Titre : Toilettes

Toilettes : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Clinical Reasoning

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer une infection urinaire liée aux toilettes ?

Un diagnostic se fait par analyse d'urine et évaluation des symptômes.
Infection urinaire Analyse d'urine
#2

Quels tests pour évaluer l'hygiène des toilettes publiques ?

Des tests microbiologiques peuvent être réalisés pour détecter des pathogènes.
Hygiène Pathogènes
#3

Comment identifier une allergie aux produits de nettoyage des toilettes ?

Un allergologue peut effectuer des tests cutanés pour confirmer l'allergie.
Allergie Produits de nettoyage
#4

Quels signes indiquent une mauvaise ventilation des toilettes ?

Des odeurs persistantes et une humidité excessive peuvent signaler un problème.
Ventilation Humidité
#5

Comment évaluer la sécurité des installations sanitaires ?

Des inspections régulières et des audits de sécurité sont nécessaires.
Sécurité Inspections sanitaires

Symptômes 5

#1

Quels symptômes d'une infection due à des toilettes sales ?

Des douleurs abdominales, des démangeaisons et des infections cutanées peuvent survenir.
Infection Démangeaisons
#2

Comment reconnaître une irritation cutanée liée aux toilettes ?

Rougeurs, démangeaisons et éruptions cutanées autour de la zone génitale sont des signes.
Irritation cutanée Éruption cutanée
#3

Quels signes d'une intoxication par des produits de nettoyage ?

Nausées, vomissements et irritations respiratoires peuvent indiquer une intoxication.
Intoxication Produits chimiques
#4

Quels symptômes d'une mauvaise hygiène des toilettes ?

Infections récurrentes, odeurs désagréables et maladies gastro-intestinales peuvent apparaître.
Hygiène Maladies gastro-intestinales
#5

Comment identifier une infection fongique liée aux toilettes ?

Des démangeaisons et des pertes inhabituelles peuvent indiquer une infection fongique.
Infection fongique Démangeaisons

Prévention 5

#1

Comment prévenir les infections liées aux toilettes publiques ?

Utiliser des désinfectants et éviter le contact direct avec les surfaces est essentiel.
Prévention Infections
#2

Quelles mesures d'hygiène pour les toilettes à domicile ?

Un nettoyage régulier et l'utilisation de produits désinfectants sont recommandés.
Hygiène Nettoyage
#3

Comment éviter les irritations cutanées liées aux toilettes ?

Utiliser des papiers hygiéniques doux et éviter les produits irritants aide à prévenir.
Irritation cutanée Produits irritants
#4

Quelles pratiques pour une bonne ventilation des toilettes ?

Installer des ventilateurs et ouvrir les fenêtres régulièrement améliore la ventilation.
Ventilation Pratiques sanitaires
#5

Comment sensibiliser à l'hygiène des toilettes ?

Des campagnes d'éducation et des affiches informatives peuvent sensibiliser le public.
Éducation Hygiène

Traitements 5

#1

Quel traitement pour une infection urinaire liée aux toilettes ?

Des antibiotiques sont souvent prescrits pour traiter les infections urinaires.
Antibiotiques Infection urinaire
#2

Comment traiter une irritation cutanée causée par des toilettes ?

Des crèmes apaisantes et des antihistaminiques peuvent soulager l'irritation.
Irritation cutanée Antihistaminiques
#3

Quels traitements pour une intoxication par des produits de nettoyage ?

Un traitement d'urgence peut inclure le lavage de l'estomac et des soins symptomatiques.
Intoxication Soins d'urgence
#4

Comment traiter les infections dues à une mauvaise hygiène des toilettes ?

Des antibiotiques et des conseils d'hygiène sont recommandés pour prévenir les infections.
Antibiotiques Hygiène
#5

Quel traitement pour une infection fongique liée aux toilettes ?

Des antifongiques topiques ou oraux peuvent être prescrits selon la gravité.
Antifongiques Infection fongique

Complications 5

#1

Quelles complications d'une infection urinaire non traitée ?

