Titre : Hawaïen autochtone ou autre insulaire du Pacifique

Hawaïen autochtone ou autre insulaire du Pacifique : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Problem-Based Learning

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer une maladie chez les Hawaïens autochtones ?

Le diagnostic repose sur l'historique médical, les symptômes et des tests spécifiques.
Diagnostic médical Hawaïens autochtones
#2

Quels tests sont recommandés pour les insulaires du Pacifique ?

Des tests sanguins, d'imagerie et des évaluations génétiques peuvent être nécessaires.
Tests diagnostiques Insulaires du Pacifique
#3

Y a-t-il des particularités dans le diagnostic ?

Oui, des facteurs culturels et environnementaux peuvent influencer le diagnostic.
Facteurs culturels Diagnostic médical
#4

Comment évaluer les risques de maladies spécifiques ?

Une évaluation des antécédents familiaux et des facteurs environnementaux est cruciale.
Antécédents familiaux Évaluation des risques
#5

Les maladies génétiques sont-elles plus fréquentes ?

Certaines maladies génétiques peuvent être plus fréquentes dans ces populations.
Maladies génétiques Hawaïens autochtones

Symptômes 5

#1

Quels symptômes sont courants chez les Hawaïens autochtones ?

Les symptômes varient, mais incluent souvent des problèmes respiratoires et métaboliques.
Symptômes Hawaïens autochtones
#2

Comment les symptômes diffèrent-ils selon les îles ?

Les symptômes peuvent varier en fonction des différences environnementales et génétiques.
Variabilité des symptômes Environnement
#3

Y a-t-il des symptômes spécifiques aux maladies tropicales ?

Oui, des symptômes comme la fièvre, les éruptions cutanées et la fatigue sont fréquents.
Maladies tropicales Symptômes
#4

Les symptômes psychologiques sont-ils fréquents ?

Oui, des symptômes de stress et d'anxiété peuvent être plus présents dans ces populations.
Santé mentale Symptômes psychologiques
#5

Comment les symptômes sont-ils perçus culturellement ?

La perception des symptômes peut être influencée par des croyances culturelles et traditionnelles.
Croyances culturelles Perception des symptômes

Prévention 5

#1

Quelles sont les stratégies de prévention pour ces populations ?

Des programmes de sensibilisation et d'éducation sur la santé sont essentiels.
Prévention Éducation à la santé
#2

Comment promouvoir un mode de vie sain ?

Encourager l'activité physique, une alimentation équilibrée et des examens réguliers.
Mode de vie sain Activité physique
#3

Y a-t-il des campagnes de vaccination spécifiques ?

Oui, des campagnes ciblées pour des maladies comme l'hépatite B sont mises en place.
Vaccination Hépatite B
#4

Comment réduire les risques de maladies chroniques ?

Promouvoir des dépistages réguliers et des interventions précoces est crucial.
Maladies chroniques Dépistage
#5

Quel rôle joue l'éducation communautaire ?

L'éducation communautaire aide à sensibiliser et à mobiliser les ressources locales.
Éducation communautaire Sensibilisation

Traitements 5

#1

Quels traitements sont adaptés aux Hawaïens autochtones ?

Les traitements doivent être personnalisés, tenant compte des spécificités culturelles et médicales.
Traitements médicaux Hawaïens autochtones
#2

Y a-t-il des remèdes traditionnels utilisés ?

Oui, des remèdes à base de plantes et des pratiques traditionnelles sont souvent utilisés.
Médecine traditionnelle Remèdes à base de plantes
#3

Comment intégrer la médecine moderne et traditionnelle ?

Une approche intégrative peut améliorer l'adhésion au traitement et le bien-être global.
Médecine intégrative Traitements
#4

Quels médicaments sont couramment prescrits ?

Les médicaments pour les maladies chroniques comme le diabète et l'hypertension sont fréquents.
Médicaments Diabète
#5

Comment les traitements varient-ils selon l'île ?

Les traitements peuvent varier en fonction de l'accès aux soins et des ressources disponibles.
Accès aux soins Ressources médicales

Complications 5

#1

Quelles complications sont fréquentes chez ces populations ?

