[Reconstruction of posttraumatic soft tissue defects of the ankle using free fascial flaps from the anterolateral thigh].
Rekonstruktion posttraumatischer sprunggelenknaher Weichteildefekte durch freie Faszienlappen aus dem anterolateralen Oberschenkel.
ALT
Free tissue transfer
Microsurgery
Surgical side infection
Wound
Journal
Unfallchirurgie (Heidelberg, Germany)
ISSN: 2731-703X
Titre abrégé: Unfallchirurgie (Heidelb)
Pays: Germany
ID NLM: 9918384886306676
Informations de publication
Date de publication:
Feb 2023
Feb 2023
Historique:
accepted:
29
09
2021
pubmed:
24
10
2021
medline:
8
2
2023
entrez:
23
10
2021
Statut:
ppublish
Résumé
Free fascial flaps from the anterolateral thigh (ALT) were used to reconstruct soft tissue defects after trauma to the ankle. This modification was compared to the conventional fasciocutaneous method. The defect size, the thickness of the subcutaneous fat layer on the thigh and the extent of the soft tissue covering the ankle were determined retrospectively. The evaluations were compared between fascial (Fo) and fasciocutaneous flaps (Fc). The foot and ankle outcome score (FAOS) was used. Esthetic outcome surveys were carried out. A total of 18 isolated fractures of the ankle were evaluated. In 94% of the cases a closed soft tissue damage predominated. After fracture fixation using a plate, soft tissue defects with a mean area of 40.4 ± 13.1 cm The modified method of a free fascial flap from the ALT can be useful in situations where a bulky flap makes it difficult to fit it into the defect. HINTERGRUND: Zur Rekonstruktion von Weichteildefekten nach sprunggelenknahen Frakturen wurden freie Faszienlappen aus dem anterolateralen Oberschenkel (ALT) verwendet. Diese Modifikation wurde mit der herkömmlichen fasziokutanen Methode verglichen. Defektgröße, Dicke der subkutanen Fettschicht des Oberschenkels und des Weichteilmantels am Sprunggelenk wurden retrospektiv bestimmt. Die Auswertungen wurden zwischen faszialen (Fo) und fasziokutanen Lappen (Fc) verglichen. Der Foot and Ankle Outcome Score (FAOS) wurde verwendet. Umfragen zum ästhetischen Ergebnis wurden durchgeführt. Bei insgesamt 18 Frakturen lag in 94 % ein geschlossener Weichteilschaden vor. Nach Plattenosteosynthese entwickelten sich Weichteildefekte mit einer mittleren Fläche von 40,4 ± 13,1 cm Der modifizierte ALT-Faszien-Lappen kann in Situationen sinnvoll sein, wo eine stark auftragende Fett-Haut-Schicht die Einpassung des Lappens in den Defekt erschwert.
Sections du résumé
BACKGROUND
BACKGROUND
Free fascial flaps from the anterolateral thigh (ALT) were used to reconstruct soft tissue defects after trauma to the ankle. This modification was compared to the conventional fasciocutaneous method.
MATERIAL AND METHODS
METHODS
The defect size, the thickness of the subcutaneous fat layer on the thigh and the extent of the soft tissue covering the ankle were determined retrospectively. The evaluations were compared between fascial (Fo) and fasciocutaneous flaps (Fc). The foot and ankle outcome score (FAOS) was used. Esthetic outcome surveys were carried out.
RESULTS
RESULTS
A total of 18 isolated fractures of the ankle were evaluated. In 94% of the cases a closed soft tissue damage predominated. After fracture fixation using a plate, soft tissue defects with a mean area of 40.4 ± 13.1 cm
DISCUSSION
CONCLUSIONS
The modified method of a free fascial flap from the ALT can be useful in situations where a bulky flap makes it difficult to fit it into the defect.
ZUSAMMENFASSUNG
UNASSIGNED
HINTERGRUND: Zur Rekonstruktion von Weichteildefekten nach sprunggelenknahen Frakturen wurden freie Faszienlappen aus dem anterolateralen Oberschenkel (ALT) verwendet. Diese Modifikation wurde mit der herkömmlichen fasziokutanen Methode verglichen.
