Titre : Histone méthyltransférases

Histone méthyltransférases : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Communication Disorders

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer une dysfonction des histone méthyltransférases ?

Des tests génétiques et des analyses de l'expression des gènes peuvent être utilisés.
Méthyltransférases Analyse génétique
#2

Quels marqueurs biologiques sont associés aux histone méthyltransférases ?

Les niveaux de méthylation des histones peuvent servir de marqueurs biologiques.
Marqueurs biologiques Méthylation des histones
#3

Les biopsies peuvent-elles aider au diagnostic ?

Oui, les biopsies tissulaires peuvent révéler des modifications de méthylation.
Biopsie Méthylation des histones
#4

Quels tests sont utilisés pour évaluer l'activité des méthyltransférases ?

Des tests enzymatiques et des analyses de chromatine sont couramment utilisés.
Tests enzymatiques Chromatine
#5

Peut-on utiliser l'imagerie pour diagnostiquer des anomalies ?

L'imagerie moléculaire peut aider à visualiser des anomalies dans la chromatine.
Imagerie moléculaire Chromatine

Symptômes 5

#1

Quels symptômes sont liés aux anomalies des histone méthyltransférases ?

Les symptômes peuvent inclure des troubles du développement et des cancers.
Troubles du développement Cancers
#2

Les troubles neurologiques sont-ils associés à ces enzymes ?

Oui, des anomalies peuvent contribuer à des troubles neurologiques variés.
Troubles neurologiques Méthyltransférases
#3

Y a-t-il des symptômes spécifiques à surveiller ?

Des changements dans le comportement et la cognition peuvent être observés.
Comportement Cognition
#4

Les maladies auto-immunes sont-elles liées aux histone méthyltransférases ?

Certaines études suggèrent un lien entre ces enzymes et les maladies auto-immunes.
Maladies auto-immunes Méthyltransférases
#5

Les symptômes varient-ils selon le type de méthyltransférase ?

Oui, différents types d'histone méthyltransférases peuvent entraîner des symptômes variés.
Types de méthyltransférases Symptômes

Prévention 5

#1

Peut-on prévenir les anomalies des histone méthyltransférases ?

La prévention est difficile, mais un mode de vie sain peut réduire les risques.
Prévention Mode de vie sain
#2

Y a-t-il des facteurs environnementaux à éviter ?

Oui, l'exposition à des toxines peut influencer l'activité des méthyltransférases.
Facteurs environnementaux Toxines
#3

L'alimentation joue-t-elle un rôle dans la prévention ?

Une alimentation riche en nutriments peut soutenir la régulation épigénétique.
Alimentation Régulation épigénétique
#4

Les suppléments peuvent-ils aider à prévenir des anomalies ?

Certains suppléments, comme les vitamines, peuvent soutenir la santé épigénétique.
Suppléments Santé épigénétique
#5

L'éducation sur la santé est-elle importante ?

Oui, sensibiliser sur les facteurs de risque peut aider à prévenir des anomalies.
Éducation à la santé Facteurs de risque

Traitements 5

#1

Quels traitements ciblent les histone méthyltransférases ?

Des inhibiteurs spécifiques des méthyltransférases sont en développement.
Inhibiteurs Méthyltransférases
#2

La thérapie génique peut-elle être une option ?

Oui, la thérapie génique pourrait corriger des anomalies liées aux méthyltransférases.
Thérapie génique Méthyltransférases
#3

Les traitements sont-ils personnalisés selon le patient ?

Oui, les traitements peuvent être adaptés en fonction du profil génétique du patient.
Médecine personnalisée Profil génétique
#4

Y a-t-il des essais cliniques en cours ?

Oui, plusieurs essais cliniques évaluent de nouveaux traitements ciblant ces enzymes.
Essais cliniques Traitements
#5

Les traitements sont-ils efficaces contre le cancer ?

Certains traitements montrent des promesses dans la lutte contre les cancers liés aux méthyltransférases.
Cancer Efficacité des traitements

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir avec des anomalies des méthyltransférases ?

Des complications incluent des cancers, des troubles métaboliques et neurologiques.
Complications Cancers
#2

Les complications sont-elles réversibles ?

Certaines complications peuvent être gérées, mais d'autres peuvent être irréversibles.
Réversibilité Gestion des complications
#3

Y a-t-il un risque accru de maladies chroniques ?

Oui, des anomalies peuvent augmenter le risque de maladies chroniques variées.
Maladies chroniques Anomalies
#4

Les complications affectent-elles la qualité de vie ?

Oui, les complications peuvent significativement impacter la qualité de vie des patients.
Qualité de vie Complications
#5

Les complications sont-elles liées à l'âge ?

Certaines complications peuvent être plus fréquentes avec l'âge et l'exposition cumulative.
Âge Exposition cumulative

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les principaux facteurs de risque associés ?

Les facteurs incluent des prédispositions génétiques et des expositions environnementales.
Facteurs de risque Prédispositions génétiques
#2

Le stress peut-il influencer l'activité des méthyltransférases ?

