Titre : Temps de réaction

Temps de réaction : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Language Disorders

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment évaluer le temps de réaction ?

Le temps de réaction peut être mesuré par des tests de réaction simples, souvent informatisés.
Temps de réaction Tests psychométriques
#2

Quels tests sont utilisés pour le diagnostic ?

Des tests comme le test de Stroop ou des jeux vidéo peuvent évaluer le temps de réaction.
Tests psychométriques Évaluation cognitive
#3

Le temps de réaction varie-t-il selon l'âge ?

Oui, le temps de réaction tend à augmenter avec l'âge en raison de changements neurologiques.
Âge Développement neurologique
#4

Quels facteurs influencent le temps de réaction ?

Le temps de réaction peut être influencé par la fatigue, l'attention et l'état émotionnel.
Fatigue Attention
#5

Peut-on mesurer le temps de réaction à domicile ?

Oui, des applications et des jeux en ligne permettent de mesurer le temps de réaction à domicile.
Applications mobiles Tests psychométriques

Symptômes 5

#1

Quels symptômes indiquent un temps de réaction lent ?

Un temps de réaction lent peut se manifester par des retards dans les réponses aux stimuli.
Temps de réaction Réaction retardée
#2

Le temps de réaction lent est-il un signe de maladie ?

Oui, un temps de réaction anormalement lent peut indiquer des troubles neurologiques.
Troubles neurologiques Dysfonction cognitive
#3

Comment le stress affecte-t-il le temps de réaction ?

Le stress peut ralentir le temps de réaction en affectant la concentration et la prise de décision.
Stress Réaction au stress
#4

Y a-t-il des signes d'alerte à surveiller ?

Des changements soudains dans le temps de réaction peuvent signaler des problèmes de santé.
Signes cliniques Évaluation neurologique
#5

Le temps de réaction est-il affecté par la consommation d'alcool ?

Oui, l'alcool peut significativement ralentir le temps de réaction et altérer les réflexes.
Alcool Délai de réaction

Prévention 5

#1

Comment prévenir un temps de réaction lent ?

Maintenir une bonne hygiène de vie, incluant sommeil, nutrition et exercice, aide à prévenir.
Prévention Hygiène de vie
#2

Le stress peut-il être prévenu ?

Oui, des techniques de gestion du stress comme la méditation peuvent aider à prévenir son impact.
Gestion du stress Méditation
#3

L'exercice régulier aide-t-il ?

Oui, l'exercice régulier améliore la circulation sanguine et la fonction cognitive, réduisant le temps de réaction.
Exercice physique Santé cognitive
#4

Une bonne alimentation influence-t-elle le temps de réaction ?

Oui, une alimentation équilibrée favorise la santé cérébrale et peut améliorer le temps de réaction.
Nutrition Santé cérébrale
#5

Les pauses au travail sont-elles bénéfiques ?

Oui, faire des pauses régulières peut aider à maintenir la concentration et réduire la fatigue.
Fatigue Productivité

Traitements 5

#1

Comment améliorer le temps de réaction ?

Des exercices de coordination et des jeux de réflexes peuvent aider à améliorer le temps de réaction.
Exercices physiques Réhabilitation
#2

Les médicaments peuvent-ils affecter le temps de réaction ?

Oui, certains médicaments peuvent ralentir le temps de réaction en affectant le système nerveux.
Médicaments Effets secondaires
#3

Y a-t-il des thérapies pour le temps de réaction ?

Des thérapies cognitives et comportementales peuvent aider à améliorer la réactivité.
Thérapie cognitive Réhabilitation
#4

Les jeux vidéo peuvent-ils aider ?

Oui, certains jeux vidéo sont conçus pour améliorer le temps de réaction et la coordination.
Jeux vidéo Entraînement cognitif
#5

Le sommeil influence-t-il le temps de réaction ?

Un sommeil insuffisant peut augmenter le temps de réaction et affecter la performance cognitive.
Sommeil Fatigue

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir avec un temps de réaction lent ?

Un temps de réaction lent peut augmenter le risque d'accidents, notamment en conduisant.
Accidents Sécurité routière
#2

Le temps de réaction lent est-il lié à des accidents de la route ?

