Titre : Macaca radiata

Macaca radiata : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Problem-Based Learning

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment identifier le Macaca radiata ?

Il se distingue par sa queue courte et son pelage brunâtre. Les mâles sont plus grands.
Macaca radiata Primates
#2

Quels tests sont utilisés pour le diagnostic ?

L'observation comportementale et l'analyse génétique sont couramment utilisés.
Analyse génétique Comportement animal
#3

Y a-t-il des maladies spécifiques à cette espèce ?

Oui, le Macaca radiata peut être affecté par des infections parasitaires et virales.
Maladies infectieuses Parasites
#4

Comment évaluer la santé d'un Macaca radiata ?

L'évaluation inclut l'examen physique et l'observation de l'alimentation et du comportement.
Évaluation de la santé Comportement animal
#5

Quels signes indiquent un problème de santé ?

Des changements de comportement, perte d'appétit ou léthargie peuvent indiquer des problèmes.
Signes cliniques Santé animale

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes courants chez le Macaca radiata ?

Les symptômes incluent l'apathie, des troubles digestifs et des comportements anormaux.
Symptômes Comportement animal
#2

Comment reconnaître le stress chez cette espèce ?

Le stress peut se manifester par des cris, des comportements agressifs ou une isolement.
Stress Comportement animal
#3

Y a-t-il des signes de maladie infectieuse ?

Oui, des symptômes comme la toux, les écoulements nasaux et la diarrhée peuvent apparaître.
Maladies infectieuses Symptômes
#4

Quels comportements indiquent une douleur ?

Des mouvements limités, des vocalisations excessives ou des changements d'appétit peuvent indiquer de la douleur.
Douleur Comportement animal
#5

Comment le comportement social change-t-il en cas de maladie ?

Un macaque malade peut s'isoler ou montrer une agressivité accrue envers les autres.
Comportement social Maladies

Prévention 5

#1

Comment prévenir les maladies chez le Macaca radiata ?

Maintenir un habitat propre et surveiller la santé régulièrement aide à prévenir les maladies.
Prévention des maladies Habitat
#2

Quelles vaccinations sont recommandées ?

Les vaccinations contre certaines infections virales et parasitaires sont recommandées.
Vaccination Infections
#3

Comment éviter le stress chez cette espèce ?

Fournir un espace suffisant et des interactions sociales régulières peut réduire le stress.
Stress Comportement animal
#4

Quels aliments sont essentiels pour la prévention des maladies ?

Une alimentation équilibrée riche en nutriments est essentielle pour la santé globale.
Nutrition Santé animale
#5

Comment gérer les interactions avec d'autres espèces ?

Limiter les contacts avec d'autres espèces peut réduire le risque de transmission de maladies.
Interactions inter-espèces Prévention des maladies

Traitements 5

#1

Quels traitements sont disponibles pour le Macaca radiata ?

Les traitements incluent des médicaments antiparasitaires et des soins vétérinaires spécialisés.
Traitements vétérinaires Médicaments
#2

Comment traiter les infections chez cette espèce ?

Les infections peuvent être traitées avec des antibiotiques appropriés après diagnostic.
Infections Antibiotiques
#3

Y a-t-il des traitements préventifs recommandés ?

Oui, la vaccination et la gestion de l'habitat sont essentielles pour prévenir les maladies.
Prévention Vaccination
#4

Comment gérer le stress chez le Macaca radiata ?

Des environnements enrichis et des interactions sociales peuvent aider à réduire le stress.
Gestion du stress Environnement enrichi
#5

Quels soins sont nécessaires après une maladie ?

Un suivi vétérinaire et une observation attentive sont cruciaux pour la récupération.
Suivi vétérinaire Récupération

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir après une maladie ?

Des complications comme des infections secondaires ou des problèmes de comportement peuvent survenir.
Complications Maladies
#2

Comment les maladies affectent-elles la reproduction ?

