Antigènes de surface du virus de l'hépatite B : Questions médicales fréquentes
Nom anglais: Hepatitis B Surface Antigens
Descriptor UI:D006514
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Termes MeSH sélectionnés :
Educational Measurement
Questions fréquentes et termes MeSH associés
Diagnostic
5
#1
Comment détecte-t-on les antigènes de surface du virus de l'hépatite B ?
Par un test sanguin qui recherche la présence de HBsAg.
Antigènes de surface du virus de l'hépatite BHépatite BTests de diagnostic
#2
Quel est le rôle du HBsAg dans le diagnostic ?
Sa présence indique une infection active par le virus de l'hépatite B.
Antigènes de surface du virus de l'hépatite BHépatite BInfections virales
#3
Quand faut-il tester pour le HBsAg ?
Lors de symptômes d'hépatite ou après exposition à un risque d'infection.
Hépatite BAntigènes de surface du virus de l'hépatite BÉvaluation clinique
#4
Quels tests complètent le dépistage du HBsAg ?
Les tests pour les anticorps anti-HBs et anti-HBc sont souvent réalisés.
AnticorpsHépatite BTests de diagnostic
#5
Un HBsAg positif signifie-t-il une maladie chronique ?
Pas nécessairement, il peut aussi indiquer une infection aiguë ou résolue.
Hépatite BAntigènes de surface du virus de l'hépatite BInfections virales
Symptômes
5
#1
Quels sont les symptômes de l'hépatite B ?
Fatigue, jaunisse, douleurs abdominales, nausées et urine foncée.
Hépatite BSymptômesInfections virales
#2
Les porteurs de HBsAg sont-ils toujours symptomatiques ?
Non, beaucoup de porteurs sont asymptomatiques, surtout en phase chronique.
Hépatite BAntigènes de surface du virus de l'hépatite BInfections virales
#3
Comment évoluent les symptômes de l'hépatite B ?
Ils peuvent apparaître 1 à 6 mois après l'infection et varier en intensité.
Hépatite BSymptômesInfections virales
#4
Quels signes indiquent une hépatite B aiguë ?
Jaunisse, fatigue intense, douleurs abdominales et perte d'appétit.
Hépatite BSymptômesInfections virales
#5
Peut-on avoir des symptômes graves avec HBsAg positif ?
Oui, une hépatite fulminante peut survenir, nécessitant une attention médicale urgente.
Hépatite BAntigènes de surface du virus de l'hépatite BInfections virales
Prévention
5
#1
Comment prévenir l'infection par le virus de l'hépatite B ?
Par la vaccination, l'utilisation de préservatifs et l'évitement de l'exposition au sang.
PréventionVaccinationHépatite B
#2
La vaccination contre l'hépatite B est-elle efficace ?
Oui, elle est très efficace et peut prévenir l'infection dans la plupart des cas.
VaccinationHépatite BPrévention
#3
Qui devrait se faire vacciner contre l'hépatite B ?
Les nourrissons, les travailleurs de la santé et les personnes à risque élevé.
VaccinationHépatite BGroupes à risque
#4
Les préservatifs protègent-ils contre l'hépatite B ?
Oui, ils réduisent le risque de transmission lors de rapports sexuels.
PréventionHépatite BTransmission
#5
Quelles pratiques doivent être évitées pour prévenir l'hépatite B ?
Éviter le partage d'aiguilles, de rasoirs et d'autres objets coupants.
PréventionHépatite BTransmission
Traitements
5
#1
Quel traitement existe pour l'hépatite B chronique ?
Les antiviraux comme la lamivudine ou l'entécavir sont couramment utilisés.
Hépatite BAntivirauxTraitements
#2
Le traitement est-il nécessaire pour tous les porteurs de HBsAg ?
Non, le traitement dépend de l'activité virale et de l'état du foie.
Hépatite BAntigènes de surface du virus de l'hépatite BTraitements
#3
Quels sont les effets secondaires des traitements antiviraux ?
Ils peuvent inclure des nausées, des douleurs abdominales et des éruptions cutanées.
Hépatite BAntivirauxEffets secondaires
#4
Peut-on guérir de l'hépatite B ?