Les complications incluent des maladies cardiovasculaires et des troubles métaboliques.
Complications Maladies cardiovasculaires
#2

Comment les complications sont-elles gérées ?

La gestion implique un suivi régulier et des ajustements de traitement appropriés.
Gestion des complications Suivi médical
#3

Y a-t-il des complications spécifiques aux maladies tropicales ?

Oui, des complications comme la dengue et le chikungunya peuvent survenir.
Maladies tropicales Complications
#4

Comment prévenir les complications liées au diabète ?

Un contrôle glycémique rigoureux et des soins des pieds sont essentiels.
Diabète Prévention des complications
#5

Les complications psychologiques sont-elles courantes ?

Oui, des complications comme la dépression peuvent être fréquentes dans ces populations.
Complications psychologiques Dépression

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les principaux facteurs de risque ?

Les facteurs incluent l'obésité, le tabagisme et l'accès limité aux soins de santé.
Facteurs de risque Obésité
#2

Comment l'environnement influence-t-il la santé ?

Des facteurs environnementaux comme la pollution et l'accès à l'eau potable jouent un rôle.
Environnement Santé publique
#3

Y a-t-il des facteurs génétiques à considérer ?

Oui, des prédispositions génétiques à certaines maladies sont observées dans ces populations.
Facteurs génétiques Prédispositions
#4

Quel impact a le mode de vie sur la santé ?

Un mode de vie sédentaire et une mauvaise alimentation augmentent les risques de maladies.
Mode de vie Santé
#5

Comment les inégalités sociales affectent-elles la santé ?

Les inégalités d'accès aux soins et à l'éducation aggravent les problèmes de santé.
Inégalités sociales Accès aux soins
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 04/04/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Pearl A McElfish

13 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Medicine, University of Arkansas for Medical Sciences Northwest, 2708 S. 48th St, Springdale, AR, 72762, USA. pamcelfish@uams.edu.

Marie-Rachelle Narcisse

8 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Office of Community Health and Research, University of Arkansas for Medical Sciences, 1125 N. College Ave, Fayetteville, AR 72703, USA.

Joseph Keawe'aimoku Kaholokula

7 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Native Hawaiian Health, John A. Burns School of Medicine, University of Hawai'i at Manoa, 651 Ilalo St, Honolulu, HI, 96813, USA.

Brett Rowland

5 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Office of Community Health and Research, University of Arkansas for Medical Sciences Northwest, 2708 S. 48th St, Springdale, AR, 72762, USA.

Christopher R Long

5 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Medicine, University of Arkansas for Medical Sciences Northwest, Fayetteville, AR. Electronic address: crlong2@uams.edu.

John J Chen

5 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Quantitative Health Sciences.

Brittany N Morey

5 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Corina S. Penaia is with the Asian Pacific Islander Forward Movement, Los Angeles, CA. Brittany N. Morey is with the Program in Public Health, University of California, Irvine. Karla B. Thomas is with the Department of Preventive Medicine, Keck School of Medicine, University of Southern California, Los Angeles. Richard C. Chang, Nicholas Pierson, and John Greer are with the Harris School of Public Policy, Computational Analysis and Public Policy, University of Chicago, Chicago, IL. Vananh D. Tran is a medical student with the Program in Medical Education-Leadership and Advocacy, David Geffen School of Medicine, University of California, Los Angeles. Ninez A. Ponce is with the Center for Health Policy Research, Fielding School of Public Health, University of California, Los Angeles.

James Davis

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • The Queen's Medical Center, Honolulu, Hawai'i.
  • John A. Burns School of Medicine, University of Hawai'i at Mānoa, Honolulu.

Kevin H Nguyen

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Health Services, Policy, and Practice, Brown University School of Public Health.

Scott K Okamoto

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Population Sciences in the Pacific Program, University of Hawai'i Cancer Center, Honolulu, HI 96813, USA.

Kathryn L Braun

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Office of Public Health Studies, University of Hawai'i, Honolulu, Hawai'i.
  • Ha Kūpuna National Resource Center for Native Hawaiian Elders, Myron B. Thompson School of Social Work, University of Hawai'i, Honolulu, Hawai'i.

