Le dépistage régulier permet de détecter les infections précocement et de prévenir des complications.
DépistagePrévention des maladies
Symptômes
5
#1
Quels sont les symptômes de la chlamydia ?
Les symptômes incluent des douleurs abdominales, des pertes vaginales anormales et des brûlures urinaires.
ChlamydiaSymptômes
#2
Comment se manifeste la syphilis ?
La syphilis se manifeste par des ulcères, des éruptions cutanées et des symptômes systémiques.
SyphilisSymptômes
#3
Les MST bactériennes causent-elles des douleurs ?
Oui, elles peuvent provoquer des douleurs lors des rapports sexuels ou des mictions.
DouleurMaladies sexuellement transmissibles
#4
Y a-t-il des symptômes communs à toutes les MST ?
Des symptômes comme des démangeaisons, des pertes inhabituelles et des douleurs peuvent être communs.
SymptômesInfections sexuellement transmissibles
#5
Les symptômes peuvent-ils varier selon le sexe ?
Oui, les symptômes peuvent différer entre les hommes et les femmes en fonction de l'infection.
Différences sexuellesSymptômes
Prévention
5
#1
Comment prévenir les MST bactériennes ?
L'utilisation de préservatifs et le dépistage régulier sont des méthodes efficaces de prévention.
PréventionPréservatifs
#2
Le vaccin protège-t-il contre les MST ?
Certains vaccins, comme celui contre le HPV, peuvent prévenir certaines infections sexuellement transmissibles.
VaccinsPrévention des maladies
#3
Pourquoi est-il important de se faire dépister ?
Le dépistage permet de détecter les infections précocement et de réduire la transmission.
DépistageTransmission des maladies
#4
Les relations monogames réduisent-elles le risque ?
Oui, les relations monogames avec un partenaire testé peuvent réduire le risque de MST.
Relations monogamesRisque de maladie
#5
Les MST peuvent-elles être évitées par l'éducation ?
Oui, l'éducation sexuelle aide à comprendre les risques et les méthodes de prévention des MST.
Éducation sexuellePrévention des maladies
Traitements
5
#1
Quel est le traitement de la chlamydia ?
La chlamydia est généralement traitée avec des antibiotiques comme l'azithromycine ou la doxycycline.
ChlamydiaAntibiotiques
#2
Comment traite-t-on la gonorrhée ?
La gonorrhée est traitée avec des antibiotiques, souvent une combinaison pour éviter la résistance.
GonorrhéeTraitement antibiotique
#3
Les traitements sont-ils efficaces ?
Oui, les traitements antibiotiques sont généralement efficaces, mais il est crucial de suivre les prescriptions.
Efficacité du traitementAntibiotiques
#4
Faut-il traiter les partenaires sexuels ?
Oui, il est recommandé de traiter tous les partenaires sexuels pour éviter la réinfection.
Partenaires sexuelsPrévention des maladies
#5
Y a-t-il des effets secondaires aux traitements ?
Certains antibiotiques peuvent provoquer des effets secondaires comme des nausées ou des diarrhées.
Effets secondairesAntibiotiques
Complications
5
#1
Quelles sont les complications de la chlamydia ?
Sans traitement, la chlamydia peut entraîner des complications comme la maladie inflammatoire pelvienne.
ChlamydiaComplications
#2
La syphilis peut-elle causer des problèmes graves ?
Oui, la syphilis non traitée peut entraîner des complications graves comme des maladies cardiaques ou neurologiques.
SyphilisComplications graves
#3
Les MST peuvent-elles affecter la fertilité ?
Certaines MST, comme la chlamydia et la gonorrhée, peuvent causer des problèmes de fertilité.
FertilitéMaladies sexuellement transmissibles
#4
Quelles sont les conséquences d'une infection non traitée ?
Les infections non traitées peuvent entraîner des complications chroniques et des risques accrus de transmission.
