Titre : Phylogenèse

Phylogenèse : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Feeding and Eating Disorders

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment déterminer la phylogénie d'une espèce ?

On utilise des analyses génétiques et morphologiques pour établir des relations évolutives.
Phylogénie Analyse génétique
#2

Quels outils sont utilisés en phylogénie ?

Les outils incluent les arbres phylogénétiques et les logiciels de bioinformatique.
Arbres phylogénétiques Bioinformatique
#3

Qu'est-ce qu'un arbre phylogénétique ?

C'est une représentation graphique des relations évolutives entre différentes espèces.
Arbres phylogénétiques Évolution
#4

Quelle est l'importance de la phylogénie ?

Elle aide à comprendre l'évolution des espèces et leur adaptation à l'environnement.
Évolution Adaptation
#5

Comment la phylogénie aide-t-elle en médecine ?

Elle permet de tracer l'origine des pathogènes et d'identifier des cibles thérapeutiques.
Pathogènes Thérapeutiques

Symptômes 5

#1

Quels symptômes peuvent indiquer une évolution rapide ?

Des changements rapides dans les traits d'une population peuvent signaler une évolution.
Évolution Traits
#2

Comment les symptômes évolutifs se manifestent-ils ?

Ils peuvent se manifester par des variations morphologiques ou comportementales.
Variations morphologiques Comportement
#3

Les symptômes peuvent-ils être liés à la phylogénie ?

Oui, certains symptômes peuvent être hérités et refléter des relations évolutives.
Hérédité Relations évolutives
#4

Quels symptômes sont observés chez les espèces en danger ?

Des symptômes de stress, de déclin de la reproduction et de perte de diversité peuvent apparaître.
Espèces en danger Diversité
#5

Comment les symptômes évolutifs influencent-ils la survie ?

Ils peuvent affecter l'adaptation et la capacité de survie dans un environnement changeant.
Adaptation Survie

Prévention 5

#1

Comment la phylogénie contribue-t-elle à la prévention des maladies ?

Elle aide à identifier les souches pathogènes et à développer des stratégies de vaccination.
Prévention des maladies Vaccination
#2

Quels rôles jouent les études phylogénétiques en santé publique ?

Elles permettent de surveiller les épidémies et de comprendre la transmission des maladies.
Santé publique Épidémies
#3

Comment prévenir la propagation des pathogènes ?

En utilisant des données phylogénétiques pour cibler les interventions de santé publique.
Propagation Interventions de santé publique
#4

La phylogénie peut-elle aider à prévenir les zoonoses ?

Oui, elle permet d'identifier les espèces réservoirs et de réduire les risques de transmission.
Zoonoses Espèces réservoirs
#5

Quels sont les défis de la prévention basée sur la phylogénie ?

Les changements rapides des pathogènes peuvent compliquer les efforts de prévention.
Défis de prévention Changements rapides

Traitements 5

#1

Comment la phylogénie influence-t-elle les traitements médicaux ?

Elle permet de développer des traitements ciblés basés sur les relations évolutives des pathogènes.
Traitements ciblés Pathogènes
#2

Quels traitements sont basés sur la phylogénie ?

Les vaccins et les thérapies géniques peuvent être développés en tenant compte de la phylogénie.
Vaccins Thérapies géniques
#3

La phylogénie aide-t-elle à la découverte de médicaments ?

Oui, elle guide la recherche de nouvelles molécules en identifiant des cibles évolutives.
Découverte de médicaments Cibles évolutives
#4

Quels sont les défis des traitements basés sur la phylogénie ?

Les variations génétiques rapides des pathogènes peuvent rendre les traitements moins efficaces.
Variations génétiques Efficacité des traitements
#5

Comment la phylogénie aide-t-elle à prévenir les résistances ?

Elle permet d'anticiper les mutations et d'adapter les traitements pour éviter les résistances.
Résistances Mutations

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir en cas d'évolution rapide ?

Des résistances aux traitements et des épidémies peuvent survenir en raison d'évolutions rapides.
Résistances Épidémies
#2

Comment la phylogénie aide-t-elle à comprendre les complications ?

Elle permet d'analyser les relations entre les souches et les complications associées.
Complications Souches
#3

Quelles complications sont liées aux infections virales ?

Les infections virales peuvent entraîner des complications respiratoires et neurologiques.
Infections virales Complications respiratoires
#4

Les complications peuvent-elles être prédites par la phylogénie ?

Oui, en étudiant les relations évolutives, on peut prédire certaines complications potentielles.
Prédiction Relations évolutives
#5

Comment gérer les complications liées à la phylogénie ?

