Titre : Saccharomycetales

Saccharomycetales : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Problem-Based Learning

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment identifier une infection par Saccharomycetales ?

L'identification se fait par culture et observation microscopique des levures.
Infections fongiques Levures
#2

Quels tests sont utilisés pour diagnostiquer les Saccharomycetales ?

Des tests de culture, d'isolement et des tests biochimiques sont utilisés.
Tests de laboratoire Diagnostic
#3

Les Saccharomycetales peuvent-ils être détectés par PCR ?

Oui, la PCR peut être utilisée pour détecter des espèces spécifiques de Saccharomycetales.
PCR Diagnostic moléculaire
#4

Quels symptômes indiquent une infection par Saccharomycetales ?

Les symptômes incluent des démangeaisons, des rougeurs et des écoulements anormaux.
Symptômes Infections fongiques
#5

Comment différencier les Saccharomycetales des autres champignons ?

L'analyse morphologique et génétique permet de les distinguer des autres champignons.
Taxonomie Champignons

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes d'une candidose ?

Les symptômes incluent des démangeaisons, des douleurs et des pertes vaginales.
Candidose Symptômes
#2

Les infections par Saccharomycetales causent-elles de la fièvre ?

Oui, certaines infections peuvent provoquer de la fièvre, surtout chez les immunodéprimés.
Fièvre Infections fongiques
#3

Y a-t-il des symptômes respiratoires associés ?

Des symptômes respiratoires peuvent survenir, notamment chez les patients immunodéprimés.
Symptômes respiratoires Infections fongiques
#4

Les infections cutanées par Saccharomycetales sont-elles fréquentes ?

Oui, elles peuvent provoquer des éruptions cutanées et des infections localisées.
Infections cutanées Symptômes
#5

Comment se manifestent les infections buccales ?

Elles se manifestent par des plaques blanches et des douleurs dans la bouche.
Stomatite Infections fongiques

Prévention 5

#1

Comment prévenir les infections par Saccharomycetales ?

Maintenir une bonne hygiène et éviter les antibiotiques inutiles aide à prévenir.
Prévention Hygiène
#2

Les probiotiques aident-ils à prévenir les infections ?

Oui, les probiotiques peuvent aider à maintenir l'équilibre microbien et prévenir les infections.
Probiotiques Prévention
#3

Quelles habitudes alimentaires favorisent la prévention ?

Une alimentation équilibrée et faible en sucre peut réduire le risque d'infections.
Alimentation Prévention
#4

Les vêtements en coton aident-ils à prévenir les infections ?

Oui, les vêtements en coton permettent une meilleure aération et réduisent l'humidité.
Vêtements Prévention
#5

Faut-il éviter les douches vaginales pour prévenir les infections ?

Oui, les douches vaginales peuvent perturber la flore vaginale et favoriser les infections.
Douches vaginales Prévention

Traitements 5

#1

Quels antifongiques sont utilisés contre Saccharomycetales ?

Les antifongiques comme le fluconazole et l'amphotéricine B sont couramment utilisés.
Antifongiques Traitement
#2

Comment traiter une candidose vaginale ?

Le traitement inclut des antifongiques topiques ou oraux selon la gravité.
Candidose Traitement
#3

Les traitements sont-ils différents pour les immunodéprimés ?

Oui, les patients immunodéprimés nécessitent souvent des traitements plus agressifs.
Immunodépression Traitement
#4

Peut-on utiliser des remèdes naturels contre les Saccharomycetales ?

Certains remèdes naturels peuvent aider, mais ils ne remplacent pas les antifongiques.
Remèdes naturels Traitement
#5

Quelle est la durée du traitement antifongique ?

La durée varie de quelques jours à plusieurs semaines selon l'infection.
Durée du traitement Antifongiques

Complications 5

#1

Quelles sont les complications possibles d'une candidose ?

Les complications incluent des infections systémiques, surtout chez les immunodéprimés.
Candidose Complications
#2

Les infections par Saccharomycetales peuvent-elles être mortelles ?

Oui, elles peuvent être mortelles chez les patients gravement immunodéprimés.
Infections fongiques Complications
#3

Comment les infections fongiques affectent-elles le traitement du cancer ?

