Titre : Zea mays

Zea mays : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Cultural Competency

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment identifier une variété de maïs ?

L'identification se fait par l'examen des caractéristiques morphologiques des épis et des grains.
Zea mays Plantes alimentaires
#2

Quels tests pour détecter des maladies du maïs ?

Des tests de laboratoire comme l'analyse de l'ADN et l'observation des symptômes sur les feuilles.
Maladies des plantes Zea mays
#3

Quels signes indiquent une carence en nutriments ?

Des feuilles jaunies, un retard de croissance et des épis mal formés peuvent indiquer une carence.
Carences nutritionnelles Zea mays
#4

Comment évaluer la qualité du maïs ?

La qualité se mesure par l'humidité, la taille des grains et l'absence de contaminants.
Qualité des aliments Zea mays
#5

Quels symptômes de maladies fongiques ?

Des taches foliaires, des pourritures des racines et des épis déformés sont des symptômes courants.
Maladies fongiques Zea mays

Symptômes 5

#1

Quels symptômes d'une infestation d'insectes ?

Des trous dans les feuilles, des épis mangés et une croissance ralentie sont des signes d'infestation.
Insectes nuisibles Zea mays
#2

Comment reconnaître le flétrissement ?

Le flétrissement se manifeste par des feuilles tombantes et une décoloration, souvent due à un stress hydrique.
Flétrissement Zea mays
#3

Quels signes de stress hydrique ?

Des feuilles enroulées, une croissance réduite et des épis petits peuvent indiquer un stress hydrique.
Stress hydrique Zea mays
#4

Quels symptômes d'une maladie virale ?

Des motifs de mosaïque sur les feuilles et une croissance anormale des épis sont des indicateurs.
Maladies virales Zea mays
#5

Comment détecter une intoxication par pesticides ?

Des symptômes comme le jaunissement des feuilles et la mort des plants peuvent indiquer une intoxication.
Intoxication Zea mays

Prévention 5

#1

Comment prévenir les maladies du maïs ?

Utiliser des semences résistantes et pratiquer la rotation des cultures pour réduire les risques.
Prévention des maladies Zea mays
#2

Quelles pratiques pour éviter les infestations d'insectes ?

Maintenir une bonne hygiène des cultures et utiliser des pièges à insectes pour surveiller les populations.
Insectes nuisibles Zea mays
#3

Comment éviter le stress hydrique ?

Planifier l'irrigation en fonction des besoins des cultures et des conditions climatiques.
Irrigation Zea mays
#4

Quelles mesures pour la qualité du sol ?

Effectuer des analyses de sol régulières et appliquer des amendements organiques pour améliorer la qualité.
Qualité du sol Zea mays
#5

Comment prévenir les carences nutritionnelles ?

Utiliser des engrais équilibrés et surveiller régulièrement l'état nutritionnel des plantes.
Engrais Zea mays

Traitements 5

#1

Quels traitements pour les maladies fongiques ?

L'application de fongicides et la rotation des cultures sont des méthodes efficaces.
Fongicides Zea mays
#2

Comment traiter les infestations d'insectes ?

Utiliser des insecticides spécifiques et introduire des prédateurs naturels pour contrôler les populations.
Insecticides Zea mays
#3

Quelles solutions pour le stress hydrique ?

Améliorer l'irrigation et utiliser des variétés résistantes à la sécheresse peuvent aider.
Irrigation Zea mays
#4

Comment gérer les carences nutritionnelles ?

Appliquer des engrais appropriés et ajuster le pH du sol pour corriger les carences.
Engrais Zea mays
#5

Quels traitements pour les maladies virales ?

Il n'existe pas de traitement spécifique, mais la prévention par la sélection de semences est cruciale.
Prévention des maladies Zea mays

Complications 5

#1

Quelles complications des maladies fongiques ?