Une surveillance continue et des ajustements de traitement sont essentiels pour gérer les complications.
Surveillance Ajustements de traitement

Facteurs de risque 5

#1

Quels facteurs de risque influencent l'évolution des pathogènes ?

Les mutations génétiques, l'environnement et les interactions hôtes-pathogènes sont cruciaux.
Mutations génétiques Interactions hôtes-pathogènes
#2

Comment l'environnement affecte-t-il la phylogénie ?

Les changements environnementaux peuvent favoriser certaines adaptations et influencer l'évolution.
Changements environnementaux Adaptations
#3

Quels comportements augmentent les risques d'infection ?

Des comportements comme le non-respect des mesures d'hygiène et la surpopulation augmentent les risques.
Infection Hygiène
#4

Les voyages influencent-ils la phylogénie des maladies ?

Oui, les voyages facilitent la propagation des souches et augmentent le risque d'épidémies.
Voyages Propagation des souches
#5

Comment la biodiversité affecte-t-elle les risques de maladies ?

Une biodiversité élevée peut réduire les risques de maladies en limitant la transmission entre espèces.
Biodiversité Transmission entre espèces
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 23/04/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Josef Vlasák

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Biology Centre, Czech Academy of Sciences, Institute of Plant Mol. Biol., Branišovská 31, CZ-370 05 České Budějovice, Czech Republic Biology Centre, Czech Academy of Sciences České Budějovice Czech Republic.
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Yu-Cheng Dai

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • School of Ecology and Nature Conservation, Beijing Forestry University, Beijing 100083, China Beijing Forestry University Beijing China.
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Shu-Yan Liu

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • a Laboratory of Plant Pathology, College of Plant Protection, Jilin Agricultural University.
  • b Engineering Research Center of Chinese Ministry of Education for Edible and Medicinal Fungi, Jilin Agricultural University.
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Michael Bradshaw

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • c Harvard University, Department of Organismic and Evolutionary Biology.
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Uwe Braun

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Affiliations :
  • d Martin Luther University, Institute of Biology, Geobotany and Botanical Garden, Herbarium.
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Jamjan Meeboon

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • a Faculty of Bioresources, Mie University.
  • b Institute of Vegetable and Floriculture Science, National Agriculture and Food Research Organization.
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Susumu Takamatsu

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Affiliations :
  • a Faculty of Bioresources, Mie University.
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Xue-Min Xu

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Affiliations :
  • School of Life Sciences, Zhengzhou University, Zhengzhou, 450001, China.
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Shi-Xin Zhu

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • School of Life Sciences, Zhengzhou University, Zhengzhou, 450001, China.
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Zhen-Long Wang

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • School of Life Sciences, Zhengzhou University, Zhengzhou, 450001, China.
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Zhen Wei

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • School of Life Sciences, Zhengzhou University, Zhengzhou, 450001, China.
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Bing Liu

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Ulrike Damm

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Affiliations :
  • Department of Botany, Senckenberg Museum of Natural History Görlitz, PF 300 154, 02806 Görlitz, Germany.
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Chao-Ge Wang

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • School of Ecology and Nature Conservation, Beijing Forestry University, Beijing 100083, China Beijing Forestry University Beijing China.
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Monika Götz

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Affiliations :
  • e Institute for Plant Protection in Horticulture and Forests, JKI, Julius Kühn-Institute, Federal Research Centre for Cultivated Plants.
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Vasyl P Heluta

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Affiliations :
  • c M.G. Kholodny Institute of Botany, National Academy of Sciences of Ukraine.
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Fang Wu

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Affiliations :
  • a Beijing Advanced Innovation Center for Tree Breeding by Molecular Design , Beijing Forestry University , Beijing 100083 , China.
  • b Institute of Microbiology, PO Box 61, Beijing Forestry University , Beijing 100083 , China.
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Jing Si

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • a Beijing Advanced Innovation Center for Tree Breeding by Molecular Design , Beijing Forestry University , Beijing 100083 , China.
  • b Institute of Microbiology, PO Box 61, Beijing Forestry University , Beijing 100083 , China.
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Yong Wang

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Affiliations :
  • Department of Plant Pathology, Agriculture College, Guizhou University, Guiyang 550025, China.
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Paul M Peterson

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Affiliations :
  • Department of Botany MRC-166, National Museum of Natural History, Smithsonian Institution, Washington, DC 20013-7012, USA National Museum of Natural History Washington DC United States of America.
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Sources (10000 au total)

Comparing ICD-11 and DSM-5 eating disorder diagnoses with the Munich eating and feeding disorder questionnaire (ED-Quest).

