Infirmières en santé publique : Questions médicales fréquentes
Nom anglais: Nurses, Public Health
Descriptor UI:D064689
Tree Number:N02.360.650.835
Termes MeSH sélectionnés :
Educational Status
Questions fréquentes et termes MeSH associés
Diagnostic
5
#1
Comment les infirmières évaluent-elles la santé communautaire ?
Elles utilisent des enquêtes, des statistiques de santé et des évaluations des besoins.
Évaluation de la santéSanté communautaire
#2
Quels outils utilisent-elles pour le diagnostic ?
Elles utilisent des questionnaires, des entretiens et des données épidémiologiques.
Outils de diagnosticÉpidémiologie
#3
Comment identifient-elles les problèmes de santé ?
Par l'analyse des données de santé et l'observation des tendances dans la population.
Problèmes de santéAnalyse de données
#4
Quel rôle jouent-elles dans le dépistage des maladies ?
Elles organisent et réalisent des campagnes de dépistage dans les communautés.
DépistagePrévention des maladies
#5
Comment évaluent-elles l'impact des interventions ?
Elles mesurent les résultats de santé avant et après les interventions mises en place.
Évaluation des interventionsRésultats de santé
Symptômes
5
#1
Quels symptômes surveillent-elles dans la population ?
Elles surveillent les symptômes liés aux maladies infectieuses et chroniques.
SymptômesMaladies infectieuses
#2
Comment identifient-elles les symptômes émergents ?
Par la surveillance épidémiologique et les rapports de cas dans la communauté.
Surveillance épidémiologiqueSymptômes émergents
#3
Quels symptômes sont liés aux problèmes de santé mentale ?
Elles identifient l'anxiété, la dépression et d'autres troubles psychologiques.
Santé mentaleTroubles psychologiques
#4
Comment elles réagissent aux épidémies de symptômes ?
Elles mettent en place des mesures de contrôle et d'éducation pour la population.
ÉpidémiesContrôle des maladies
#5
Quels symptômes nécessitent une intervention rapide ?
Les symptômes graves comme la fièvre élevée ou les difficultés respiratoires.
Intervention rapideSymptômes graves
Prévention
5
#1
Quelles stratégies de prévention utilisent-elles ?
Elles mettent en œuvre des programmes de vaccination et des campagnes de sensibilisation.
Stratégies de préventionVaccination
#2
Comment elles sensibilisent la population aux risques sanitaires ?
Elles organisent des ateliers, distribuent des brochures et utilisent les médias.
SensibilisationRisques sanitaires
#3
Quel rôle jouent-elles dans la prévention des maladies infectieuses ?
Elles surveillent les épidémies et promeuvent l'hygiène et la vaccination.
Maladies infectieusesHygiène
#4
Comment elles évaluent les programmes de prévention ?
Elles analysent les données de santé et mesurent l'impact des interventions.
Évaluation des programmesImpact des interventions
#5
Quelles sont les initiatives de prévention pour les jeunes ?
Elles mettent en place des programmes d'éducation sur la santé et la nutrition.
Éducation à la santéNutrition
Traitements
5
#1
Quels traitements recommandent-elles pour les maladies chroniques ?
Elles recommandent des changements de mode de vie, des médicaments et des suivis réguliers.
Maladies chroniquesTraitements
#2
Comment elles gèrent les traitements préventifs ?
Elles administrent des vaccins et conseillent sur les mesures préventives.
VaccinsPrévention
#3
Quel rôle jouent-elles dans l'éducation au traitement ?
Elles informent les patients sur les traitements et les encouragent à suivre les prescriptions.
Éducation des patientsAdhésion au traitement
#4
Comment elles évaluent l'efficacité des traitements ?
Elles suivent les résultats de santé et ajustent les traitements si nécessaire.
Efficacité des traitementsSuivi des patients
#5
Quels traitements sont offerts pour la santé reproductive ?
Elles offrent des conseils, des contraceptifs et des soins prénatals.
Santé reproductiveSoins prénatals
Complications
5
#1
Quelles complications peuvent survenir lors de traitements ?
Des effets secondaires, des infections ou des complications liées à des allergies.
ComplicationsEffets secondaires
#2
Comment elles gèrent les complications de santé ?
Elles évaluent la situation et orientent vers des spécialistes si nécessaire.
Gestion des complicationsOrientation vers des spécialistes
#3
Quels sont les risques de complications en santé publique ?
Les risques incluent la résistance aux antibiotiques et les épidémies de maladies.
Résistance aux antibiotiquesÉpidémies
#4
Comment elles préviennent les complications lors de soins ?
Elles suivent des protocoles stricts et assurent une formation continue.
Prévention des complicationsProtocoles de soins
#5
Quelles complications sont liées à la santé mentale ?
Des complications comme l'isolement social et les troubles de l'humeur peuvent survenir.
Santé mentaleTroubles de l'humeur
Facteurs de risque
5
#1
Quels facteurs de risque influencent la santé publique ?
Les facteurs incluent le mode de vie, l'environnement et l'accès aux soins.
Facteurs de risqueAccès aux soins
#2
Comment elles identifient les populations à risque ?
Elles analysent les données démographiques et les antécédents de santé.
Populations à risqueAnalyse démographique
#3
Quels comportements augmentent les risques sanitaires ?
Le tabagisme, la sédentarité et une mauvaise alimentation sont des comportements à risque.
Comportements à risqueSanté publique
#4
Comment elles interviennent sur les facteurs de risque ?