Les maladies fongiques peuvent entraîner une perte de rendement et des contaminations mycotoxiques.
Maladies fongiques Zea mays
#2

Quels risques d'infestation d'insectes ?

Les infestations peuvent causer des dommages structurels aux plantes et réduire la qualité des grains.
Insectes nuisibles Zea mays
#3

Quelles conséquences du stress hydrique ?

Le stress hydrique peut entraîner une réduction significative des rendements et des pertes économiques.
Stress hydrique Zea mays
#4

Quels effets des maladies virales ?

Les maladies virales peuvent provoquer des déformations des épis et une baisse de la productivité.
Maladies virales Zea mays
#5

Quelles complications des carences nutritionnelles ?

Les carences peuvent entraîner des déformations des plantes et une susceptibilité accrue aux maladies.
Carences nutritionnelles Zea mays

Facteurs de risque 5

#1

Quels facteurs augmentent le risque de maladies ?

L'humidité excessive, la densité de plantation et l'utilisation de semences non résistantes augmentent les risques.
Facteurs de risque Zea mays
#2

Comment le climat influence-t-il le maïs ?

Des conditions climatiques extrêmes, comme la sécheresse ou l'humidité, peuvent affecter la croissance.
Climat Zea mays
#3

Quels sols favorisent les maladies ?

Les sols mal drainés et riches en matière organique peuvent favoriser le développement de maladies.
Qualité du sol Zea mays
#4

Comment la monoculture affecte-t-elle le maïs ?

La monoculture peut accroître la vulnérabilité aux maladies et réduire la biodiversité du sol.
Monoculture Zea mays
#5

Quels sont les risques liés aux pesticides ?

Une utilisation excessive de pesticides peut entraîner des résistances et des impacts environnementaux négatifs.
Pesticides Zea mays
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 19/03/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Bing Zhang

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • School of Food Science and Engineering, Guangdong Province Key Laboratory for Green Processing of Natural Products and Product Safety, Engineering Research Center of Starch and Vegetable Protein Processing Ministry of Education, Research Institute for Food Nutrition and Human Health, South China University of Technology, Guangzhou 510640, China.
Publications dans "Zea mays" :

Li Wei

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • National Engineering Research Centre for Wheat, Zhengzhou, 450002, China. weili-wtc@henau.edu.cn.
Publications dans "Zea mays" :

Archana Singh

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Botany, Hansraj College, University of Delhi, Delhi, India. archanasingh@hrc.du.ac.in.
  • J C Bose Center for Plant Genomics, Hansraj College, University of Delhi, Delhi, India. archanasingh@hrc.du.ac.in.
  • Delhi School of Climate Change and Sustainability, Institution of Eminence, Maharishi Karnad Bhawan, University of Delhi, New Delhi, India. archanasingh@hrc.du.ac.in.

Anna K Block

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Center for Medical, Agricultural and Veterinary Entomology, U.S. Department of Agriculture-Agricultural Research Service, 1700 SW 23rd Drive, Gainesville, FL, 32608, USA. anna.block@ars.usda.gov.

Sara Buoso

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Agricultural, Food, Environmental, and Animal Sciences, University of Udine, Udine.

Nicola Tomasi

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Agricultural, Food, Environmental, and Animal Sciences, University of Udine, Udine.

Mustapha Arkoun

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Laboratoire de Nutrition Végétale, Agroinnovation International-TIMAC AGRO, Saint-Malo, France.

Roberto Pinton

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Agricultural, Food, Environmental, and Animal Sciences, University of Udine, Udine.

Laura Zanin

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Agricultural, Food, Environmental, and Animal Sciences, University of Udine, Udine.

Kai Fan

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Key Laboratory of Ministry of Education for Genetics, Breeding and Multiple Utilization of Crops, College of Crop Science, Fujian Agriculture and Forestry University, Fuzhou, 350002, China.
  • Fujian Provincial Key Laboratory of Agroecological Processing and Safety Monitoring, College of Life Sciences, Fujian Agriculture and Forestry University, Fuzhou, 350002, China.
  • Key Laboratory of Crop Ecology and Molecular Physiology (Fujian Agriculture and Forestry University), Fujian Province University, Fuzhou, 35002, China.

