Titre : Déméthylation

Déméthylation : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Problem-Based Learning

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer une déméthylation anormale ?

Des tests génétiques et des analyses de l'ADN peuvent révéler des modifications de méthylation.
Déméthylation Analyse de l'ADN
#2

Quels marqueurs sont utilisés pour la déméthylation ?

Les marqueurs épigénétiques comme 5-méthylcytosine sont souvent analysés.
Marqueurs épigénétiques 5-méthylcytosine
#3

Quels tests sanguins peuvent indiquer une déméthylation ?

Des tests de métabolites et d'ADN circulant peuvent fournir des indices.
Tests sanguins ADN circulant
#4

La biopsie est-elle nécessaire pour diagnostiquer la déméthylation ?

Une biopsie peut être nécessaire pour des analyses plus précises des tissus.
Biopsie Analyse tissulaire
#5

Quels symptômes peuvent alerter sur une déméthylation ?

Des symptômes variés comme des troubles neurologiques ou des cancers peuvent survenir.
Troubles neurologiques Cancers

Symptômes 5

#1

Quels symptômes sont associés à la déméthylation ?

Les symptômes peuvent inclure des troubles cognitifs, des anomalies de croissance et des cancers.
Troubles cognitifs Anomalies de croissance
#2

La déméthylation peut-elle causer des maladies ?

Oui, elle est liée à des maladies comme le cancer et des troubles génétiques.
Maladies génétiques Cancer
#3

Y a-t-il des signes cliniques de déméthylation ?

Des signes cliniques peuvent inclure des changements de comportement et des anomalies physiques.
Changements de comportement Anomalies physiques
#4

Les symptômes varient-ils selon l'âge ?

Oui, les symptômes peuvent se manifester différemment selon l'âge et le développement.
Développement Âge
#5

La déméthylation affecte-t-elle le système immunitaire ?

Elle peut altérer la réponse immunitaire, augmentant le risque d'infections.
Système immunitaire Infections

Prévention 5

#1

Comment prévenir la déméthylation ?

Une alimentation équilibrée et un mode de vie sain peuvent aider à prévenir la déméthylation.
Alimentation équilibrée Mode de vie sain
#2

Les suppléments peuvent-ils aider ?

Des suppléments comme l'acide folique peuvent soutenir la méthylation.
Suppléments Acide folique
#3

Le stress influence-t-il la déméthylation ?

Oui, le stress chronique peut affecter les mécanismes de méthylation.
Stress Méthylation
#4

L'exercice physique a-t-il un impact ?

L'exercice régulier peut améliorer la santé épigénétique et la méthylation.
Exercice physique Santé épigénétique
#5

Les toxines environnementales jouent-elles un rôle ?

Oui, l'exposition à certaines toxines peut perturber les mécanismes de méthylation.
Toxines environnementales Perturbation épigénétique

Traitements 5

#1

Quels traitements existent pour la déméthylation ?

Les traitements incluent des thérapies géniques et des médicaments ciblés.
Thérapie génique Médicaments ciblés
#2

La nutrition peut-elle influencer la déméthylation ?

Oui, certains nutriments comme l'acide folique peuvent moduler la méthylation.
Nutrition Acide folique
#3

Les thérapies épigénétiques sont-elles efficaces ?

Elles montrent un potentiel prometteur dans le traitement de certains cancers.
Thérapies épigénétiques Cancer
#4

Peut-on prévenir la déméthylation par des médicaments ?

Des inhibiteurs spécifiques peuvent être utilisés pour prévenir la déméthylation.
Inhibiteurs Prévention
#5

Les traitements sont-ils personnalisés ?

Oui, les traitements peuvent être adaptés en fonction du profil génétique du patient.
Médecine personnalisée Profil génétique

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir ?

Des complications incluent des cancers, des troubles neurologiques et des maladies auto-immunes.
Cancers Maladies auto-immunes
#2

La déméthylation est-elle réversible ?

