Titre : Ansérine

Ansérine : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Language Development Disorders

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer une carence en ansérine ?

Des tests sanguins peuvent mesurer les niveaux d'ansérine et d'autres acides aminés.
Carence en acides aminés Tests sanguins
#2

Quels symptômes indiquent un déficit en ansérine ?

Fatigue, faiblesse musculaire et troubles cognitifs peuvent signaler un déficit.
Fatigue Troubles cognitifs
#3

Y a-t-il des tests spécifiques pour l'ansérine ?

Actuellement, il n'existe pas de tests spécifiques largement utilisés pour l'ansérine.
Tests diagnostiques Anserine
#4

L'imagerie peut-elle aider au diagnostic ?

L'imagerie n'est pas utilisée pour diagnostiquer les niveaux d'ansérine.
Imagerie médicale Diagnostic
#5

Quels médecins peuvent diagnostiquer des problèmes liés à l'ansérine ?

Les médecins généralistes et les spécialistes en nutrition peuvent diagnostiquer ces problèmes.
Médecins généralistes Nutrition

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes d'une carence en ansérine ?

Les symptômes incluent fatigue, douleurs musculaires et troubles de l'humeur.
Fatigue Douleurs musculaires
#2

L'ansérine affecte-t-elle la mémoire ?

Oui, une carence peut entraîner des troubles de la mémoire et de la concentration.
Mémoire Concentration
#3

Peut-on ressentir des douleurs articulaires ?

Des douleurs articulaires peuvent survenir en raison d'une faiblesse musculaire associée.
Douleurs articulaires Faiblesse musculaire
#4

Y a-t-il des symptômes psychologiques liés à l'ansérine ?

Oui, des symptômes comme l'anxiété et la dépression peuvent être liés à une carence.
Anxiété Dépression
#5

Les troubles du sommeil sont-ils liés à l'ansérine ?

Une carence en ansérine peut contribuer à des troubles du sommeil et à l'insomnie.
Troubles du sommeil Insomnie

Prévention 5

#1

Comment prévenir une carence en ansérine ?

Une alimentation équilibrée riche en protéines peut prévenir cette carence.
Prévention Alimentation équilibrée
#2

Les suppléments sont-ils nécessaires pour tout le monde ?

Non, les suppléments ne sont nécessaires que pour ceux ayant des besoins accrus.
Suppléments Besoins nutritionnels
#3

Les végétariens doivent-ils faire attention ?

Oui, les végétariens peuvent être à risque de carence et devraient surveiller leur apport.
Végétariens Carence en acides aminés
#4

Y a-t-il des groupes à risque ?

Les athlètes et les personnes âgées sont plus susceptibles de développer une carence.
Athlètes Personnes âgées
#5

Les tests réguliers sont-ils recommandés ?

Des tests réguliers peuvent être utiles pour les personnes à risque de carence.
Tests réguliers Carence

Traitements 5

#1

Comment traiter une carence en ansérine ?

Le traitement inclut des suppléments d'ansérine et une alimentation riche en protéines.
Suppléments nutritionnels Alimentation
#2

Les médicaments peuvent-ils aider ?

Il n'existe pas de médicaments spécifiques pour traiter la carence en ansérine.
Médicaments Carence en acides aminés
#3

Quelle est la durée du traitement ?

La durée dépend de la gravité de la carence et de la réponse au traitement.
Durée du traitement Réponse au traitement
#4

Les changements alimentaires sont-ils efficaces ?

Oui, augmenter la consommation de viandes et de produits laitiers peut aider.
Changements alimentaires Produits laitiers
#5

Des consultations diététiques sont-elles recommandées ?

Oui, consulter un diététicien peut aider à élaborer un plan nutritionnel adapté.
Consultations diététiques Plan nutritionnel

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir avec une carence ?

Des complications incluent des troubles musculaires, cognitifs et psychologiques.
Complications Troubles musculaires
#2

Une carence peut-elle affecter le système immunitaire ?

Oui, une carence en ansérine peut affaiblir le système immunitaire.
Système immunitaire Carence
#3

Y a-t-il des risques à long terme ?

Des risques à long terme incluent des problèmes de santé mentale et physique.
Risques à long terme Santé mentale
#4

Les complications sont-elles réversibles ?

Oui, la plupart des complications peuvent être réversibles avec un traitement approprié.
Réversibilité Traitement
#5

Des complications cardiovasculaires sont-elles possibles ?

Une carence prolongée peut contribuer à des problèmes cardiovasculaires.
Complications cardiovasculaires Carence

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les principaux facteurs de risque ?

Les régimes pauvres en protéines et les maladies chroniques augmentent le risque.
Facteurs de risque Régimes alimentaires
#2

L'âge influence-t-il le risque de carence ?

Oui, les personnes âgées ont un risque accru de carence en ansérine.
Âge Carence en acides aminés
#3

Les athlètes sont-ils à risque ?

Oui, les athlètes peuvent avoir des besoins accrus en ansérine et être à risque.
Athlètes Besoins nutritionnels
#4

Les maladies digestives augmentent-elles le risque ?

