arnold Sipos

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  • Will Rogers Institute Pulmonary Research Center and Hastings Center for Pulmonary Research, Keck School of Medicine, University of Southern California, Los Angeles, CA, USA.
  • Department of Pathology, Keck School of Medicine, University of Southern California, Los Angeles, CA, USA.

Kwang-Jin Kim

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Affiliations :
  • Will Rogers Institute Pulmonary Research Center and Hastings Center for Pulmonary Research, Keck School of Medicine, University of Southern California, Los Angeles, CA, USA.
  • Department of Pathology, Keck School of Medicine, University of Southern California, Los Angeles, CA, USA.
  • Department of Physiology and Neurosciences, Keck School of Medicine, University of Southern California, Los Angeles, CA, USA.
  • Department of Pharmacology and Pharmaceutical Sciences, School of Pharmacy, University of Southern California, Los Angeles, CA, USA.
  • Department of Biomedical Engineering, Viterbi School of Engineering, University of Southern California, Los Angeles, CA, USA.

Constantinos Sioutas

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Affiliations :
  • Sonny Astani Department of Civil and Environmental Engineering, Viterbi School of Engineering, University of Southern California, Los Angeles, CA, USA.

Edward D Crandall

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Affiliations :
  • Will Rogers Institute Pulmonary Research Center and Hastings Center for Pulmonary Research, Keck School of Medicine, University of Southern California, Los Angeles, CA, USA.
  • Department of Pathology, Keck School of Medicine, University of Southern California, Los Angeles, CA, USA.
  • Mork Family Department of Chemical Engineering and Materials Science, Viterbi School of Engineering, University of Southern California, Los Angeles, CA, USA.

Jianan Du

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Affiliations :
  • Department of Pharmacology, Shenyang Pharmaceutical University, 103 Wenhua Road, Shenhe District, Shenyang, 110016, China.

Sources (10000 au total)

How we measure language skills of children at scale: A call to move beyond domain-specific tests as a proxy for language.

The aim of this research note is to encourage child language researchers and clinicians to give careful consideration to the use of domain-specific tests as a proxy for language; particularly in the c... We report on data leveraged through the prospective Raine Study cohort. Participants included 1626 children aged 10 years (... Children with DLD performed within the average range on a measure of non-verbal intelligence (... Domain-specific language assessments, particularly those testing receptive vocabulary, may overestimate the language ability of children with DLD. Caution is urged when using such tests by clinicians ...

Brazilian Portuguese Adaptation and Validation of the Language Screening Test for Poststroke Patients.

There is a lack of standardized assessment tools for poststroke aphasia in Brazil, particularly bedside screenings for early identification of patients with suspected language disorders. The Language ... This study aimed to translate, culturally adapt, and validate the LAST into Brazilian Portuguese.... Following a systematic, multistep approach to translation and cultural adaptation of language instruments, this study developed the two parallel versions of the Brazilian Portuguese LAST (pLAST) Versi... Findings showed that the two versions (A and B) of the pLAST were equivalent (intraclass correlation coefficient = .91;... The Brazilian Portuguese version of the LAST is a valid, simple, easy, and rapid test to screen poststroke aphasia in hospital settings.... https://doi.org/10.23641/asha.23548911....

Validation of a Cantonese Version of the Amsterdam-Nijmegen Everyday Language Test (CANELT): A functional approach.

The current study aimed to validate the Cantonese version of the Amsterdam-Nijmegen Everyday Language Test (CANELT), a functional communication assessment tool for Cantonese speakers with aphasia. A q... CANELT was translated from its English version with cultural adaptations. The performance on the 20-item CANELT collected from 56 PWA and 100 neurologically healthy Cantonese-speaking controls aged 30... An age effect was found in neurologically healthy controls, and therefore z scores were used for subsequent comparisons between neurologically healthy controls and PWA. The test showed strong evidence... Measures on validity and reliability yielded promising results, suggesting CANELT as a useful and reliable functional communication assessment for PWA. Its application in managing PWA and potential ar...

The Language Environment at Home of Children With (a Suspicion of) a Developmental Language Disorder and Relations With Standardized Language Measures.