Certaines modifications peuvent être réversibles, mais pas toutes.
Réversibilité Modifications épigénétiques
#3

Quels risques sont associés à la déméthylation ?

Les risques incluent des maladies chroniques et des troubles de développement.
Maladies chroniques Troubles de développement
#4

La déméthylation peut-elle affecter la fertilité ?

Oui, elle peut influencer la fertilité en altérant la fonction reproductive.
Fertilité Fonction reproductive
#5

Y a-t-il des effets à long terme ?

Des effets à long terme peuvent inclure des prédispositions à diverses maladies.
Effets à long terme Prédispositions

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les facteurs de risque de déméthylation ?

Les facteurs incluent l'alimentation, le stress, et l'exposition à des toxines.
Facteurs de risque Toxines
#2

L'hérédité joue-t-elle un rôle ?

Oui, des facteurs génétiques peuvent influencer la déméthylation.
Hérédité Facteurs génétiques
#3

Les maladies chroniques augmentent-elles le risque ?

Certaines maladies chroniques peuvent augmenter le risque de déméthylation.
Maladies chroniques Risque
#4

Le mode de vie influence-t-il la déméthylation ?

Oui, un mode de vie malsain peut favoriser la déméthylation.
Mode de vie Santé
#5

Les infections peuvent-elles affecter la déméthylation ?

Certaines infections peuvent perturber les mécanismes de méthylation.
Infections Méthylation
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 19/04/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Samuel E Ross

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Affiliations :
  • Genomics and Epigenetics Division, Garvan Institute of Medical Research, Sydney, Australia.
  • St. Vincent's Clinical School, Faculty of Medicine, University of New South Wales, Sydney, Australia.
  • School of Biotechnology and Biomolecular Sciences, University of New South Wales, Sydney 22, Australia.
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Ozren Bogdanovic

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Affiliations :
  • Genomics and Epigenetics Division, Garvan Institute of Medical Research, Sydney, Australia.
  • School of Biotechnology and Biomolecular Sciences, University of New South Wales, Sydney 22, Australia.
  • Centro Andaluz de Biología del Desarrollo, CSIC-Universidad Pablo de Olavide-Junta de Andalucía, Seville, Spain.
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Yaxin Xiong

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Affiliations :
  • Department of Environmental Sciences, University of California, Riverside, California 92521, United States.
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Qingyang Shi

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Affiliations :
  • Department of Environmental Sciences, University of California, Riverside, California 92521, United States.
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Daniel Schlenk

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Affiliations :
  • Department of Environmental Sciences, University of California, Riverside, California 92521, United States.
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Jay Gan

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Affiliations :
  • Department of Environmental Sciences, University of California, Riverside, California 92521, United States.
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Mohammad H Ghazimoradi

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Affiliations :
  • Genetics, Stem Cells, Department of Cell and Molecular Biology, Faculty of Life Sciences and Biotechnology, Shahid Beheshti University, Tehran, 1983963113, Iran.
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Shirin Farivar

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Affiliations :
  • Genetics, Stem Cells, Department of Cell and Molecular Biology, Faculty of Life Sciences and Biotechnology, Shahid Beheshti University, Tehran, 1983963113, Iran. Electronic address: s_farivar@sbu.ac.ir.
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Wei Wang

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Affiliations :
  • State Key Laboratory of Molecular Biology, Shanghai Key Laboratory of Molecular Andrology, CAS Center for Excellence in Molecular Cell Science, Shanghai Institute of Biochemistry and Cell Biology, University of Chinese Academy of Sciences, Chinese Academy of Sciences, Shanghai 200031, China.
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Chen Shen

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Affiliations :
  • Jiangsu Key Laboratory of TCM Evaluation and Translational Research, School of Traditional Chinese Pharmacy, China Pharmaceutical University, Nanjing, 211198, Jiangsu, China.
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Jihua Liu