Oui, un temps de réaction prolongé est un facteur de risque majeur dans les accidents de la route.
Accidents de la route Sécurité routière
#3

Des troubles cognitifs peuvent-ils en résulter ?

Oui, un temps de réaction lent peut être un indicateur de troubles cognitifs sous-jacents.
Troubles cognitifs Évaluation neurologique
#4

Le temps de réaction lent affecte-t-il la vie quotidienne ?

Oui, cela peut affecter des activités quotidiennes comme la conduite, le sport et le travail.
Vie quotidienne Performance
#5

Y a-t-il des risques pour la santé mentale ?

Oui, un temps de réaction lent peut entraîner de l'anxiété ou de la frustration, affectant la santé mentale.
Santé mentale Anxiété

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les facteurs de risque du temps de réaction lent ?

Les facteurs incluent l'âge, la fatigue, l'alcool, et certains médicaments.
Facteurs de risque Fatigue
#2

Le manque de sommeil est-il un facteur de risque ?

Oui, le manque de sommeil peut considérablement ralentir le temps de réaction.
Sommeil Fatigue
#3

L'usage de drogues influence-t-il le temps de réaction ?

Oui, certaines drogues peuvent altérer la réactivité et augmenter le temps de réaction.
Drogues Effets secondaires
#4

Le stress chronique est-il un facteur de risque ?

Oui, le stress chronique peut affecter la concentration et ralentir le temps de réaction.
Stress Santé mentale
#5

Les maladies neurologiques augmentent-elles le risque ?

Oui, des maladies comme la sclérose en plaques ou Alzheimer peuvent ralentir le temps de réaction.
Maladies neurologiques Démence
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 09/02/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Landon B Lempke

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Division of Sports Medicine, Boston Children's Hospital, MA.
  • The Micheli Center for Sports Injury Prevention, Waltham, MA.

Gal Ziv

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Motor Behavior Laboratory, The Academic College at Wingate, 4290200, Netanya, Israel. galziv@wincol.ac.il.
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Ronnie Lidor

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Motor Behavior Laboratory, The Academic College at Wingate, 4290200, Netanya, Israel.
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James T Eckner

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Physical Medicine and Rehabilitation, University of Michigan, Ann Arbor, USA.

Robert C Lynall

2 publications dans cette catégorie

Publications dans "Temps de réaction" :

Soraia Ferreira

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Departamento de Desporto e Saúde, Escola de Saúde e Desenvolvimento Humano, Universidade de Évora, Largo dos Colegiais, Évora, 7000-727, Portugal. sdpf@uevora.pt.
  • Comprehensive Health Research Centre (CHRC), Palácio do Vimioso, Évora, 7002-554, Portugal. sdpf@uevora.pt.
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Armando Raimundo

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Departamento de Desporto e Saúde, Escola de Saúde e Desenvolvimento Humano, Universidade de Évora, Largo dos Colegiais, Évora, 7000-727, Portugal.
  • Comprehensive Health Research Centre (CHRC), Palácio do Vimioso, Évora, 7002-554, Portugal.
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Jesus Del Pozo-Cruz

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Physical Education and Sports, University of Seville, Sevilla, 41013, Spain.
  • Epidemiology of Physical Activity and Fitness across Lifespan Research Group (EPAFit), University of Seville, Sevilla, 41013, Spain.
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Nilton Leite

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Departamento de Desporto e Saúde, Escola de Saúde e Desenvolvimento Humano, Universidade de Évora, Largo dos Colegiais, Évora, 7000-727, Portugal.
  • Comprehensive Health Research Centre (CHRC), Palácio do Vimioso, Évora, 7002-554, Portugal.
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Ana Pinto

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Departamento de Desporto e Saúde, Escola de Saúde e Desenvolvimento Humano, Universidade de Évora, Largo dos Colegiais, Évora, 7000-727, Portugal.
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José Marmeleira

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Departamento de Desporto e Saúde, Escola de Saúde e Desenvolvimento Humano, Universidade de Évora, Largo dos Colegiais, Évora, 7000-727, Portugal.
  • Comprehensive Health Research Centre (CHRC), Palácio do Vimioso, Évora, 7002-554, Portugal.
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Valentina Vencato