Oui, le stress peut affecter la régulation épigénétique et l'activité des méthyltransférases.
Stress Régulation épigénétique
#3

L'âge est-il un facteur de risque ?

Oui, le vieillissement peut affecter l'expression des méthyltransférases.
Âge Expression des gènes
#4

Les habitudes de vie influencent-elles les risques ?

Oui, des habitudes de vie malsaines peuvent augmenter le risque d'anomalies épigénétiques.
Habitudes de vie Anomalies épigénétiques
#5

Y a-t-il des antécédents familiaux à considérer ?

Oui, des antécédents familiaux de maladies peuvent indiquer un risque accru.
Antécédents familiaux Risque accru
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 23/04/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Abbas H K Al Temimi

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institute for Molecules and Materials, Radboud University, Heyendaalseweg 135, 6525 AJ, Nijmegen, The Netherlands.
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Jasmin Mecinović

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institute for Molecules and Materials, Radboud University, Heyendaalseweg 135, 6525 AJ, Nijmegen, The Netherlands.
  • Department of Physics, Chemistry and Pharmacy, University of Southern Denmark, Campusvej 55, 5230, Odense, Denmark.
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Danny C Lenstra

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institute for Molecules and Materials, Radboud University, Heyendaalseweg 135, 6525 AJ, Nijmegen, The Netherlands.
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Ping Qian

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Affiliations :
  • Chemistry and Material Science Faculty, Shandong Agricultural University, Daizong Road No.61, Tai'an, 271018, P.R. China.
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Hong Guo

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Affiliations :
  • Department of Biochemistry and Cellular and Molecular Biology, University of Tennessee, 1311 Cumberland Avenue, Knoxville, TN, 37996, USA.
  • UT/ORNL Center for Molecular Biophysics, Oak Ridge National Laboratory, 1 Bethel Valley Road, Oak Ridge, TN, 37830, USA.
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Hao Li

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Affiliations :
  • Department of Pathology, University of Michigan, Ann Arbor, MI, USA.
  • Program in Chemical Biology, University of Michigan, Ann Arbor, MI, USA.
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Jolanta Grembecka

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Affiliations :
  • Department of Pathology, University of Michigan, Ann Arbor, MI, USA. jolantag@umich.edu.
  • Program in Chemical Biology, University of Michigan, Ann Arbor, MI, USA. jolantag@umich.edu.
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Tomasz Cierpicki

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Affiliations :
  • Department of Pathology, University of Michigan, Ann Arbor, MI, USA. tomaszc@umich.edu.
  • Program in Chemical Biology, University of Michigan, Ann Arbor, MI, USA. tomaszc@umich.edu.
  • Department of Biophysics, University of Michigan, Ann Arbor, MI, USA. tomaszc@umich.edu.
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Chao Yu

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Affiliations :
  • Department of Nephrology, Shanghai East Hospital, Tongji University School of Medicine, Shanghai, China.
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Shougang Zhuang

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Affiliations :
  • Department of Nephrology, Shanghai East Hospital, Tongji University School of Medicine, Shanghai, China.
  • Department of Medicine, Rhode Island Hospital and Alpert Medical School, Brown University, Providence, RI, United States.
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Hui-Hui Guo

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Affiliations :
  • Key Laboratory of Acupuncture and Medicine Research of Ministry of Education, Nanjing University of Chinese Medicine, Nanjing 210023, China.
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Shu-Bao Liu

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Affiliations :
  • Regenerative Medicine Research Center, West China Hospital, Sichuan University, Chengdu 610041, China.
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Bing-Mei Zhu

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Affiliations :
  • Regenerative Medicine Research Center, West China Hospital, Sichuan University, Chengdu 610041, China. zhubm64@hotmail.com.
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Di Yang

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Affiliations :
  • Department of Pharmacology, Human Phenome Institute, School of Pharmacy, Fudan University, Shanghai, China.
  • State Key Laboratory of Quality Research in Chinese Medicine and School of Pharmacy, Macau University of Science and Technology, Taipa, China.

Xinhua Liu

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Affiliations :
  • Department of Pharmacology, Human Phenome Institute, School of Pharmacy, Fudan University, Shanghai, China.

Lin Chen

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Affiliations :
  • Center for Neuroscience and Pain Research, Department of Anesthesiology and Perioperative Medicine, University of Texas MD Anderson Cancer Center, Houston, Texas 77030; School of Physical Education, Jianghan University, Wuhan, Hubei 430056, China.
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Jia Jing

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Affiliations :
  • Department of Biology, Georgia State University , Atlanta, GA, USA.

Fenfen Li

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Affiliations :
  • Department of Biology, Georgia State University , Atlanta, GA, USA.

Xiaosong Yang

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Affiliations :
  • Department of Biology, Georgia State University , Atlanta, GA, USA.
  • Key Laboratory on Cardiovascular, Cerebrovascular, and Metabolic Disorders, Hubei University of Science and Technology , Xianning, China.

Bingzhong Xue

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Affiliations :
  • Department of Biology, Georgia State University , Atlanta, GA, USA.

Sources (10000 au total)

Collaborative Commentary for Understanding Communication Disorders.