Infections non traitéesComplications
#5
Les complications sont-elles réversibles ?
Certaines complications peuvent être réversibles avec un traitement précoce, d'autres non.
RéversibilitéComplications
Facteurs de risque
5
#1
Quels sont les principaux facteurs de risque ?
Les facteurs incluent des rapports sexuels non protégés, plusieurs partenaires et un dépistage irrégulier.
Facteurs de risqueRapports sexuels
#2
L'âge influence-t-il le risque de MST ?
Oui, les jeunes adultes et adolescents sont plus à risque en raison de comportements sexuels à risque.
ÂgeComportements sexuels
#3
Les antécédents d'infections augmentent-ils le risque ?
Oui, avoir des antécédents d'infections sexuellement transmissibles augmente le risque de nouvelles infections.
Antécédents médicauxRisque de maladie
#4
Le statut socio-économique joue-t-il un rôle ?
Oui, un statut socio-économique faible peut limiter l'accès aux soins et au dépistage.
Statut socio-économiqueAccès aux soins
#5
Les comportements à risque sont-ils influencés par l'éducation ?
Oui, une éducation sexuelle insuffisante peut conduire à des comportements à risque accrus.
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Publications dans "Maladies sexuellement transmissibles bactériennes" :
From Zuckerberg San Francisco General Hospital and Trauma Center (A.F.L., C.L., D.V.H.), and the Departments of Medicine (A.F.L., S.C., C.L., E.V., D.V.H.) and Epidemiology and Biostatistics (E.D.C), University of California, San Francisco, and San Francisco Department of Public Health, Population Health Division (S.C., M.N., S.P.B., H.S.) - both in San Francisco; and Fred Hutchinson Cancer Center (D.D.), the Departments of Medicine (J.C.D., O.O.S., C.C.), Global Health (C.G., C.E.B., R.P., O.O.S., C.C.), and Epidemiology (C.C.), and the School of Nursing (R.P.), University of Washington, and Public Health-Seattle and King County (J.C.D., C.M.) - all in Seattle.
Publications dans "Maladies sexuellement transmissibles bactériennes" :
From Zuckerberg San Francisco General Hospital and Trauma Center (A.F.L., C.L., D.V.H.), and the Departments of Medicine (A.F.L., S.C., C.L., E.V., D.V.H.) and Epidemiology and Biostatistics (E.D.C), University of California, San Francisco, and San Francisco Department of Public Health, Population Health Division (S.C., M.N., S.P.B., H.S.) - both in San Francisco; and Fred Hutchinson Cancer Center (D.D.), the Departments of Medicine (J.C.D., O.O.S., C.C.), Global Health (C.G., C.E.B., R.P., O.O.S., C.C.), and Epidemiology (C.C.), and the School of Nursing (R.P.), University of Washington, and Public Health-Seattle and King County (J.C.D., C.M.) - all in Seattle.
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From Zuckerberg San Francisco General Hospital and Trauma Center (A.F.L., C.L., D.V.H.), and the Departments of Medicine (A.F.L., S.C., C.L., E.V., D.V.H.) and Epidemiology and Biostatistics (E.D.C), University of California, San Francisco, and San Francisco Department of Public Health, Population Health Division (S.C., M.N., S.P.B., H.S.) - both in San Francisco; and Fred Hutchinson Cancer Center (D.D.), the Departments of Medicine (J.C.D., O.O.S., C.C.), Global Health (C.G., C.E.B., R.P., O.O.S., C.C.), and Epidemiology (C.C.), and the School of Nursing (R.P.), University of Washington, and Public Health-Seattle and King County (J.C.D., C.M.) - all in Seattle.