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • UMR 9193-SCALab, CNRS, Univ. Lille, 59000, Lille, France. valentina.vencato@uclouvain.be.
  • Institut de Neurosciences de la Timone, UMR 7289, CNRS, Faculté de Médecine de la Timone, Aix Marseille Université, 27 Bd Jean Moulin, Marseille, 13005, France. valentina.vencato@uclouvain.be.
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Laurent Madelain

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • UMR 9193-SCALab, CNRS, Univ. Lille, 59000, Lille, France.
  • Institut de Neurosciences de la Timone, UMR 7289, CNRS, Faculté de Médecine de la Timone, Aix Marseille Université, 27 Bd Jean Moulin, Marseille, 13005, France.
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Basant K Puri

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Faculty of Health and Well-Being, University of Winchester & C.A.R., Cambridge, UK.
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Gary S Lee

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Affiliations :
  • Department of Psychology, University of Southampton, UK.
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Armin Schwarzbach

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Affiliations :
  • Department of Pathology, Arminlabs, Augsburg, Germany.
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Logan R Burrington

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Affiliations :
  • Chemistry and Biochemistry Department, California Polytechnic State University, 1 Grand Avenue, San Luis Obispo, California 93407, United States.
  • Center for Applications in Biotechnology, California Polytechnic State University, 1 Grand Avenue, San Luis Obispo, California 93407, United States.
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Katharine R Watts

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Chemistry and Biochemistry Department, California Polytechnic State University, 1 Grand Avenue, San Luis Obispo, California 93407, United States.
  • Center for Applications in Biotechnology, California Polytechnic State University, 1 Grand Avenue, San Luis Obispo, California 93407, United States.
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Javin P Oza

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Affiliations :
  • Chemistry and Biochemistry Department, California Polytechnic State University, 1 Grand Avenue, San Luis Obispo, California 93407, United States.
  • Center for Applications in Biotechnology, California Polytechnic State University, 1 Grand Avenue, San Luis Obispo, California 93407, United States.
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T Zou

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • School of Public Health, Nanchang University, Nanchang, Jiangxi Province Key Laboratory of Preventive Medicine, 461 BaYi St, Nanchang, 330006, PR China; Department of Health, Jiangxi Maternal and Child Health Hospital, 318 BaYi St, Nanchang, 330006, PR China.

Sources (10000 au total)

Access to Speech and Language Services and Service Providers for Children With Speech and Language Disorders.

The purposes of this study were to (a) examine children's access to services for their speech and language disorders during their lifetimes; (b) identify any child, disorder, and family characteristic... Data from the 2012 National Health Interview Survey were used for this retrospective cohort study. Our sample included 491 children (ages 3;0-17;11 [years;months]) with speech disorders and 333 childr... Approximately 75% of children with speech and language disorders had ever received services for their difficulties. Privately insured children and children with co-occurring conditions were more likel... Most children with speech and language disorders received services. However, disparities existed by race/ethnicity, health insurance type, co-occurring diagnoses, and disorder duration (speech only). ... https://doi.org/10.23641/asha.19799389....

Telepractice in the diagnosis and treatment of pediatric speech-language disorders: The opinions and experiences of speech-language pathologists.

This prospective cross-sectional study aimed to investigate the opinions and experiences with telepractice (TP) of Dutch-speaking speech-language pathologists (SLPs) living in the Dutch-speaking part ... Twenty-nine Dutch-speaking speech-language pathologists living in Flanders (age category 20-30 years: n = 16/29, 55.2%, 31-40 years: n = 10/29, 34.2%, 41-50 years: n = 2/29, 6.9%, 51-60 years: n = 1/2... The study showed a statistically significant association between years of clinical experience of SLPs and their opinion that TP does not provide more options in a clinical setting compared to face-to-... Expertise in multiple domains of pediatric speech-language therapy resulted in experiencing more added value of TP during the corona pandemic, possibly because of the experience of multiple different ...

Activities and participation of children with language disorders in outpatient care according to the ICF.