This study compares the home language environments of children with (a suspicion of) developmental language disorder (DLD) with that of children with typical development (TD). It does so by adopting n... Ninety-nine 2- to 4-year-old toddlers participated: 59 with (a suspicion of) DLD and 40 with TD. LENA metrics on adult word count, conversational turn count, and child vocalization count were obtained... We found lower adult word count, conversational turn count, and child vocalization count in the DLD group, independent of multilingualism but not of parental education. In the DLD group, receptive voc... Toddlers with (a suspicion of) DLD vocalize less at home than children with TD. They also hear fewer adult words and experience fewer conversational turns. Children with DLD's language outcomes are to...

Implementing the language comprehension test C-BiLLT: a qualitative description study using the COM-B model of behaviour change.

It is challenging to reliably assess the language comprehension of children with severe motor and speech impairments using traditional assessment tools. The Computer Based instrument for Low motor Lan... A qualitative approach including semi-structured individual interviews with 15 clinicians (speech-language pathologists, neuropsychologists, and one teacher, counsellor, and vision specialist) was use... Several meaningful barriers and facilitators were identified across the data. Clinicians used the C-BiLLT with two distinct groups of clients: (1) the population it was originally developed for, and (... This study provides timely insights into the capability, opportunity, and motivation factors important for creating and sustaining assessment behaviour change in clinicians who used or attempted to us...

Linking Language to Action: Enhancing Preschoolers' Communicative Abilities Within Language Stimulation.

Children's vocabulary and syntactic skills vary upon school entry in depth and breadth, persistently influencing academic performance, including reading. Enhancing early communicative abilities throug... Language skills were examined in a pre- to posttest design in which 43 typically developing participants, ages 3-5 years, were randomly assigned to clay-based (... Receptive and expressive vocabulary knowledge for items introduced in the language stimulation program, mean length of utterance (MLU), and conversational initiations improved for participants in the ... A language-to-action link is created when children engage with open-ended materials, such as clay, as they craft target objects hands on and step by step, affording additional opportunities for langua... https://doi.org/10.23641/asha.24093780....

Semantic Difficulty for Bilingual Children: Effects of Age, Language Exposure, and Language Ability.

Semantic tasks evaluate dimensions of children's lexical-semantic knowledge. However, the relative ease of semantic task completion depends on individual differences in developmental and language expe... Participants included 232 Spanish-English bilingual children in second through fifth grade with (... Results showed that language ability and grade level drive semantic task difficulty for all task types, and children with DLD experienced greater difficulty on all task types compared to their typical... This study clarifies developmental profiles of lexical-semantic performance in bilingual children with and without DLD and supports clinical decision-making regarding children's English language learn...

Language gains in 4-6-year-old children with developmental language disorder and the relation with language profile, severity, multilingualism and non-verbal cognition.

Early and effective treatment for children with developmental language disorder (DLD) is important. Although a growing body of research shows the effects of interventions at the group level, clinician... To assess changes in the language domains: expressive morphosyntax; receptive and expressive vocabulary; and comprehension, in children in special needs education for DLD. To explore if differences in... We extracted data from school records of 154 children (4-6 years old) in special needs education offering a language and communication-stimulating educational environment, including speech and languag... Overall, the children showed significant improvements in expressive morphosyntax, expressive vocabulary and language comprehension. Baseline scores and gains were lowest for expressive morphosyntax. D... Children with DLD in special needs education showed gains in language performance during one school year. There was, however, little change in morphosyntactic scores, which supports previous studies c... What is already known on the subject Intervention studies indicate that intervention can be effective, but not for all children with DLD, and not in all language domains. Longitudinal studies on langu...

Relationships Among Motor, First, and Second Language Skills Among Bilingual Children With Language Disorders.

The purpose of this study was to determine the significance and directions of the relationships among oral and manual fine motor skills and language abilities among Spanish-English bilingual children.... Participants included 56 bilingual children, 24 of whom met criteria for developmental language disorder (DLD), recruited based on teacher concern for language and/or reading comprehension abilities. ... Oral fine motor abilities (diadochokinetic rate productions of /pa/ and /pata/) predicted Spanish (but not English) oral language abilities in the expected direction (i.e., faster rates were associate... Oral fine motor abilities are related to language abilities in bilingual children, but only for the native language. We did not find reliable differences in oral and manual fine motor skills between g...