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Affiliations :
  • Jiangsu Key Laboratory of TCM Evaluation and Translational Research, School of Traditional Chinese Pharmacy, China Pharmaceutical University, Nanjing, 211198, Jiangsu, China. liujihua@cpu.edu.cn.
  • State Key Laboratory of Natural Medicines, China Pharmaceutical University, Nanjing, 210009, Jiangsu, China. liujihua@cpu.edu.cn.
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Hosub Shin

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Affiliations :
  • Department of Plant Science, Research Institute for Agriculture and Life Sciences, and Plant Genomics and Breeding Institute, Seoul National University, Seoul 08826, Korea.
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Jin Hoe Huh

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Affiliations :
  • Department of Plant Science, Research Institute for Agriculture and Life Sciences, and Plant Genomics and Breeding Institute, Seoul National University, Seoul 08826, Korea huhjh@snu.ac.kr.
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Junsu Kwon

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Affiliations :
  • Cancer Science Institute of Singapore, National University of Singapore, Singapore 117599, Singapore.
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Yanjing V Liu

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Affiliations :
  • Cancer Science Institute of Singapore, National University of Singapore, Singapore 117599, Singapore.
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Chong Gao

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Affiliations :
  • Department of Pathology, Brigham and Women's Hospital, Boston, MA 02115, USA.
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Mahmoud A Bassal

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Affiliations :
  • Cancer Science Institute of Singapore, National University of Singapore, Singapore 117599, Singapore.
  • Harvard Stem Cell Institute, Harvard Medical School, Boston, MA 02115 USA.
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Adrianna I Jones

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Affiliations :
  • Harvard Stem Cell Institute, Harvard Medical School, Boston, MA 02115 USA.
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Junyu Yang

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Affiliations :
  • Department of Pathology, Brigham and Women's Hospital, Boston, MA 02115, USA.
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Henry Yang

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Affiliations :
  • Cancer Science Institute of Singapore, National University of Singapore, Singapore 117599, Singapore.
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Sources (10000 au total)

Simulation-Based Learning Combined with Case and Problem-Based Learning in the Clinical Education of Joint Surgery.

Traditional education of clinical training mainly relies on a single mode of lecture-based learning (LBL), in which the teacher lectures and the students listen, and the teaching effect is often unsat... Through objective evaluation of joint surgery students' theoretical knowledge and clinical skills, and subjective evaluation of teaching quality by anonymous questionnaire, the teaching effects of LBL... Sixty students who participated in the standardized training of residents in the Center for Joint Surgery, Southwest Hospital, Army University, China from March 2020 to September 2021 were selected an... The scores of theoretical knowledge, clinical skills and total score of group C were (86.40 ± 9.76), (92.15 ± 4.49), (88.70 ± 5.75) points respectively, which were significantly higher than (78.80 ± 1... SBL combined with CPBL teaching mode can effectively improve the theoretical knowledge and clinical skills of the students, which could improve self-assessment and teaching satisfaction rate, and is w...

Perceptions of medical students at Najran University on the effectiveness of problem-based learning and team-based learning.

Team-based learning (TBL) and problem-based learning (PBL) are two effective educational approaches used in medical education for increasing knowledge acquisition, learning motivation, and collaborati... The present study aimed to evaluate the perceptions of current or previous preclinical students at the College of Medicine, Najran University (NU) about the effectiveness of PBL and TBL and to assess ... A cross-sectional survey was conducted on 106 preclinical students at NU, Saudi Arabia. The survey questionnaire was validated by a pilot study and designed based on Kirkpatrick's evaluation model. De... 73.6% of participants enjoyed PBL and found it motivating compared to TBL and classic lectures. PBL was reported as more effective for knowledge acquisition (50%), teamwork (62.3%), and high academic ... It is concluded that PBL was more favored by the students regarding the learning outcomes. TBL was reported to need more individual preparation and effort and require lecturer involvement, suggesting ...

