Comment diagnostiquer une déficience en ferredoxine-NADP réductase ?
Des tests enzymatiques et des analyses génétiques peuvent confirmer la déficience.
Déficience enzymatiqueTests génétiques
#2
Quels tests sont utilisés pour évaluer l'activité de l'enzyme ?
Des tests biochimiques mesurant l'activité de la ferredoxine-NADP réductase sont utilisés.
Tests biochimiquesActivité enzymatique
#3
Quels symptômes peuvent indiquer un problème avec cette enzyme ?
Des symptômes comme la fatigue, des troubles métaboliques ou des anomalies de croissance peuvent apparaître.
SymptômesTroubles métaboliques
#4
Y a-t-il des biomarqueurs associés à cette enzyme ?
Des niveaux de NADPH et de ferredoxine peuvent servir de biomarqueurs indirects.
BiomarqueursNADPH
#5
Comment évaluer l'impact de l'alimentation sur l'enzyme ?
Des études nutritionnelles peuvent aider à comprendre l'impact des nutriments sur l'activité enzymatique.
NutritionActivité enzymatique
Symptômes
5
#1
Quels sont les symptômes d'une déficience en ferredoxine-NADP réductase ?
Les symptômes incluent fatigue, troubles de la photosynthèse et anomalies métaboliques.
FatigueTroubles métaboliques
#2
La déficience peut-elle affecter la croissance des plantes ?
Oui, elle peut entraîner un retard de croissance et une photosynthèse inefficace.
Croissance des plantesPhotosynthèse
#3
Y a-t-il des signes cliniques chez les animaux ?
Des signes comme une croissance réduite et des troubles métaboliques peuvent être observés.
Signes cliniquesTroubles métaboliques
#4
Les symptômes varient-ils selon les espèces ?
Oui, les symptômes peuvent varier selon les espèces végétales ou animales affectées.
EspècesSymptômes
#5
Comment les symptômes évoluent-ils avec le temps ?
Les symptômes peuvent s'aggraver avec le temps si la déficience n'est pas traitée.
Évolution des symptômesDéficience
Prévention
5
#1
Comment prévenir une déficience en ferredoxine-NADP réductase ?
Une alimentation équilibrée et riche en nutriments peut aider à prévenir cette déficience.
PréventionAlimentation équilibrée
#2
Y a-t-il des pratiques agricoles recommandées ?
Utiliser des engrais appropriés et gérer l'irrigation peut améliorer la santé des plantes.
Pratiques agricolesEngrais
#3
Les tests de sol peuvent-ils aider à la prévention ?
Oui, des tests de sol réguliers peuvent identifier des carences nutritionnelles potentielles.
Tests de solCarences nutritionnelles
#4
Comment la sélection des semences influence-t-elle la prévention ?
Choisir des semences résistantes peut réduire le risque de déficiences enzymatiques.
Sélection des semencesRésistance
#5
Les conditions climatiques affectent-elles la prévention ?
Oui, des conditions climatiques extrêmes peuvent exacerber les déficiences enzymatiques.
Conditions climatiquesDéficiences enzymatiques
Traitements
5
#1
Quels traitements existent pour la déficience en ferredoxine-NADP réductase ?
Il n'existe pas de traitement spécifique, mais des suppléments nutritionnels peuvent aider.
TraitementsSuppléments nutritionnels
#2
Les thérapies géniques sont-elles une option ?
La thérapie génique est en recherche, mais pas encore disponible pour cette déficience.
Thérapie géniqueRecherche
#3
Comment l'alimentation peut-elle aider ?
Une alimentation riche en antioxydants peut soutenir l'activité enzymatique.
AlimentationAntioxydants
#4
Y a-t-il des médicaments spécifiques recommandés ?
Aucun médicament spécifique n'est recommandé pour traiter cette déficience enzymatique.
MédicamentsDéficience enzymatique
#5
Les traitements varient-ils selon les espèces ?
Oui, les traitements peuvent différer entre les plantes et les animaux selon les besoins.
EspècesTraitements
Complications
5
#1
Quelles complications peuvent survenir avec cette déficience ?
Des complications incluent des troubles métaboliques graves et une croissance réduite.
ComplicationsTroubles métaboliques
#2
La déficience peut-elle affecter la reproduction des plantes ?
Oui, elle peut entraîner une réduction de la fertilité et des rendements.
Reproduction des plantesFertilité
#3
Y a-t-il des risques de maladies associées ?