The new ICD-11 eating disorders (ED) guidelines are similar to the DSM-5 criteria. One difference to the DSM-5 is the inclusion of subjective binges in the definition of bulimia nervosa (BN) and binge... Data of 3863 ED inpatients who completed the Munich Eating and Feeding Disorder Questionnaire were analyzed using standardized diagnostic algorithms for DSM-5 and ICD-11.... Agreement of diagnoses was high (Krippendorff's α = .88, 95% CI [.86, .89]) for anorexia nervosa (AN; 98.9%), BN (97.2%) and BED (100%), and lower for other feeding and eating disorders (OFED; 75.2%).... For over 90% of patients, applying either DSM-5 or ICD-11 diagnostic criteria/guidelines resulted in the same full-threshold ED diagnosis. Sub-threshold and feeding disorders exhibited a discrepancy o... For about 98% of inpatients, the ICD-11 and DSM-5 agree on the same specified eating disorder diagnosis. This is important when comparing diagnoses made by different diagnostic systems. Including subj...

Prospective associations between early childhood parental feeding practices and eating disorder symptoms and disordered eating behaviors in adolescence.

Nonresponsive parental feeding practices are associated with poorer appetite self-regulation in children. It is unknown whether this relationship extends beyond childhood to be prospectively associate... Data were from two population-based cohorts with harmonized measures: Generation R (Netherlands; n = 4900) and Gemini (UK; n = 2094). Parents self-reported their pressure to eat, restriction and instr... In Gemini, pressure to eat in early childhood was associated with adolescents engaging in compensatory behaviors. In Generation R, parental restriction was associated with adolescents engaging in comp... Nonresponsive parental feeding practices were associated with a greater frequency of specific ED symptoms and disordered eating in adolescence, although effect sizes were small and findings were incon... Prospective research examining how early childhood parental feeding practices might contribute to adolescent ED symptoms is limited. In two population-based cohorts, nonresponsive feeding practices (r...

Efficacy of educational interventions in adolescent population with feeding and eating disorders: a systematic review.

Educational interventions are a key element in the care of young patients with feeding and eating disorders, forming part of the majority of therapeutic approaches. The aim of this review is to evalua... Following the PRISMA recommendations electronic databases were searched up to 29 June 2023. Studies related to educational interventions in young population diagnosed with feeding and eating disorders... A total of 191 articles were selected from the 9744 citations screened. Ten publications were included. The results indicated variability between educational programs, including individual and group i... The results indicate that educational interventions can influence the improvement of knowledge level and have a positive effect on health outcomes. Although education is a common practice in the treat... Level I: Systematic review....

Impact of COVID-19 Pandemic on Young Children With Feeding and Eating Problems and Disorders and Their Families.

The incidence of feeding and eating problems and disorders (FEPD) in children increased during the coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic. The aim of this study was to assess the impact of the C... Cross-sectional survey: parents of children with FEPD (0-11 years) in the Netherlands completed an online questionnaire (January-April 2021). This questionnaire included 4 demographic questions (inclu... In total, 240 children (median age, 5.5 years; interquartile range [IQR], 3.5-7.9 years; 53.3% female) were included; 129 children with FEPD and 111 HC. Most children with FEPD fulfilled criteria for ... It seems that the COVID-19 pandemic had great impact on young children with FEPD and their parents because parents of children with FEPD reported significantly more perceived stress within both the ch...

Parenting styles, maladaptive coping styles, and disturbed eating attitudes and behaviors: a multiple mediation analysis in patients with feeding and eating disorders.

Although preliminary studies support the roles of unhealthy parenting styles and maladaptive coping styles in increasing rates of disturbed eating attitudes and behaviors (EAB) and clinically signific... A total of 102 patients with FED in Zahedan, Iran, participating in this cross-sectional study (from April to March 2022) completed a sociodemographic information form and self-report measures of pare... The results showed that authoritarian parenting style, overcompensation and avoidance coping styles, and female gender might be related to disturbed EAB. The overall hypothesis that overcompensation a... Our findings highlighted the necessity of evaluating particular unhealthy parenting styles and maladaptive coping styles as the important possible risk factors in the development and maintenance of hi...

Eating disorders and disordered eating in servicemen and women: A narrative review.

Eating disorders (EDs) are mental illnesses impacting all aspects of an individual's life. Recent research has examined EDs and disordered-eating behaviors in the military, a population subject to bod... PubMed and PsycINFO were reviewed for relevant articles. All studies including data on EDs or disordered eating in U.S. active-duty, ROTC, or veteran populations were considered.... Results revealed a high burden of EDs and disordered eating with bulimic- and binge-type behaviors being the most common. Servicemembers exposed to trauma, including military sexual assault, and those... The high prevalence of EDs and disordered eating in the military points toward the importance of identification, treatment, and prevention. Policy change is necessary to protect servicemembers....