Resveratrol treatment does not reduce arterial inflammation in males at risk of type 2 diabetes: a randomized crossover trial.
Eine Behandlung mit Resveratrol führt nicht zu einer Reduktion der arteriellen Entzündung bei Männern mit einem erhöhten Risiko für Typ-2-Diabetes: Eine randomisierte Crossover-Studie.
Journal
Nuklearmedizin. Nuclear medicine
ISSN: 2567-6407
Titre abrégé: Nuklearmedizin
Pays: Germany
ID NLM: 7609387
Informations de publication
Date de publication:
Feb 2022
Feb 2022
Historique:
pubmed:
18
12
2021
medline:
9
2
2022
entrez:
17
12
2021
Statut:
ppublish
Résumé
Resveratrol has shown promising anti-inflammatory effects in in vitro and animal studies. We aimed to investigate this effect on arterial inflammation in vivo. This was an additional analysis of a double-blind randomized crossover trial which included eight male subjects with decreased insulin sensitivity who underwent an Arterial Resveratrol failed to attenuate arterial or systemic inflammation as measured with ZIEL: Resveratrol hat in In-vitro- und Tierstudien vielversprechende anti-inflammatorische Effekte gezeigt. Unser Ziel war es, diese Wirkung auf die arterielle Entzündung in vivo zu untersuchen. Es handelte sich um eine zusätzliche Analyse einer randomisierten Doppelblind-Crossover-Studie, an der acht männliche Probanden mit verminderter Insulinsensitivität teilnahmen, die sich nach 34 Tagen Placebo- und Resveratrol-Behandlung (150 mg/Tag) einer Die arterielle Resveratrol konnte die mittels
Autres résumés
Type: Publisher
(ger)
ZIEL: Resveratrol hat in In-vitro- und Tierstudien vielversprechende anti-inflammatorische Effekte gezeigt. Unser Ziel war es, diese Wirkung auf die arterielle Entzündung in vivo zu untersuchen.
Substances chimiques
Radiopharmaceuticals
0
Fluorodeoxyglucose F18
0Z5B2CJX4D
Resveratrol
Q369O8926L
Types de publication
Journal Article
Randomized Controlled Trial
Langues
eng
Sous-ensembles de citation
IM
Pagination
33-41Informations de copyright
Thieme. All rights reserved.
Déclaration de conflit d'intérêts
Disclosures: Joachim E. Wildberger receives institutional grants from Agfa, Morstel, Belgium; Bayer Healthcare, Berlin, Germany; GE, Chicago, Illinois; Optimed, Ettlingen, Germany; Philips Healthcare, Best, the Netherlands; Siemens Healthineers, Forchheim, Germany, and personal fees from the speaker’s bureau of Bayer Healthcare, Berlin, Germany and Siemens Healthineers, Forchheim, Germany. Ellen Boswijk, Marlies de Ligt, Marie-Fleur J. Habets, Alma M.A. Mingels, Wouter D. van Marken Lichtenbelt, Felix M. Mottaghy, Patrick Schrauwen and Jan Bucerius, have no relationships with industry currently or within the last two years. Conflicts of interest: All authors declare that they have no conflict of interest regarding the research presented in this manuscript.