Titre : Service hospitalier de psychiatrie

Service hospitalier de psychiatrie : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Educational Status

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment un diagnostic psychiatrique est-il établi ?

Il repose sur des entretiens cliniques, des évaluations psychologiques et des critères DSM.
Diagnostic Troubles mentaux
#2

Quels outils sont utilisés pour le diagnostic ?

Des questionnaires, des échelles d'évaluation et des tests psychologiques sont utilisés.
Évaluation psychologique Tests psychologiques
#3

Quelles sont les principales catégories de troubles ?

Les troubles de l'humeur, anxieux, psychotiques et de la personnalité sont principaux.
Troubles de l'humeur Troubles anxieux
#4

Le diagnostic peut-il changer avec le temps ?

Oui, il peut évoluer en fonction des symptômes et des réponses au traitement.
Évolution des symptômes Suivi clinique
#5

Qui peut poser un diagnostic psychiatrique ?

Un psychiatre ou un professionnel de la santé mentale qualifié peut établir un diagnostic.
Psychiatre Professionnels de la santé mentale

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes courants des troubles mentaux ?

Les symptômes incluent l'anxiété, la dépression, les hallucinations et les troubles de l'humeur.
Symptômes psychiatriques Troubles de l'humeur
#2

Comment reconnaître une crise d'angoisse ?

Elle se manifeste par des palpitations, des sueurs, des tremblements et une peur intense.
Crise d'angoisse Troubles anxieux
#3

Les symptômes peuvent-ils varier d'une personne à l'autre ?

Oui, l'expression des symptômes peut être très individuelle selon les personnes.
Variabilité des symptômes Troubles mentaux
#4

Quels signes indiquent une dépression sévère ?

Une perte d'intérêt, des troubles du sommeil, de l'appétit et des pensées suicidaires.
Dépression Pensées suicidaires
#5

Les symptômes physiques sont-ils fréquents ?

Oui, des douleurs corporelles et des troubles digestifs peuvent accompagner les troubles mentaux.
Symptômes physiques Troubles psychosomatiques

Prévention 5

#1

Comment prévenir les troubles mentaux ?

La prévention passe par l'éducation, le soutien social et la gestion du stress.
Prévention Gestion du stress
#2

Le soutien familial joue-t-il un rôle ?

Oui, un bon soutien familial peut réduire le risque de troubles mentaux.
Soutien familial Facteurs de risque
#3

Les programmes scolaires peuvent-ils aider ?

Oui, ils peuvent enseigner des compétences de vie et de gestion des émotions.
Programmes scolaires Compétences de vie
#4

L'activité physique aide-t-elle à prévenir les troubles ?

Oui, l'exercice régulier est bénéfique pour la santé mentale et le bien-être.
Activité physique Santé mentale
#5

Les techniques de relaxation sont-elles utiles ?

Oui, des techniques comme la méditation et le yoga peuvent réduire le stress.
Techniques de relaxation Méditation

Traitements 5

#1

Quels types de traitements sont disponibles en psychiatrie ?

Les traitements incluent la psychothérapie, la médication et les thérapies alternatives.
Psychothérapie Médicaments psychiatriques
#2

Comment fonctionne la psychothérapie ?

Elle aide à explorer les pensées et comportements pour améliorer le bien-être mental.
Psychothérapie Thérapie comportementale
#3

Quels médicaments sont couramment prescrits ?

Les antidépresseurs, anxiolytiques et antipsychotiques sont fréquemment utilisés.
Antidépresseurs Antipsychotiques
#4

La thérapie de groupe est-elle efficace ?

Oui, elle favorise le soutien social et l'échange d'expériences entre patients.
Thérapie de groupe Soutien social
#5

Qu'est-ce que la thérapie électroconvulsive ?

C'est un traitement pour les cas sévères de dépression, utilisant des impulsions électriques.
Thérapie électroconvulsive Dépression sévère

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir avec les troubles mentaux ?

Des complications incluent l'isolement social, les problèmes de santé physique et le suicide.
Isolement social Suicide
#2

Les troubles mentaux augmentent-ils le risque de maladies physiques ?