Elles peuvent compliquer le traitement et nécessiter des ajustements thérapeutiques.
Cancer Complications
#4

Les infections récurrentes sont-elles une complication fréquente ?

Oui, les infections récurrentes sont fréquentes, surtout chez les personnes à risque.
Infections récurrentes Complications
#5

Quelles sont les complications cutanées possibles ?

Les complications cutanées incluent des infections secondaires et des lésions chroniques.
Infections cutanées Complications

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les principaux facteurs de risque d'infection ?

Les principaux facteurs incluent l'immunodépression, le diabète et l'utilisation d'antibiotiques.
Facteurs de risque Immunodépression
#2

Le stress peut-il augmenter le risque d'infection par Saccharomycetales ?

Oui, le stress peut affaiblir le système immunitaire et augmenter le risque d'infection.
Stress Facteurs de risque
#3

Les femmes enceintes sont-elles plus à risque ?

Oui, les femmes enceintes sont plus susceptibles de développer des infections fongiques.
Grossesse Facteurs de risque
#4

L'obésité est-elle un facteur de risque ?

Oui, l'obésité peut augmenter le risque d'infections fongiques en raison de l'inflammation.
Obésité Facteurs de risque
#5

Les traitements immunosuppresseurs augmentent-ils le risque ?

Oui, les traitements immunosuppresseurs augmentent significativement le risque d'infections.
Immunosuppresseurs Facteurs de risque
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 05/05/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Chun-Yue Chai

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Affiliations :
  • School of Life Science and Agricultural Engineering, Nanyang Normal University, Nanyang 473061, China Nanyang Normal University Nanyang China.
  • Research Center of Henan Provincial Agricultural Biomass Resource Engineering and Technology, Nanyang 473061, China Research Center of Henan Provincial Agricultural Biomass Resource Engineering and Technology Nanyang China.

Wan-Li Gao

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • School of Life Science and Agricultural Engineering, Nanyang Normal University, Nanyang 473061, China Nanyang Normal University Nanyang China.

Zhen-Li Yan

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Affiliations :
  • State Key Laboratory of Motor Vehicle Biofuel Technology, Henan Tianguan Enterprise Group Co., Ltd., Nanyang 473000, China State Key Laboratory of Motor Vehicle Biofuel Technology, Henan Tianguan Enterprise Group Co., Ltd. Nanyang China.

Feng-Li Hui

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Affiliations :
  • School of Life Science and Agricultural Engineering, Nanyang Normal University, Nanyang 473061, China Nanyang Normal University Nanyang China.
  • Research Center of Henan Provincial Agricultural Biomass Resource Engineering and Technology, Nanyang 473061, China Research Center of Henan Provincial Agricultural Biomass Resource Engineering and Technology Nanyang China.

Jossue Ortiz-Álvarez

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Affiliations :
  • Laboratorio de Biología Molecular de Bacterias y Levaduras. Departamento de Microbiología, Escuela Nacional de Ciencias Biológicas, Instituto Politécnico Nacional, Prol. de Carpio y Plan de Ayala s/n. Col. Sto. Tomás, 11340, Ciudad de México, México.

Arturo Becerra-Bracho

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Affiliations :
  • Facultad de Ciencias, Universidad Nacional Autónoma de México, Apdo. Postal 70-407, Cd. Universitaria, 04510, Ciudad de México, México.

Alfonso Méndez-Tenorio

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Affiliations :
  • Departamento de Bioquímica, Escuela Nacional de Ciencias Biológicas, Instituto Politécnico Nacional, Prol. de Carpio y Plan de Ayala s/n. Col. Sto. Tomás, 11340, Ciudad de México, México.

Jazmin Murcia-Garzón

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Affiliations :
  • Departamento de Bioquímica, Escuela Nacional de Ciencias Biológicas, Instituto Politécnico Nacional, Prol. de Carpio y Plan de Ayala s/n. Col. Sto. Tomás, 11340, Ciudad de México, México.
  • Centro de Biotecnología Genómica, Instituto Politécnico Nacional. Blvd. del Maestro S/N Esq. Elías Piña. Col. Narciso Mendoza, 88710, Reynosa, Tamaulipas, México.