Des maladies métaboliques peuvent survenir en raison de l'accumulation de métabolites.
Maladies métaboliquesAccumulation de métabolites
#4
Les complications varient-elles selon les espèces ?
Oui, les complications peuvent varier selon les espèces végétales ou animales affectées.
EspècesComplications
#5
Comment les complications impactent-elles l'écosystème ?
Des déficiences généralisées peuvent affecter la chaîne alimentaire et la biodiversité.
ÉcosystèmeBiodiversité
Facteurs de risque
5
#1
Quels sont les facteurs de risque pour cette déficience ?
Des facteurs incluent une mauvaise nutrition, des conditions de sol défavorables et le stress environnemental.
Facteurs de risqueNutrition
#2
Les variétés de plantes influencent-elles le risque ?
Oui, certaines variétés sont plus susceptibles de développer des déficiences enzymatiques.
Variétés de plantesDéficiences enzymatiques
#3
Le stress hydrique est-il un facteur de risque ?
Oui, le stress hydrique peut aggraver les déficiences en ferredoxine-NADP réductase.
Stress hydriqueDéficiences
#4
Les maladies des plantes augmentent-elles le risque ?
Oui, les maladies peuvent compromettre la santé des plantes et augmenter le risque de déficiences.
Maladies des plantesSanté des plantes
#5
Comment les pratiques agricoles affectent-elles le risque ?
Des pratiques agricoles inadéquates peuvent augmenter le risque de déficiences enzymatiques.
Pratiques agricolesDéficiences enzymatiques
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Departamento de Bioquímica y Biología Molecular y Celular, Facultad de Ciencias, Universidad de Zaragoza, 50009 Zaragoza, Spain; Instituto de Biocomputación y Física de Sistemas Complejos (Joint Units: BIFI-IQFR and GBsC-CSIC), Universidad de Zaragoza, 50018 Zaragoza, Spain. Electronic address: mmartine@unizar.es.
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Department of Biological Chemistry, College of Agriculture, Graduate School of Sciences and Technology for Innovation, Yamaguchi University, Yoshida, Yamaguchi 753-8515, Japan.
Departamento de Bioquímica y Biología Molecular y Celular, Facultad de Ciencias, Universidad de Zaragoza, 50009 Zaragoza, Spain; Instituto de Biocomputación y Física de Sistemas Complejos (Joint Units: BIFI-IQFR and GBsC-CSIC), Universidad de Zaragoza, 50018 Zaragoza, Spain; Aragon Institute for Health Research (IIS-Aragon), Zaragoza 50009, Spain; Biomedical Research Networking Center in Digestive and Hepatic Diseases (CIBERehd), Madrid, Spain; Fundacion ARAID, Government of Aragon, Zaragoza 50018, Spain.
Instituto de Biología Molecular y Celular de Rosario (IBR), CONICET, Facultad de Ciencias Bioquímicas y Farmacéuticas, Universidad Nacional de Rosario, Ocampo y Esmeralda, Rosario, Argentina.
Grupo de Investigaciones en Gestión Ecológica y Agroindustrial, Universidad Libre Sec, Barranquilla, Colombia.
Instituto de Biología Molecular y Celular de Rosario (IBR), CONICET, Facultad de Ciencias Bioquímicas y Farmacéuticas, Universidad Nacional de Rosario, Ocampo y Esmeralda, Rosario, Argentina.
Instituto de Biología Molecular y Celular de Rosario (IBR), CONICET, Facultad de Ciencias Bioquímicas y Farmacéuticas, Universidad Nacional de Rosario, Ocampo y Esmeralda, Rosario, Argentina.
Language is a complex multidimensional cognitive system that is connected to many neurocognitive capacities. The development of language is therefore strongly intertwined with the development of these...
Children with developmental language disorder (DLD) have well-documented verb learning difficulties. In this study, we asked whether the inclusion of retrieval practice during the learning period woul...
Eleven children with DLD (...
Recall testing immediately after the learning period and 1 week later revealed greater recall for novel verbs in the RSR condition than for novel verbs in the RS condition. This was true for both grou...
Retrieval practice provides benefits to verb learning-an important finding given the challenges that verbs present to children with DLD. However, these benefits do not appear to automatically translat...
Twenty-eight Albanian-Greek bilingual children with Developmental Language Disorder and 28 children with Autism Spectrum Disorder but no language impairment, along with 28 typically-developing, age-, ...