Oui, les maladies digestives peuvent affecter l'absorption des nutriments, y compris l'ansérine.
Maladies digestives Absorption des nutriments
#5

Le stress a-t-il un impact sur les niveaux d'ansérine ?

Oui, le stress chronique peut influencer les niveaux d'ansérine dans l'organisme.
Stress Niveaux d'ansérine
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 16/02/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Wim Derave

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Movement and Sports Sciences, Ghent University, Watersportlaan 2, 9000, Ghent, Belgium. wim.derave@ugent.be.

Hongwu Ji

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Food Science and Technology, Guangdong Ocean University, Zhanjiang 524088, P.R. China. jihw62318@163.com.
  • Guangdong Provincial Key Laboratory of Aquatic Product Processing and Safety, Zhanjiang 524088, P.R. China.
  • Guangdong Province Engineering Laboratory for Marine Biological Products, Zhanjiang 524088, P.R. China.
  • Guangdong Provincial Engineering Technology Research Center of Marine Food, Zhanjiang 524088, P.R. China.
  • Key Laboratory of Advanced Processing of Aquatic Product of Guangdong Higher Education Institution, Zhanjiang 524088, P.R. China.

Weiming Su

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Food Science and Technology, Guangdong Ocean University, Zhanjiang 524088, P.R. China. jihw62318@163.com.
  • Guangdong Provincial Key Laboratory of Aquatic Product Processing and Safety, Zhanjiang 524088, P.R. China.

Shucheng Liu

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Food Science and Technology, Guangdong Ocean University, Zhanjiang 524088, P.R. China. jihw62318@163.com.
  • Guangdong Provincial Key Laboratory of Aquatic Product Processing and Safety, Zhanjiang 524088, P.R. China.
  • Guangdong Province Engineering Laboratory for Marine Biological Products, Zhanjiang 524088, P.R. China.
  • Guangdong Provincial Engineering Technology Research Center of Marine Food, Zhanjiang 524088, P.R. China.
  • Key Laboratory of Advanced Processing of Aquatic Product of Guangdong Higher Education Institution, Zhanjiang 524088, P.R. China.
  • Collaborative Innovation Center of Seafood Deep Processing, Dalian Polytechnic University, Dalian 116034, P.R. China.

Monchai Duangjinda

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Animal Science, Faculty of Agricultural, Khon Kaen University, Khon Kaen 40002, Thailand.
  • Network Center for Animal Breeding and Omics Research, Faculty of Agricultural, Khon Kaen University, Khon Kaen 40000, Thailand.

Tilman Pfeffer

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Centre for Pediatric and Adolescent Medicine, University Hospital Heidelberg, 69120 Heidelberg, Germany.
Publications dans "Ansérine" :

Ruben Bulkescher

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Medicine I and Clinical Chemistry, Heidelberg University Hospital, 69120 Heidelberg, Germany.
Publications dans "Ansérine" :

Johanna Zemva

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Medicine I and Clinical Chemistry, Heidelberg University Hospital, 69120 Heidelberg, Germany.
Publications dans "Ansérine" :

Verena Peters

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Affiliations :
  • Centre for Pediatric and Adolescent Medicine, University Hospital Heidelberg, 69120 Heidelberg, Germany.
Publications dans "Ansérine" :

Nobutaka Masuoka

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Integrated Biosciences edu., Graduate School of Frontier Sciences, The University of Tokyo, Kashiwa 277-8562, Japan.

Tatsuhiro Hisatsune

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Affiliations :
  • Department of Integrated Biosciences edu., Graduate School of Frontier Sciences, The University of Tokyo, Kashiwa 277-8562, Japan. hisatsune@edu.k.u-tokyo.ac.jp.

Jiaojiao Han

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • State Key Laboratory for Managing Biotic and Chemical Threats to the Quality and Safety of Agro-products, Ningbo University, Ningbo, China. hanjiaojiao@nbu.edu.cn.
  • School of Marine Science, Ningbo University, Ningbo, China.

Ziyan Wang

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • State Key Laboratory for Managing Biotic and Chemical Threats to the Quality and Safety of Agro-products, Ningbo University, Ningbo, China. hanjiaojiao@nbu.edu.cn.
  • School of Marine Science, Ningbo University, Ningbo, China.

Chenyang Lu

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • State Key Laboratory for Managing Biotic and Chemical Threats to the Quality and Safety of Agro-products, Ningbo University, Ningbo, China. hanjiaojiao@nbu.edu.cn.
  • School of Marine Science, Ningbo University, Ningbo, China.

Jun Zhou

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • State Key Laboratory for Managing Biotic and Chemical Threats to the Quality and Safety of Agro-products, Ningbo University, Ningbo, China. hanjiaojiao@nbu.edu.cn.
  • School of Marine Science, Ningbo University, Ningbo, China.

Ye Li

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • State Key Laboratory for Managing Biotic and Chemical Threats to the Quality and Safety of Agro-products, Ningbo University, Ningbo, China. hanjiaojiao@nbu.edu.cn.
  • School of Marine Science, Ningbo University, Ningbo, China.

