Titre : Études transversales

Études transversales : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Patient Simulation

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment les études transversales aident-elles au diagnostic ?

Elles permettent d'évaluer la prévalence des maladies et d'identifier des associations.
Diagnostic médical Épidémiologie
#2

Peut-on établir un diagnostic définitif avec une étude transversale ?

Non, elles fournissent des données descriptives mais ne permettent pas de causalité.
Diagnostic différentiel Méthodes de recherche
#3

Quel type de données recueille une étude transversale ?

Des données sur la santé, les comportements et les caractéristiques démographiques.
Données de santé Évaluation de la santé
#4

Les études transversales peuvent-elles identifier des biomarqueurs ?

Elles peuvent suggérer des biomarqueurs associés à des conditions, mais pas prouver leur causalité.
Biomarqueurs Recherche clinique
#5

Quel est l'avantage principal des études transversales pour le diagnostic ?

Elles permettent une évaluation rapide et peu coûteuse de la santé d'une population.
Coût-efficacité Évaluation de la santé

Symptômes 5

#1

Les études transversales identifient-elles des symptômes ?

Oui, elles peuvent décrire la prévalence des symptômes dans une population donnée.
Symptômes Épidémiologie
#2

Peut-on relier des symptômes à des facteurs de risque via ces études ?

Elles peuvent montrer des associations, mais ne prouvent pas de relations causales.
Facteurs de risque Symptômes
#3

Comment les symptômes sont-ils mesurés dans ces études ?

Par des questionnaires, des entretiens ou des examens cliniques standardisés.
Questionnaires Évaluation clinique
#4

Les études transversales peuvent-elles révéler des symptômes rares ?

Elles sont moins efficaces pour les symptômes rares en raison de la taille de l'échantillon.
Prévalence Symptômes rares
#5

Les symptômes peuvent-ils varier selon les groupes d'âge dans ces études ?

Oui, les études peuvent montrer des variations de symptômes selon les tranches d'âge.
Groupes d'âge Épidémiologie

Prévention 5

#1

Les études transversales aident-elles à identifier des stratégies de prévention ?

Elles peuvent suggérer des facteurs de risque à cibler pour des interventions préventives.
Prévention Facteurs de risque
#2

Peut-on évaluer l'impact des programmes de prévention avec ces études ?

Non, elles ne mesurent que la prévalence avant l'implémentation des programmes.
Programmes de prévention Évaluation de la santé
#3

Comment les comportements préventifs sont-ils mesurés ?

Par des questionnaires sur les habitudes de vie et les comportements de santé.
Comportements de santé Questionnaires
#4

Les études transversales peuvent-elles identifier des populations à risque ?

Oui, elles peuvent révéler des groupes à risque élevé pour cibler les efforts de prévention.
Populations à risque Prévention
#5

Les résultats des études transversales influencent-ils les politiques de santé publique ?

Oui, elles fournissent des données essentielles pour orienter les politiques de santé publique.
Politiques de santé publique Épidémiologie

Traitements 5

#1

Les études transversales évaluent-elles l'efficacité des traitements ?

Non, elles ne mesurent que la prévalence des traitements, pas leur efficacité.
Traitements médicaux Efficacité des traitements
#2

Peut-on observer des tendances de traitement dans ces études ?

Oui, elles peuvent montrer des tendances dans l'utilisation des traitements au sein d'une population.
Tendances de traitement Épidémiologie
#3

Les études transversales peuvent-elles influencer les pratiques de traitement ?

Elles peuvent fournir des données qui orientent les décisions cliniques et les politiques de santé.
Pratiques cliniques Politiques de santé
#4

Comment les traitements sont-ils documentés dans ces études ?

Par des enquêtes sur les antécédents médicaux et les traitements en cours des participants.
Antécédents médicaux Documentation clinique
#5

Les études transversales peuvent-elles révéler des inégalités dans l'accès aux traitements ?