Don E Willis

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Medicine, University of Arkansas for Medical Sciences Northwest, 2708 S. 48th St, Springdale, AR, 72762, USA.

Corina S Penaia

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Corina S. Penaia is with the Asian Pacific Islander Forward Movement, Los Angeles, CA. Brittany N. Morey is with the Program in Public Health, University of California, Irvine. Karla B. Thomas is with the Department of Preventive Medicine, Keck School of Medicine, University of Southern California, Los Angeles. Richard C. Chang, Nicholas Pierson, and John Greer are with the Harris School of Public Policy, Computational Analysis and Public Policy, University of Chicago, Chicago, IL. Vananh D. Tran is a medical student with the Program in Medical Education-Leadership and Advocacy, David Geffen School of Medicine, University of California, Los Angeles. Ninez A. Ponce is with the Center for Health Policy Research, Fielding School of Public Health, University of California, Los Angeles.

Chun-Pin Esther Chang

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Huntsman Cancer Institute, Salt Lake City, Utah, United States.
  • Division of Public Health |Department of Family and Preventive Medicine, University of Utah School of Medicine, Salt Lake City, Utah, United States.
Publications dans "Hawaïen autochtone ou autre insulaire du Pacifique" :

Randa Tao

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Nursing, University of Utah, Salt Lake City, Utah, United States.
Publications dans "Hawaïen autochtone ou autre insulaire du Pacifique" :

Jing Wang

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Division of Public Health |Department of Family and Preventive Medicine, University of Utah School of Medicine, Salt Lake City, Utah, United States.
Publications dans "Hawaïen autochtone ou autre insulaire du Pacifique" :

Mia Hashibe

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Huntsman Cancer Institute, Salt Lake City, Utah, United States.
  • Division of Public Health |Department of Family and Preventive Medicine, University of Utah School of Medicine, Salt Lake City, Utah, United States.
Publications dans "Hawaïen autochtone ou autre insulaire du Pacifique" :

Masako Matsunaga

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Quantitative Health Sciences, John A. Burns School of Medicine, University of Hawai'i at Mānoa, Honolulu, HI.
Publications dans "Hawaïen autochtone ou autre insulaire du Pacifique" :

Sources (10000 au total)

Simulation-Based Learning Combined with Case and Problem-Based Learning in the Clinical Education of Joint Surgery.

Traditional education of clinical training mainly relies on a single mode of lecture-based learning (LBL), in which the teacher lectures and the students listen, and the teaching effect is often unsat... Through objective evaluation of joint surgery students' theoretical knowledge and clinical skills, and subjective evaluation of teaching quality by anonymous questionnaire, the teaching effects of LBL... Sixty students who participated in the standardized training of residents in the Center for Joint Surgery, Southwest Hospital, Army University, China from March 2020 to September 2021 were selected an... The scores of theoretical knowledge, clinical skills and total score of group C were (86.40 ± 9.76), (92.15 ± 4.49), (88.70 ± 5.75) points respectively, which were significantly higher than (78.80 ± 1... SBL combined with CPBL teaching mode can effectively improve the theoretical knowledge and clinical skills of the students, which could improve self-assessment and teaching satisfaction rate, and is w...

Perceptions of medical students at Najran University on the effectiveness of problem-based learning and team-based learning.

Team-based learning (TBL) and problem-based learning (PBL) are two effective educational approaches used in medical education for increasing knowledge acquisition, learning motivation, and collaborati... The present study aimed to evaluate the perceptions of current or previous preclinical students at the College of Medicine, Najran University (NU) about the effectiveness of PBL and TBL and to assess ... A cross-sectional survey was conducted on 106 preclinical students at NU, Saudi Arabia. The survey questionnaire was validated by a pilot study and designed based on Kirkpatrick's evaluation model. De... 73.6% of participants enjoyed PBL and found it motivating compared to TBL and classic lectures. PBL was reported as more effective for knowledge acquisition (50%), teamwork (62.3%), and high academic ... It is concluded that PBL was more favored by the students regarding the learning outcomes. TBL was reported to need more individual preparation and effort and require lecturer involvement, suggesting ...

