Comment diagnostiquer une maladie nécessitant une salpingo-ovariectomie ?
Un diagnostic peut être établi par échographie, IRM ou laparoscopie.
ÉchographieIRMLaparoscopie
#2
Quels tests sont utilisés avant une salpingo-ovariectomie ?
Des analyses sanguines, des examens d'imagerie et une évaluation clinique sont effectués.
Analyses sanguinesImagerie médicale
#3
Quels symptômes indiquent une salpingo-ovariectomie ?
Des douleurs pelviennes, des kystes ovariens ou des infections peuvent nécessiter cette chirurgie.
Douleurs pelviennesKystes ovariens
#4
La biopsie est-elle nécessaire avant la chirurgie ?
Une biopsie peut être réalisée pour évaluer des lésions suspectes avant la chirurgie.
BiopsieLésions
#5
Quels signes cliniques peuvent nécessiter une intervention ?
Des masses abdominales, des saignements anormaux ou des douleurs persistantes peuvent alerter.
Saignements anormauxMasse abdominale
Symptômes
5
#1
Quels symptômes peuvent indiquer une pathologie ovarienne ?
Douleurs abdominales, ballonnements, irrégularités menstruelles et fatigue sont fréquents.
Douleurs abdominalesIrrégularités menstruelles
#2
Comment se manifestent les infections des trompes ?
Les infections peuvent provoquer des douleurs pelviennes, des fièvres et des pertes vaginales.
InfectionsPertes vaginales
#3
Les kystes ovariens causent-ils des symptômes ?
Oui, ils peuvent provoquer des douleurs, des pressions pelviennes ou des saignements.
Kystes ovariensSaignements
#4
Quels sont les signes d'une torsion ovarienne ?
Une douleur aiguë soudaine, des nausées et des vomissements peuvent indiquer une torsion.
Torsion ovarienneNausées
#5
Les symptômes varient-ils selon l'âge ?
Oui, les symptômes peuvent différer entre les adolescentes et les femmes plus âgées.
ÂgeSymptômes
Prévention
5
#1
Peut-on prévenir les maladies nécessitant une salpingo-ovariectomie ?
Certaines mesures comme le dépistage régulier et un mode de vie sain peuvent aider.
DépistageMode de vie sain
#2
Les antécédents familiaux influencent-ils le risque ?
Oui, des antécédents familiaux de cancers gynécologiques augmentent le risque.
Antécédents familiauxCancer gynécologique
#3
Le contrôle des infections peut-il réduire le risque ?
Oui, un bon contrôle des infections pelviennes peut diminuer le risque de complications.
Infections pelviennesComplications
#4
Les examens réguliers sont-ils importants ?
Oui, des examens gynécologiques réguliers permettent de détecter précocement des problèmes.
Examens gynécologiquesDétection précoce
#5
L'éducation sur la santé reproductive est-elle utile ?
Oui, elle aide à reconnaître les symptômes et à consulter rapidement un professionnel.
ÉducationSanté reproductive
Traitements
5
#1
Quelle est la principale indication pour une salpingo-ovariectomie ?
Elle est souvent indiquée pour traiter des cancers, des kystes ou des infections sévères.
CancerKystes
#2
Quelles sont les alternatives à la salpingo-ovariectomie ?
Les traitements médicamenteux, la surveillance active ou d'autres interventions chirurgicales peuvent être envisagés.
Traitements médicamenteuxSurveillance active
#3
La salpingo-ovariectomie est-elle toujours nécessaire ?
Pas toujours, une évaluation complète est nécessaire pour déterminer la meilleure approche.
ÉvaluationApproche thérapeutique
#4
Quels soins postopératoires sont nécessaires ?
Le suivi inclut la gestion de la douleur, la surveillance des infections et des contrôles réguliers.
Soins postopératoiresInfections
#5
Peut-on conserver la fertilité après cette chirurgie ?
Cela dépend de l'étendue de la chirurgie; une salpingo-ovariectomie unilatérale peut préserver la fertilité.
FertilitéChirurgie
Complications
5
#1
Quelles sont les complications possibles après une salpingo-ovariectomie ?
Les complications peuvent inclure des infections, des saignements ou des lésions organiques.
InfectionsSaignements
#2
Comment gérer les douleurs postopératoires ?
Des analgésiques et des techniques de relaxation peuvent aider à gérer la douleur.
AnalgésiquesDouleurs postopératoires
#3
Y a-t-il un risque de ménopause précoce ?