Oui, elles peuvent mettre en lumière des disparités dans l'accès aux soins et aux traitements.
Inégalités en santé Accès aux soins

Complications 5

#1

Les études transversales peuvent-elles identifier des complications associées ?

Elles peuvent montrer des associations entre maladies et complications, mais pas de causalité.
Complications Épidémiologie
#2

Comment les complications sont-elles documentées dans ces études ?

Par des rapports de cas, des questionnaires et des examens cliniques des participants.
Rapports de cas Documentation clinique
#3

Peut-on évaluer la gravité des complications avec ces études ?

Non, elles ne mesurent que la prévalence, pas la gravité ou l'évolution des complications.
Gravité des maladies Évaluation de la santé
#4

Les études transversales peuvent-elles révéler des complications rares ?

Elles sont moins efficaces pour identifier des complications rares en raison de la taille de l'échantillon.
Complications rares Prévalence
#5

Les complications peuvent-elles varier selon les groupes démographiques ?

Oui, les études peuvent montrer des variations de complications selon l'âge, le sexe, etc.
Groupes démographiques Épidémiologie

Facteurs de risque 5

#1

Les études transversales identifient-elles des facteurs de risque ?

Oui, elles peuvent révéler des associations entre facteurs de risque et maladies.
Facteurs de risque Épidémiologie
#2

Peut-on établir une causalité avec des études transversales ?

Non, elles montrent des associations mais ne peuvent pas prouver la causalité.
Causalité Méthodes de recherche
#3

Comment les facteurs de risque sont-ils mesurés ?

Par des questionnaires, des entretiens et des données cliniques des participants.
Questionnaires Données cliniques
#4

Les études transversales peuvent-elles révéler des facteurs de risque émergents ?

Oui, elles peuvent identifier de nouveaux facteurs de risque à étudier plus en profondeur.
Facteurs de risque émergents Recherche épidémiologique
#5

Les facteurs de risque varient-ils selon les populations étudiées ?

Oui, les études peuvent montrer des variations de facteurs de risque selon les groupes.
Variabilité des facteurs de risque Épidémiologie
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 08/04/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Andreea Teodora Constantin

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Faculty of Medicine, University of Medicine and Pharmacy "Carol Davila", 020021 Bucharest, Romania.
  • Pediatrics Department, National Institute for Mother and Child Health "Alessandrescu-Rusescu", 020395 Bucharest, Romania.
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Ioana Rosca

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Faculty of Midwifery and Nursery, University of Medicine and Pharmacy "Carol Davila", 020021 Bucharest, Romania.
  • Neonatology Department, Clinical Hospital of Obstetrics and Gynecology "Prof. Dr. P.Sârbu", 060251 Bucharest, Romania.
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Mandana Hoseini

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • PhD graduate, Department of Parasitology, Faculty of Veterinary Medicine, University of Tehran, Tehran, Iran.
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Fateme Jalousian

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Parasitology, Faculty of Veterinary Medicine, University of Tehran, Tehran, Iran.
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Seyed Hosein Hoseini

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Parasitology, Faculty of Veterinary Medicine, University of Tehran, Tehran, Iran.
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Abbas Gerami Sadeghian

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Affiliations :
  • Department of Parasitology, Faculty of Veterinary Medicine, University of Tehran, Tehran, Iran.
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Shola David Ola-Fadunsin

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Affiliations :
  • 1Department of Veterinary Parasitology and Entomology, Faculty of Veterinary Medicine, University of Ilorin, PMB 1515, Ilorin, Kwara State Nigeria.
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Patricia Isioma Uwabujo

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • 1Department of Veterinary Parasitology and Entomology, Faculty of Veterinary Medicine, University of Ilorin, PMB 1515, Ilorin, Kwara State Nigeria.
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Idiat Modupe Sanda

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Affiliations :
  • 1Department of Veterinary Parasitology and Entomology, Faculty of Veterinary Medicine, University of Ilorin, PMB 1515, Ilorin, Kwara State Nigeria.
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Karimat Hussain

