Titre : Service hospitalier de psychiatrie

Service hospitalier de psychiatrie : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Speech Perception

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment un diagnostic psychiatrique est-il établi ?

Il repose sur des entretiens cliniques, des évaluations psychologiques et des critères DSM.
Diagnostic Troubles mentaux
#2

Quels outils sont utilisés pour le diagnostic ?

Des questionnaires, des échelles d'évaluation et des tests psychologiques sont utilisés.
Évaluation psychologique Tests psychologiques
#3

Quelles sont les principales catégories de troubles ?

Les troubles de l'humeur, anxieux, psychotiques et de la personnalité sont principaux.
Troubles de l'humeur Troubles anxieux
#4

Le diagnostic peut-il changer avec le temps ?

Oui, il peut évoluer en fonction des symptômes et des réponses au traitement.
Évolution des symptômes Suivi clinique
#5

Qui peut poser un diagnostic psychiatrique ?

Un psychiatre ou un professionnel de la santé mentale qualifié peut établir un diagnostic.
Psychiatre Professionnels de la santé mentale

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes courants des troubles mentaux ?

Les symptômes incluent l'anxiété, la dépression, les hallucinations et les troubles de l'humeur.
Symptômes psychiatriques Troubles de l'humeur
#2

Comment reconnaître une crise d'angoisse ?

Elle se manifeste par des palpitations, des sueurs, des tremblements et une peur intense.
Crise d'angoisse Troubles anxieux
#3

Les symptômes peuvent-ils varier d'une personne à l'autre ?

Oui, l'expression des symptômes peut être très individuelle selon les personnes.
Variabilité des symptômes Troubles mentaux
#4

Quels signes indiquent une dépression sévère ?

Une perte d'intérêt, des troubles du sommeil, de l'appétit et des pensées suicidaires.
Dépression Pensées suicidaires
#5

Les symptômes physiques sont-ils fréquents ?

Oui, des douleurs corporelles et des troubles digestifs peuvent accompagner les troubles mentaux.
Symptômes physiques Troubles psychosomatiques

Prévention 5

#1

Comment prévenir les troubles mentaux ?

La prévention passe par l'éducation, le soutien social et la gestion du stress.
Prévention Gestion du stress
#2

Le soutien familial joue-t-il un rôle ?

Oui, un bon soutien familial peut réduire le risque de troubles mentaux.
Soutien familial Facteurs de risque
#3

Les programmes scolaires peuvent-ils aider ?

Oui, ils peuvent enseigner des compétences de vie et de gestion des émotions.
Programmes scolaires Compétences de vie
#4

L'activité physique aide-t-elle à prévenir les troubles ?

Oui, l'exercice régulier est bénéfique pour la santé mentale et le bien-être.
Activité physique Santé mentale
#5

Les techniques de relaxation sont-elles utiles ?

Oui, des techniques comme la méditation et le yoga peuvent réduire le stress.
Techniques de relaxation Méditation

Traitements 5

#1

Quels types de traitements sont disponibles en psychiatrie ?

Les traitements incluent la psychothérapie, la médication et les thérapies alternatives.
Psychothérapie Médicaments psychiatriques
#2

Comment fonctionne la psychothérapie ?

Elle aide à explorer les pensées et comportements pour améliorer le bien-être mental.
Psychothérapie Thérapie comportementale
#3

Quels médicaments sont couramment prescrits ?

Les antidépresseurs, anxiolytiques et antipsychotiques sont fréquemment utilisés.
Antidépresseurs Antipsychotiques
#4

La thérapie de groupe est-elle efficace ?

Oui, elle favorise le soutien social et l'échange d'expériences entre patients.
Thérapie de groupe Soutien social
#5

Qu'est-ce que la thérapie électroconvulsive ?

C'est un traitement pour les cas sévères de dépression, utilisant des impulsions électriques.
Thérapie électroconvulsive Dépression sévère

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir avec les troubles mentaux ?