The goal of the Collaborative Commentary (CC) system is to make the TalkBank adult clinical databases-including AphasiaBank, DementiaBank, RHDBank, and TBIBank-open to commentary and analysis from the... CC allows a group leader to establish a commentary group and invite colleagues or students to join as members of the group. Members can then browse through the transcript database using the TalkBank B... CC was released for public use in August 2022. It is being used currently in five research projects and eight classes. An important feature of CC is its ability to evaluate the reliability of coding s... CC can contribute to a better understanding of connected speech features in aphasia, dementia, right hemisphere disorder, and traumatic brain injury. CC represents an extreme innovation not only for t...

Communication experiences of healthcare students whilst managing adults with communication disorders.

Research has found that people with communication disabilities are three times more likely to encounter medical mishaps. Almost a third of patients with speech-language therapy (SLT) diagnoses have ot... This study aims to describe the communication challenges and strategies employed by a group of final year Nursing, Medicine, Dietetics and Human Nutrition, Physiotherapy and Occupational Therapy stude... A qualitative, phenomenological study design was used. Questionnaires were electronically distributed, and results were analysed thematically.... The most significant challenges whilst managing adults with communication disorders were patients' receptive and expressive language difficulties. Further challenges included lack of knowledge surroun... This study revealed that there is a need to develop healthcare students' skills in managing adults with communication disorders. This is because of the challenges faced and inefficiency of the strateg...

Effect of Multivoice Chorus on Interpersonal Communication Disorder.

As a type of music therapy, multipart chorus does not have high requirements for participants, and the basic level can be high or low. For college students, it is more likely to participate. Exploring... Fifty college students in prison were selected as subjects and randomly divided into the control group and experimental group. The multivoice chorus method was used to conduct an intervention test on ...

Dissemination Research in Communication Sciences and Disorders: A Tutorial.

The purpose of this tutorial is threefold: (a) to bring attention to the role and value of dissemination research in communication sciences and disorders (CSD), (b) to introduce a model that can be us... This tutorial begins with a discussion of the role of dissemination in clinical research, with emphasis on differentiating the unique value of dissemination within the broader context of dissemination... Dissemination research is an often overlooked but critical component of D&I efforts. When approached systematically and rigorously, dissemination can make meaningful contributions to clinical research...

Inequity in Peer Review in Communication Sciences and Disorders.

The American Speech-Language-Hearing Association (ASHA) has committed to advancing diversity, equity, and inclusion (DEI) by retaining and advancing Black, Indigenous, and people of color (BIPOC) indi... Inequity at the individual and systemic levels in peer review can harm BIPOC CSD authors. Such inequity has effects not limited to peer review itself and exerts long-term adverse effects on the recrui...

Clinically Applicable Sociolinguistic Assessment for Cognitive-Communication Disorders.

The third International Cognitive-Communication Disorders Conference was held in early 2022, providing an opportunity for researchers and clinicians to discuss management of cognitive-communication di... Although there is a growing literature base that supports the inclusion of sociolinguistic methods, there remains a disconnect between the literature and clinical application that current researchers ... https://doi.org/10.23641/asha.21614268....

Open Science Practices in Communication Sciences and Disorders: A Survey.

Open science is a collection of practices that seek to improve the accessibility, transparency, and replicability of science. Although these practices have garnered interest in related fields, it rema... An online survey was disseminated to researchers in the United States actively engaged in CSD research. Four-core open science practices were examined:... Two hundred twenty-two participants met the inclusion criteria. Most participants were doctoral students (38%) or assistant professors (24%) at R1 institutions (58%). Participants reported low knowled... Although participation in open science appears low in the field of CSD, participants expressed a strong desire to learn more in order to engage in these practices in the future. Supplemental Material ...

Prevalence and functional impact of social (pragmatic) communication disorders.

The aim of this study was to evaluate the Children's Communication Checklist-2 (CCC-2) for measuring social-pragmatic communication deficits and to ascertain their prevalence and functional impact in ... We used parent and teacher responses to the CCC-2 to approximate inclusion (poor social-pragmatic skills) and exclusion (poor structural language skills or autistic symptomatology) criteria for social... Regardless of the diagnostic algorithm used, the resulting prevalence rates for social-pragmatic deficits indicated that very few children had isolated social-communication difficulties (0-1.3%). Howe... A considerable proportion of children in the early years of primary school has social-pragmatic deficits that interfere with behaviour and scholastic activity; however, these rarely occur in isolation...

Barriers to care: Caregivers' accounts of raising a child with a communication disorder.

There exists a dearth of research on the psychological experiences of childhood communication disorders. Caregivers of these children are one source who can provide us with this information since the ... The article presents the reported experiences of six parental caregivers raising a child with a communication disorder within Johannesburg.... Data were collected via semi-structured interviews and underwent an interpretative phenomenological analysis.... Five themes are presented: feeling out of control; barriers to accessing services; caregivers left speechless; a misunderstood disability; and relinquishing control: 'I needed to be a mommy'.... The caregivers relayed an initially negative experience in raising a child with a communication disorder, marred with worry and fear for the future. In accessing services, they narrated their experien...