Titre : Service hospitalier de psychiatrie

Service hospitalier de psychiatrie : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Feeding and Eating Disorders

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment un diagnostic psychiatrique est-il établi ?

Il repose sur des entretiens cliniques, des évaluations psychologiques et des critères DSM.
Diagnostic Troubles mentaux
#2

Quels outils sont utilisés pour le diagnostic ?

Des questionnaires, des échelles d'évaluation et des tests psychologiques sont utilisés.
Évaluation psychologique Tests psychologiques
#3

Quelles sont les principales catégories de troubles ?

Les troubles de l'humeur, anxieux, psychotiques et de la personnalité sont principaux.
Troubles de l'humeur Troubles anxieux
#4

Le diagnostic peut-il changer avec le temps ?

Oui, il peut évoluer en fonction des symptômes et des réponses au traitement.
Évolution des symptômes Suivi clinique
#5

Qui peut poser un diagnostic psychiatrique ?

Un psychiatre ou un professionnel de la santé mentale qualifié peut établir un diagnostic.
Psychiatre Professionnels de la santé mentale

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes courants des troubles mentaux ?

Les symptômes incluent l'anxiété, la dépression, les hallucinations et les troubles de l'humeur.
Symptômes psychiatriques Troubles de l'humeur
#2

Comment reconnaître une crise d'angoisse ?

Elle se manifeste par des palpitations, des sueurs, des tremblements et une peur intense.
Crise d'angoisse Troubles anxieux
#3

Les symptômes peuvent-ils varier d'une personne à l'autre ?

Oui, l'expression des symptômes peut être très individuelle selon les personnes.
Variabilité des symptômes Troubles mentaux
#4

Quels signes indiquent une dépression sévère ?

Une perte d'intérêt, des troubles du sommeil, de l'appétit et des pensées suicidaires.
Dépression Pensées suicidaires
#5

Les symptômes physiques sont-ils fréquents ?

Oui, des douleurs corporelles et des troubles digestifs peuvent accompagner les troubles mentaux.
Symptômes physiques Troubles psychosomatiques

Prévention 5

#1

Comment prévenir les troubles mentaux ?

La prévention passe par l'éducation, le soutien social et la gestion du stress.
Prévention Gestion du stress
#2

Le soutien familial joue-t-il un rôle ?

Oui, un bon soutien familial peut réduire le risque de troubles mentaux.
Soutien familial Facteurs de risque
#3

Les programmes scolaires peuvent-ils aider ?

Oui, ils peuvent enseigner des compétences de vie et de gestion des émotions.
Programmes scolaires Compétences de vie
#4

L'activité physique aide-t-elle à prévenir les troubles ?

Oui, l'exercice régulier est bénéfique pour la santé mentale et le bien-être.
Activité physique Santé mentale
#5

Les techniques de relaxation sont-elles utiles ?

Oui, des techniques comme la méditation et le yoga peuvent réduire le stress.
Techniques de relaxation Méditation

Traitements 5

#1

Quels types de traitements sont disponibles en psychiatrie ?

Les traitements incluent la psychothérapie, la médication et les thérapies alternatives.
Psychothérapie Médicaments psychiatriques
#2

Comment fonctionne la psychothérapie ?

Elle aide à explorer les pensées et comportements pour améliorer le bien-être mental.
Psychothérapie Thérapie comportementale
#3

Quels médicaments sont couramment prescrits ?

Les antidépresseurs, anxiolytiques et antipsychotiques sont fréquemment utilisés.
Antidépresseurs Antipsychotiques
#4

La thérapie de groupe est-elle efficace ?

Oui, elle favorise le soutien social et l'échange d'expériences entre patients.
Thérapie de groupe Soutien social
#5

Qu'est-ce que la thérapie électroconvulsive ?

C'est un traitement pour les cas sévères de dépression, utilisant des impulsions électriques.
Thérapie électroconvulsive Dépression sévère

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir avec les troubles mentaux ?

Des complications incluent l'isolement social, les problèmes de santé physique et le suicide.
Isolement social Suicide
#2

Les troubles mentaux augmentent-ils le risque de maladies physiques ?

Oui, ils peuvent augmenter le risque de maladies cardiovasculaires et métaboliques.
Maladies cardiovasculaires Santé physique
#3

Comment l'usage de substances affecte-t-il la santé mentale ?

