Gouvernement fédéral : Questions médicales fréquentes
Nom anglais: Federal Government
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Termes MeSH sélectionnés :
Language Development Disorders
Questions fréquentes et termes MeSH associés
Diagnostic
5
#1
Comment le gouvernement fédéral évalue-t-il les épidémies ?
Il utilise des données épidémiologiques et des rapports de santé publique pour évaluer les épidémies.
ÉpidémiologieSanté publique
#2
Quelles sont les méthodes de surveillance des maladies ?
Les méthodes incluent les enquêtes, les systèmes de notification et les analyses de données.
Surveillance épidémiologiqueMaladies infectieuses
#3
Quel rôle joue le gouvernement dans le diagnostic des maladies ?
Il établit des protocoles de diagnostic et finance des recherches pour améliorer les méthodes.
Diagnostic médicalRecherche en santé
#4
Comment le gouvernement fédéral soutient-il le diagnostic précoce ?
Il finance des programmes de dépistage et sensibilise le public aux signes précoces.
DépistagePrévention des maladies
#5
Quelles sont les normes de diagnostic établies par le gouvernement ?
Le gouvernement établit des lignes directrices basées sur des preuves pour le diagnostic.
Normes de soinsLignes directrices cliniques
Symptômes
5
#1
Comment le gouvernement informe-t-il sur les symptômes des maladies ?
Il publie des brochures, des sites web et des campagnes de sensibilisation sur les symptômes.
Éducation en santéSymptômes
#2
Quels symptômes sont souvent associés aux épidémies ?
Les symptômes varient, mais incluent souvent fièvre, toux, et fatigue selon la maladie.
ÉpidémiesSymptômes
#3
Comment le gouvernement traite-t-il les symptômes des maladies chroniques ?
Il finance des programmes de gestion des maladies chroniques et des traitements symptomatiques.
Maladies chroniquesTraitement symptomatique
#4
Quelles ressources le gouvernement offre pour les symptômes mentaux ?
Il propose des lignes d'assistance, des programmes de santé mentale et des ressources en ligne.
Santé mentaleRessources en santé
#5
Comment le gouvernement évalue-t-il les symptômes des nouvelles maladies ?
Il collabore avec des experts pour identifier et évaluer les symptômes émergents.
Maladies émergentesÉvaluation des symptômes
Prévention
5
#1
Quelles campagnes de prévention le gouvernement mène-t-il ?
Il organise des campagnes de vaccination, de dépistage et de sensibilisation à la santé.
Prévention des maladiesVaccination
#2
Comment le gouvernement soutient-il la prévention des maladies chroniques ?
Il finance des programmes de promotion de la santé et d'éducation sur les modes de vie sains.
Maladies chroniquesPromotion de la santé
#3
Quelles sont les recommandations gouvernementales pour la prévention ?
Le gouvernement publie des lignes directrices sur l'alimentation, l'exercice et le dépistage.
Lignes directrices de santéPrévention
#4
Comment le gouvernement évalue-t-il l'efficacité des programmes de prévention ?
Il utilise des études d'impact et des analyses de données pour évaluer les programmes.
Évaluation des programmesAnalyse de données
#5
Quelles ressources le gouvernement offre pour la prévention des maladies ?
Il propose des ressources en ligne, des brochures et des ateliers communautaires.
Ressources en santéAteliers de santé
Traitements
5
#1
Quel est le rôle du gouvernement dans le financement des traitements ?
Il finance la recherche et l'accès aux traitements par le biais de subventions et de programmes.
Financement de la santéTraitements médicaux
#2
Comment le gouvernement régule-t-il les traitements médicaux ?
Il établit des agences pour approuver et surveiller les traitements avant leur mise sur le marché.
Réglementation des médicamentsAgences de santé
#3
Quelles sont les initiatives gouvernementales pour les traitements innovants ?
Le gouvernement soutient des programmes de recherche et des essais cliniques pour les innovations.