Tinghong Ming

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • State Key Laboratory for Managing Biotic and Chemical Threats to the Quality and Safety of Agro-products, Ningbo University, Ningbo, China. hanjiaojiao@nbu.edu.cn.
  • School of Marine Science, Ningbo University, Ningbo, China.

Sources (10000 au total)

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This study compares the home language environments of children with (a suspicion of) developmental language disorder (DLD) with that of children with typical development (TD). It does so by adopting n... Ninety-nine 2- to 4-year-old toddlers participated: 59 with (a suspicion of) DLD and 40 with TD. LENA metrics on adult word count, conversational turn count, and child vocalization count were obtained... We found lower adult word count, conversational turn count, and child vocalization count in the DLD group, independent of multilingualism but not of parental education. In the DLD group, receptive voc... Toddlers with (a suspicion of) DLD vocalize less at home than children with TD. They also hear fewer adult words and experience fewer conversational turns. Children with DLD's language outcomes are to...

Language intervention in bilingual children with developmental language disorder: A systematic review.

Although there is a growing body of literature on cognitive and language processing in bilingual children with developmental language disorder (DLD), there is a major gap in the evidence for language ... To examine evidence for language intervention and cross-language transfer effects in bilingual children with DLD. Specifically, the study aimed to review intervention evidence targeting non-linguistic... We carried out searches in five electronic databases: CINAHL, Scopus, Psychinfo, Proquest and Sciencedirect. Data from selected papers were extracted and organized into the three following categories:... We included 14 papers in the review. The majority indicated evidence for vocabulary intervention. There was limited evidence for intervention targeting phonology or morphosyntax. Cross-language genera... The present review indicates that there is a significant gap in the literature regarding language intervention for several key language areas such as morphosyntax, narrative skills and literacy. There... What is already known on the subject Previous studies have examined the effects of bi- and monolingual intervention in bilingual children with DLD. Although the results indicated superior effects for ...

Speech-Language Pathologists' Perceptions of Language and Literacy Instruction for Pre-K Children With Developmental Language Disorder.

Speech-language pathologists (SLPs) have multiple roles and responsibilities related to language and literacy instruction in schools. The purpose of this exploratory, qualitative study was to analyze ... Eight school-based SLPs participated in a 1-hr virtual focus group conducted via Zoom recording technology. The researchers used a conventional content analysis approach to analyze the focus group dat... The researchers developed two themes: (a) SLPs identified repeated exposure to books, peer interaction, and teaching vocabulary with visual supports and props as key elements of language and literacy ... SLPs identified several instructional practices inclusive pre-K teachers could be taught to use during professional development programs to support the emergent literacy development of children with D...

Predictors of Reading Development Among School-Age Bilingual Children With Developmental Language Disorder: A Scoping Review.

Systematic reviews of bilingual children's reading development are very limited, and none of which solely focus on predictors of reading difficulties among those with developmental language disorder (... The search parameters used in this scoping review included peer-reviewed journal articles written in English from 2000 to 2022 in order to synthesize the most recent empirical work, a focus on early c... The present review yielded nine articles, which all examined the predictive validity of either a measure or task with the ultimate goal of improving early identification of reading difficulties. Signi... To conclude, this review demonstrates that this is a highly under-researched topic. To have ended up including only nine articles that fit the criteria of our search reveals a large gap in the researc...

Developmental Language Disorder Terminology: A Survey of Speech-Language Pathologists' Use and Knowledge.

Developmental language disorder (DLD) is a relatively new, internationally promoted term to describe individuals with language impairments not secondary to a biomedical condition. This study aimed to ... After completing an online presurvey to evaluate current comfort levels in using DLD terminology and current knowledge of DLD, currently practicing SLPs viewed a 45-min prerecorded educational video o... After filtering to remove likely fraudulent responders, we included 77 participants in all analyses. Presurvey Likert scale responses indicated at least some comfort in using DLD terminology. Addition... Despite some limitations, it was concluded that diffusion efforts, such as educational presentations, are likely to increase SLPs' comfort levels in using DLD terminology and SLPs' knowledge of DLD.... https://doi.org/10.23641/asha.22344349....

Gesture-speech integration is related to vocabulary skills in children with developmental language disorder, Williams syndrome and typical development.

Individuals with developmental language disorder or Williams syndrome are reported to use more gestures than individuals with typical development. However, these two groups differ considerably in visu... We first examined whether children with both developmental language disorder and children Williams syndrome do indeed use more gestures. Our second aim was to disentangle the role of vocabulary and vi... In a cross-sectional group design, three participant groups watched and then retold a cartoon: children with typical development (n = 25), children with developmental language disorder (n = 25) and ch... Between-group comparisons showed that individuals with developmental language disorder or Williams syndrome did indeed use more gestures. Poisson loglinear modelling demonstrated that a relative highe... Regardless of neurodevelopmental condition or typical development, a higher use of supplementary gestures was influenced by expressive vocabulary skills. Children with lower vocabulary skills spontane... What is already known on the subject Children with developmental language disorder and children with Williams syndrome are more inclined to use gestures than typically developing children. Research co...