Comment identifier les Euplotes dans un échantillon d'eau ?
L'observation microscopique permet de détecter les Euplotes grâce à leur forme caractéristique.
ProtozoairesMicroscopie
#2
Quels tests sont utilisés pour étudier les Euplotes ?
Des analyses de culture et des tests de coloration sont souvent utilisés pour les identifier.
Culture cellulaireColoration
#3
Les Euplotes peuvent-ils être confondus avec d'autres organismes ?
Oui, ils peuvent être confondus avec d'autres protozoaires ciliés sans une observation minutieuse.
ProtozoairesIdentification
#4
Quels outils sont nécessaires pour le diagnostic des Euplotes ?
Un microscope à lumière et des préparations d'échantillons sont essentiels pour le diagnostic.
MicroscopieÉchantillons biologiques
#5
Quelle est la taille typique des Euplotes ?
Les Euplotes mesurent généralement entre 50 et 200 micromètres de long.
MorphologieMesure
Symptômes
5
#1
Quels symptômes sont associés aux infections par Euplotes ?
Les infections par Euplotes sont rares, mais peuvent causer des troubles digestifs chez les hôtes.
InfectionsSymptômes
#2
Les Euplotes provoquent-ils des maladies chez l'homme ?
Non, les Euplotes ne sont pas pathogènes pour l'homme et ne causent pas de maladies.
PathogénicitéSanté humaine
#3
Quels effets les Euplotes ont-ils sur les écosystèmes aquatiques ?
Ils jouent un rôle dans la chaîne alimentaire et la décomposition des matières organiques.
ÉcosystèmesChaîne alimentaire
#4
Les Euplotes peuvent-ils affecter d'autres organismes aquatiques ?
Ils peuvent influencer la population d'autres protozoaires et microorganismes dans leur habitat.
Interactions écologiquesMicroorganismes
#5
Comment les Euplotes se déplacent-ils ?
Ils se déplacent grâce à des cils qui battent de manière coordonnée, leur permettant de nager.
MouvementCils
Prévention
5
#1
Comment prévenir la prolifération des Euplotes dans les étangs ?
Éviter l'eutrophisation et maintenir un bon équilibre écologique aide à prévenir leur prolifération.
PréventionÉutrophisation
#2
Quelles mesures peuvent réduire les Euplotes dans les aquariums ?
Un entretien régulier et un contrôle de la qualité de l'eau sont essentiels pour limiter leur croissance.
EntretienQualité de l'eau
#3
Les Euplotes peuvent-ils être introduits accidentellement ?
Oui, ils peuvent être introduits par des plantes aquatiques ou des équipements contaminés.
Introduction accidentelleContamination
#4
Comment éviter la contamination des eaux par les Euplotes ?
Éviter de relâcher des eaux usées non traitées dans les milieux aquatiques prévient leur introduction.
ContaminationEaux usées
#5
Les Euplotes sont-ils affectés par les traitements de l'eau ?
Oui, les traitements de l'eau peuvent réduire leur population, mais doivent être utilisés avec précaution.
Traitements de l'eauPopulation
Traitements
5
#1
Quels traitements sont disponibles pour les infections par Euplotes ?
Aucun traitement spécifique n'est nécessaire, car les Euplotes ne sont pas pathogènes pour l'homme.
TraitementsPathogénicité
#2
Comment contrôler les populations d'Euplotes dans les aquariums ?
Maintenir une bonne qualité de l'eau et éviter la surpopulation aide à contrôler leur nombre.
AquariumsContrôle des populations
#3
Les Euplotes nécessitent-ils des soins particuliers en laboratoire ?
Oui, ils doivent être cultivés dans des conditions spécifiques pour assurer leur survie en laboratoire.
CultureLaboratoire
#4
Quels produits chimiques affectent les Euplotes ?
Des désinfectants et des antibiotiques peuvent affecter leur survie dans des environnements aquatiques.