Certaines maladies peuvent réduire la fertilité ou entraîner des complications pendant la gestation.
Reproduction Maladies
#3

Y a-t-il des risques de transmission de maladies à l'homme ?

Oui, certaines infections peuvent être zoonotiques et se transmettre à l'homme.
Zoonoses Infections
#4

Quels sont les effets à long terme des maladies ?

Les effets à long terme peuvent inclure des problèmes de santé chroniques et des changements de comportement.
Santé chronique Comportement animal
#5

Comment les complications influencent-elles le bien-être ?

Les complications peuvent affecter le bien-être physique et mental, entraînant du stress et de l'anxiété.
Bien-être animal Complications

Facteurs de risque 5

#1

Quels facteurs augmentent le risque de maladies ?

Le stress, une mauvaise alimentation et un habitat insalubre augmentent le risque de maladies.
Facteurs de risque Santé animale
#2

Comment l'âge influence-t-il la santé ?

Les macaques plus âgés sont plus susceptibles de développer des maladies chroniques.
Âge Santé animale
#3

Y a-t-il des prédispositions génétiques ?

Certaines lignées peuvent être plus susceptibles à des maladies spécifiques en raison de la génétique.
Prédispositions génétiques Maladies
#4

Comment l'environnement affecte-t-il la santé ?

Un environnement stressant ou pollué peut nuire à la santé physique et mentale des macaques.
Environnement Santé animale
#5

Quels comportements augmentent les risques de maladies ?

Des comportements comme l'agression ou l'isolement peuvent augmenter le stress et les maladies.
Comportement animal Facteurs de risque
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 09/04/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Jiayu Zhou

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institute of Botany, Jiangsu Province and Chinese Academy of Sciences, 210014, Nanjing, China.

Ren Wang

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institute of Botany, Jiangsu Province and Chinese Academy of Sciences, 210014, Nanjing, China.
  • Jiangsu Key Laboratory for the Research and Utilization of Plant Resources, 210014, Nanjing, China.

Mewa Singh

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Zoo Outreach Organization, Coimbatore, India.
  • Department of Psychology, University of Mysore, Mysuru, India.

Mary R Galinski

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Emory Vaccine Center, Yerkes National Primate Research Center, Emory University, Atlanta, GA, USA.
  • Division of Infectious Diseases, Department of Medicine, Emory University, Atlanta, GA, USA.

Eberhard O Voit

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • The Wallace H. Coulter Department of Biomedical Engineering, Georgia Institute of Technology and Emory University, Atlanta, GA, USA. eberhard.voit@bme.gatech.edu.

Luis L Fonseca

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • The Wallace H. Coulter Department of Biomedical Engineering, Georgia Institute of Technology and Emory University, Atlanta, GA, USA.
  • Laboratory for Systems Medicine, Department of Medicine, University of Florida, Gainesville, FL, USA.

Federica Amici

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Research Group Primate Behavioral Ecology, Department of Human Behavior, Ecology and Culture, Max-Planck Institute for Evolutionary Anthropology, Leipzig, Germany.
  • Behavioral Ecology Research Group, Institute of Biology, Faculty of Life Science, University of Leipzig, Leipzig, Germany.
Publications dans "Macaca radiata" :

Suchinda Malaivijitnond

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Primate Research Center of Thailand, Chulalongkorn University, Bangkok, Thailand.
Publications dans "Macaca radiata" :

Yuzuru Hamada

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Primate Research Institute, Kyoto University, Inuyama, Japan.
Publications dans "Macaca radiata" :

Beatriz Goldschmidt

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Primatology, Institute of Science and Technology in Biomodels, Oswaldo Cruz Foundation, Rio de Janeiro, Brazil.
Publications dans "Macaca radiata" :

Aline Crespo Bouzon

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Primatology, Institute of Science and Technology in Biomodels, Oswaldo Cruz Foundation, Rio de Janeiro, Brazil.
Publications dans "Macaca radiata" :

Angela K Brice

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • University Laboratory Animal Resources, University of Pennsylvania, Philadelphia, Pennsylvania.
  • Department of Pathobiology, School of Veterinary Medicine, University of Pennsylvania, Philadelphia, Pennsylvania.
Publications dans "Macaca radiata" :

Leah Makaron

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Gene Therapy Program, University of Pennsylvania, Philadelphia, Pennsylvania.
Publications dans "Macaca radiata" :

Jian Wen

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institute of Botany, Jiangsu Province and Chinese Academy of Sciences, 210014, Nanjing, China.