Oui, ils peuvent augmenter le risque de maladies cardiovasculaires et métaboliques.
Maladies cardiovasculaires Santé physique
#3

Comment l'usage de substances affecte-t-il la santé mentale ?

L'abus de substances peut aggraver les troubles mentaux et compliquer le traitement.
Abus de substances Troubles mentaux
#4

Les troubles mentaux peuvent-ils affecter la vie professionnelle ?

Oui, ils peuvent entraîner des absences, une baisse de productivité et des conflits.
Vie professionnelle Productivité
#5

Quelles sont les conséquences du suicide ?

Le suicide a des conséquences dévastatrices pour la famille, les amis et la communauté.
Suicide Conséquences sociales

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les facteurs de risque des troubles mentaux ?

Les facteurs incluent l'hérédité, le stress, les traumatismes et l'isolement social.
Facteurs de risque Traumatismes
#2

Le stress au travail peut-il être un facteur de risque ?

Oui, un environnement de travail stressant peut contribuer au développement de troubles mentaux.
Stress au travail Santé mentale
#3

Les antécédents familiaux influencent-ils le risque ?

Oui, un historique familial de troubles mentaux augmente le risque chez les individus.
Antécédents familiaux Hérédité
#4

Les événements traumatiques augmentent-ils le risque ?

Oui, les traumatismes peuvent déclencher ou aggraver des troubles mentaux.
Événements traumatiques Troubles mentaux
#5

L'isolement social est-il un facteur de risque ?

Oui, l'isolement social peut exacerber les symptômes et augmenter le risque de troubles.
Isolement social Facteurs de risque
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 14/02/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

None None

2 publications dans cette catégorie

Giuseppe Nicolò

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Affiliations :
  • Dipartimento di Salute Mentale e Dipendenze Patologiche, ASL Roma 5.

Michael P Wilson

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Affiliations :
  • Department of Emergency Medicine, University of Arkansas for Medical Sciences, Little Rock, AR.
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Brittany M Gouse

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Affiliations :
  • Department of Psychiatry, Boston University Chobanian & Avedisian School of Medicine, Boston 02118, USA; Wellness and Recovery After Psychosis Research Program, Boston Medical Center, Boston, MA 02118, USA. Electronic address: Brittany.gouse@bmc.org.

Rachel Oblath

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Affiliations :
  • Department of Psychiatry, Boston University Chobanian & Avedisian School of Medicine, Boston 02118, USA.

Hannah E Brown

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Psychiatry, Boston University Chobanian & Avedisian School of Medicine, Boston 02118, USA; Wellness and Recovery After Psychosis Research Program, Boston Medical Center, Boston, MA 02118, USA.

Frank Eisele

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Affiliations :
  • Centers for Psychiatry Suedwuerttemberg, Ravensburg, Germany.
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Erich Flammer

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Clinic for Psychiatry and Psychotherapy I, Ulm University, Ulm, Germany.
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Tilman Steinert

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Affiliations :
  • Clinic for Psychiatry and Psychotherapy I, Ulm University, Ulm, Germany.
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Joohyun Chung

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Affiliations :
  • College of Nursing, University of Massachusetts Amherst, Amherst, MA, USA.
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Keivan Sadeghzadeh

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Affiliations :
  • D'Amore-McKim School of Business, Northeastern University Boston, Boston, MA, USA.
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Soheil Sibdari

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Affiliations :
  • Charlton College of Business, University of Massachusetts Dartmouth, Dartmouth, MA, USA.
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Charles C Dike

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Affiliations :
  • Dr. Dike is Associate Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT, and Medical Director, Office of the Commissioner, Connecticut Department of Mental Health and Addiction Services, Hartford, CT. Ms. Bugella is CEO, Bugella Behavioral Healthcare Consulting, LLC, Berlin, CT. Dr. Hillbrand is Assistant Clinical Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT. Charles.dike@yale.edu.
Publications dans "Service hospitalier de psychiatrie" :

Barbara A Bugella

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Affiliations :
  • Dr. Dike is Associate Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT, and Medical Director, Office of the Commissioner, Connecticut Department of Mental Health and Addiction Services, Hartford, CT. Ms. Bugella is CEO, Bugella Behavioral Healthcare Consulting, LLC, Berlin, CT. Dr. Hillbrand is Assistant Clinical Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT.
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Marc Hillbrand