Produits chimiquesAntibiotiques
#5
Les Euplotes sont-ils sensibles aux changements de température ?
Oui, les variations de température peuvent influencer leur croissance et leur reproduction.
TempératureCroissance
Complications
5
#1
Quelles complications peuvent survenir avec les Euplotes ?
Les Euplotes ne causent généralement pas de complications, car ils ne sont pas pathogènes pour l'homme.
ComplicationsPathogénicité
#2
Les Euplotes peuvent-ils causer des déséquilibres écologiques ?
Une surpopulation d'Euplotes peut perturber l'équilibre des écosystèmes aquatiques.
Déséquilibres écologiquesÉcosystèmes
#3
Comment les Euplotes affectent-ils la biodiversité ?
Ils peuvent influencer la biodiversité en interagissant avec d'autres microorganismes aquatiques.
BiodiversitéInteractions écologiques
#4
Les Euplotes sont-ils un indicateur de pollution ?
Oui, leur présence peut indiquer des niveaux de pollution dans les environnements aquatiques.
Indicateurs de pollutionEnvironnement aquatique
#5
Les Euplotes peuvent-ils être nuisibles aux poissons ?
En général, ils ne sont pas nuisibles aux poissons, mais une surpopulation peut affecter leur habitat.
NuisibilitéPoissons
Facteurs de risque
5
#1
Quels facteurs augmentent la présence des Euplotes ?
L'eutrophisation et la pollution des eaux favorisent la prolifération des Euplotes.
Facteurs de risqueEutrophisation
#2
Les changements climatiques affectent-ils les Euplotes ?
Oui, les changements climatiques peuvent influencer leur habitat et leur reproduction.
Changements climatiquesHabitat
#3
Les Euplotes sont-ils sensibles à la pollution ?
Oui, la pollution peut affecter leur survie et leur reproduction dans les milieux aquatiques.
PollutionSurvie
#4
Quels types d'eaux favorisent les Euplotes ?
Les eaux riches en nutriments et stagnantes sont idéales pour la prolifération des Euplotes.
Eaux stagnantesNutriments
#5
Les Euplotes sont-ils affectés par les activités humaines ?
Oui, les activités humaines comme l'agriculture et l'urbanisation peuvent augmenter leur présence.
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Laboratory of Eukaryotic Microbiology and Animal Biology, School of Biosciences and Veterinary Medicine, University of Camerino, Camerino 62032, Italy.
Key Laboratory of Chemical Biology and Molecular Engineering of Ministry of Education, Institute of Biotechnology, Shanxi University, Taiyuan 030006, China. Electronic address: rlwang@sxu.edu.cn.
Key Laboratory of Chemical Biology and Molecular Engineering of Ministry of Education, Institute of Biotechnology, Shanxi University, Taiyuan 030006, China. Electronic address: aliang@sxu.edu.cn.
College of Marine Life Science, Ocean University of China, Qingdao, 266003, China; Institute of Evolution and Marine Biodiversity, Ocean University of China, Qingdao, 266003, China. Electronic address: yongjiang@ouc.edu.cn.
Shanghai Universities Key Laboratory of Marine Animal Taxonomy and Evolution, Key Laboratory of Exploration and Utilization of Aquatic Genetic Resources, National Demonstration Center for Experimental Fisheries Science Education, Shanghai Ocean University, Shanghai 201306, China. Electronic address: jm-jiang@shou.edu.cn.
Department of Genetics, Physiology and Microbiology, Faculty of Biology, Complutense University of Madrid, Madrid, Spain. Electronic address: pquintel@ucm.es.
The development of competencies in dentistry is a complicated process that calls for the development of not just cognitive and psychomotor abilities but also behaviors and attitudes that change as tec...
Retrospective assessment data for 81 students were used in this analysis. Data included the amounts of clinical requirements completed for operative dentistry, endodontics, periodontics, and fixed pro...
