Titre : Morgue

Morgue : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Teaching

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment détermine-t-on la nécessité d'une autopsie ?

Une autopsie est souvent requise en cas de décès suspect ou inattendu.
Autopsie Mort
#2

Quels signes indiquent un décès récent ?

Les signes incluent la rigidité cadavérique et la lividité post-mortem.
Rigidité cadavérique Lividité
#3

Qui peut demander une autopsie ?

Un médecin, un juge ou la famille du défunt peuvent en faire la demande.
Autopsie Médecine légale
#4

Quels examens sont réalisés en morgue ?

Des examens externes et internes, ainsi que des prélèvements pour analyses.
Examen post-mortem Analyse
#5

Qu'est-ce qu'une autopsie judiciaire ?

C'est une autopsie ordonnée par un tribunal pour éclaircir les circonstances d'un décès.
Autopsie judiciaire Mort

Symptômes 5

#1

Quels symptômes peuvent indiquer un décès violent ?

Des blessures visibles, des ecchymoses ou des signes de lutte peuvent être présents.
Décès violent Traumatismes
#2

Comment reconnaître un décès par asphyxie ?

Des signes comme des ecchymoses autour du cou et une coloration violacée peuvent apparaître.
Asphyxie Mort
#3

Quels signes sont observés en cas de décès par overdose ?

Des pupilles constrictes, une respiration ralentie et des traces de substances peuvent être notés.
Overdose Toxicologie
#4

Quels symptômes peuvent indiquer un décès par noyade ?

Des traces d'eau dans les poumons et des ecchymoses sur le corps sont typiques.
Noyade Mort
#5

Quels signes révèlent un décès par empoisonnement ?

Des odeurs inhabituelles, des lésions cutanées et des traces de substances toxiques.
Empoisonnement Toxicologie

Prévention 5

#1

Comment prévenir les décès violents ?

Des campagnes de sensibilisation et des mesures de sécurité peuvent réduire les décès violents.
Prévention Sécurité
#2

Quelles mesures peuvent réduire les overdoses ?

L'éducation sur les drogues et l'accès à des traitements de dépendance sont essentiels.
Dépendance Éducation
#3

Comment éviter les noyades ?

Des cours de natation et des surveillances adéquates lors des activités aquatiques sont recommandés.
Noyade Prévention
#4

Quelles sont les stratégies pour prévenir les suicides ?

L'accès à des services de santé mentale et des lignes d'écoute peuvent aider à prévenir les suicides.
Suicide Santé mentale
#5

Comment sensibiliser aux dangers de l'empoisonnement ?

Des campagnes d'information sur les substances toxiques et les produits ménagers sont cruciales.
Empoisonnement Sensibilisation

Traitements 5

#1

Quels traitements sont effectués en morgue ?

Les traitements incluent la conservation des corps et la préparation pour l'autopsie.
Conservation des corps Autopsie
#2

Comment les corps sont-ils conservés en morgue ?

Les corps sont généralement conservés dans des chambres froides à des températures contrôlées.
Conservation Chambre froide
#3

Quelles sont les étapes de l'autopsie ?

Les étapes incluent l'examen externe, l'ouverture du corps et l'analyse des organes.
Autopsie Examen post-mortem
#4

Quels outils sont utilisés lors d'une autopsie ?

Des scalpels, des ciseaux, et des instruments de prélèvement sont couramment utilisés.
Instruments chirurgicaux Autopsie
#5

Comment les résultats d'autopsie sont-ils communiqués ?

Les résultats sont généralement consignés dans un rapport d'autopsie remis aux autorités compétentes.
Rapport d'autopsie Médecine légale

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir après une autopsie ?

Des complications peuvent inclure des infections si les protocoles de stérilité ne sont pas respectés.
Infection Autopsie
#2

Quels risques sont associés à la conservation des corps ?

Des risques de décomposition ou de contamination peuvent survenir si la température n'est pas contrôlée.
Décomposition Conservation
#3

Quelles complications peuvent affecter les résultats d'autopsie ?