L'abus de substances peut aggraver les troubles mentaux et compliquer le traitement.
Abus de substances Troubles mentaux
#4

Les troubles mentaux peuvent-ils affecter la vie professionnelle ?

Oui, ils peuvent entraîner des absences, une baisse de productivité et des conflits.
Vie professionnelle Productivité
#5

Quelles sont les conséquences du suicide ?

Le suicide a des conséquences dévastatrices pour la famille, les amis et la communauté.
Suicide Conséquences sociales

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les facteurs de risque des troubles mentaux ?

Les facteurs incluent l'hérédité, le stress, les traumatismes et l'isolement social.
Facteurs de risque Traumatismes
#2

Le stress au travail peut-il être un facteur de risque ?

Oui, un environnement de travail stressant peut contribuer au développement de troubles mentaux.
Stress au travail Santé mentale
#3

Les antécédents familiaux influencent-ils le risque ?

Oui, un historique familial de troubles mentaux augmente le risque chez les individus.
Antécédents familiaux Hérédité
#4

Les événements traumatiques augmentent-ils le risque ?

Oui, les traumatismes peuvent déclencher ou aggraver des troubles mentaux.
Événements traumatiques Troubles mentaux
#5

L'isolement social est-il un facteur de risque ?

Oui, l'isolement social peut exacerber les symptômes et augmenter le risque de troubles.
Isolement social Facteurs de risque
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 14/02/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

None None

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Giuseppe Nicolò

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Affiliations :
  • Dipartimento di Salute Mentale e Dipendenze Patologiche, ASL Roma 5.

Michael P Wilson

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Affiliations :
  • Department of Emergency Medicine, University of Arkansas for Medical Sciences, Little Rock, AR.
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Brittany M Gouse

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Affiliations :
  • Department of Psychiatry, Boston University Chobanian & Avedisian School of Medicine, Boston 02118, USA; Wellness and Recovery After Psychosis Research Program, Boston Medical Center, Boston, MA 02118, USA. Electronic address: Brittany.gouse@bmc.org.

Rachel Oblath

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Affiliations :
  • Department of Psychiatry, Boston University Chobanian & Avedisian School of Medicine, Boston 02118, USA.

Hannah E Brown

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Affiliations :
  • Department of Psychiatry, Boston University Chobanian & Avedisian School of Medicine, Boston 02118, USA; Wellness and Recovery After Psychosis Research Program, Boston Medical Center, Boston, MA 02118, USA.

Frank Eisele

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Affiliations :
  • Centers for Psychiatry Suedwuerttemberg, Ravensburg, Germany.
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Erich Flammer

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Affiliations :
  • Clinic for Psychiatry and Psychotherapy I, Ulm University, Ulm, Germany.
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Tilman Steinert

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Affiliations :
  • Clinic for Psychiatry and Psychotherapy I, Ulm University, Ulm, Germany.
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Joohyun Chung

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Affiliations :
  • College of Nursing, University of Massachusetts Amherst, Amherst, MA, USA.
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Keivan Sadeghzadeh

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Affiliations :
  • D'Amore-McKim School of Business, Northeastern University Boston, Boston, MA, USA.
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Soheil Sibdari

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Affiliations :
  • Charlton College of Business, University of Massachusetts Dartmouth, Dartmouth, MA, USA.
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Charles C Dike

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Affiliations :
  • Dr. Dike is Associate Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT, and Medical Director, Office of the Commissioner, Connecticut Department of Mental Health and Addiction Services, Hartford, CT. Ms. Bugella is CEO, Bugella Behavioral Healthcare Consulting, LLC, Berlin, CT. Dr. Hillbrand is Assistant Clinical Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT. Charles.dike@yale.edu.
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Barbara A Bugella

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Affiliations :
  • Dr. Dike is Associate Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT, and Medical Director, Office of the Commissioner, Connecticut Department of Mental Health and Addiction Services, Hartford, CT. Ms. Bugella is CEO, Bugella Behavioral Healthcare Consulting, LLC, Berlin, CT. Dr. Hillbrand is Assistant Clinical Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT.
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Marc Hillbrand

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Affiliations :
  • Dr. Dike is Associate Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT, and Medical Director, Office of the Commissioner, Connecticut Department of Mental Health and Addiction Services, Hartford, CT. Ms. Bugella is CEO, Bugella Behavioral Healthcare Consulting, LLC, Berlin, CT. Dr. Hillbrand is Assistant Clinical Professor of Psychiatry, Yale University School of Medicine, New Haven, CT.
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Christopher D King