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The extent, purpose, and model of performance assessment should be guided by our understanding of clinical competence. We have come a long way from believing that competence is generic, fixed, and tra...
Clinical advancement programs (CAPs) benefit direct care nursing staff, patients, and healthcare institutions. As standards in nursing practice and workforce evolve, changes in CAPs are necessary. In ...
Clinical competency committees (CCCs) assess residents' performance on their specialty specific milestones, however there is no 'one-size fits all' blueprint for accomplishing this. Thus, CCCs have ha...
We purposefully sampled CCCs across multiple specialties and institutions. Data from three sources were triangulated: (1) online demographic survey, (2) ethnographic observations of CCC meetings and (...
Sixteen observations were completed with 15 different CCCs at 9 institutions. Three main thematic categories that impact the operations of CCCs emerged: (1) Membership structure and members roles, (2)...
While CCCs used some known effective practices, substantial variation in structure and processes was notable across CCCs. Future work should explore the impact of this variation on educational outcome...
The acquisition of clinical competence is considered the ultimate goal of nursing education programs. This study explored the relationship between learning styles and clinical competency in undergradu...
A descriptive-correlational study was conducted in 2023 with 276 nursing students from the second to sixth semesters at Abhar School of Nursing, Zanjan University of Medical Sciences, Iran. Data were ...
The predominant learning styles among nursing students were divergent (31.2%), and the least common was convergent (18.4%). The overall clinical competency score was 77.25 ± 12.65. Also, there was a s...
The results of this study showed the association between learning styles and clinical competence in nursing students. It is recommended that educational programs identify talented students and provide...
To synthesize and analyze the literature on nursing clinical competence to assess the factors affecting nursing clinical competency....
Nursing competence affects not only patients but also nurses themselves. Competent nurses contribute to patient safety. Prioritizing clinical competency enables nurses to deliver high-quality care. Cl...
This was a systematic review....
This study utilized an extensive literature search of online databases, including SCOPUS, Web of Science and PubMed. This review followed the guidelines provided by the Effective Practice and Organiza...
This systematic review provided 20 valuable articles, with a total of 6273 participants across the 20 studies, including 18 cross-sectional studies and two descriptive-correlational studies, predomina...
Understanding and addressing these factors are crucial for enhancing nurses' clinical competence and ultimately improving patient outcomes. Further research and interventions should be directed toward...
The clinical standards of dentists are never re-assessed and the dental regulator, unlike the General Medical Council, has not introduced revalidation; therefore, the clinical standards of a dentist a...
Much of the research on nursing informatics competence has been conducted in a Western context. Thus, this study aimed to develop the Korean Nursing Informatics Competence Assessment Scale for clinica...
In real-world medical education, there is a lack of reliable predictors of future clinical competencies. Hence, we aim to identify the factors associated with clinical competencies and construct a pre...
We analyzed data from medical students who graduated from National Yang-Ming University with clerkship training and participated in the postgraduate year (PGY) interview at Taipei Veterans General Hos...
Medical school grades were associated with the performance of national OSCEs (Pearson r = 0.34, p = 0.017), but the grades of the structured PGY interviews were marginally associated with the national...
Our study suggests that interventions for students with unsatisfactory medical school grades are warranted to improve their clinical competencies....
Designing competency-based education (CBE) programmes is a priority in global nursing education for better nursing care for the population. In the Democratic Republic of the Congo (DRC), object-based ...
A qualitative descriptive approach with conventional content analysis was applied. Twenty interviews with clinical supervisors who oversaw both CBE- and OBE-trained nurses, 22 focus group discussions ...
The supervisors recognised that the CBE-trained nurses had stronger competencies in professional communication, making decisions about health problems, and engaging in professional development, but we...
The study results support the Ministry of Health's policy to expand CBE in pre-service education programmes but reveal that its slow implementation impedes full utilisation of the acquired competencie...