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Affiliations :
  • Dr. Dike is Associate Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT, and Medical Director, Office of the Commissioner, Connecticut Department of Mental Health and Addiction Services, Hartford, CT. Ms. Bugella is CEO, Bugella Behavioral Healthcare Consulting, LLC, Berlin, CT. Dr. Hillbrand is Assistant Clinical Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT.
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Christopher D King

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Affiliations :
  • Department of Mental Health Research (King, Joyce, Nash) and McLean Franciscan Department of Child and Adolescent Mental Health Programs (Buonopane, Sossong), Franciscan Children's, Brighton, Massachusetts; Division of Depression and Anxiety Disorders (King, Ressler) and Division of Child and Adolescent Psychiatry (Buonopane, Sossong), McLean Hospital, Belmont, Massachusetts; Department of Psychiatry, Harvard Medical School, Boston (Ressler).
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Victoria W Joyce

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Affiliations :
  • Department of Mental Health Research (King, Joyce, Nash) and McLean Franciscan Department of Child and Adolescent Mental Health Programs (Buonopane, Sossong), Franciscan Children's, Brighton, Massachusetts; Division of Depression and Anxiety Disorders (King, Ressler) and Division of Child and Adolescent Psychiatry (Buonopane, Sossong), McLean Hospital, Belmont, Massachusetts; Department of Psychiatry, Harvard Medical School, Boston (Ressler).
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Carol C Nash

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Affiliations :
  • Department of Mental Health Research (King, Joyce, Nash) and McLean Franciscan Department of Child and Adolescent Mental Health Programs (Buonopane, Sossong), Franciscan Children's, Brighton, Massachusetts; Division of Depression and Anxiety Disorders (King, Ressler) and Division of Child and Adolescent Psychiatry (Buonopane, Sossong), McLean Hospital, Belmont, Massachusetts; Department of Psychiatry, Harvard Medical School, Boston (Ressler).
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Ralph J Buonopane

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Affiliations :
  • Department of Mental Health Research (King, Joyce, Nash) and McLean Franciscan Department of Child and Adolescent Mental Health Programs (Buonopane, Sossong), Franciscan Children's, Brighton, Massachusetts; Division of Depression and Anxiety Disorders (King, Ressler) and Division of Child and Adolescent Psychiatry (Buonopane, Sossong), McLean Hospital, Belmont, Massachusetts; Department of Psychiatry, Harvard Medical School, Boston (Ressler).
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Anthony D Sossong

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Affiliations :
  • Department of Mental Health Research (King, Joyce, Nash) and McLean Franciscan Department of Child and Adolescent Mental Health Programs (Buonopane, Sossong), Franciscan Children's, Brighton, Massachusetts; Division of Depression and Anxiety Disorders (King, Ressler) and Division of Child and Adolescent Psychiatry (Buonopane, Sossong), McLean Hospital, Belmont, Massachusetts; Department of Psychiatry, Harvard Medical School, Boston (Ressler).
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Sources (10000 au total)

Educational preferences in individuals with cardiometabolic disease differs with age, ethnicity and educational status.

To evaluate how sociodemographic factors influence educational modality preferences in people with cardiometabolic disease.... This was a cross-sectional study performed in people with diabetes and cardiovascular disease, who completed a questionnaire to denote their previous experience and ranked preferences for different ed... The questionnaire was completed by 3751 people, of whom 59% were men, median (interquartile range) age was 68 (59-76) years, and 78% were White European. In total, 73% had diabetes, 35% had heart dise... We highlight the importance of considering factors that could influence selection of educational modalities including age, ethnicity, gender and educational level. We anticipate this approach will aid... Given the influence of multiple demographic factors and previous experiences on expressed preferences, providers should support individuals to make informed decisions about educational interventions t...

Immigration Status, Educational Level, and Perceived Discrimination in Europe.