Effectiveness of tutor shadowing on faculty development in problem-based learning.

To enhance tutors' teaching skills, tutor shadowing for novice tutors of problem-based learning (PBL) in addition to conventional faculty development (FD) was applied. This study aimed to develop a tu... This study employed a before-and-after study design with three phases. In phase 1, a TS-scale was elaborated. A validity examination was performed in phase 2. Phase 3 was a study of the effectiveness ... A TS-scale with a 32-item questionnaire of self-rated confidence for PBL tutors was identified in phase 1. In phase 2, 7 experienced specialists in medical education were invited to evaluate the conte... Novice PBL tutors benefit from FD that incorporates tutor shadowing in the 3 key domains of tutoring competencies. The TS-scale developed in this study can be applied in future research on FD design....

The effectiveness of problem-based learning compared with lecture-based learning in surgical education: a systematic review and meta-analysis.

This meta-analysis was conducted to systematically evaluate the impact of problem-based learning (PBL) and lecture-based learning (LBL) teaching models on students' learning in surgical education.... We systematically searched the publications related to the application of PBL and LBL in surgical courses in PubMed, Embase, Web of Science and Cochrane Library databases, the last retrieval time is S... Nine studies were included totally. The results showed that compared with LBL, PBL was superior in clinical competence (SMD = 0.81, 95% CI: 0.12 ~ 1.49, P = 0.020) and student satisfaction (SMD = 2.13... This study showed that the PBL teaching model is more effective than the LBL teaching model in surgical education on the aspects of enhancing clinical competence and student satisfaction. However, fur...

Application of problem based learning (PBL) and case based learning (CBL) in the teaching of international classification of diseases encoding.

To study the application of PBL combined with CBL teaching mode in the teaching of international classification of diseases (ICD) encoding, so as to improve students' grasp of ICD encoding knowledge. ...

Implementation of problem-based learning modules in an introduction to public health course.

With traditional lecture-based learning methods often criticized for their limited ability to foster critical thinking and cognitive engagement, problem-based learning (PBL) has emerged as a promising... PBL was implemented in an undergraduate public health course at a private university in the southeast US. The study was conducted in the Spring of 2022 using a convergent mixed-methods approach. Quant... Results indicated significant improvements in student communication skills, growth mindset, and metacognitive abilities across the semester. The thematic analysis of qualitative responses corroborated... The findings contribute to the growing body of evidence supporting PBL and offer practical insights for implementing PBL in public health education. The study also highlights the need for institutiona...

Measuring group function in problem-based learning: development of a reflection tool.

Problem-based learning (PBL) is a pedagogy involving self-directed learning in small groups around case problems. Group function is important to PBL outcomes, but there is currently poor scaffolding a... Tool development unfolded in four steps: 1) a literature review was conducted to identify existent evaluation tools for group function in PBL, 2) literature findings informed the development of this n... Nineteen scales relating to group function assessment were identified in the literature, lending 18 constructs that mapped into four dimensions: Learning Climate, Facilitation and Process, Engagement ... A four-dimension tool to assist group function reflection in PBL was produced. Its constructs were well supported by literature and experts. Faculty and student stakeholders acknowledged the utility o...

The effectiveness of problem based learning in improving critical thinking, problem-solving and self-directed learning in first-year medical students: A meta-analysis.

The adaptation process for first-year medical students is an important problem because it significantly affects educational activities. The previous study showed that 63% of students had difficulties ... We searched PubMed, ScienceDirect, Cochrane, and Google Scholar databases until June 5, 2021. Search terms included problem-based learning, effectiveness, effectivity, and medical student. We excluded... Seven eligible studies (622 patients) were included. The pooled analysis demonstrated no significant difference between PBL with conventional learning method in critical thinking/knowledge assessment ... The present study concluded that the PBL approach in first-year medical students appeared to be ineffective in improving critical thinking/knowledge, problem-solving, and self-directed compared with t...