MATERIAL UND METHODEN
METHODS
Defektgröße, Dicke der subkutanen Fettschicht des Oberschenkels und des Weichteilmantels am Sprunggelenk wurden retrospektiv bestimmt. Die Auswertungen wurden zwischen faszialen (Fo) und fasziokutanen Lappen (Fc) verglichen. Der Foot and Ankle Outcome Score (FAOS) wurde verwendet. Umfragen zum ästhetischen Ergebnis wurden durchgeführt.
ERGEBNISSE
UNASSIGNED
Bei insgesamt 18 Frakturen lag in 94 % ein geschlossener Weichteilschaden vor. Nach Plattenosteosynthese entwickelten sich Weichteildefekte mit einer mittleren Fläche von 40,4 ± 13,1 cm
DISKUSSION
CONCLUSIONS
Der modifizierte ALT-Faszien-Lappen kann in Situationen sinnvoll sein, wo eine stark auftragende Fett-Haut-Schicht die Einpassung des Lappens in den Defekt erschwert.
Autres résumés
Type: Publisher
(ger)
HINTERGRUND: Zur Rekonstruktion von Weichteildefekten nach sprunggelenknahen Frakturen wurden freie Faszienlappen aus dem anterolateralen Oberschenkel (ALT) verwendet. Diese Modifikation wurde mit der herkömmlichen fasziokutanen Methode verglichen.
Identifiants
pubmed: 34686888
doi: 10.1007/s00113-021-01100-9
pii: 10.1007/s00113-021-01100-9
pmc: PMC8533668
doi:
Types de publication
English Abstract
Journal Article
Langues
ger
Sous-ensembles de citation
IM
Pagination
136-144Informations de copyright
© 2021. Springer Medizin Verlag GmbH, ein Teil von Springer Nature.
Références
Plast Reconstr Surg. 2001 Jun;107(7):1766-71
pubmed: 11391197
Br J Plast Surg. 1989 May;42(3):260-2
pubmed: 2758197
Foot Ankle Surg. 2012 Jun;18(2):103-7
pubmed: 22443995
Eplasty. 2017 Mar 11;17:ic7
pubmed: 28326149
Scand J Trauma Resusc Emerg Med. 2016 Dec 9;24(1):146
pubmed: 27938394
Plast Reconstr Surg Glob Open. 2020 Apr 30;8(4):e2774
pubmed: 32440438
Surg Res Pract. 2019 Jan 28;2019:3068028
pubmed: 30834288
Injury. 2014 Apr;45(4):780-3
pubmed: 24388418
Plast Reconstr Surg. 2000 Sep;106(3):584-9
pubmed: 10987464
Clin Orthop Relat Res. 2014 Jun;472(6):1921-9
pubmed: 24577615
J Reconstr Microsurg. 2014 Nov;30(9):599-606
pubmed: 24554570
Injury. 1991 Sep;22(5):403-6
pubmed: 1806506
Plast Reconstr Surg. 2011 Jan;127 Suppl 1:228S-238S
pubmed: 21200295
PLoS One. 2016 Dec 8;11(12):e0167827
pubmed: 27930679
Foot Ankle Int. 2001 Aug;22(8):642-8
pubmed: 11527025
GMS Interdiscip Plast Reconstr Surg DGPW. 2015 Feb 05;4:Doc05
pubmed: 26504734
Ann Plast Surg. 2018 Oct;81(4):472-474
pubmed: 29794503
Plast Reconstr Surg. 2008 Jul;122(1):161-170
pubmed: 18594401
Orthopade. 2021 Apr;50(4):306-311
pubmed: 33416924
Ann Plast Surg. 2017 Oct;79(4):372-376
pubmed: 28604551
Clin Podiatr Med Surg. 2009 Jan;26(1):105-25
pubmed: 19121757
J Reconstr Microsurg. 2016 Jun;32(5):342-57
pubmed: 27144952
Microsurgery. 2017 Sep;37(6):655-660
pubmed: 28205260