Elles mettent en place des programmes d'éducation et de sensibilisation.
InterventionÉducation à la santé
#5
Quels facteurs socio-économiques influencent la santé ?
Le revenu, l'éducation et l'accès aux services de santé sont des facteurs clés.
Facteurs socio-économiquesAccès aux services de santé
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Department of Community Health Nursing, Division of Health Sciences and Nursing, Graduate School of Medicine & Global Nursing Research Center, The University of Tokyo.
Publications dans "Infirmières en santé publique" :
Department of Health Sciences in Ålesund, Faculty of Medicine and Health Sciences, NTNU- Norwegian University of Science and Technology, Ålesund, Norway.
Publications dans "Infirmières en santé publique" :
To evaluate how sociodemographic factors influence educational modality preferences in people with cardiometabolic disease....
This was a cross-sectional study performed in people with diabetes and cardiovascular disease, who completed a questionnaire to denote their previous experience and ranked preferences for different ed...
The questionnaire was completed by 3751 people, of whom 59% were men, median (interquartile range) age was 68 (59-76) years, and 78% were White European. In total, 73% had diabetes, 35% had heart dise...
We highlight the importance of considering factors that could influence selection of educational modalities including age, ethnicity, gender and educational level. We anticipate this approach will aid...
Given the influence of multiple demographic factors and previous experiences on expressed preferences, providers should support individuals to make informed decisions about educational interventions t...
Multiple studies have been conducted to test the moderating effect of immigration on the positive health results yielded through educational attainment. However, no study has been conducted to examine...
We aimed to study whether an inverse association exists between educational level and perceived discrimination in European countries and whether immigration status moderates the association between ed...
Data from the 10th round of the cross-sectional European Social Survey (ESS) were used in this cross-sectional study. A total of 17,596 participants between 15-90 years old who lived in European count...
Of 17,596 participants, 16,632 (94.5%) were native-born and 964 were immigrants (5.5%). We found that higher levels of educational level were protective against perceived discrimination, which was als...
This study found that educational level was a protective factor against perceived discrimination. This effect, however, was more robust in the native-born participants than in their immigrant counterp...
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We enrolled consecutively healthy subjects aged between 0-16 and their parents at the Dental Clinic of the University of Campania "L. Vanvitelli". The Italian version of the ECOHIS (I-ECOHIS) was admi...
We found a significative association of a higher I-ECOHIS total score (coeff. 4.04244; CI 95%: 1.530855-6.554026; p = 0,002) and higher I-ECOHIS children section score (coeff. 3.2794; CI 95%: 1.29002-...
Father unemployed status and a lower educational level for both parents may negatively affect oral health status....
Estimated heritability of educational attainment (EA) varies widely, from 23% to 80%, with growing evidence suggesting the degree to which genetic variation contributes to individual differences in EA...
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We included 5977 participants undergoing a screening colonoscopy in Austria. We split the cohort into patients with lower (n = 2156), medium (n = 2933), and higher (n = 459) educational status. Multiv...
We found that the rates of any neoplasia (32%) were similar between the educational strata. However, patients with higher (10%) educational status evidenced significantly higher rates of advanced colo...
Our study found that higher educational status was associated with a higher prevalence of advanced colorectal neoplasia compared to medium and lower educational status. This finding remained significa...
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Using data from the 2019 Oregon Healthy Teens survey, we conducted multivariable Poisson regression to compare 11th grade students with and without disabilities on self-reported receipt of school base...
Students with disabilities were 41% more likely than students without disabilities to say they had never been taught in school about HRR (adjusted prevalence ratio 1.41, 95% confidence interval: 1.25-...
Students with disabilities are less likely to have received school-based HRR education than their peers without disabilities. Providing inclusive HRR education may help reduce risk of sexual abuse and...
We evaluated whether the maternal marital status and father acknowledgement (proxy for paternal presence) affect birth weight, and if so, whether the maternal educational attainment modifies this effe...
The positive association of health with education level and socioeconomic status (SES) is well-established. Two theoretical frameworks have been delineated to understand main mechanisms leading to soc...
Surveys on health and health behaviours were sent to representative samples of 12-18-year-old Finns in 1981-1997 every second year (response rate 77.8%, N = 55,682). The survey data were linked with t...
In logistic regression analyses, good health, health-enhancing behaviours, and lack of health-compromising behaviours were related to higher education and SES, also after controlling for family backgr...
Health and health behaviours in adolescence predicted education and SES in adulthood. Even though the relationships were modest, they support the health selection hypotheses and emphasise the importan...
Extensive intraventricular hemorrhage (IVH) in very preterm newborns (VPNB) is associated with mortality and severe long-term neurological sequelae....
To know the most frequent neurological pathologies associated with extensive IVH, to determine the functional outcomes of mobility in the motor area and intellectual capacity in the cognitive area, to...
Descriptive and longitudinal study in VPNB with extensive IVH born between 2001 and 2014. They underwent protocolized neurological follow-up until school age. The functional outcomes in mobility and i...
74 children completed the follow-up; the most frequent associated neurological pathologies were neurodevelopmental disorders, hypertensive hydrocephalus, and epilepsy. Independent mobility (normal or ...
2/3 VPNB with extensive IVH showed positive functional outcomes, from normal to mild limitations that allow an almost autonomous life; in 1/3 the outcomes were unfavorable in mobility and cognitive pe...
The COVID-19 pandemic caused reverberations throughout the educational system that disproportionately impacted students of color and those from lower socioeconomic backgrounds. In this review, we exam...