Recherche médicaleEssais cliniques
#4
Comment le gouvernement assure-t-il l'accès aux traitements ?
Il met en place des programmes d'assurance santé et des politiques d'accès aux soins.
Accès aux soinsAssurance santé
#5
Quelles sont les politiques de traitement des maladies infectieuses ?
Le gouvernement élabore des protocoles de traitement basés sur des recommandations scientifiques.
Maladies infectieusesProtocoles de traitement
Complications
5
#1
Comment le gouvernement gère-t-il les complications des maladies ?
Il met en place des protocoles de traitement et des programmes de suivi pour les complications.
Complications médicalesSuivi des patients
#2
Quelles sont les complications courantes des maladies infectieuses ?
Les complications peuvent inclure des infections secondaires, des séquelles et des hospitalisations.
Maladies infectieusesComplications
#3
Comment le gouvernement informe-t-il sur les complications possibles ?
Il publie des informations sur les risques et les complications associés aux maladies.
Information en santéRisques de santé
#4
Quelles sont les politiques pour gérer les complications des maladies chroniques ?
Le gouvernement finance des programmes de gestion des complications et de réhabilitation.
Maladies chroniquesGestion des complications
#5
Comment le gouvernement évalue-t-il les complications des traitements ?
Il surveille les effets secondaires et les complications par le biais de systèmes de rapport.
Effets secondairesSurveillance des traitements
Facteurs de risque
5
#1
Quels facteurs de risque le gouvernement identifie-t-il ?
Il identifie des facteurs comme le tabagisme, l'obésité et le manque d'exercice dans ses études.
Facteurs de risqueÉpidémiologie
#2
Comment le gouvernement aborde-t-il les facteurs de risque ?
Il met en place des politiques de santé publique pour réduire les facteurs de risque identifiés.
Politiques de santéPrévention
#3
Quelles données le gouvernement utilise pour évaluer les facteurs de risque ?
Il utilise des enquêtes de santé, des études épidémiologiques et des données démographiques.
Données de santéÉtudes épidémiologiques
#4
Comment le gouvernement sensibilise-t-il aux facteurs de risque ?
Il organise des campagnes d'éducation et de sensibilisation sur les comportements à risque.
Éducation en santéComportements à risque
#5
Quelles initiatives le gouvernement prend-il pour réduire les facteurs de risque ?
Il finance des programmes de prévention et des interventions communautaires ciblées.
Interventions communautairesPrévention des maladies
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Language is a complex multidimensional cognitive system that is connected to many neurocognitive capacities. The development of language is therefore strongly intertwined with the development of these...
Children with developmental language disorder (DLD) have well-documented verb learning difficulties. In this study, we asked whether the inclusion of retrieval practice during the learning period woul...
Eleven children with DLD (...
Recall testing immediately after the learning period and 1 week later revealed greater recall for novel verbs in the RSR condition than for novel verbs in the RS condition. This was true for both grou...
Retrieval practice provides benefits to verb learning-an important finding given the challenges that verbs present to children with DLD. However, these benefits do not appear to automatically translat...
Twenty-eight Albanian-Greek bilingual children with Developmental Language Disorder and 28 children with Autism Spectrum Disorder but no language impairment, along with 28 typically-developing, age-, ...
This study compares the home language environments of children with (a suspicion of) developmental language disorder (DLD) with that of children with typical development (TD). It does so by adopting n...
Ninety-nine 2- to 4-year-old toddlers participated: 59 with (a suspicion of) DLD and 40 with TD. LENA metrics on adult word count, conversational turn count, and child vocalization count were obtained...
We found lower adult word count, conversational turn count, and child vocalization count in the DLD group, independent of multilingualism but not of parental education. In the DLD group, receptive voc...
Toddlers with (a suspicion of) DLD vocalize less at home than children with TD. They also hear fewer adult words and experience fewer conversational turns. Children with DLD's language outcomes are to...