Oui, si les deux ovaires sont retirés, cela peut entraîner une ménopause précoce.
Ménopause précoceOvariectomie
#4
Les cicatrices sont-elles une préoccupation ?
Des cicatrices peuvent se former, mais des techniques chirurgicales minimales peuvent réduire leur apparence.
CicatricesChirurgie minimale invasive
#5
Comment prévenir les infections postopératoires ?
Maintenir une bonne hygiène, suivre les instructions postopératoires et surveiller les signes d'infection.
HygièneInfections postopératoires
Facteurs de risque
5
#1
Quels sont les principaux facteurs de risque pour les maladies ovariennes ?
Les facteurs incluent l'âge, les antécédents familiaux et certaines conditions médicales.
ÂgeAntécédents familiaux
#2
Le tabagisme influence-t-il le risque ?
Oui, le tabagisme est associé à un risque accru de maladies gynécologiques.
TabagismeRisque accru
#3
L'obésité est-elle un facteur de risque ?
Oui, l'obésité peut augmenter le risque de développer des kystes et des cancers ovariens.
ObésitéKystes
#4
Les troubles hormonaux augmentent-ils le risque ?
Oui, des déséquilibres hormonaux peuvent contribuer à des problèmes ovariens.
Troubles hormonauxProblèmes ovariens
#5
Les antécédents de maladies gynécologiques sont-ils significatifs ?
Oui, des antécédents de maladies comme l'endométriose augmentent le risque de complications.
Antécédents médicauxEndométriose
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Hereditary Breast and Ovarian Cancer Research Group Netherlands (HEBON), Coordinating Center: Netherlands Cancer Institute, Amsterdam, the Netherlands.
Department of Obstetrics and Gynecology, University of Toronto, Toronto, Ontario, Canada; Institute of Health Policy, Management, and Evaluation, Dalla Lana School of Public Health, University of Toronto, Toronto, Ontario, Canada; Li Ka Shing Knowledge Institute, St. Michael's Hospital, Toronto, Ontario, Canada.
Biostatistics Division, Dalla Lana School of Public Health, University of Toronto, Toronto, Ontario, Canada; Department of Family and Community Medicine, University of Toronto, Toronto, Ontario, Canada.
Institute of Health Policy, Management, and Evaluation, Dalla Lana School of Public Health, University of Toronto, Toronto, Ontario, Canada; ICES (formerly the Institute for Clinical Evaluative Sciences), Toronto, Ontario, Canada.
Department of Obstetrics and Gynecology, University of Toronto, Toronto, Ontario, Canada; Division of Gynecologic Oncology, Princess Margaret Cancer Centre and Sinai Health Systems, Toronto, Ontario, Canada.
Institute of Health Policy, Management, and Evaluation, Dalla Lana School of Public Health, University of Toronto, Toronto, Ontario, Canada; Li Ka Shing Knowledge Institute, St. Michael's Hospital, Toronto, Ontario, Canada; ICES (formerly the Institute for Clinical Evaluative Sciences), Toronto, Ontario, Canada; Melbourne School of Population and Global Health, University of Melbourne, Melbourne, Victoria, Australia. Electronic address: nancy.baxter@unimelb.edu.au.
Department of Obstetrics and Gynaecology, University of Toronto (Drs. Norris, Gagnon, Jacobson, Sobel, and Shore); Department of Obstetrics and Gynaecology, Mount Sinai Hospital (Drs. Jacobson and Sobel).
Traditional education of clinical training mainly relies on a single mode of lecture-based learning (LBL), in which the teacher lectures and the students listen, and the teaching effect is often unsat...
Through objective evaluation of joint surgery students' theoretical knowledge and clinical skills, and subjective evaluation of teaching quality by anonymous questionnaire, the teaching effects of LBL...
Sixty students who participated in the standardized training of residents in the Center for Joint Surgery, Southwest Hospital, Army University, China from March 2020 to September 2021 were selected an...
The scores of theoretical knowledge, clinical skills and total score of group C were (86.40 ± 9.76), (92.15 ± 4.49), (88.70 ± 5.75) points respectively, which were significantly higher than (78.80 ± 1...
SBL combined with CPBL teaching mode can effectively improve the theoretical knowledge and clinical skills of the students, which could improve self-assessment and teaching satisfaction rate, and is w...
Team-based learning (TBL) and problem-based learning (PBL) are two effective educational approaches used in medical education for increasing knowledge acquisition, learning motivation, and collaborati...