Des erreurs de prélèvement ou des conditions de conservation inadéquates peuvent fausser les résultats.
Autopsie Erreurs médicales
#4

Quels effets psychologiques peuvent avoir les autopsies sur le personnel ?

Le personnel peut éprouver du stress, de l'anxiété ou des troubles émotionnels après des autopsies.
Stress Santé mentale
#5

Quelles complications peuvent survenir lors de l'examen post-mortem ?

Des complications peuvent inclure des difficultés à identifier les causes de décès en cas de décomposition avancée.
Examen post-mortem Décomposition

Facteurs de risque 5

#1

Quels facteurs augmentent le risque de décès par overdose ?

L'usage de drogues, les antécédents de dépendance et l'isolement social sont des facteurs de risque.
Overdose Dépendance
#2

Quels facteurs peuvent mener à des décès violents ?

Des antécédents de violence, des problèmes de santé mentale et des environnements dangereux sont des facteurs de risque.
Décès violent Santé mentale
#3

Quels facteurs augmentent le risque de noyade ?

Le manque de surveillance, l'alcool et l'absence de compétences en natation sont des facteurs de risque.
Noyade Sécurité
#4

Quels facteurs de risque sont liés au suicide ?

Des antécédents de dépression, de troubles mentaux et des événements traumatiques augmentent le risque.
Suicide Santé mentale
#5

Quels facteurs peuvent contribuer à l'empoisonnement accidentel ?

Le stockage inapproprié de produits chimiques et l'absence d'étiquetage clair sont des facteurs de risque.
Empoisonnement Sécurité
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 26/04/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Richard Brockman

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Affiliations :
  • Clinical Professor of Psychiatry at Columbia University Medical Center and Visiting Professor of Psychiatry at the University of Namibia School of Medicine. He is also an award-winning playwright. His plays have been produced in London, New York, and Chicago.
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Lorenzo Gitto

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Affiliations :
  • Department of Pathology, State University of New York - Upstate Medical University, 750 E Adams St, Syracuse, NY, 13210.
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Ponni Arunkumar

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Cook County Medical Examiner's Office, 2121 W Harrison St, Chicago, IL, 60612.
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Stephen J Cina

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Affiliations :
  • Department of Pathology, University of Colorado - School of Medicine, 13001 E. 17th Place, Aurora, CO, 80045.
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Mateusz Trokielewicz

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Affiliations :
  • Institute of Control and Computation, Warsaw University of Technology, Engineering Nowowiejska 15/19, Warsaw, 00-665, Poland.
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Adam Czajka

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Computer Science, University of Notre Dame, Notre Dame, IN, 46556.
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Piotr Maciejewicz

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Affiliations :
  • Department of Ophthalmology, Medical University of Warsaw, Lindleya 4, Warsaw, 02-005, Poland.
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Zoe Del Fante

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Affiliations :
  • Department of Anatomical, Histological, Forensic and Orthopaedic Science, Sapienza University of Rome, Viale Regina Elena 336, 00161 Rome, Italy.
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Nicola Di Fazio

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Affiliations :
  • Department of Anatomical, Histological, Forensic and Orthopaedic Science, Sapienza University of Rome, Viale Regina Elena 336, 00161 Rome, Italy.
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Adriano Papale

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Affiliations :
  • Department of Occupational and Environmental Medicine, Epidemiology and Hygiene, Italian Workers' Compensation Authority (INAIL), Monte Porzio Catone, 00078 Rome, Italy.
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Paola Tomao

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Affiliations :
  • Department of Occupational and Environmental Medicine, Epidemiology and Hygiene, Italian Workers' Compensation Authority (INAIL), Monte Porzio Catone, 00078 Rome, Italy.
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Fabio Del Duca

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Affiliations :
  • Department of Anatomical, Histological, Forensic and Orthopaedic Science, Sapienza University of Rome, Viale Regina Elena 336, 00161 Rome, Italy.
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Paola Frati