Il n'existe pas de guérison définitive, mais le traitement peut contrôler l'infection.
Hépatite BAntigènes de surface du virus de l'hépatite BTraitements
#5
Quand faut-il envisager une transplantation hépatique ?
En cas d'insuffisance hépatique sévère ou de complications graves liées à l'hépatite B.
Hépatite BTransplantation hépatiqueComplications
Complications
5
#1
Quelles sont les complications possibles de l'hépatite B ?
Cirrhose, cancer du foie et insuffisance hépatique sont des complications graves.
Hépatite BComplicationsCirrhose
#2
Comment la cirrhose est-elle liée à l'hépatite B ?
L'infection chronique peut entraîner une inflammation et des lésions hépatiques, causant la cirrhose.
CirrhoseHépatite BComplications
#3
Le cancer du foie est-il une complication de l'hépatite B ?
Oui, les porteurs chroniques de HBsAg ont un risque accru de développer un cancer du foie.
Cancer du foieHépatite BComplications
#4
Quels signes indiquent une complication hépatique ?
Jaunisse, ascite, confusion mentale et saignements peuvent indiquer des complications.
ComplicationsHépatite BSymptômes
#5
Comment surveiller les complications de l'hépatite B ?
Des examens réguliers du foie, comme des échographies et des tests sanguins, sont nécessaires.
Hépatite BSurveillanceComplications
Facteurs de risque
5
#1
Quels sont les principaux facteurs de risque de l'hépatite B ?
Partage d'aiguilles, rapports sexuels non protégés et exposition au sang infecté.
Facteurs de risqueHépatite BTransmission
#2
Les personnes vivant avec un porteur de HBsAg sont-elles à risque ?
Oui, elles sont à risque accru d'infection par contact avec le sang ou les fluides corporels.
Hépatite BTransmissionFacteurs de risque
#3
Les voyageurs doivent-ils se faire vacciner contre l'hépatite B ?
Oui, surtout s'ils se rendent dans des zones à forte prévalence de l'hépatite B.
VaccinationHépatite BVoyage
#4
Les travailleurs de la santé sont-ils à risque d'hépatite B ?
Oui, en raison de leur exposition potentielle au sang et aux fluides corporels infectés.
Hépatite BTravailleurs de la santéFacteurs de risque
#5
Les personnes ayant des antécédents d'infections sexuellement transmissibles sont-elles à risque ?
Oui, elles ont un risque accru d'infection par le virus de l'hépatite B.
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Department of Medicine, School of Clinical Medicine, The University of Hong Kong, Queen Mary Hospital, Hong Kong; State Key Laboratory of Liver Research, The University of Hong Kong, Hong Kong.
Publications dans "Antigènes de surface du virus de l'hépatite B" :
Department of Medicine, School of Clinical Medicine, The University of Hong Kong, Queen Mary Hospital, Hong Kong; State Key Laboratory of Liver Research, The University of Hong Kong, Hong Kong.
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Department of Medicine, School of Clinical Medicine, The University of Hong Kong, Queen Mary Hospital, Hong Kong; State Key Laboratory of Liver Research, The University of Hong Kong, Hong Kong.
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Department of Medicine, School of Clinical Medicine, The University of Hong Kong, Queen Mary Hospital, Hong Kong; State Key Laboratory of Liver Research, The University of Hong Kong, Hong Kong. Electronic address: mfyuen@hku.hk.
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Department of Medicine, School of Clinical Medicine, The University of Hong Kong, Queen Mary Hospital, Hong Kong; State Key Laboratory of Liver Research, The University of Hong Kong, Hong Kong.
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Department of Internal Medicine, Division of Hepato-Gastroenterology, Kaohsiung Chang Gung Memorial Hospital, Taiwan; Biostatistics and Bioinformatics Center of Kaohsiung Chang Gung Memorial Hospital, Kaohsiung, Taiwan. Electronic address: juten@ms17.hinet.net.
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During the contingency derived from the COVID-19 pandemic, there were no instruments assessing the aspects of clinical training, which is why it is necessary to have a questionnaire that let us know t...
To validate a questionnaire designed to know the opinion of medical students about disruptive education in their clinical training....