Zhilin Liu

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Jiangsu Key Laboratory for the Research and Utilization of Plant Resources, The Jiangsu Provincial Platform for Conservation and Utilization of Agricultural Germplasm, Institute of Botany, Jiangsu Province and Chinese Academy of Sciences, Nanjing, Jiangsu, China.

Yikui Li

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Jiangsu Key Laboratory for the Research and Utilization of Plant Resources, The Jiangsu Provincial Platform for Conservation and Utilization of Agricultural Germplasm, Institute of Botany, Jiangsu Province and Chinese Academy of Sciences, Nanjing, Jiangsu, China.

Akihisa Kaneko

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Center of Human Evolution Modelling Research, Primate Research Institute, Kyoto University, Inuyama, Japan.
  • Center for the Evolutionary Origins of Human Behavior (EHUB), Kyoto University, Inuyama, Japan.

Juri Suzuki

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Center of Human Evolution Modelling Research, Primate Research Institute, Kyoto University, Inuyama, Japan.

Takako Miyabe-Nishiwaki

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Center of Human Evolution Modelling Research, Primate Research Institute, Kyoto University, Inuyama, Japan.
  • Center for the Evolutionary Origins of Human Behavior (EHUB), Kyoto University, Inuyama, Japan.

Amanda L Johnson

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Pathology Services Unit, Division of Comparative Medicine, Oregon National Primate Research Center, Oregon Health & Science University, Beaverton, Oregon.
Publications dans "Macaca radiata" :

Sources (10000 au total)

Simulation-Based Learning Combined with Case and Problem-Based Learning in the Clinical Education of Joint Surgery.

Traditional education of clinical training mainly relies on a single mode of lecture-based learning (LBL), in which the teacher lectures and the students listen, and the teaching effect is often unsat... Through objective evaluation of joint surgery students' theoretical knowledge and clinical skills, and subjective evaluation of teaching quality by anonymous questionnaire, the teaching effects of LBL... Sixty students who participated in the standardized training of residents in the Center for Joint Surgery, Southwest Hospital, Army University, China from March 2020 to September 2021 were selected an... The scores of theoretical knowledge, clinical skills and total score of group C were (86.40 ± 9.76), (92.15 ± 4.49), (88.70 ± 5.75) points respectively, which were significantly higher than (78.80 ± 1... SBL combined with CPBL teaching mode can effectively improve the theoretical knowledge and clinical skills of the students, which could improve self-assessment and teaching satisfaction rate, and is w...

Perceptions of medical students at Najran University on the effectiveness of problem-based learning and team-based learning.

Team-based learning (TBL) and problem-based learning (PBL) are two effective educational approaches used in medical education for increasing knowledge acquisition, learning motivation, and collaborati... The present study aimed to evaluate the perceptions of current or previous preclinical students at the College of Medicine, Najran University (NU) about the effectiveness of PBL and TBL and to assess ... A cross-sectional survey was conducted on 106 preclinical students at NU, Saudi Arabia. The survey questionnaire was validated by a pilot study and designed based on Kirkpatrick's evaluation model. De... 73.6% of participants enjoyed PBL and found it motivating compared to TBL and classic lectures. PBL was reported as more effective for knowledge acquisition (50%), teamwork (62.3%), and high academic ... It is concluded that PBL was more favored by the students regarding the learning outcomes. TBL was reported to need more individual preparation and effort and require lecturer involvement, suggesting ...