This study compares the home language environments of children with (a suspicion of) developmental language disorder (DLD) with that of children with typical development (TD). It does so by adopting n...
Ninety-nine 2- to 4-year-old toddlers participated: 59 with (a suspicion of) DLD and 40 with TD. LENA metrics on adult word count, conversational turn count, and child vocalization count were obtained...
We found lower adult word count, conversational turn count, and child vocalization count in the DLD group, independent of multilingualism but not of parental education. In the DLD group, receptive voc...
Toddlers with (a suspicion of) DLD vocalize less at home than children with TD. They also hear fewer adult words and experience fewer conversational turns. Children with DLD's language outcomes are to...
Although there is a growing body of literature on cognitive and language processing in bilingual children with developmental language disorder (DLD), there is a major gap in the evidence for language ...
To examine evidence for language intervention and cross-language transfer effects in bilingual children with DLD. Specifically, the study aimed to review intervention evidence targeting non-linguistic...
We carried out searches in five electronic databases: CINAHL, Scopus, Psychinfo, Proquest and Sciencedirect. Data from selected papers were extracted and organized into the three following categories:...
We included 14 papers in the review. The majority indicated evidence for vocabulary intervention. There was limited evidence for intervention targeting phonology or morphosyntax. Cross-language genera...
The present review indicates that there is a significant gap in the literature regarding language intervention for several key language areas such as morphosyntax, narrative skills and literacy. There...
What is already known on the subject Previous studies have examined the effects of bi- and monolingual intervention in bilingual children with DLD. Although the results indicated superior effects for ...
Speech-language pathologists (SLPs) have multiple roles and responsibilities related to language and literacy instruction in schools. The purpose of this exploratory, qualitative study was to analyze ...
Eight school-based SLPs participated in a 1-hr virtual focus group conducted via Zoom recording technology. The researchers used a conventional content analysis approach to analyze the focus group dat...
The researchers developed two themes: (a) SLPs identified repeated exposure to books, peer interaction, and teaching vocabulary with visual supports and props as key elements of language and literacy ...
SLPs identified several instructional practices inclusive pre-K teachers could be taught to use during professional development programs to support the emergent literacy development of children with D...
Systematic reviews of bilingual children's reading development are very limited, and none of which solely focus on predictors of reading difficulties among those with developmental language disorder (...
The search parameters used in this scoping review included peer-reviewed journal articles written in English from 2000 to 2022 in order to synthesize the most recent empirical work, a focus on early c...
The present review yielded nine articles, which all examined the predictive validity of either a measure or task with the ultimate goal of improving early identification of reading difficulties. Signi...
To conclude, this review demonstrates that this is a highly under-researched topic. To have ended up including only nine articles that fit the criteria of our search reveals a large gap in the researc...
Developmental language disorder (DLD) is a relatively new, internationally promoted term to describe individuals with language impairments not secondary to a biomedical condition. This study aimed to ...
After completing an online presurvey to evaluate current comfort levels in using DLD terminology and current knowledge of DLD, currently practicing SLPs viewed a 45-min prerecorded educational video o...
After filtering to remove likely fraudulent responders, we included 77 participants in all analyses. Presurvey Likert scale responses indicated at least some comfort in using DLD terminology. Addition...
Despite some limitations, it was concluded that diffusion efforts, such as educational presentations, are likely to increase SLPs' comfort levels in using DLD terminology and SLPs' knowledge of DLD....
https://doi.org/10.23641/asha.22344349....
Children with developmental language disorder (DLD) regularly use the bare form of verbs (e.g., dance) instead of inflected forms (e.g., danced). We propose an account of this behavior in which proces...
Individuals with developmental language disorder or Williams syndrome are reported to use more gestures than individuals with typical development. However, these two groups differ considerably in visu...
We first examined whether children with both developmental language disorder and children Williams syndrome do indeed use more gestures. Our second aim was to disentangle the role of vocabulary and vi...
In a cross-sectional group design, three participant groups watched and then retold a cartoon: children with typical development (n = 25), children with developmental language disorder (n = 25) and ch...
Between-group comparisons showed that individuals with developmental language disorder or Williams syndrome did indeed use more gestures. Poisson loglinear modelling demonstrated that a relative highe...
Regardless of neurodevelopmental condition or typical development, a higher use of supplementary gestures was influenced by expressive vocabulary skills. Children with lower vocabulary skills spontane...
What is already known on the subject Children with developmental language disorder and children with Williams syndrome are more inclined to use gestures than typically developing children. Research co...