Des complications incluent l'isolement social, les problèmes de santé physique et le suicide.
Isolement social Suicide
#2

Les troubles mentaux augmentent-ils le risque de maladies physiques ?

Oui, ils peuvent augmenter le risque de maladies cardiovasculaires et métaboliques.
Maladies cardiovasculaires Santé physique
#3

Comment l'usage de substances affecte-t-il la santé mentale ?

L'abus de substances peut aggraver les troubles mentaux et compliquer le traitement.
Abus de substances Troubles mentaux
#4

Les troubles mentaux peuvent-ils affecter la vie professionnelle ?

Oui, ils peuvent entraîner des absences, une baisse de productivité et des conflits.
Vie professionnelle Productivité
#5

Quelles sont les conséquences du suicide ?

Le suicide a des conséquences dévastatrices pour la famille, les amis et la communauté.
Suicide Conséquences sociales

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les facteurs de risque des troubles mentaux ?

Les facteurs incluent l'hérédité, le stress, les traumatismes et l'isolement social.
Facteurs de risque Traumatismes
#2

Le stress au travail peut-il être un facteur de risque ?

Oui, un environnement de travail stressant peut contribuer au développement de troubles mentaux.
Stress au travail Santé mentale
#3

Les antécédents familiaux influencent-ils le risque ?

Oui, un historique familial de troubles mentaux augmente le risque chez les individus.
Antécédents familiaux Hérédité
#4

Les événements traumatiques augmentent-ils le risque ?

Oui, les traumatismes peuvent déclencher ou aggraver des troubles mentaux.
Événements traumatiques Troubles mentaux
#5

L'isolement social est-il un facteur de risque ?

Oui, l'isolement social peut exacerber les symptômes et augmenter le risque de troubles.
Isolement social Facteurs de risque
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 14/02/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

None None

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Giuseppe Nicolò

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Affiliations :
  • Dipartimento di Salute Mentale e Dipendenze Patologiche, ASL Roma 5.

Michael P Wilson

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Affiliations :
  • Department of Emergency Medicine, University of Arkansas for Medical Sciences, Little Rock, AR.
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Brittany M Gouse

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Affiliations :
  • Department of Psychiatry, Boston University Chobanian & Avedisian School of Medicine, Boston 02118, USA; Wellness and Recovery After Psychosis Research Program, Boston Medical Center, Boston, MA 02118, USA. Electronic address: Brittany.gouse@bmc.org.

Rachel Oblath

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Affiliations :
  • Department of Psychiatry, Boston University Chobanian & Avedisian School of Medicine, Boston 02118, USA.

Hannah E Brown

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Psychiatry, Boston University Chobanian & Avedisian School of Medicine, Boston 02118, USA; Wellness and Recovery After Psychosis Research Program, Boston Medical Center, Boston, MA 02118, USA.

Frank Eisele

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Affiliations :
  • Centers for Psychiatry Suedwuerttemberg, Ravensburg, Germany.
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Erich Flammer

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Clinic for Psychiatry and Psychotherapy I, Ulm University, Ulm, Germany.
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Tilman Steinert

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Affiliations :
  • Clinic for Psychiatry and Psychotherapy I, Ulm University, Ulm, Germany.
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Joohyun Chung

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Affiliations :
  • College of Nursing, University of Massachusetts Amherst, Amherst, MA, USA.
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Keivan Sadeghzadeh

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Affiliations :
  • D'Amore-McKim School of Business, Northeastern University Boston, Boston, MA, USA.
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Soheil Sibdari

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Affiliations :
  • Charlton College of Business, University of Massachusetts Dartmouth, Dartmouth, MA, USA.
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Charles C Dike

