Titre : Phénylurées

Phénylurées : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Language Development Disorders

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer une intoxication aux phénylurées ?

Un diagnostic se fait par des tests sanguins et l'évaluation des symptômes cliniques.
Intoxication Tests sanguins
#2

Quels tests sont utilisés pour détecter les phénylurées ?

Des analyses de sang et d'urine peuvent être effectuées pour détecter ces composés.
Analyse de sang Analyse d'urine
#3

Quels symptômes indiquent une exposition aux phénylurées ?

Les symptômes incluent des troubles neurologiques, des éruptions cutanées et des nausées.
Symptômes Troubles neurologiques
#4

Les phénylurées sont-elles détectables par imagerie ?

Non, l'imagerie ne détecte pas les phénylurées, des tests biochimiques sont nécessaires.
Imagerie médicale Tests biochimiques
#5

Quel rôle joue l'historique médical dans le diagnostic ?

L'historique médical aide à identifier les expositions potentielles aux phénylurées.
Historique médical Exposition

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes courants des phénylurées ?

Les symptômes incluent des maux de tête, des vertiges et des troubles digestifs.
Maux de tête Troubles digestifs
#2

Les phénylurées provoquent-elles des réactions allergiques ?

Oui, elles peuvent provoquer des éruptions cutanées et des démangeaisons chez certains individus.
Réactions allergiques Eruptions cutanées
#3

Peut-on avoir des symptômes neurologiques ?

Oui, des symptômes comme des convulsions ou des troubles de la coordination peuvent survenir.
Symptômes neurologiques Convulsions
#4

Les symptômes varient-ils selon la dose ?

Oui, la gravité des symptômes dépend de la dose et de la durée d'exposition.
Dose Exposition
#5

Y a-t-il des symptômes à long terme ?

Des effets neurologiques ou rénaux peuvent persister après une exposition prolongée.
Effets à long terme Santé rénale

Prévention 5

#1

Comment prévenir l'exposition aux phénylurées ?

Évitez les produits chimiques contenant des phénylurées et portez des équipements de protection.
Prévention Équipements de protection
#2

Les travailleurs doivent-ils être formés ?

Oui, une formation sur les risques et les mesures de sécurité est essentielle.
Formation Sécurité au travail
#3

Des contrôles réguliers sont-ils nécessaires ?

Oui, des contrôles réguliers de l'environnement de travail peuvent réduire les risques.
Contrôles environnementaux Risques
#4

Les enfants sont-ils plus à risque ?

Oui, les enfants peuvent être plus sensibles aux effets des phénylurées.
Enfants Sensibilité
#5

Quelles mesures de sécurité doivent être appliquées ?

Utilisez des gants, des masques et des lunettes de protection lors de la manipulation.
Mesures de sécurité Manipulation

Traitements 5

#1

Quel est le traitement principal pour l'intoxication ?

Le traitement consiste en l'élimination de l'exposition et le soutien symptomatique.
Intoxication Soutien symptomatique
#2

Des antidotes existent-ils pour les phénylurées ?

Il n'existe pas d'antidote spécifique, le traitement est symptomatique.
Antidotes Traitement symptomatique
#3

Comment gérer les symptômes neurologiques ?

Des médicaments anticonvulsivants peuvent être prescrits pour contrôler les convulsions.
Médicaments anticonvulsivants Convulsions
#4

Le traitement nécessite-t-il une hospitalisation ?

Une hospitalisation peut être nécessaire en cas de symptômes graves ou persistants.
Hospitalisation Symptômes graves
#5

Y a-t-il des traitements préventifs ?

Éviter l'exposition aux phénylurées est la meilleure prévention contre l'intoxication.
Prévention Exposition

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir ?

Des complications neurologiques, rénales ou hépatiques peuvent se développer après exposition.
Complications Santé rénale
#2

Les phénylurées peuvent-elles causer des cancers ?

Certaines études suggèrent un lien potentiel avec des cancers, mais des recherches sont nécessaires.
Cancers Recherches
#3

Y a-t-il des effets sur la reproduction ?

Des effets néfastes sur la reproduction ont été observés dans certains modèles animaux.
Effets sur la reproduction Modèles animaux
#4

Les complications sont-elles réversibles ?

Certaines complications peuvent être réversibles, mais d'autres peuvent être permanentes.
Complications réversibles Santé permanente
#5

Comment surveiller les complications ?