Publications dans "Maladies sexuellement transmissibles bactériennes" :
From Zuckerberg San Francisco General Hospital and Trauma Center (A.F.L., C.L., D.V.H.), and the Departments of Medicine (A.F.L., S.C., C.L., E.V., D.V.H.) and Epidemiology and Biostatistics (E.D.C), University of California, San Francisco, and San Francisco Department of Public Health, Population Health Division (S.C., M.N., S.P.B., H.S.) - both in San Francisco; and Fred Hutchinson Cancer Center (D.D.), the Departments of Medicine (J.C.D., O.O.S., C.C.), Global Health (C.G., C.E.B., R.P., O.O.S., C.C.), and Epidemiology (C.C.), and the School of Nursing (R.P.), University of Washington, and Public Health-Seattle and King County (J.C.D., C.M.) - all in Seattle.
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From Zuckerberg San Francisco General Hospital and Trauma Center (A.F.L., C.L., D.V.H.), and the Departments of Medicine (A.F.L., S.C., C.L., E.V., D.V.H.) and Epidemiology and Biostatistics (E.D.C), University of California, San Francisco, and San Francisco Department of Public Health, Population Health Division (S.C., M.N., S.P.B., H.S.) - both in San Francisco; and Fred Hutchinson Cancer Center (D.D.), the Departments of Medicine (J.C.D., O.O.S., C.C.), Global Health (C.G., C.E.B., R.P., O.O.S., C.C.), and Epidemiology (C.C.), and the School of Nursing (R.P.), University of Washington, and Public Health-Seattle and King County (J.C.D., C.M.) - all in Seattle.
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From Zuckerberg San Francisco General Hospital and Trauma Center (A.F.L., C.L., D.V.H.), and the Departments of Medicine (A.F.L., S.C., C.L., E.V., D.V.H.) and Epidemiology and Biostatistics (E.D.C), University of California, San Francisco, and San Francisco Department of Public Health, Population Health Division (S.C., M.N., S.P.B., H.S.) - both in San Francisco; and Fred Hutchinson Cancer Center (D.D.), the Departments of Medicine (J.C.D., O.O.S., C.C.), Global Health (C.G., C.E.B., R.P., O.O.S., C.C.), and Epidemiology (C.C.), and the School of Nursing (R.P.), University of Washington, and Public Health-Seattle and King County (J.C.D., C.M.) - all in Seattle.
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Clinical Assistant Professor, Assistant Clerkship Director, University of South Carolina School of Medicine Greenville; Department of Emergency Medicine, Prisma Health-Upstate, Greenville, SC.
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Traditional education of clinical training mainly relies on a single mode of lecture-based learning (LBL), in which the teacher lectures and the students listen, and the teaching effect is often unsat...
Through objective evaluation of joint surgery students' theoretical knowledge and clinical skills, and subjective evaluation of teaching quality by anonymous questionnaire, the teaching effects of LBL...
Sixty students who participated in the standardized training of residents in the Center for Joint Surgery, Southwest Hospital, Army University, China from March 2020 to September 2021 were selected an...
The scores of theoretical knowledge, clinical skills and total score of group C were (86.40 ± 9.76), (92.15 ± 4.49), (88.70 ± 5.75) points respectively, which were significantly higher than (78.80 ± 1...
SBL combined with CPBL teaching mode can effectively improve the theoretical knowledge and clinical skills of the students, which could improve self-assessment and teaching satisfaction rate, and is w...
Team-based learning (TBL) and problem-based learning (PBL) are two effective educational approaches used in medical education for increasing knowledge acquisition, learning motivation, and collaborati...
The present study aimed to evaluate the perceptions of current or previous preclinical students at the College of Medicine, Najran University (NU) about the effectiveness of PBL and TBL and to assess ...
A cross-sectional survey was conducted on 106 preclinical students at NU, Saudi Arabia. The survey questionnaire was validated by a pilot study and designed based on Kirkpatrick's evaluation model. De...
73.6% of participants enjoyed PBL and found it motivating compared to TBL and classic lectures. PBL was reported as more effective for knowledge acquisition (50%), teamwork (62.3%), and high academic ...