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Affiliations :
  • Department of Mental Health Research (King, Joyce, Nash) and McLean Franciscan Department of Child and Adolescent Mental Health Programs (Buonopane, Sossong), Franciscan Children's, Brighton, Massachusetts; Division of Depression and Anxiety Disorders (King, Ressler) and Division of Child and Adolescent Psychiatry (Buonopane, Sossong), McLean Hospital, Belmont, Massachusetts; Department of Psychiatry, Harvard Medical School, Boston (Ressler).
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Victoria W Joyce

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Affiliations :
  • Department of Mental Health Research (King, Joyce, Nash) and McLean Franciscan Department of Child and Adolescent Mental Health Programs (Buonopane, Sossong), Franciscan Children's, Brighton, Massachusetts; Division of Depression and Anxiety Disorders (King, Ressler) and Division of Child and Adolescent Psychiatry (Buonopane, Sossong), McLean Hospital, Belmont, Massachusetts; Department of Psychiatry, Harvard Medical School, Boston (Ressler).
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Carol C Nash

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Affiliations :
  • Department of Mental Health Research (King, Joyce, Nash) and McLean Franciscan Department of Child and Adolescent Mental Health Programs (Buonopane, Sossong), Franciscan Children's, Brighton, Massachusetts; Division of Depression and Anxiety Disorders (King, Ressler) and Division of Child and Adolescent Psychiatry (Buonopane, Sossong), McLean Hospital, Belmont, Massachusetts; Department of Psychiatry, Harvard Medical School, Boston (Ressler).
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Ralph J Buonopane

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Affiliations :
  • Department of Mental Health Research (King, Joyce, Nash) and McLean Franciscan Department of Child and Adolescent Mental Health Programs (Buonopane, Sossong), Franciscan Children's, Brighton, Massachusetts; Division of Depression and Anxiety Disorders (King, Ressler) and Division of Child and Adolescent Psychiatry (Buonopane, Sossong), McLean Hospital, Belmont, Massachusetts; Department of Psychiatry, Harvard Medical School, Boston (Ressler).
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Anthony D Sossong

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Affiliations :
  • Department of Mental Health Research (King, Joyce, Nash) and McLean Franciscan Department of Child and Adolescent Mental Health Programs (Buonopane, Sossong), Franciscan Children's, Brighton, Massachusetts; Division of Depression and Anxiety Disorders (King, Ressler) and Division of Child and Adolescent Psychiatry (Buonopane, Sossong), McLean Hospital, Belmont, Massachusetts; Department of Psychiatry, Harvard Medical School, Boston (Ressler).
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Sources (10000 au total)

Comparing ICD-11 and DSM-5 eating disorder diagnoses with the Munich eating and feeding disorder questionnaire (ED-Quest).

The new ICD-11 eating disorders (ED) guidelines are similar to the DSM-5 criteria. One difference to the DSM-5 is the inclusion of subjective binges in the definition of bulimia nervosa (BN) and binge... Data of 3863 ED inpatients who completed the Munich Eating and Feeding Disorder Questionnaire were analyzed using standardized diagnostic algorithms for DSM-5 and ICD-11.... Agreement of diagnoses was high (Krippendorff's α = .88, 95% CI [.86, .89]) for anorexia nervosa (AN; 98.9%), BN (97.2%) and BED (100%), and lower for other feeding and eating disorders (OFED; 75.2%).... For over 90% of patients, applying either DSM-5 or ICD-11 diagnostic criteria/guidelines resulted in the same full-threshold ED diagnosis. Sub-threshold and feeding disorders exhibited a discrepancy o... For about 98% of inpatients, the ICD-11 and DSM-5 agree on the same specified eating disorder diagnosis. This is important when comparing diagnoses made by different diagnostic systems. Including subj...

Prospective associations between early childhood parental feeding practices and eating disorder symptoms and disordered eating behaviors in adolescence.