Validation cross-sectional study which was developed in three phases: 1) Elaboration of the questionnaire aimed at undergraduate medical students who include clinical science subjects in their curricu...
We can rely on a valid and reliable instrument that objectively measures disruptive education in the clinical training of medical students....
Curriculum integration is an important educational concept widely implemented by various educational institutions, particularly within the healthcare field. Its significance lies in enhancing the prep...
A comprehensive search was conducted to identify peer-reviewed papers and grey literature describing the development, validation, or use of instruments measuring the degree of integration in a curricu...
The search resulted in the identification of 2094 references. After the removal of duplicates and title and abstract screening, 16 articles were deemed suitable for inclusion in this systematic review...
Our findings reveal the existence of diverse instruments designed to assess the extent of curriculum integration within health professions' curricula. The majority of identified instruments were focus...
BACKGROUND This systematic review aimed to identify and evaluate publications using the Dundee Ready Educational Environment Measure (DREEM) and its domains, genders, and educational level (EL) to mon...
Undergraduates' workplace learning is an important part of health sciences education. Educational psychology research considers many different aspects of self-regulated learning at the workplace, incl...
Twenty-nine single items selected from the Workplace Learning Inventory in Health Sciences Education were analyzed for reliability, information reproduction, and relationships within the nomological n...
Of the 29 single items selected from existing scales, 27 showed sufficient reliability, but mixed results were obtained regarding validity. Although the items' relationships within the nomological net...
This paper reported findings on the psychometric properties of single items for undergraduates' workplace learning in health science education. The findings are crucial for deciding whether to use sca...
The COVID-19 pandemic related measures had augmented the rise of online education. While online teaching had mitigated the negative impacts from educational institutional closures, it was unable to di...
The assessment of the effectiveness of teaching interventions in enhancing students' understanding of the Pharmaceutical Care Network Europe (PCNE) Classification System is crucial in pharmaceutical e...
Undergraduate pharmacy students participated in a series of sessions focused on the PCNE system, including lectures (t...
The paired samples t-Tests indicated insignificant differences between t2 and t3, suggesting limited improvement following the practical implementation of the PCNE system. However, RMA revealed signif...
The implementation of RMA provided robust evidence of the positive impact of time on understanding levels. This affirmed the effectiveness of all teaching interventions in enhancing students' comprehe...
Education set consisting of three-dimensional smart interactive models with audio, visual, and light features and an application program that allows learning branches of science such as anatomy and hi...
The students participating in study consisted of three groups. Students were divided into Group 1 (classical education), Group 2 (smart model education set and theoretical expression), and Group 3 (sm...
Post-education state anxiety scale in Group 1 mean was significantly higher than Group 2 and 3 mean; Group 2 mean was significantly higher than Group 3 mean. There was no significant difference betwee...
Smart model education set integrates basic and clinical information. Mobile application will ensure continuity of theoretical and practical education at desired place and time. Invention will bring a ...
Designed to address the Association of Faculties of Pharmacy of Canada's competency "teach pharmacy team members, the public, and other health care professionals," the PHArmacy Students as Educators (...
We performed a two-year pilot (2017-2019) of the PHASE program which consists of a large-group didactic session followed by an academic half-day (AHD) session. Evaluation was conducted using Likert-sc...
All students in the 2020 and 2021 graduating cohorts were included in the study following consent. We determined that while respondents agreed to the statement, "A role of a pharmacist includes being ...
Overall, the PHASE program showed positive impact during the first two years of implementation and lessons learned from the pilot are discussed....
The clinical learning evaluation questionnaire can be used in the clinical trial period of medical students to measure the effectiveness of the clinical learning environment. The purpose of this study...
A total of 200 questionnaires were completed by students who were at the end of their clinical rotation. The study instrument was the latest version of the CLEQ consists of 18 Items in four dimensions...
The results showed that the 18-question CLEQ could be applied to the Persian translation of the tool. The response process evidence of the Persian questionnaire was established through feedback from 1...
The Persian translation of the 4-factor CLEQ has sufficient validity evidence to measure the transcultural adaptability of clinical education activities by instructors and students. The validity evide...
Medical holograms facilitate the learning and advanced medical training in the field of ophthalmology and help to visualize surgical processes with a new abundance of detail. Through implementing thre...