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Affiliations :
  • 1Department of Veterinary Parasitology and Entomology, Faculty of Veterinary Medicine, University of Ilorin, PMB 1515, Ilorin, Kwara State Nigeria.
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Isau Aremu Ganiyu

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • 1Department of Veterinary Parasitology and Entomology, Faculty of Veterinary Medicine, University of Ilorin, PMB 1515, Ilorin, Kwara State Nigeria.
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Musa Rabiu

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • 1Department of Veterinary Parasitology and Entomology, Faculty of Veterinary Medicine, University of Ilorin, PMB 1515, Ilorin, Kwara State Nigeria.
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Rashidat Bolanle Balogun

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Affiliations :
  • 2Veterinary Teaching Hospital, University of Ilorin, PMB 1515, Ilorin, Kwara State Nigeria.
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Bernadette Capili

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Affiliations :
  • Bernadette Capili is director of the Heilbrunn Family Center for Research Nursing at Rockefeller University, New York City. This manuscript was supported in part by grant No. UL1TR001866 from the National Institutes of Health's National Center for Advancing Translational Sciences Clinical and Translational Science Awards Program. Contact author: bcapili@rockefeller.edu . The author has disclosed no potential conflicts of interest, financial or otherwise. A podcast with the author is available at www.ajnonline.com .
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Neci M Soares

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Affiliations :
  • Pharmacy College, Federal University of Bahia, UFBA, Salvador-BA 40170-115, Brazil.
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Helen C Azevedo

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Affiliations :
  • Pharmacy College, Federal University of Bahia, UFBA, Salvador-BA 40170-115, Brazil.
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Flávia T F Pacheco

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Affiliations :
  • Pharmacy College, Federal University of Bahia, UFBA, Salvador-BA 40170-115, Brazil.
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Joelma N de Souza

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Pharmacy College, Federal University of Bahia, UFBA, Salvador-BA 40170-115, Brazil.
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Rodrigo P Del-Rei

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Affiliations :
  • Faculty of Technology and Sciences of Bahia, FATEC-BA, Salvador-BA 40280-901, Brazil.
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Márcia C A Teixeira

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Affiliations :
  • Pharmacy College, Federal University of Bahia, UFBA, Salvador-BA 40170-115, Brazil.
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Sources (10000 au total)

Gender Diverse Representation in Patient Simulation: A Scoping Review.

Despite recent advocacy for transgender and nonbinary (TGNB) health competencies in medical education, there is little guidance on how to represent diverse gender identities for clinical skills traini... This scoping review used PRISMA guidelines with search strings encompassing diverse gender identities and patient simulation. This search was completed in July 2021, and all years of publication were ... After screening 194 total articles, 44 studies met the criteria for full review. Of these, 22 studies involved TGNB simulated patient cases. Within these, 15 (68%) reported the specific gender identit... Educators are increasingly representing TGNB identities in clinical skills training. These results show a lack of nonbinary representation and discrepancies between TGNB patient cases and standardized...

Impact of educational instruction on medical student performance in simulation patient.

This study aimed to evaluate the effects, and timing of, a video educational intervention on medical student performance in manikin-based simulation patient encounters.... This prospective mixed-methods study was conducted as part of the University of Toledo College of Medicine and Life Sciences undergraduate medical curriculum. One hundred sixty-six students second-yea... Independent t-tests revealed the video-prior cohort performed better in simulation-1 (t... Simulation training, and targeted educational interventions, facilitate medical students to become clinically competent practitioners. Our findings indicate that guided video instruction advances stud...

Application of role reversal and standardized patient simulation (SPS) in the training of new nurses.

To explore the effect of role reversal and standardized patient simulation on the training of new nurses.... This study was conducted in a territory hospital in China between August 2021 and August 2022. The selected staff were all newly recruited and trained nurses, with a total of 58 cases. This study is a... Before the training, the core competence scores of nurses in the two groups were lower, and there was no significant data difference (P > 0.05). After training, the core competence scores of nurses we... In the training of new nurses, the combined application of role interchange and standardized patient training and assessment methods has significant effects, which can improve the core competency of n...