Zhaowei Li

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Fujian Provincial Key Laboratory of Agroecological Processing and Safety Monitoring, College of Life Sciences, Fujian Agriculture and Forestry University, Fuzhou, 350002, China.
  • Key Laboratory of Crop Ecology and Molecular Physiology (Fujian Agriculture and Forestry University), Fujian Province University, Fuzhou, 35002, China.

Olubukola Oluranti Babalola

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Food Security and Safety Niche, Faculty of Natural and Agricultural Sciences, North-West University, Private Mail Bag X2046, Mmabatho, 2735, South Africa. olubukola.babalola@nwu.ac.za.

Ruairidh J H Sawers

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Laboratorio Nacional de Genómica para la Biodiversidad (Langebio), Unidad de Genómica Avanzada, Centro de Investigación y de Estudios Avanzados del Instituto Politécnico Nacional (CINVESTAV-IPN), Irapuato, C.P, 36824, Guanajuato, Mexico. ruairidh.sawers@gmail.com.
  • Department of Plant Science, The Pennsylvania State University, State College, PA, USA. ruairidh.sawers@gmail.com.

Peter Kämpfer

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institut für angewandte Mikrobiologie, Justus-Liebig-Universität Giessen, Heinrich-Buff-Ring 26-32, 35392, Giessen, Germany. peter.kaempfer@umwelt.uni-giessen.de.

André Lipski

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institut für Ernährungs- und Lebensmittelwissenschaften, Lebensmittelmikrobiologie und -hygiene, Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn, Bonn, Germany.

Lucie Lamothe

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • CNRS, Institut Français de Bioinformatique, IFB-Core, UMS 3601, Evry, France.
  • Institut Pasteur, Université de Paris, Bioinformatics and Biostatistics Hub, 75015, Paris, France.

Dominique Clermont

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institut Pasteur, Université de Paris, CIP-Collection of Institut Pasteur, 75015, Paris, France.

Alexis Criscuolo

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institut Pasteur, Université de Paris, Bioinformatics and Biostatistics Hub, 75015, Paris, France.

John A McInroy

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Entomology and Plant Pathology, Auburn University, Alabama, USA.

Stefanie P Glaeser

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institut für angewandte Mikrobiologie, Justus-Liebig-Universität Giessen, Heinrich-Buff-Ring 26-32, 35392, Giessen, Germany.

Sources (10000 au total)

Implementation of a culturally competent

While living donor (LD) kidney transplantation is the optimal treatment for patients with kidney failure, LDs assume a higher risk of future kidney failure themselves. LDs of African ancestry have an ... Using a non-randomised, pre-post trial design in two transplant centres (Chicago, IL, and Washington, DC), we will evaluate the effectiveness of culturally competent... This study will create a model for... ClinicalTrials.gov Identifier: NCT04910867. Registered 8 May 2021, https://register.... gov/prs/app/action/SelectProtocol?sid=S000AWZ6&selectaction=Edit&uid=U0001PPF&ts=7&cx=-8jv7m2 ClinicalTrials.gov Identifier: NCT04999436. Registered 5 November 2021, https://register.... gov/prs/app/action/SelectProtocol?sid=S000AYWW&selectaction=Edit&uid=U0001PPF&ts=11&cx=9tny7v....

Perspectives towards cultural competence and receptivity to cultural competence training: a qualitative study on healthcare professionals.