It is concluded that PBL was more favored by the students regarding the learning outcomes. TBL was reported to need more individual preparation and effort and require lecturer involvement, suggesting ...
To enhance tutors' teaching skills, tutor shadowing for novice tutors of problem-based learning (PBL) in addition to conventional faculty development (FD) was applied. This study aimed to develop a tu...
This study employed a before-and-after study design with three phases. In phase 1, a TS-scale was elaborated. A validity examination was performed in phase 2. Phase 3 was a study of the effectiveness ...
A TS-scale with a 32-item questionnaire of self-rated confidence for PBL tutors was identified in phase 1. In phase 2, 7 experienced specialists in medical education were invited to evaluate the conte...
Novice PBL tutors benefit from FD that incorporates tutor shadowing in the 3 key domains of tutoring competencies. The TS-scale developed in this study can be applied in future research on FD design....
Problem-based learning (PBL) is a learner-centered method in which complex real-world problems are used to stimulate students thinking and problem-solving abilities during the teaching and learning pr...
This study developed a problem-based learning (PBL) module to improve integrated thinking and problem-solving ability in students of dental hygiene. After applying PBL, the study tested the improvemen...
This meta-analysis was conducted to systematically evaluate the impact of problem-based learning (PBL) and lecture-based learning (LBL) teaching models on students' learning in surgical education....
We systematically searched the publications related to the application of PBL and LBL in surgical courses in PubMed, Embase, Web of Science and Cochrane Library databases, the last retrieval time is S...
Nine studies were included totally. The results showed that compared with LBL, PBL was superior in clinical competence (SMD = 0.81, 95% CI: 0.12 ~ 1.49, P = 0.020) and student satisfaction (SMD = 2.13...
This study showed that the PBL teaching model is more effective than the LBL teaching model in surgical education on the aspects of enhancing clinical competence and student satisfaction. However, fur...
To study the application of PBL combined with CBL teaching mode in the teaching of international classification of diseases (ICD) encoding, so as to improve students' grasp of ICD encoding knowledge. ...
With traditional lecture-based learning methods often criticized for their limited ability to foster critical thinking and cognitive engagement, problem-based learning (PBL) has emerged as a promising...
PBL was implemented in an undergraduate public health course at a private university in the southeast US. The study was conducted in the Spring of 2022 using a convergent mixed-methods approach. Quant...
Results indicated significant improvements in student communication skills, growth mindset, and metacognitive abilities across the semester. The thematic analysis of qualitative responses corroborated...
The findings contribute to the growing body of evidence supporting PBL and offer practical insights for implementing PBL in public health education. The study also highlights the need for institutiona...
Problem-based learning (PBL) is a pedagogy involving self-directed learning in small groups around case problems. Group function is important to PBL outcomes, but there is currently poor scaffolding a...
Tool development unfolded in four steps: 1) a literature review was conducted to identify existent evaluation tools for group function in PBL, 2) literature findings informed the development of this n...
Nineteen scales relating to group function assessment were identified in the literature, lending 18 constructs that mapped into four dimensions: Learning Climate, Facilitation and Process, Engagement ...
A four-dimension tool to assist group function reflection in PBL was produced. Its constructs were well supported by literature and experts. Faculty and student stakeholders acknowledged the utility o...
The adaptation process for first-year medical students is an important problem because it significantly affects educational activities. The previous study showed that 63% of students had difficulties ...
We searched PubMed, ScienceDirect, Cochrane, and Google Scholar databases until June 5, 2021. Search terms included problem-based learning, effectiveness, effectivity, and medical student. We excluded...
Seven eligible studies (622 patients) were included. The pooled analysis demonstrated no significant difference between PBL with conventional learning method in critical thinking/knowledge assessment ...
The present study concluded that the PBL approach in first-year medical students appeared to be ineffective in improving critical thinking/knowledge, problem-solving, and self-directed compared with t...