Lourdes Villa-Tanaca

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Laboratorio de Biología Molecular de Bacterias y Levaduras. Departamento de Microbiología, Escuela Nacional de Ciencias Biológicas, Instituto Politécnico Nacional, Prol. de Carpio y Plan de Ayala s/n. Col. Sto. Tomás, 11340, Ciudad de México, México.

César Hernández-Rodríguez

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Laboratorio de Biología Molecular de Bacterias y Levaduras. Departamento de Microbiología, Escuela Nacional de Ciencias Biológicas, Instituto Politécnico Nacional, Prol. de Carpio y Plan de Ayala s/n. Col. Sto. Tomás, 11340, Ciudad de México, México. chdez38@hotmail.com.

Ruo-Ting Hsiung

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Affiliations :
  • Department of Biology, National Changhua University of Education.

Ming-Chung Chiu

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Affiliations :
  • Department of Biology, National Changhua University of Education.

Jui-Yu Chou

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Affiliations :
  • Department of Biology, National Changhua University of Education.

Chunyue Chai

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Affiliations :
  • School of Life Science, Nanyang Normal University, Nanyang 473061, China Nanyang Normal University Nanyang China.
  • Research Center of Henan Provincial Agricultural Biomass Resource Engineering and Technology, Nanyang 473061, China Research Center of Henan Provincial Agricultural Biomass Resource Engineering and Technology Nanyang China.

Dan Lu

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Affiliations :
  • School of Life Science, Nanyang Normal University, Nanyang 473061, China Nanyang Normal University Nanyang China.

Jinli Liu

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Affiliations :
  • School of Life Science, Nanyang Normal University, Nanyang 473061, China Nanyang Normal University Nanyang China.

Eentao Wang

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Affiliations :
  • Departamento de Microbiología, Escuela Nacional de Ciencias Biológicas, Instituto Politécnico Nacional, Mexico City, Mexico Escuela Nacional de Ciencias Biológicas, Instituto Politécnico Nacional Mexico City Mexico.

Xuemei Han

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Affiliations :
  • Ministry of Education Key Laboratory for Ecology of Tropical Islands, Key Laboratory of Tropical Animal and Plant Ecology of Hainan Province, College of Life Sciences, Hainan Normal University, Haikou 571158, China Hainan Normal University Haikou China.

Fengli Hui

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • School of Life Science, Nanyang Normal University, Nanyang 473061, China Nanyang Normal University Nanyang China.
  • Research Center of Henan Provincial Agricultural Biomass Resource Engineering and Technology, Nanyang 473061, China Research Center of Henan Provincial Agricultural Biomass Resource Engineering and Technology Nanyang China.

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Simulation-Based Learning Combined with Case and Problem-Based Learning in the Clinical Education of Joint Surgery.

Traditional education of clinical training mainly relies on a single mode of lecture-based learning (LBL), in which the teacher lectures and the students listen, and the teaching effect is often unsat... Through objective evaluation of joint surgery students' theoretical knowledge and clinical skills, and subjective evaluation of teaching quality by anonymous questionnaire, the teaching effects of LBL... Sixty students who participated in the standardized training of residents in the Center for Joint Surgery, Southwest Hospital, Army University, China from March 2020 to September 2021 were selected an... The scores of theoretical knowledge, clinical skills and total score of group C were (86.40 ± 9.76), (92.15 ± 4.49), (88.70 ± 5.75) points respectively, which were significantly higher than (78.80 ± 1... SBL combined with CPBL teaching mode can effectively improve the theoretical knowledge and clinical skills of the students, which could improve self-assessment and teaching satisfaction rate, and is w...

Perceptions of medical students at Najran University on the effectiveness of problem-based learning and team-based learning.

Team-based learning (TBL) and problem-based learning (PBL) are two effective educational approaches used in medical education for increasing knowledge acquisition, learning motivation, and collaborati... The present study aimed to evaluate the perceptions of current or previous preclinical students at the College of Medicine, Najran University (NU) about the effectiveness of PBL and TBL and to assess ... A cross-sectional survey was conducted on 106 preclinical students at NU, Saudi Arabia. The survey questionnaire was validated by a pilot study and designed based on Kirkpatrick's evaluation model. De... 73.6% of participants enjoyed PBL and found it motivating compared to TBL and classic lectures. PBL was reported as more effective for knowledge acquisition (50%), teamwork (62.3%), and high academic ... It is concluded that PBL was more favored by the students regarding the learning outcomes. TBL was reported to need more individual preparation and effort and require lecturer involvement, suggesting ...