Nonresponsive parental feeding practices are associated with poorer appetite self-regulation in children. It is unknown whether this relationship extends beyond childhood to be prospectively associate... Data were from two population-based cohorts with harmonized measures: Generation R (Netherlands; n = 4900) and Gemini (UK; n = 2094). Parents self-reported their pressure to eat, restriction and instr... In Gemini, pressure to eat in early childhood was associated with adolescents engaging in compensatory behaviors. In Generation R, parental restriction was associated with adolescents engaging in comp... Nonresponsive parental feeding practices were associated with a greater frequency of specific ED symptoms and disordered eating in adolescence, although effect sizes were small and findings were incon... Prospective research examining how early childhood parental feeding practices might contribute to adolescent ED symptoms is limited. In two population-based cohorts, nonresponsive feeding practices (r...

Efficacy of educational interventions in adolescent population with feeding and eating disorders: a systematic review.

Educational interventions are a key element in the care of young patients with feeding and eating disorders, forming part of the majority of therapeutic approaches. The aim of this review is to evalua... Following the PRISMA recommendations electronic databases were searched up to 29 June 2023. Studies related to educational interventions in young population diagnosed with feeding and eating disorders... A total of 191 articles were selected from the 9744 citations screened. Ten publications were included. The results indicated variability between educational programs, including individual and group i... The results indicate that educational interventions can influence the improvement of knowledge level and have a positive effect on health outcomes. Although education is a common practice in the treat... Level I: Systematic review....

Impact of COVID-19 Pandemic on Young Children With Feeding and Eating Problems and Disorders and Their Families.

The incidence of feeding and eating problems and disorders (FEPD) in children increased during the coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic. The aim of this study was to assess the impact of the C... Cross-sectional survey: parents of children with FEPD (0-11 years) in the Netherlands completed an online questionnaire (January-April 2021). This questionnaire included 4 demographic questions (inclu... In total, 240 children (median age, 5.5 years; interquartile range [IQR], 3.5-7.9 years; 53.3% female) were included; 129 children with FEPD and 111 HC. Most children with FEPD fulfilled criteria for ... It seems that the COVID-19 pandemic had great impact on young children with FEPD and their parents because parents of children with FEPD reported significantly more perceived stress within both the ch...

Parenting styles, maladaptive coping styles, and disturbed eating attitudes and behaviors: a multiple mediation analysis in patients with feeding and eating disorders.

Although preliminary studies support the roles of unhealthy parenting styles and maladaptive coping styles in increasing rates of disturbed eating attitudes and behaviors (EAB) and clinically signific... A total of 102 patients with FED in Zahedan, Iran, participating in this cross-sectional study (from April to March 2022) completed a sociodemographic information form and self-report measures of pare... The results showed that authoritarian parenting style, overcompensation and avoidance coping styles, and female gender might be related to disturbed EAB. The overall hypothesis that overcompensation a... Our findings highlighted the necessity of evaluating particular unhealthy parenting styles and maladaptive coping styles as the important possible risk factors in the development and maintenance of hi...

Core eating disorder fears: Prevalence and differences in eating disorder fears across eating disorder diagnoses.

Fear and anxiety are key maintaining factors for eating disorder (ED) pathology. Maladaptive fears lead to ED behaviors and avoidance, which provide temporary relief, but ultimately reinforce the fear... The current study (N = 229 individuals with an ED) aimed to better characterize ED fears. Specifically, this study examined which ED fears were most endorsed across and within ED diagnoses, and if the... Overall, fear of gaining weight was the most frequently endorsed fear, followed by fear of food, and fear of judgment. Individuals with anorexia nervosa (AN) most frequently endorsed fear of food, ind... These findings suggest ED fears are heterogenous. Given such high heterogeneity, this work highlights the importance of assessing for specific ED fears at the beginning of treatment, which could be us... Eating disorders (EDs) are serious mental illnesses with high rates of medical and psychiatric comorbidities. Fear plays an important role in the development and maintenance of EDs. The present study ...

Eating disorders and disordered eating in servicemen and women: A narrative review.

Eating disorders (EDs) are mental illnesses impacting all aspects of an individual's life. Recent research has examined EDs and disordered-eating behaviors in the military, a population subject to bod... PubMed and PsycINFO were reviewed for relevant articles. All studies including data on EDs or disordered eating in U.S. active-duty, ROTC, or veteran populations were considered.... Results revealed a high burden of EDs and disordered eating with bulimic- and binge-type behaviors being the most common. Servicemembers exposed to trauma, including military sexual assault, and those... The high prevalence of EDs and disordered eating in the military points toward the importance of identification, treatment, and prevention. Policy change is necessary to protect servicemembers....