Cultural competence training plays an effective role in improving cultural competence for healthcare professionals, but cultural competence training was found to be insufficient in Hong Kong.... This study aims to explore receptivity and readiness of Hong Kong healthcare professionals (nurses, occupational therapists (OTs), and physiotherapists (PTs)) towards cultural competence training.... Twenty-three semi-structured interviews were conducted with 7 educators/trainers from tertiary institutions, 2 representatives of professional groups, and 14 managerial and frontline workers. Data wer... Results show that nurses and PTs have lower levels of cultural competence than OTs owing to insufficient in-depth training and the nature of professional practice, and they expressed lower willingness...

'Creating a culturally competent pharmacy profession': A qualitative exploration of pharmacy staff perspectives of cultural competence and its training in community pharmacy settings.

Cultural competence is an important attribute underpinning interactions between healthcare professionals, such as pharmacists, and patients from ethnic minority communities. Health- and medicines-rela... Semistructured interviews were conducted in-person, over the telephone or via video call, between October and December 2022. Perspectives on cultural competence and training were discussed. Interviews... Fourteen participants working in community pharmacies were interviewed, including eight qualified pharmacists, one foundation trainee pharmacist, three pharmacy technicians/dispensers and two counter ... The results of this study offer new insights and suggestions on the delivery of cultural competence training to community pharmacy staff, students and trainees entering the profession. Collaborative c... The Patient and Public Involvement and Engagement group at Newcastle University had input in the study design and conceptualisation. Two patient champions inputted to ensure that the study was conduct...

Cultural competence training of dieticians: development and preliminary evaluation.

Training can improve healthcare providers' cultural competence and increase their awareness of bias and discrimination in medical decision-making. Cultural competences training is lacking in the educa... A training was developed based on Seeleman's cultural competence framework and previously held interviews with migrants, dieticians, and experts. The training consisted of a mixture of didactic and ex... The questionnaires showed that dieticians were positive about the training. They found it valuable and educational. Participants reported an increase in self-perceived cultural competence and attitude... The training was well appreciated and, although a small-scale pilot, this mixed-method study suggests an ability to change cultural competence. The combination of a self-assessment instrument and cons...

Cultural competence of undergraduate student nurses: a multicenter study.

to evaluate the level of cultural competence of an undergraduate nursing students' population from four European higher education institutions.... a total of 168 nursing students from four different countries were included in our study. The study methodology involved a cross-sectional assessment of cultural competence among undergraduate nursing... our results indicated that students demonstrated a high level of intercultural sensitivity but a moderate level of cultural competence and cultural awareness. Variations existed among students from di... nurse educators should consider the students' cultural competence before designing related study programmes. Training programmes related to cultural competence should include elements which have been ...

Diagnostic radiography students' perspectives on cultural competence and safety.

Cultural competency and safety are essential components to consider in the provision of person-centred equitable healthcare. Therefore, student radiographers' learning should include the necessary kno... A qualitative phenomenological design with a hermeneutic phenomenological approach was followed to explore student perspectives. Student radiographers (second and third-year undergraduate and first an... Thematic analysis identified two themes. Theme one centred around the cultural competence and safety learnt by student radiographers at university and the second theme cultural competence and safety l... This study demonstrated the importance of cultural competence and safe practice in examining patients of different cultures. It highlights the importance of creating awareness among students of their ... Cultural competence and safety are integral to person-centred care. Including these concepts in radiography education is therefore vital to ensure optimal patient outcomes....

"To be culturally competent is to be willing to learn about the differences and to acknowledge them"- a qualitative study on Polish medical students' attitudes towards cross-cultural competence development.

Changes in Polish demographic data with a growing number of culturally and linguistically diverse patients stipulate new directions in medical education to prepare future physicians to work effectivel... Therefore, in this study, we conducted and thematically analysed fifteen semi-structured interviews with medical students to broaden our understanding of medical students' perception of cross-cultural... The conducted thematic analysis allowed for the development of four themes, which showed that Polish medical students perceived skills and knowledge necessary to facilitate culturally congruent care a... Our analysis indicated that Polish medical students seem to hold positive attitudes towards cultural competence development and view it as an important component of physician professionalism....