Des complications peuvent inclure des infections rénales et des problèmes de santé graves.
Infection rénale Complications
#2

Quels risques d'une mauvaise hygiène des toilettes ?

Une mauvaise hygiène peut entraîner des épidémies de maladies infectieuses et gastro-intestinales.
Épidémies Maladies infectieuses
#3

Quelles complications d'une irritation cutanée persistante ?

Des infections secondaires et des cicatrices peuvent survenir si l'irritation persiste.
Infection secondaire Cicatrices
#4

Quels dangers d'une intoxication par des produits de nettoyage ?

Des complications respiratoires et neurologiques peuvent survenir en cas d'intoxication.
Intoxication Complications neurologiques
#5

Quelles complications d'une infection fongique non traitée ?

Des infections récurrentes et des complications systémiques peuvent se développer.
Infection fongique Complications systémiques

Facteurs de risque 5

#1

Quels facteurs de risque pour les infections urinaires ?

L'utilisation de toilettes publiques, l'hygiène insuffisante et la déshydratation augmentent le risque.
Infections urinaires Hygiène
#2

Quels sont les facteurs de risque d'irritation cutanée ?

L'utilisation de produits irritants et une peau sensible sont des facteurs de risque.
Irritation cutanée Produits irritants
#3

Quels facteurs de risque d'intoxication par des produits de nettoyage ?

Un stockage inapproprié et un manque de formation sur l'utilisation des produits augmentent le risque.
Intoxication Produits chimiques
#4

Quels facteurs de risque liés à la mauvaise hygiène des toilettes ?

Un accès limité à des installations sanitaires et un manque de sensibilisation sont des risques.
Hygiène Sensibilisation
#5

Quels facteurs de risque d'infections fongiques ?

Une humidité excessive et un environnement chaud favorisent les infections fongiques.
Infections fongiques Humidité
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 01/05/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Peter Mayer

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • HCI Group, Institute of Visual Computing and Human-Centered Technology, TU Wien (Vienna University of Technology), Vienna, Austria.
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Paul Panek

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • HCI Group, Institute of Visual Computing and Human-Centered Technology, TU Wien (Vienna University of Technology), Vienna, Austria.
Publications dans "Toilettes" :

Seth Eisenberg

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Seth Eisenberg is an oncology nursing consultant and the former professional practice coordinator of infusion services at the Fred Hutchinson Cancer Center, Seattle. AnnMarie Walton is an associate professor at the Duke University School of Nursing, Durham, NC. Thomas Harry Connor is a retired hazardous drug researcher for the National Institute for Occupational Safety and Health and a former associate professor at the University of Texas Health Science Center at Houston. Contact author: Thomas Harry Connor, tconnor1@cinci.rr.com. The authors have disclosed no potential conflicts of interest, financial or otherwise.

Changjie Cai

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Occupational and Environmental Health, Hudson College of Public Health, The University of Oklahoma Health Sciences Center, The University of Oklahoma, Oklahoma City, Oklahoma.
Publications dans "Toilettes" :

Chengzhi Yu

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • State Key Laboratory of Pollution Control and Resource Reuse, College of Environmental Science and Engineering, Tongji University Shanghai 200092 China zhouxuefei@tongji.edu.cn +86-21-6598-2693.

Wenjun Yin

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • State Key Laboratory of Pollution Control and Resource Reuse, College of Environmental Science and Engineering, Tongji University Shanghai 200092 China zhouxuefei@tongji.edu.cn +86-21-6598-2693.

Zhenjiang Yu

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • State Key Laboratory of Pollution Control and Resource Reuse, College of Environmental Science and Engineering, Tongji University Shanghai 200092 China zhouxuefei@tongji.edu.cn +86-21-6598-2693.

Jiabin Chen

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • State Key Laboratory of Pollution Control and Resource Reuse, College of Environmental Science and Engineering, Tongji University Shanghai 200092 China zhouxuefei@tongji.edu.cn +86-21-6598-2693.