Des examens médicaux réguliers et des tests de fonction organique sont recommandés.
Surveillance médicale Tests de fonction

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les principaux facteurs de risque ?

L'exposition professionnelle, l'utilisation de produits chimiques et la génétique sont des facteurs clés.
Facteurs de risque Exposition professionnelle
#2

Les antécédents familiaux jouent-ils un rôle ?

Oui, des antécédents familiaux de maladies peuvent augmenter le risque d'effets néfastes.
Antécédents familiaux Maladies
#3

Les personnes âgées sont-elles plus à risque ?

Oui, les personnes âgées peuvent être plus vulnérables aux effets des phénylurées.
Personnes âgées Vulnérabilité
#4

Les femmes enceintes doivent-elles être prudentes ?

Oui, les femmes enceintes doivent éviter l'exposition en raison des risques pour le fœtus.
Femmes enceintes Risques pour le fœtus
#5

Les habitudes de vie influencent-elles le risque ?

Oui, des habitudes de vie saines peuvent réduire le risque d'effets néfastes.
Habitudes de vie Santé
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 07/03/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Loyd V Allen

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • International Journal of Pharmaceutical Compounding. lallen@ijpc.com.
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Liying Guo

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Affiliations :
  • Department of Chemistry, College of Science, Hebei Agricultural University, Baoding, 071001, China.

Junhong Zhou

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Affiliations :
  • Shanghai Institute of Organic Chemistry, Chinese Academy of Sciences, Shanghai 200032, China.

Xu Xu

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Affiliations :
  • College of Chemistry, Liaoning University, No. 66 Chongshan Middle Road, Shenyang 110036, China. Electronic address: xuxulnu@126.com.

Jilong Li

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Affiliations :
  • College of Chemistry and Life Science, Changchun University of Technology, Yan'an Street 2055, Changchun 130012, PR China.

Zhibing Wang

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Affiliations :
  • College of Chemistry and Life Science, Changchun University of Technology, Yan'an Street 2055, Changchun 130012, PR China. Electronic address: wangzhibing@ccut.edu.cn.

Irene Sánchez-Gavilán

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  • Departamento de Biología, Facultad de Ciencias, Universidad Autónoma de Madrid, Cantoblanco, 28049 Madrid, Spain.
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Krisztián Sepp

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Affiliations :
  • First Department of Internal Medicine, Faculty of Medicine, University of Szeged, Szeged, Hungary.
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Zsolt Molnár

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Affiliations :
  • Institute of Applied Science, Department of Environmental Biology and Education, Gyula Juhász Faculty of Education, University of Szeged, Szeged, Hungary.
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Anna M László

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Affiliations :
  • Department of Biometrics and Agricultural Informatics, Faculty of Horticultural Science, Szent István University, Budapest, Hungary.
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Tünde Alapi

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Affiliations :
  • Department of Inorganic and Analytical Chemistry, Faculty of Science and Informatics, University of Szeged, Szeged, Hungary.
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László Tóth

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Affiliations :
  • Institute of Applied Science, Department of Environmental Biology and Education, Gyula Juhász Faculty of Education, University of Szeged, Szeged, Hungary.
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Andrea Serester

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Affiliations :
  • Institute of Applied Science, Department of Environmental Biology and Education, Gyula Juhász Faculty of Education, University of Szeged, Szeged, Hungary.
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Sources (10000 au total)

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Children with developmental language disorder (DLD) have well-documented verb learning difficulties. In this study, we asked whether the inclusion of retrieval practice during the learning period woul... Eleven children with DLD (... Recall testing immediately after the learning period and 1 week later revealed greater recall for novel verbs in the RSR condition than for novel verbs in the RS condition. This was true for both grou... Retrieval practice provides benefits to verb learning-an important finding given the challenges that verbs present to children with DLD. However, these benefits do not appear to automatically translat...

The Language Environment at Home of Children With (a Suspicion of) a Developmental Language Disorder and Relations With Standardized Language Measures.

This study compares the home language environments of children with (a suspicion of) developmental language disorder (DLD) with that of children with typical development (TD). It does so by adopting n... Ninety-nine 2- to 4-year-old toddlers participated: 59 with (a suspicion of) DLD and 40 with TD. LENA metrics on adult word count, conversational turn count, and child vocalization count were obtained... We found lower adult word count, conversational turn count, and child vocalization count in the DLD group, independent of multilingualism but not of parental education. In the DLD group, receptive voc... Toddlers with (a suspicion of) DLD vocalize less at home than children with TD. They also hear fewer adult words and experience fewer conversational turns. Children with DLD's language outcomes are to...