Multiple studies have been conducted to test the moderating effect of immigration on the positive health results yielded through educational attainment. However, no study has been conducted to examine... We aimed to study whether an inverse association exists between educational level and perceived discrimination in European countries and whether immigration status moderates the association between ed... Data from the 10th round of the cross-sectional European Social Survey (ESS) were used in this cross-sectional study. A total of 17,596 participants between 15-90 years old who lived in European count... Of 17,596 participants, 16,632 (94.5%) were native-born and 964 were immigrants (5.5%). We found that higher levels of educational level were protective against perceived discrimination, which was als... This study found that educational level was a protective factor against perceived discrimination. This effect, however, was more robust in the native-born participants than in their immigrant counterp...

Children oral health and parents education status: a cross sectional study.

Oral diseases are common and affect millions of people worldwide. They can range from mild and easily treatable conditions to more severe and serious diseases. Proper oral hygiene and regular dental m... We enrolled consecutively healthy subjects aged between 0-16 and their parents at the Dental Clinic of the University of Campania "L. Vanvitelli". The Italian version of the ECOHIS (I-ECOHIS) was admi... We found a significative association of a higher I-ECOHIS total score (coeff. 4.04244; CI 95%: 1.530855-6.554026; p = 0,002) and higher I-ECOHIS children section score (coeff. 3.2794; CI 95%: 1.29002-... Father unemployed status and a lower educational level for both parents may negatively affect oral health status....

The association between educational status and colorectal neoplasia: results from a screening cohort.

Educational status is used as a proxy for socioeconomic status. While lower levels of education are generally associated with poorer health, the data on the relationship between educational status and... We included 5977 participants undergoing a screening colonoscopy in Austria. We split the cohort into patients with lower (n = 2156), medium (n = 2933), and higher (n = 459) educational status. Multiv... We found that the rates of any neoplasia (32%) were similar between the educational strata. However, patients with higher (10%) educational status evidenced significantly higher rates of advanced colo... Our study found that higher educational status was associated with a higher prevalence of advanced colorectal neoplasia compared to medium and lower educational status. This finding remained significa...

Healthy and Respectful Relationship Education: Differences by Disability Status and Associations With Sexual Abuse.

Education about healthy and respectful relationships (HRR) is a key component of comprehensive sexual health curricula and is supposed to be universally provided in Oregon. This study: (1) assesses th... Using data from the 2019 Oregon Healthy Teens survey, we conducted multivariable Poisson regression to compare 11th grade students with and without disabilities on self-reported receipt of school base... Students with disabilities were 41% more likely than students without disabilities to say they had never been taught in school about HRR (adjusted prevalence ratio 1.41, 95% confidence interval: 1.25-... Students with disabilities are less likely to have received school-based HRR education than their peers without disabilities. Providing inclusive HRR education may help reduce risk of sexual abuse and...

Health and health behaviours in adolescence as predictors of education and socioeconomic status in adulthood - a longitudinal study.

The positive association of health with education level and socioeconomic status (SES) is well-established. Two theoretical frameworks have been delineated to understand main mechanisms leading to soc... Surveys on health and health behaviours were sent to representative samples of 12-18-year-old Finns in 1981-1997 every second year (response rate 77.8%, N = 55,682). The survey data were linked with t... In logistic regression analyses, good health, health-enhancing behaviours, and lack of health-compromising behaviours were related to higher education and SES, also after controlling for family backgr... Health and health behaviours in adolescence predicted education and SES in adulthood. Even though the relationships were modest, they support the health selection hypotheses and emphasise the importan...

[Extremely preterm infants with severe intraventricular hemorrhage: neurological evolution and long term and educational status].

Extensive intraventricular hemorrhage (IVH) in very preterm newborns (VPNB) is associated with mortality and severe long-term neurological sequelae.... To know the most frequent neurological pathologies associated with extensive IVH, to determine the functional outcomes of mobility in the motor area and intellectual capacity in the cognitive area, to... Descriptive and longitudinal study in VPNB with extensive IVH born between 2001 and 2014. They underwent protocolized neurological follow-up until school age. The functional outcomes in mobility and i... 74 children completed the follow-up; the most frequent associated neurological pathologies were neurodevelopmental disorders, hypertensive hydrocephalus, and epilepsy. Independent mobility (normal or ... 2/3 VPNB with extensive IVH showed positive functional outcomes, from normal to mild limitations that allow an almost autonomous life; in 1/3 the outcomes were unfavorable in mobility and cognitive pe...