Effectiveness of tutor shadowing on faculty development in problem-based learning.

To enhance tutors' teaching skills, tutor shadowing for novice tutors of problem-based learning (PBL) in addition to conventional faculty development (FD) was applied. This study aimed to develop a tu... This study employed a before-and-after study design with three phases. In phase 1, a TS-scale was elaborated. A validity examination was performed in phase 2. Phase 3 was a study of the effectiveness ... A TS-scale with a 32-item questionnaire of self-rated confidence for PBL tutors was identified in phase 1. In phase 2, 7 experienced specialists in medical education were invited to evaluate the conte... Novice PBL tutors benefit from FD that incorporates tutor shadowing in the 3 key domains of tutoring competencies. The TS-scale developed in this study can be applied in future research on FD design....

The effectiveness of problem-based learning compared with lecture-based learning in surgical education: a systematic review and meta-analysis.

This meta-analysis was conducted to systematically evaluate the impact of problem-based learning (PBL) and lecture-based learning (LBL) teaching models on students' learning in surgical education.... We systematically searched the publications related to the application of PBL and LBL in surgical courses in PubMed, Embase, Web of Science and Cochrane Library databases, the last retrieval time is S... Nine studies were included totally. The results showed that compared with LBL, PBL was superior in clinical competence (SMD = 0.81, 95% CI: 0.12 ~ 1.49, P = 0.020) and student satisfaction (SMD = 2.13... This study showed that the PBL teaching model is more effective than the LBL teaching model in surgical education on the aspects of enhancing clinical competence and student satisfaction. However, fur...

Application of problem based learning (PBL) and case based learning (CBL) in the teaching of international classification of diseases encoding.

To study the application of PBL combined with CBL teaching mode in the teaching of international classification of diseases (ICD) encoding, so as to improve students' grasp of ICD encoding knowledge. ...

Implementation of problem-based learning modules in an introduction to public health course.

With traditional lecture-based learning methods often criticized for their limited ability to foster critical thinking and cognitive engagement, problem-based learning (PBL) has emerged as a promising... PBL was implemented in an undergraduate public health course at a private university in the southeast US. The study was conducted in the Spring of 2022 using a convergent mixed-methods approach. Quant... Results indicated significant improvements in student communication skills, growth mindset, and metacognitive abilities across the semester. The thematic analysis of qualitative responses corroborated... The findings contribute to the growing body of evidence supporting PBL and offer practical insights for implementing PBL in public health education. The study also highlights the need for institutiona...

Measuring group function in problem-based learning: development of a reflection tool.

Problem-based learning (PBL) is a pedagogy involving self-directed learning in small groups around case problems. Group function is important to PBL outcomes, but there is currently poor scaffolding a... Tool development unfolded in four steps: 1) a literature review was conducted to identify existent evaluation tools for group function in PBL, 2) literature findings informed the development of this n... Nineteen scales relating to group function assessment were identified in the literature, lending 18 constructs that mapped into four dimensions: Learning Climate, Facilitation and Process, Engagement ... A four-dimension tool to assist group function reflection in PBL was produced. Its constructs were well supported by literature and experts. Faculty and student stakeholders acknowledged the utility o...

The effectiveness of problem based learning in improving critical thinking, problem-solving and self-directed learning in first-year medical students: A meta-analysis.

The adaptation process for first-year medical students is an important problem because it significantly affects educational activities. The previous study showed that 63% of students had difficulties ... We searched PubMed, ScienceDirect, Cochrane, and Google Scholar databases until June 5, 2021. Search terms included problem-based learning, effectiveness, effectivity, and medical student. We excluded... Seven eligible studies (622 patients) were included. The pooled analysis demonstrated no significant difference between PBL with conventional learning method in critical thinking/knowledge assessment ... The present study concluded that the PBL approach in first-year medical students appeared to be ineffective in improving critical thinking/knowledge, problem-solving, and self-directed compared with t...