Quelle est la durée typique d'une psychothérapie de groupe ?
Les sessions durent généralement entre 1 et 2 heures, une fois par semaine.
Durée de traitementSessions
#3
Comment se déroule une séance de psychothérapie de groupe ?
Une séance commence par des échanges, suivis d'activités thérapeutiques et de discussions.
SéanceActivités thérapeutiques
#4
Les médicaments sont-ils utilisés en complément ?
Oui, des médicaments peuvent être prescrits en complément de la psychothérapie de groupe.
MédicamentsTraitement complémentaire
#5
Comment choisir un groupe de psychothérapie ?
Il est important de considérer les objectifs, le type de thérapie et la dynamique de groupe.
Choix de groupeDynamique de groupe
Complications
5
#1
Quelles complications peuvent survenir en psychothérapie de groupe ?
Des conflits interpersonnels ou des réactions émotionnelles intenses peuvent survenir.
Conflits interpersonnelsRéactions émotionnelles
#2
Comment gérer les complications en groupe ?
Le thérapeute doit intervenir pour faciliter la communication et résoudre les conflits.
Gestion des conflitsCommunication
#3
Les participants peuvent-ils se sentir mal à l'aise ?
Oui, certains participants peuvent se sentir vulnérables ou mal à l'aise lors des partages.
VulnérabilitéInconfort
#4
Comment prévenir les complications en groupe ?
Établir des règles claires et créer un environnement de confiance peut aider à prévenir les complications.
RèglesEnvironnement de confiance
#5
Les complications peuvent-elles affecter l'efficacité du traitement ?
Oui, des complications non gérées peuvent réduire l'efficacité de la psychothérapie de groupe.
EfficacitéComplications
Facteurs de risque
5
#1
Quels facteurs de risque influencent la psychothérapie de groupe ?
L'isolement social, les antécédents de troubles mentaux et le manque de soutien familial sont des facteurs de risque.
Isolement socialAntécédents de troubles mentaux
#2
Les antécédents familiaux jouent-ils un rôle ?
Oui, des antécédents familiaux de troubles mentaux peuvent augmenter le risque de problèmes psychologiques.
Antécédents familiauxTroubles mentaux
#3
Le stress est-il un facteur de risque ?
Oui, un stress chronique peut exacerber les problèmes psychologiques et influencer la participation au groupe.
StressProblèmes psychologiques
#4
Comment le contexte socio-économique affecte-t-il la psychothérapie de groupe ?
Un contexte socio-économique défavorable peut limiter l'accès aux soins et augmenter le stress.
Contexte socio-économiqueAccès aux soins
#5
Les événements traumatiques augmentent-ils les risques ?
Oui, des événements traumatiques peuvent augmenter le risque de troubles mentaux nécessitant une psychothérapie de groupe.
Événements traumatiquesTroubles mentaux
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Institute of Psychosocial Medicine, Psychotherapy and Psychooncology, Friedrich Schiller University Jena, Jena University Hospital, Jena, Germany (Rosendahl, Strauss); Department of Psychology, Brigham Young University, Provo, Utah (Alldredge, Burlingame).
Institute of Psychosocial Medicine, Psychotherapy and Psychooncology, Friedrich Schiller University Jena, Jena University Hospital, Jena, Germany (Rosendahl, Strauss); Department of Psychology, Brigham Young University, Provo, Utah (Alldredge, Burlingame).
Chicago School of Professional Psychology, Washington, D.C. (Whittingham); Graduate School of Professional Psychology, University of Denver, Denver (Lefforge); Professional Psychology Program, George Washington University, Washington, D.C. (Marmarosh).
Chicago School of Professional Psychology, Washington, D.C. (Whittingham); Graduate School of Professional Psychology, University of Denver, Denver (Lefforge); Professional Psychology Program, George Washington University, Washington, D.C. (Marmarosh).
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In this cohort study, a negative association of PCE with adult perceptual reasoning IQ was mediated by early physical and behavioral differences, after controlling for other drug and environmental fac...
It remains unclear whether infants born preterm are more likely to develop an insecure attachment with their mothers. In this study, instead of using gestational age criteria, we observe attachment in...
Late preterm and early term infants are at increased risk of poor growth, behavioral problems, and developmental delays. This study aimed to investigate the impact of maternal and infant characteristi...
Data from 52 Chinese mothers and their late preterm/early term infants participating in the Breastfeed a Better Youngster study were used. Maternal and infant characteristics were collected using ques...
Exclusive breastfeeding was associated with greater sleep duration (P = 0.02) and shorter crying duration (P = 0.01). Mothers with a vocational education reported greater distress duration (P = 0.006)...
Exclusive breastfeeding might promote more favorable infant behaviors in late preterm/early term infants, while the development of infant distress behaviors was associated with some maternal character...
How mothers respond to infants' distress has implications for infants' development of self-regulation and social competence. In a sample of 35 mothers and their 4- to 8-month-old infants, we induced i...
Dance is a universal human behavior and a crucial component of human musicality. When and how does the motivation and tendency to move to music develop? How does this behavior change as a process of m...
Researchers routinely infer learning and other unobservable psychological functions based on observable behavior. But what behavioral changes constitute evidence of learning? The standard approach is ...
Environmental morality is the foundation of a sustainable future, yet its ontogenetic origin remains unknown. In the present study, we asked whether 7-month-olds have a sense of 'environmental moralit...
Maternal stress has negative consequences on infant behavioral development, and COVID-19 presented uniquely stressful situations to mothers of infants born during the pandemic. We hypothesized that mo...
As part 6 sites of a longitudinal study, mothers of infants born during the pandemic completed the Perceived Stress Scale, the Brief Infant Sleep Questionnaire, and an Infant Crying survey at 6 (n = 4...
Maternal perceived stress, which remained consistent at 6 and 12 months of infant age, was significantly positively correlated with time taken to settle infants. Although maternal perceived stress was...
Mothers who reported higher levels of perceived stress during the pandemic reported higher levels of regulatory problems, specifically at 6 months. Examining how varying levels of maternal stress and ...
Women giving birth during the COVID-19 pandemic who reported higher levels of stress on the Perceived Stress Scale also reported higher levels of infant fussiness and crying at 6 months old, and more ...
Research suggests that women's autonomic nervous system responses to infant cries capture processes that affect their parenting behaviors. The aim of this study was to build on prior work by testing w...