Detailing experienced nurse decision making during acute patient care simulations.

Nurse decision making (DM) is critical for patient safety. Eye-tracking methods can effectively assess nurse DM. The purpose of this pilot study was to use eye-tracking methods to assess nurse DM duri... Experienced nurses managed a simulated patient manikin who suffered from a stroke mid-simulation. We assessed nurses' gaze patterns prior to and after the stroke. DM in general was assessed by nursing... Data from eight experienced nurses was examined. For the nurses who recognized the stroke, visual attention was focused on the vital sign monitor and patient's head, which suggest those locations were... Dwell time on general AOIs was associated with poorer DM, which may reflect poorer pattern recognition. Eye-tracking metrics may be effective to objectively assess nurse DM....

Application of bilingual simulated patients in the medical history collection for international medical students in China.

In all international medical student (IMS) programs in China, language barriers between IMSs and Chinese patients greatly reduced the learning in clinical practice and brought great challenges to IMSs... 48 IMSs of grade 4 between October 2020 to Jan 2021 were enrolled in this study. During the training of medical history collection, students were randomly arranged into two groups trained with either ... The scores of IMSs in each group were analyzed in terms of medical history collection including the ability to effectively consult for information and key communication skills related to patient care.... B-SPs are more conducive to doctor-patient communication and actually improve IMSs learning in medical history collection in China....

Experiences of simulated patients in providing feedback in communication skills teaching for undergraduate medical students.

Simulated Patients (SPs) are commonplace in the teaching of communication skills in medical education and can provide immediate feedback to students from the patient's perspective. The experiences of ... Using a constructivist grounded theory approach, we conducted six focus groups with 30 SPs. Participants included experienced simulated patients from a London-based actor agency, used in undergraduate... Five over-arching themes were identified: 1.) Feedback processes, 2.) Challenges in providing feedback, 3.) Cumulative experiences, 4.) Web of interpersonal relationships and dynamics and 5.) Portrayi... These SPs regarded the sharing of the emotions they experienced during the consultation as the focus of their feedback. Their preference was for giving a 'sandwich style' of feedback and 'out-of-role'... This study explored SP experiences and perspectives on providing feedback. Findings reveal complex social and structural dynamics at play in providing feedback which have not been reported so far in t...

A Language Model-Powered Simulated Patient With Automated Feedback for History Taking: Prospective Study.

Although history taking is fundamental for diagnosing medical conditions, teaching and providing feedback on the skill can be challenging due to resource constraints. Virtual simulated patients and we... In our study, we aimed to evaluate the effectiveness of a Generative Pretrained Transformer (GPT) 4 model to provide structured feedback on medical students' performance in history taking with a simul... We conducted a prospective study involving medical students performing history taking with a GPT-powered chatbot. To that end, we designed a chatbot to simulate patients' responses and provide immedia... Most of the study's participants were in their third year of medical school. A total of 1894 question-answer pairs from 106 conversations were included in our analysis. GPT-4's role-play and responses... The GPT model was effective in providing structured feedback on history-taking dialogs provided by medical students. Although we unraveled some limitations regarding the specificity of feedback for ce...

Low-fidelity simulation vs. standardized patients in prevention and management of pressure injury education.

This study aims to compare the impact of standardized patient and low-fidelity simulation methods on the success, satisfaction, and self-confidence levels of nursing students in prevention and managem... The study was designed as a randomized, controlled experimental study with pretest and posttest control groups. Eighty-one nursing students that met the inclusion criteria were randomly assigned to in... The posttest knowledge score of the students in the standardized patient group, which was measured after the simulation education, was higher (p < 0.05). We did not find any statistically significant ... If the simulation design is well-planned, the use of a standardized patient and a low-fidelity mannequin have similar impacts on student satisfaction and self-confidence. However, the success scores a...