Although there is a growing body of literature on cognitive and language processing in bilingual children with developmental language disorder (DLD), there is a major gap in the evidence for language ...
To examine evidence for language intervention and cross-language transfer effects in bilingual children with DLD. Specifically, the study aimed to review intervention evidence targeting non-linguistic...
We carried out searches in five electronic databases: CINAHL, Scopus, Psychinfo, Proquest and Sciencedirect. Data from selected papers were extracted and organized into the three following categories:...
We included 14 papers in the review. The majority indicated evidence for vocabulary intervention. There was limited evidence for intervention targeting phonology or morphosyntax. Cross-language genera...
The present review indicates that there is a significant gap in the literature regarding language intervention for several key language areas such as morphosyntax, narrative skills and literacy. There...
What is already known on the subject Previous studies have examined the effects of bi- and monolingual intervention in bilingual children with DLD. Although the results indicated superior effects for ...
Speech-language pathologists (SLPs) have multiple roles and responsibilities related to language and literacy instruction in schools. The purpose of this exploratory, qualitative study was to analyze ...
Eight school-based SLPs participated in a 1-hr virtual focus group conducted via Zoom recording technology. The researchers used a conventional content analysis approach to analyze the focus group dat...
The researchers developed two themes: (a) SLPs identified repeated exposure to books, peer interaction, and teaching vocabulary with visual supports and props as key elements of language and literacy ...
SLPs identified several instructional practices inclusive pre-K teachers could be taught to use during professional development programs to support the emergent literacy development of children with D...
Systematic reviews of bilingual children's reading development are very limited, and none of which solely focus on predictors of reading difficulties among those with developmental language disorder (...
The search parameters used in this scoping review included peer-reviewed journal articles written in English from 2000 to 2022 in order to synthesize the most recent empirical work, a focus on early c...
The present review yielded nine articles, which all examined the predictive validity of either a measure or task with the ultimate goal of improving early identification of reading difficulties. Signi...
To conclude, this review demonstrates that this is a highly under-researched topic. To have ended up including only nine articles that fit the criteria of our search reveals a large gap in the researc...
Developmental language disorder (DLD) is a relatively new, internationally promoted term to describe individuals with language impairments not secondary to a biomedical condition. This study aimed to ...
After completing an online presurvey to evaluate current comfort levels in using DLD terminology and current knowledge of DLD, currently practicing SLPs viewed a 45-min prerecorded educational video o...
After filtering to remove likely fraudulent responders, we included 77 participants in all analyses. Presurvey Likert scale responses indicated at least some comfort in using DLD terminology. Addition...
Despite some limitations, it was concluded that diffusion efforts, such as educational presentations, are likely to increase SLPs' comfort levels in using DLD terminology and SLPs' knowledge of DLD....
https://doi.org/10.23641/asha.22344349....
Children with developmental language disorder (DLD) regularly use the bare form of verbs (e.g., dance) instead of inflected forms (e.g., danced). We propose an account of this behavior in which proces...
Individuals with developmental language disorder or Williams syndrome are reported to use more gestures than individuals with typical development. However, these two groups differ considerably in visu...
We first examined whether children with both developmental language disorder and children Williams syndrome do indeed use more gestures. Our second aim was to disentangle the role of vocabulary and vi...
In a cross-sectional group design, three participant groups watched and then retold a cartoon: children with typical development (n = 25), children with developmental language disorder (n = 25) and ch...
Between-group comparisons showed that individuals with developmental language disorder or Williams syndrome did indeed use more gestures. Poisson loglinear modelling demonstrated that a relative highe...
Regardless of neurodevelopmental condition or typical development, a higher use of supplementary gestures was influenced by expressive vocabulary skills. Children with lower vocabulary skills spontane...
What is already known on the subject Children with developmental language disorder and children with Williams syndrome are more inclined to use gestures than typically developing children. Research co...