Effectiveness of tutor shadowing on faculty development in problem-based learning.

To enhance tutors' teaching skills, tutor shadowing for novice tutors of problem-based learning (PBL) in addition to conventional faculty development (FD) was applied. This study aimed to develop a tu... This study employed a before-and-after study design with three phases. In phase 1, a TS-scale was elaborated. A validity examination was performed in phase 2. Phase 3 was a study of the effectiveness ... A TS-scale with a 32-item questionnaire of self-rated confidence for PBL tutors was identified in phase 1. In phase 2, 7 experienced specialists in medical education were invited to evaluate the conte... Novice PBL tutors benefit from FD that incorporates tutor shadowing in the 3 key domains of tutoring competencies. The TS-scale developed in this study can be applied in future research on FD design....

The effectiveness of problem-based learning compared with lecture-based learning in surgical education: a systematic review and meta-analysis.

This meta-analysis was conducted to systematically evaluate the impact of problem-based learning (PBL) and lecture-based learning (LBL) teaching models on students' learning in surgical education.... We systematically searched the publications related to the application of PBL and LBL in surgical courses in PubMed, Embase, Web of Science and Cochrane Library databases, the last retrieval time is S... Nine studies were included totally. The results showed that compared with LBL, PBL was superior in clinical competence (SMD = 0.81, 95% CI: 0.12 ~ 1.49, P = 0.020) and student satisfaction (SMD = 2.13... This study showed that the PBL teaching model is more effective than the LBL teaching model in surgical education on the aspects of enhancing clinical competence and student satisfaction. However, fur...

Application of problem based learning (PBL) and case based learning (CBL) in the teaching of international classification of diseases encoding.

To study the application of PBL combined with CBL teaching mode in the teaching of international classification of diseases (ICD) encoding, so as to improve students' grasp of ICD encoding knowledge. ...

Implementation of problem-based learning modules in an introduction to public health course.

With traditional lecture-based learning methods often criticized for their limited ability to foster critical thinking and cognitive engagement, problem-based learning (PBL) has emerged as a promising... PBL was implemented in an undergraduate public health course at a private university in the southeast US. The study was conducted in the Spring of 2022 using a convergent mixed-methods approach. Quant... Results indicated significant improvements in student communication skills, growth mindset, and metacognitive abilities across the semester. The thematic analysis of qualitative responses corroborated... The findings contribute to the growing body of evidence supporting PBL and offer practical insights for implementing PBL in public health education. The study also highlights the need for institutiona...

Measuring group function in problem-based learning: development of a reflection tool.

Problem-based learning (PBL) is a pedagogy involving self-directed learning in small groups around case problems. Group function is important to PBL outcomes, but there is currently poor scaffolding a... Tool development unfolded in four steps: 1) a literature review was conducted to identify existent evaluation tools for group function in PBL, 2) literature findings informed the development of this n... Nineteen scales relating to group function assessment were identified in the literature, lending 18 constructs that mapped into four dimensions: Learning Climate, Facilitation and Process, Engagement ... A four-dimension tool to assist group function reflection in PBL was produced. Its constructs were well supported by literature and experts. Faculty and student stakeholders acknowledged the utility o...

The effectiveness of problem based learning in improving critical thinking, problem-solving and self-directed learning in first-year medical students: A meta-analysis.

The adaptation process for first-year medical students is an important problem because it significantly affects educational activities. The previous study showed that 63% of students had difficulties ... We searched PubMed, ScienceDirect, Cochrane, and Google Scholar databases until June 5, 2021. Search terms included problem-based learning, effectiveness, effectivity, and medical student. We excluded... Seven eligible studies (622 patients) were included. The pooled analysis demonstrated no significant difference between PBL with conventional learning method in critical thinking/knowledge assessment ... The present study concluded that the PBL approach in first-year medical students appeared to be ineffective in improving critical thinking/knowledge, problem-solving, and self-directed compared with t...