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Affiliations :
  • Department of Anatomical, Histological, Forensic and Orthopaedic Science, Sapienza University of Rome, Viale Regina Elena 336, 00161 Rome, Italy.
  • Istituto di Ricovero e Cura a Carattere Scientifico (IRCCS) Neuromed, Via Atinense 18, 86077 Pozzilli, Italy.
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Vittorio Fineschi

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Affiliations :
  • Department of Anatomical, Histological, Forensic and Orthopaedic Science, Sapienza University of Rome, Viale Regina Elena 336, 00161 Rome, Italy.
  • Istituto di Ricovero e Cura a Carattere Scientifico (IRCCS) Neuromed, Via Atinense 18, 86077 Pozzilli, Italy.
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Whitney A Kodama

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Affiliations :
  • City and County of Honolulu Department of the Medical Examiner, 835 Iwilei Street, Honolulu, 96817, HI.
  • Laboratory of Forensic Taphonomy, Forensic Sciences Unit, Division of Natural Sciences and Mathematics, Chaminade University of Honolulu, 3140 Waialae Avenue, Honolulu, 96816, HI.
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Zhenjiang Xu

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Affiliations :
  • School of Food Science and Technology, Nanchang University, 235 Nanjing East Road, Nanchang City, Jiangxi, Nanchang, China.
  • State Key Laboratory of Food Science and Technology, Nanchang University, 235 Nanjing East Road, Nanchang City, Jiangxi, Nanchang, China.
  • Department of Pediatrics, University of California, San Diego, 9500 Gilman Drive, La Jolla, 92093, CA.
Publications dans "Morgue" :

Jessica L Metcalf

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Affiliations :
  • Department of Animal Sciences, Colorado State University, 350 W. Pitkin Street, Ft. Collins, 80523-1171, CO.
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Se Jin Song

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Affiliations :
  • Department of Pediatrics, University of California, San Diego, 9500 Gilman Drive, La Jolla, 92093, CA.
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Nicholas Harrison

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Affiliations :
  • Laboratory of Forensic Taphonomy, Forensic Sciences Unit, Division of Natural Sciences and Mathematics, Chaminade University of Honolulu, 3140 Waialae Avenue, Honolulu, 96816, HI.
Publications dans "Morgue" :

Rob Knight

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Affiliations :
  • Department of Pediatrics, University of California, San Diego, 9500 Gilman Drive, La Jolla, 92093, CA.
  • Department of Computer Science and Engineering, University of California, San Diego, 9500 Gilman Drive, La Jolla, 92093, CA.
  • Center for Microbiome Innovation, University of California, San Diego, 9500 Gilman Drive, La Jolla, 92093-0403, CA.
Publications dans "Morgue" :

Sources (4749 au total)

Study on the Application Effect of the Case Teaching Method Based on Primary Teaching Principle in Clinical Teaching of Radiology.

A case-control study explored the application of case-based teaching methods in the clinical teaching of radiology.... 126 radiology interns of grade 2018 were selected by cluster sampling and randomly divided into the research group and the control group. The traditional teaching approach was used in the control grou... The interns' test scores, the research group's case summary multiple-choice questions, case-group multiple-choice questions, case analysis questions, theoretical total scores, and practical operation ... The application of the case teaching method based on primary teaching principle in the radiology clinical teaching course is helpful to cultivate students' critical thinking ability and improve studen...

Effects of students' peer teaching in a new pharmacokinetics teaching format.

The aim of this work was to evaluate the impact of a teaching method in pharmacokinetics (PK) in terms of satisfaction and performance in the final test of students.... This method consisted of the development of a practical problem and a peer-tutored solution by small groups of three or four students. Students enrolled in the second year of pharmaceutical studies ha... More than 70% of the students were highly satisfied with the new format of the PK course, especially concerning the development and the design of a practical problem. More than 94% of the students con... This new method including peer teaching was applied in PK and allowed to significantly increase the performance and the satisfaction of the students in PK....

Teaching Through the Student Lens: Qualitative Exploration of Student Evaluations of Teaching.