To identify the main categories of the Activities and Participation component of the International Classification of Functioning, Disability, and Health and to verify the association with age, gender,... This is an analytical and cross-sectional observational study, carried out with secondary data from 32 medical records of children with the majority male, mean age of 41.03 months, in early childhood ... The descriptive analysis of the pre-selected categories allowed us to verify a high number of "Not informed" answers, with a higher percentage in vocal expression without speech (d331) performance (93... Difficulties were identified in several categories of the Activities and Participation component and statistically significant associations between them and sociodemographic data and speech therapy di...

The Relationship Between Speech and Language Disorders and Working Memory: Children with Attention Deficit and Hyperactivity Disorder and Typical Development.

To examine the speech, language, and communication skills of school-age children with attention deficit and hyperactive disorder.... The sample of the study consists of attention deficit and hyperactivity disorder (... SPSS program was used in the analysis of the data. Mann Whitney... It has been concluded that language, speech, and working memory skills of children with attention deficit and hyperactivity disorder are lower than their peers with typical development. Speech and lan...

Distinct reinforcement learning profiles distinguish between language and attentional neurodevelopmental disorders.

Theoretical models posit abnormalities in cortico-striatal pathways in two of the most common neurodevelopmental disorders (Developmental dyslexia, DD, and Attention deficit hyperactive disorder, ADHD... Our results show that, relative to neurotypicals, DD individuals showed an impairment in model-free but not in model-based learning, whereas in ADHD the ability to use both model-free and model-based ... Thus, learning impairments in DD may be linked to a selective deficit in the ability to form action-outcome associations based on previous history, whereas in ADHD some learning deficits may be relate...

Language disorder and internalizing mental health problems in youth offenders: A systematic review.

The prevalence of language disorder in youth offenders far exceeds rates reported in community samples. Youth involved in the justice system are also at increased risk of a range of psychiatric disord... To explore the co-occurrence of language disorder and anxiety and depression in youth offenders.... A systematic literature search of six databases (CINAHL, ERIC, Medline, PyscINFO, PubMED, Scopus) was conducted (September 2021) using key search terms relevant to the systematic review question. Stud... Eight studies met the eligibility criteria. A range of measures was used to assess language abilities across samples. Only two studies directly addressed the relationship between language disorder and... Although the results did not support a significant relationship between language disorder and internalizing mental health problems in youth offenders, the two appear to occur comorbidly as evidenced b... What is already known on this subject The markedly high rates of language disorder in youth involved in the justice system have been widely reported. It is also known that externalizing mental health ...

ICF and perception of functioning according to children/adolescents in follow-up with speech/language disorders.

To characterize changes in the functioning aspects, in the perception of children and adolescents with speech and language disorders under speech-language follow-up, using the ICF.... Descriptive, analytical and longitudinal research, with a qualitative and quantitative approach, whose sample consisted of 60 children and adolescents: 30 with speech and language disorders and 30 wit... The use of ICF allowed characterizing changes resulting from speech-language follow-up. Participants with speech and language disorders presented a decrease in the magnitude of the qualifiers in the c... The findings show changes in components of Body Functions, Activities and Participation, and the influence of Environmental Factors after speech-language follow-up, in the perception of the studied gr...

Association between exposure to antibiotics during pregnancy or early infancy and risk of autism spectrum disorder, intellectual disorder, language disorder, and epilepsy in children: population based cohort study.

To evaluate the association between antibiotic use during pregnancy or early infancy and the risk of neurodevelopmental disorders in children.... Nationwide population based cohort study and sibling analysis.... Korea's National Health Insurance Service mother-child linked database, 2008-21.... All children live born between 2009 and 2020, followed up until 2021 to compare those with and without antibiotic exposure during pregnancy or early infancy (first six months of life).... Autism spectrum disorder, intellectual disorder, language disorder, and epilepsy in children. After 1:1 propensity score matching based on many potential confounders, hazard ratios with 95% confidence... After propensity score matching, 1 961 744 children were identified for the pregnancy analysis and 1 609 774 children were identified for the early infancy analysis. Although antibiotic exposure durin... In this large cohort study, antibiotic exposure during pregnancy or early infancy was not associated with an increased risk of autism spectrum disorder, intellectual disorder, or language disorder in ...