Language intervention in bilingual children with developmental language disorder: A systematic review.

Although there is a growing body of literature on cognitive and language processing in bilingual children with developmental language disorder (DLD), there is a major gap in the evidence for language ... To examine evidence for language intervention and cross-language transfer effects in bilingual children with DLD. Specifically, the study aimed to review intervention evidence targeting non-linguistic... We carried out searches in five electronic databases: CINAHL, Scopus, Psychinfo, Proquest and Sciencedirect. Data from selected papers were extracted and organized into the three following categories:... We included 14 papers in the review. The majority indicated evidence for vocabulary intervention. There was limited evidence for intervention targeting phonology or morphosyntax. Cross-language genera... The present review indicates that there is a significant gap in the literature regarding language intervention for several key language areas such as morphosyntax, narrative skills and literacy. There... What is already known on the subject Previous studies have examined the effects of bi- and monolingual intervention in bilingual children with DLD. Although the results indicated superior effects for ...

Speech-Language Pathologists' Perceptions of Language and Literacy Instruction for Pre-K Children With Developmental Language Disorder.

Speech-language pathologists (SLPs) have multiple roles and responsibilities related to language and literacy instruction in schools. The purpose of this exploratory, qualitative study was to analyze ... Eight school-based SLPs participated in a 1-hr virtual focus group conducted via Zoom recording technology. The researchers used a conventional content analysis approach to analyze the focus group dat... The researchers developed two themes: (a) SLPs identified repeated exposure to books, peer interaction, and teaching vocabulary with visual supports and props as key elements of language and literacy ... SLPs identified several instructional practices inclusive pre-K teachers could be taught to use during professional development programs to support the emergent literacy development of children with D...

Predictors of Reading Development Among School-Age Bilingual Children With Developmental Language Disorder: A Scoping Review.

Systematic reviews of bilingual children's reading development are very limited, and none of which solely focus on predictors of reading difficulties among those with developmental language disorder (... The search parameters used in this scoping review included peer-reviewed journal articles written in English from 2000 to 2022 in order to synthesize the most recent empirical work, a focus on early c... The present review yielded nine articles, which all examined the predictive validity of either a measure or task with the ultimate goal of improving early identification of reading difficulties. Signi... To conclude, this review demonstrates that this is a highly under-researched topic. To have ended up including only nine articles that fit the criteria of our search reveals a large gap in the researc...

Developmental Language Disorder Terminology: A Survey of Speech-Language Pathologists' Use and Knowledge.

Developmental language disorder (DLD) is a relatively new, internationally promoted term to describe individuals with language impairments not secondary to a biomedical condition. This study aimed to ... After completing an online presurvey to evaluate current comfort levels in using DLD terminology and current knowledge of DLD, currently practicing SLPs viewed a 45-min prerecorded educational video o... After filtering to remove likely fraudulent responders, we included 77 participants in all analyses. Presurvey Likert scale responses indicated at least some comfort in using DLD terminology. Addition... Despite some limitations, it was concluded that diffusion efforts, such as educational presentations, are likely to increase SLPs' comfort levels in using DLD terminology and SLPs' knowledge of DLD.... https://doi.org/10.23641/asha.22344349....

Gesture-speech integration is related to vocabulary skills in children with developmental language disorder, Williams syndrome and typical development.

Individuals with developmental language disorder or Williams syndrome are reported to use more gestures than individuals with typical development. However, these two groups differ considerably in visu... We first examined whether children with both developmental language disorder and children Williams syndrome do indeed use more gestures. Our second aim was to disentangle the role of vocabulary and vi... In a cross-sectional group design, three participant groups watched and then retold a cartoon: children with typical development (n = 25), children with developmental language disorder (n = 25) and ch... Between-group comparisons showed that individuals with developmental language disorder or Williams syndrome did indeed use more gestures. Poisson loglinear modelling demonstrated that a relative highe... Regardless of neurodevelopmental condition or typical development, a higher use of supplementary gestures was influenced by expressive vocabulary skills. Children with lower vocabulary skills spontane... What is already known on the subject Children with developmental language disorder and children with Williams syndrome are more inclined to use gestures than typically developing children. Research co...