Rui Huang

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • The Third Clinical Medical College, Zhejiang Chinese Medical University Hangzhou 310053 China.

Xuefei Zhou

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • State Key Laboratory of Pollution Control and Resource Reuse, College of Environmental Science and Engineering, Tongji University Shanghai 200092 China zhouxuefei@tongji.edu.cn +86-21-6598-2693.
  • Shanghai Institute of Pollution Control and Ecological Security, Tongji University Shanghai 200092 China.

Elizabeth N Paddy

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • School of Architecture, Building and Civil Engineering, Loughborough University, Loughborough, Leicestershire, UK. e.n.osei@lboro.ac.uk.

Oluwasola O D Afolabi

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • School of Architecture, Building and Civil Engineering, Loughborough University, Loughborough, Leicestershire, UK.

M Sohail

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • School of Architecture, Building and Civil Engineering, Loughborough University, Loughborough, Leicestershire, UK.

Daniel Gashaneh Belay

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Human Anatomy, School of Medicine, College of Medicine and Health Sciences, University of Gondar, Gondar, Ethiopia.
  • Department of Epidemiology and Biostatistics, Institute of Public Health, College of Medicine and Health Sciences, University of Gondar, Gondar, Ethiopia.

Zewudu Andualem

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Environmental and Occupational Health and Safety, College of Medicine and Health Sciences, University of Gondar, P. O. Box 196, Gondar, Ethiopia Zewuduandualem12@gmail.com.

M Khalid Ijaz

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Global Research and Development for Lysol and Dettol, Reckitt Benckiser LLC, Montvale, NJ, USA.
  • Department of Biology, Medgar Evers College of the City University of New York (CUNY), Brooklyn, NY, USA.
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T Jessie Ge

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Urology, Stanford University School of Medicine, Stanford, CA 94305, USA.
Publications dans "Toilettes" :

Seung-Min Park

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Urology, Stanford University School of Medicine, Stanford, CA 94305, USA.
  • Department of Radiology, Stanford University School of Medicine, Stanford, CA 94305, USA.
  • Molecular Imaging Program at Stanford, Stanford University School of Medicine, CA 94305 USA.
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Flávia Cristina de Carvalho Mrad

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Unidade de Nefrologia Pediátrica, Faculdade de Medicina de Universidade Federal de Minas Gerais - UFMG, Belo Horizonte, MG, Brasil.
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Mary H Palmer

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • School of Nursing, University of North Carolina at Chapel Hill, Chapel Hill, NC 27599, USA. mhpalmer@email.unc.edu.
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Sources (10000 au total)

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Clinical reasoning is considered a core competency for pharmacists, but there is a lack of conceptual clarity that complicates teaching and assessment. This scoping review was conducted to identify, m... In March 2021, seven databases were searched for relevant primary research studies. Included were studies that examined cognitive processes in pharmacists while addressing a clinical scenario in a pha... From 2252 abstracts, 17 studies were included that examined clinical reasoning in the context of forming a diagnosis (n = 9) or determining medication appropriateness (n = 4). Most studies conceptuali... This overview reflects a small but growing body of research on clinical reasoning by pharmacists. It is recommended that this competence be taught by explicating and reflecting on clinical reasoning a...

Characteristics and processes of registered nurses' clinical reasoning and factors relating to the use of clinical reasoning in practice: a scoping review.

The objective of this review was to examine the characteristics and processes of clinical reasoning used by registered nurses in clinical practice, and to identify factors reported to relate to the us... Significant variability in the clinical reasoning of graduate registered nurses has been identified in research, with underdeveloped and unsafe clinical reasoning being linked to failure-to-rescue and... Studies including registered nurses who met the criteria for registered nurse registration in Australia and who used clinical reasoning to engage with health care consumers in all practice environment... Eight databases were searched, with articles identified through CINAHL, MedNar, PubMed, Science Direct, ERIC, PsycINFO, Scopus, and ProQuest Dissertations and Theses. Database searches were conducted ... The 29 qualitative and 5 quantitative research studies included in the scoping review utilized exploratory descriptive, descriptive rationalist, narrative, ethnography, correlational, observational, a... The scoping review identified characteristics and processes of clinical reasoning, as well as factors reported to relate to clinical reasoning in all studies. The concepts that comprise the clinical r...