Effectiveness of tutor shadowing on faculty development in problem-based learning.

To enhance tutors' teaching skills, tutor shadowing for novice tutors of problem-based learning (PBL) in addition to conventional faculty development (FD) was applied. This study aimed to develop a tu... This study employed a before-and-after study design with three phases. In phase 1, a TS-scale was elaborated. A validity examination was performed in phase 2. Phase 3 was a study of the effectiveness ... A TS-scale with a 32-item questionnaire of self-rated confidence for PBL tutors was identified in phase 1. In phase 2, 7 experienced specialists in medical education were invited to evaluate the conte... Novice PBL tutors benefit from FD that incorporates tutor shadowing in the 3 key domains of tutoring competencies. The TS-scale developed in this study can be applied in future research on FD design....

The effectiveness of problem-based learning compared with lecture-based learning in surgical education: a systematic review and meta-analysis.

This meta-analysis was conducted to systematically evaluate the impact of problem-based learning (PBL) and lecture-based learning (LBL) teaching models on students' learning in surgical education.... We systematically searched the publications related to the application of PBL and LBL in surgical courses in PubMed, Embase, Web of Science and Cochrane Library databases, the last retrieval time is S... Nine studies were included totally. The results showed that compared with LBL, PBL was superior in clinical competence (SMD = 0.81, 95% CI: 0.12 ~ 1.49, P = 0.020) and student satisfaction (SMD = 2.13... This study showed that the PBL teaching model is more effective than the LBL teaching model in surgical education on the aspects of enhancing clinical competence and student satisfaction. However, fur...

Application of problem based learning (PBL) and case based learning (CBL) in the teaching of international classification of diseases encoding.

To study the application of PBL combined with CBL teaching mode in the teaching of international classification of diseases (ICD) encoding, so as to improve students' grasp of ICD encoding knowledge. ...

Implementation of problem-based learning modules in an introduction to public health course.

With traditional lecture-based learning methods often criticized for their limited ability to foster critical thinking and cognitive engagement, problem-based learning (PBL) has emerged as a promising... PBL was implemented in an undergraduate public health course at a private university in the southeast US. The study was conducted in the Spring of 2022 using a convergent mixed-methods approach. Quant... Results indicated significant improvements in student communication skills, growth mindset, and metacognitive abilities across the semester. The thematic analysis of qualitative responses corroborated... The findings contribute to the growing body of evidence supporting PBL and offer practical insights for implementing PBL in public health education. The study also highlights the need for institutiona...

Measuring group function in problem-based learning: development of a reflection tool.

Problem-based learning (PBL) is a pedagogy involving self-directed learning in small groups around case problems. Group function is important to PBL outcomes, but there is currently poor scaffolding a... Tool development unfolded in four steps: 1) a literature review was conducted to identify existent evaluation tools for group function in PBL, 2) literature findings informed the development of this n... Nineteen scales relating to group function assessment were identified in the literature, lending 18 constructs that mapped into four dimensions: Learning Climate, Facilitation and Process, Engagement ... A four-dimension tool to assist group function reflection in PBL was produced. Its constructs were well supported by literature and experts. Faculty and student stakeholders acknowledged the utility o...

The effectiveness of problem based learning in improving critical thinking, problem-solving and self-directed learning in first-year medical students: A meta-analysis.

The adaptation process for first-year medical students is an important problem because it significantly affects educational activities. The previous study showed that 63% of students had difficulties ... We searched PubMed, ScienceDirect, Cochrane, and Google Scholar databases until June 5, 2021. Search terms included problem-based learning, effectiveness, effectivity, and medical student. We excluded... Seven eligible studies (622 patients) were included. The pooled analysis demonstrated no significant difference between PBL with conventional learning method in critical thinking/knowledge assessment ... The present study concluded that the PBL approach in first-year medical students appeared to be ineffective in improving critical thinking/knowledge, problem-solving, and self-directed compared with t...