The present study aimed to evaluate the perceptions of current or previous preclinical students at the College of Medicine, Najran University (NU) about the effectiveness of PBL and TBL and to assess ...
A cross-sectional survey was conducted on 106 preclinical students at NU, Saudi Arabia. The survey questionnaire was validated by a pilot study and designed based on Kirkpatrick's evaluation model. De...
73.6% of participants enjoyed PBL and found it motivating compared to TBL and classic lectures. PBL was reported as more effective for knowledge acquisition (50%), teamwork (62.3%), and high academic ...
It is concluded that PBL was more favored by the students regarding the learning outcomes. TBL was reported to need more individual preparation and effort and require lecturer involvement, suggesting ...
To enhance tutors' teaching skills, tutor shadowing for novice tutors of problem-based learning (PBL) in addition to conventional faculty development (FD) was applied. This study aimed to develop a tu...
This study employed a before-and-after study design with three phases. In phase 1, a TS-scale was elaborated. A validity examination was performed in phase 2. Phase 3 was a study of the effectiveness ...
A TS-scale with a 32-item questionnaire of self-rated confidence for PBL tutors was identified in phase 1. In phase 2, 7 experienced specialists in medical education were invited to evaluate the conte...
Novice PBL tutors benefit from FD that incorporates tutor shadowing in the 3 key domains of tutoring competencies. The TS-scale developed in this study can be applied in future research on FD design....
Problem-based learning (PBL) is a learner-centered method in which complex real-world problems are used to stimulate students thinking and problem-solving abilities during the teaching and learning pr...
This study developed a problem-based learning (PBL) module to improve integrated thinking and problem-solving ability in students of dental hygiene. After applying PBL, the study tested the improvemen...
This meta-analysis was conducted to systematically evaluate the impact of problem-based learning (PBL) and lecture-based learning (LBL) teaching models on students' learning in surgical education....
We systematically searched the publications related to the application of PBL and LBL in surgical courses in PubMed, Embase, Web of Science and Cochrane Library databases, the last retrieval time is S...
Nine studies were included totally. The results showed that compared with LBL, PBL was superior in clinical competence (SMD = 0.81, 95% CI: 0.12 ~ 1.49, P = 0.020) and student satisfaction (SMD = 2.13...
This study showed that the PBL teaching model is more effective than the LBL teaching model in surgical education on the aspects of enhancing clinical competence and student satisfaction. However, fur...
To study the application of PBL combined with CBL teaching mode in the teaching of international classification of diseases (ICD) encoding, so as to improve students' grasp of ICD encoding knowledge. ...
With traditional lecture-based learning methods often criticized for their limited ability to foster critical thinking and cognitive engagement, problem-based learning (PBL) has emerged as a promising...
PBL was implemented in an undergraduate public health course at a private university in the southeast US. The study was conducted in the Spring of 2022 using a convergent mixed-methods approach. Quant...
Results indicated significant improvements in student communication skills, growth mindset, and metacognitive abilities across the semester. The thematic analysis of qualitative responses corroborated...
The findings contribute to the growing body of evidence supporting PBL and offer practical insights for implementing PBL in public health education. The study also highlights the need for institutiona...
Problem-based learning (PBL) is a pedagogy involving self-directed learning in small groups around case problems. Group function is important to PBL outcomes, but there is currently poor scaffolding a...
Tool development unfolded in four steps: 1) a literature review was conducted to identify existent evaluation tools for group function in PBL, 2) literature findings informed the development of this n...
Nineteen scales relating to group function assessment were identified in the literature, lending 18 constructs that mapped into four dimensions: Learning Climate, Facilitation and Process, Engagement ...
A four-dimension tool to assist group function reflection in PBL was produced. Its constructs were well supported by literature and experts. Faculty and student stakeholders acknowledged the utility o...
The adaptation process for first-year medical students is an important problem because it significantly affects educational activities. The previous study showed that 63% of students had difficulties ...
We searched PubMed, ScienceDirect, Cochrane, and Google Scholar databases until June 5, 2021. Search terms included problem-based learning, effectiveness, effectivity, and medical student. We excluded...
Seven eligible studies (622 patients) were included. The pooled analysis demonstrated no significant difference between PBL with conventional learning method in critical thinking/knowledge assessment ...
The present study concluded that the PBL approach in first-year medical students appeared to be ineffective in improving critical thinking/knowledge, problem-solving, and self-directed compared with t...