Assessing clinical reasoning in physical therapy: discriminative validity of the Reasoning 4 Change instrument.

To evaluate discriminative validity of the Reasoning 4 Change (R4C) instrument by investigating differences in clinical reasoning skills between first semester, final semester physical therapy student... Cross-sectional design SETTING: University and physical therapy practice PARTICIPANTS: Students from the first (n = 87) and final semester (n = 47) of an entry-level physical therapy program and exper... The students and experts answered the web-based R4C instrument on one occasion. The R4C instrument includes four domains designed to assess physical therapists' clinical reasoning skills with a focus ... Differences in all domains and subscale scores were found between the three groups. Pairwise comparisons demonstrated that experts scored higher (better clinical reasoning skills) than first semester ... The findings highlight differences in clinical reasoning skills focusing on clients' behavior change among physical therapy students with different degrees of training and education in clinical reason...

Scoping review: Diagnostic reasoning as a component of clinical reasoning in the U.S. primary care nurse practitioner education.

Diagnostic Reasoning (DR) is an essential competency requiring mastery for safe, independent Nurse Practitioner (NP) practice, but little is known about DR content included in NP education programs. T... We conducted a scoping review on DR-related content and teaching innovations in U.S. primary care NP education programs, with implications for NP education programs worldwide. Concepts and principles ... N = 1115 articles retrieved from Medline, Embase, PsycINFO, and CINAHL for the period 2005-2021. Forty-one scholarly articles met inclusion/exclusion criteria.... Data were extracted, synthesized and grouped by theoretical frameworks, content included, educational interventions and assessment measures.... Most articles provided descriptions of approaches for teaching NP clinical or diagnostic reasoning. Ten papers directly referenced the current science and theory of DR.... The US NP education literature addressing DR is limited and demonstrates a lack of shared conceptualizations of DR. Whilst numerous components of DR are identifiable in the literature, a robust teachi... Whilst primary care NP education programs are beginning to incorporate DR education into their curricula, little research has been conducted to demonstrate the effectiveness of educational outcomes. I... No patient or public contribution was included in this review, as the public is generally not familiar with DR or its teaching approaches....

REACT: Rapid Evaluation Assessment of Clinical Reasoning Tool.

Clinical reasoning encompasses the process of data collection, synthesis, and interpretation to generate a working diagnosis and make management decisions. Situated cognition theory suggests that know... Using two validated frameworks, a multidisciplinary group of clinicians trained to remediate clinical reasoning and with experience in urgent clinical care encounters designed the novel Rapid Evaluati... Overall internal consistency for the 41 patient simulations as measured by Cronbach's alpha was 0.86. A weighted kappa statistic was used to assess the overall score inter-rater reliability. Moderate ... To our knowledge, REACT is the first tool designed specifically for formative assessment of a learner's clinical reasoning performance during simulated urgent clinical situations. With evidence of rel...

A Pilot Longitudinal Clinical Reasoning Curriculum for Pediatric Residents.

Clinical reasoning (CR) is required for physicians. Pediatric residents often gain CR skills through experiential learning. Currently, deliberate education on CR targeted toward pediatric residents is... We used Kern's six steps for curriculum development to develop our curriculum. Five morning report sessions included didactics and small-group activities. Pre/post surveys assessed resident self-ident... Each of the five curricular sessions was attended by 40-50 pediatric residents. Seventy-one trainees (58% of residency) and 51 trainees (42% of residency) completed the pre- and postsurveys, respectiv... Following exposure to this CR curriculum, pediatric residents reported increased self-identified competency levels on the evaluated Milestones and improved comfort with CR skills. Dedicated CR educati...