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Affiliations :
  • Dr. Dike is Associate Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT, and Medical Director, Office of the Commissioner, Connecticut Department of Mental Health and Addiction Services, Hartford, CT. Ms. Bugella is CEO, Bugella Behavioral Healthcare Consulting, LLC, Berlin, CT. Dr. Hillbrand is Assistant Clinical Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT. Charles.dike@yale.edu.
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Barbara A Bugella

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Affiliations :
  • Dr. Dike is Associate Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT, and Medical Director, Office of the Commissioner, Connecticut Department of Mental Health and Addiction Services, Hartford, CT. Ms. Bugella is CEO, Bugella Behavioral Healthcare Consulting, LLC, Berlin, CT. Dr. Hillbrand is Assistant Clinical Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT.
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Marc Hillbrand

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Affiliations :
  • Dr. Dike is Associate Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT, and Medical Director, Office of the Commissioner, Connecticut Department of Mental Health and Addiction Services, Hartford, CT. Ms. Bugella is CEO, Bugella Behavioral Healthcare Consulting, LLC, Berlin, CT. Dr. Hillbrand is Assistant Clinical Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT.
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Christopher D King

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Affiliations :
  • Department of Mental Health Research (King, Joyce, Nash) and McLean Franciscan Department of Child and Adolescent Mental Health Programs (Buonopane, Sossong), Franciscan Children's, Brighton, Massachusetts; Division of Depression and Anxiety Disorders (King, Ressler) and Division of Child and Adolescent Psychiatry (Buonopane, Sossong), McLean Hospital, Belmont, Massachusetts; Department of Psychiatry, Harvard Medical School, Boston (Ressler).
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Victoria W Joyce

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Affiliations :
  • Department of Mental Health Research (King, Joyce, Nash) and McLean Franciscan Department of Child and Adolescent Mental Health Programs (Buonopane, Sossong), Franciscan Children's, Brighton, Massachusetts; Division of Depression and Anxiety Disorders (King, Ressler) and Division of Child and Adolescent Psychiatry (Buonopane, Sossong), McLean Hospital, Belmont, Massachusetts; Department of Psychiatry, Harvard Medical School, Boston (Ressler).
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Carol C Nash

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Affiliations :
  • Department of Mental Health Research (King, Joyce, Nash) and McLean Franciscan Department of Child and Adolescent Mental Health Programs (Buonopane, Sossong), Franciscan Children's, Brighton, Massachusetts; Division of Depression and Anxiety Disorders (King, Ressler) and Division of Child and Adolescent Psychiatry (Buonopane, Sossong), McLean Hospital, Belmont, Massachusetts; Department of Psychiatry, Harvard Medical School, Boston (Ressler).
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Ralph J Buonopane

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Affiliations :
  • Department of Mental Health Research (King, Joyce, Nash) and McLean Franciscan Department of Child and Adolescent Mental Health Programs (Buonopane, Sossong), Franciscan Children's, Brighton, Massachusetts; Division of Depression and Anxiety Disorders (King, Ressler) and Division of Child and Adolescent Psychiatry (Buonopane, Sossong), McLean Hospital, Belmont, Massachusetts; Department of Psychiatry, Harvard Medical School, Boston (Ressler).
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Anthony D Sossong

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Affiliations :
  • Department of Mental Health Research (King, Joyce, Nash) and McLean Franciscan Department of Child and Adolescent Mental Health Programs (Buonopane, Sossong), Franciscan Children's, Brighton, Massachusetts; Division of Depression and Anxiety Disorders (King, Ressler) and Division of Child and Adolescent Psychiatry (Buonopane, Sossong), McLean Hospital, Belmont, Massachusetts; Department of Psychiatry, Harvard Medical School, Boston (Ressler).
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Sources (10000 au total)

Differences in a Musician's Advantage for Speech-in-Speech Perception Based on Age and Task.

This study investigates the debate that musicians have an advantage in speech-in-noise perception from years of targeted auditory training. We also consider the effect of age on any such advantage, co... Participants (ranging in age from 18 to 66 years) included 29 musicians and 26 nonmusicians. They completed two tasks varying in attentional demands: (a) a selective attention task where listeners ide... Results show that increasing differences in... Overall, we find support for a hybrid... https://doi.org/10.23641/asha.21956777....