The purpose of this study is to use feedback from student evaluations of teaching (SETs) to define and describe themes associated with perceived teaching effectiveness.... We retrospectively analyzed SETs for instructors in required didactic courses from one academic year using qualitative content analysis. The analysis included student responses to the following questi... Five themes were developed from 4683 coded segments and are described with example quotations. These themes included clarity of instruction and learning activities, alignment of learning and assessmen... These themes and supportive quotes offer a deeper understanding of the student perspective on similar ideas that are present throughout the teaching and learning literature and represent broad aspects...

Reflective practice of nurse residents in the teaching-learning process in teaching hospitals.

To analyze reflective practice in the teaching-learning process of nurses in residency programs in teaching hospitals in Minas Gerais, Brazil.... Case study, based on the reflective practice framework, conducted in two teaching hospitals. Observation and interviews were conducted with first and second-year residents, and five participants were ... In 519 observed activities, elements of reflection were identified in 22.2%, especially active listening and expression of doubts. Discourses indicated practice as the best moment for teaching-learnin... Know-in-action reflection was evidenced as the predominant formative aspect for residents, with few opportunities for reflection on reflection-in-action....

Evidence-based teaching in contact lenses education: Teaching and learning strategies.

Contact lens (CL) practice is an ever-changing field with clinical knowledge, techniques and equipment continuously evolving. These new developments are backed with clinical trials and research to ens... An expert panel of educators completed a comprehensive literature review of current evidence of teaching methods in CL training, or if not available then what can be learnt from other health care prof... Due to the amount of evidence available in the overall subject area relating to healthcare education, the initial plan of compiling evidence into one narrative review paper was discarded in favour of ... There is a small amount of evidence supporting CL education, but most of this seems to be related to the practical element of the training. However, there is a lot of evidence in the field of healthca...

Application of SPARK teaching in acute abdomen radiography teaching for undergraduate medical students.

Acute abdomen is a series of acute and severe abdominal diseases commonly encountered in clinic. It is important to strengthen the image teaching of acute abdomen for undergraduates.... This study aimed to explore the application effect of SPARK[sub-speciality (S), problem-based learning (P), assessment (A), report (R) and reading skill (K)] teaching mode in the experimental teaching... We selected a total of 58 third year medical students for observation. The students were divided into experimental group and control group. Among them, 29 students in the experimental group studied in... The average scores of the experimental group and the control group after theory class were (69.0 ± 26.4) and (72.1 ± 24.1) respectively, with no statistical difference (t = 0.468, P = 0.642). The aver... The SPARK teaching mode was helpful for undergraduate medical students to consolidate image foundation, improve image reading skills....

Experiences as a clinical teaching fellow: interviews with clinical teaching fellows in the West Midlands.

The majority of junior doctors in the UK do not proceed directly into specialty training after completing mandatory foundation training but instead take a year out of training. A common post undertake... CTFs working in Trusts in the West Midlands region registered as students on the Education for Healthcare Professionals Post Graduate Certificate course at the University of Birmingham in August 2019 ... Nine CTFs participated in an interview. Five main themes were identified which related to their experiences in post and plans for future careers. Participants reported choosing to undertake a CTF role... This is the first study to use interview methodology to explore experiences of CTFs, and has provided a valuable insight into the experiences of those in post in the West Midlands region. Understandin...

Application of a new multi-element integrated teaching mode based on bite-sized teaching, flipped classroom, and MOOC in clinical teaching of obstetrics and gynaecology.

Effective clinical medical student education includes attention to teaching approaches. This study assessed the impact of a new multi-element teaching mode that utilizes Bite-Sized Teaching, flipped c... A Two-stage crossover design study was conducted of a multi-element teaching mode compared to traditional teaching mode in an academic year. Participants included Ninety-six medical students practicin... In order to comprehensively test students' performance after study, we take theoretical and practical examinations. The theoretical examination mainly tests students' grasp of basic knowledge points, ... The new multi-element integrated teaching mode is well accepted by the students and can improve the students' mastery of knowledge, and can improve the students' clinical comprehensive ability. The ne...