Lilliput: speech perception in speech-weighted noise and in quiet in young children.

The aim of this study was to develop an open-set word recognition task in speech-weighted noise and in quiet for young children and examine age effects for open versus closed response formats.... Dutch monosyllabic words were presented in quiet and in stationary speech-weighted noise to 4- and 5-year-old children as well as to young adults in an open-set response format. Additionally, performa... More than 200 children and 50 adults with normal hearing participated in the various validation phases.... Average fitted speech reception thresholds (50%) yielded an age effect between 4-year and 5-year olds (and adults), both in speech-weighted noise and in quiet. The closed-set format yielded lower (bet... The same materials reveal performance differences between 4 and 5 years of age (and adults), both in quiet and speech-weighted noise using an open-set response format. This relatively small yet signif...

Speech Perception Variability in Childhood Apraxia of Speech: Implications for Assessment and Intervention.

Beyond hallmark production deficits characterizing childhood apraxia of speech (CAS), largely attributed to disruption(s) in speech motor planning, children with CAS often present with co-occurring sp... This tutorial summarizes the current literature on speech perception and how it relates to speech production, language, and reading abilities for children with CAS. We include case illustrations that ... Although speech perception difficulties do not seem to be a core deficit of CAS, they are strongly linked to language difficulties, which are highly prevalent among children with CAS. Speech perceptio... Children with CAS who have co-occurring language difficulties likely also demonstrate speech perception deficits, which puts them at heightened risk for reading difficulties and struggles with academi...

Speech perception in the Specific Learning Disorder with and without Persistent Speech Sound Disorder.

Investigate if speech perception skills can differentiate school children with Specific Reading Disorders (SRD) with and without Persistent Speech Sound Disorders (PSSD).... 80 children, regularly enrolled in the 2nd (N=1), 3rd (N=28), 4th (N=29), 5th (N=15) and 6th (N=7) grades participated in the study. Control Group (CG) (N=48): no complaints, no speech alteration; and... Control and RGI showed higher correct answer scores than RGII. There was no difference between the correct answer distributions of the Control and RGI, and RGI and RGII in the test of DNPLS and the nu... The ability to discriminate non-words enabled the differentiated between school-aged children with SRD associated with PSSD and typical children, thus characterizing this group for presenting a number...

Sensory Gating to Speech and Nonspeech Stimulus and Its Relationship to Speech Perception in Noise.

Sensory gating is the cortical phenomenon that involves selective inhibition of responses to task-irrelevant stimuli. Perceiving speech in noise, a situation commonly encountered by humans, requires t... An observational research following a correlational design was conducted on 10 neurotypical individuals. Auditory sensory gating was assessed using a conditioning-testing paradigm for tone and speech ... Differences were observed in the gating index of the P2 peaks of speech and tone pairs. A significant relationship between SPiN and the auditory sensory gating of the P2 peak of the speech-evoked cort... The results of this preliminary investigation indicate an association between the sensory gating mechanism and neurotypical individuals' ability to perceive speech in noise....

Speech perception in patients submitted to cochlear reimplantation.

To analyze the performance of auditory speech perception (PF) after cochlear implant (CI) replacement surgery and associations with age, times of use of the first CI, deprivation, recovery and use of ... The retrospective study analyzed the medical records of 68 participants reimplanted from 1990 to 2016, and evaluated with PF performance tests, considering as a reference, the greater auditory capacit... Most were children with hearing loss due to idiopathic causes and meningitis. Abrupt stoppage of operation was the most common cause for device replacement. Most cases recovered and maintained or cont... Periodic programming and replacement of the device when indicated are fundamental for the maintenance of auditory functions. Being young and having longer use of implants represent advantages for the ...