Titre : Récepteurs aux antigènes

Récepteurs aux antigènes : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Language Development Disorders

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer une défaillance des récepteurs aux antigènes ?

Des tests sanguins et des analyses génétiques peuvent révéler des anomalies des récepteurs.
Récepteurs aux antigènes Tests de laboratoire
#2

Quels tests sont utilisés pour évaluer les récepteurs aux antigènes ?

L'immunofluorescence et la cytométrie en flux sont couramment utilisés.
Cytométrie en flux Immunofluorescence
#3

Les biopsies peuvent-elles aider au diagnostic ?

Oui, les biopsies de tissus peuvent montrer des anomalies des récepteurs aux antigènes.
Biopsie Récepteurs aux antigènes
#4

Quels marqueurs sont associés aux récepteurs aux antigènes ?

Les marqueurs CD sont souvent utilisés pour identifier les types de récepteurs.
Marqueurs CD Récepteurs aux antigènes
#5

Les tests génétiques sont-ils utiles pour le diagnostic ?

Oui, ils peuvent identifier des mutations affectant les récepteurs aux antigènes.
Tests génétiques Récepteurs aux antigènes

Symptômes 5

#1

Quels symptômes indiquent un problème avec les récepteurs ?

Des infections fréquentes et des réactions allergiques peuvent survenir.
Infections Réactions allergiques
#2

Les symptômes varient-ils selon le type de récepteur ?

Oui, les symptômes dépendent du type de récepteur et de l'antigène ciblé.
Récepteurs aux antigènes Antigènes
#3

Comment les troubles des récepteurs affectent-ils l'immunité ?

Ils peuvent entraîner une immunodéficience ou des maladies auto-immunes.
Immunodéficience Maladies auto-immunes
#4

Les symptômes sont-ils immédiats ou retardés ?

Ils peuvent être immédiats lors d'une réaction allergique ou retardés dans d'autres cas.
Réactions allergiques Symptômes
#5

Peut-on avoir des symptômes sans anomalie des récepteurs ?

Oui, d'autres facteurs peuvent causer des symptômes immunitaires sans anomalies.
Symptômes Système immunitaire

Prévention 5

#1

Peut-on prévenir les troubles des récepteurs aux antigènes ?

Certaines mesures, comme la vaccination, peuvent aider à prévenir les infections.
Prévention Vaccination
#2

L'alimentation influence-t-elle la santé des récepteurs ?

Oui, une alimentation équilibrée peut soutenir le système immunitaire et les récepteurs.
Alimentation Système immunitaire
#3

Les exercices physiques aident-ils à maintenir la fonction immunitaire ?

Oui, l'exercice régulier peut améliorer la réponse immunitaire et la santé des récepteurs.
Exercice physique Récepteurs aux antigènes
#4

Les habitudes de vie affectent-elles les récepteurs ?

Oui, le stress et le tabagisme peuvent nuire à la fonction des récepteurs immunitaires.
Stress Tabagisme
#5

Les contrôles médicaux réguliers sont-ils importants ?

Oui, ils permettent de détecter précocement des anomalies immunitaires.
Contrôles médicaux Anomalies immunitaires

Traitements 5

#1

Quels traitements ciblent les récepteurs aux antigènes ?

Les thérapies biologiques et les anticorps monoclonaux sont souvent utilisés.
Thérapies biologiques Anticorps monoclonaux
#2

Les immunothérapies sont-elles efficaces ?

Oui, elles peuvent renforcer la réponse immunitaire en ciblant les récepteurs.
Immunothérapie Récepteurs aux antigènes
#3

Comment les médicaments immunosuppresseurs affectent-ils les récepteurs ?

Ils peuvent inhiber l'activité des récepteurs, réduisant ainsi la réponse immunitaire.
Médicaments immunosuppresseurs Récepteurs aux antigènes
#4

Les traitements varient-ils selon le type de récepteur ?

Oui, le traitement dépend du type de récepteur et de la pathologie associée.
Récepteurs aux antigènes Pathologie
#5

Les traitements sont-ils toujours efficaces ?

Non, l'efficacité peut varier selon le patient et la gravité de la condition.
Efficacité des traitements Récepteurs aux antigènes

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir avec des récepteurs défaillants ?

Des infections récurrentes et des maladies auto-immunes peuvent se développer.
Infections récurrentes Maladies auto-immunes
#2

Les complications sont-elles graves ?

Oui, elles peuvent entraîner des problèmes de santé chroniques et des hospitalisations.
Problèmes de santé chroniques Hospitalisations
#3

Les complications varient-elles selon le type de récepteur ?

Oui, chaque type de récepteur peut entraîner des complications spécifiques.
Récepteurs aux antigènes Complications
#4

Comment gérer les complications liées aux récepteurs ?

Un suivi médical régulier et des traitements adaptés sont essentiels.
Suivi médical Traitements
#5

Les complications peuvent-elles être évitées ?

Certaines complications peuvent être évitées par une gestion proactive de la santé.
Prévention Gestion de la santé

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les facteurs de risque pour les troubles des récepteurs ?

Les antécédents familiaux, l'âge et certaines infections augmentent le risque.
Antécédents familiaux Infections
#2

Le stress est-il un facteur de risque ?

Oui, le stress chronique peut affaiblir le système immunitaire et affecter les récepteurs.
Stress Système immunitaire
#3

Les maladies auto-immunes augmentent-elles le risque ?

Oui, elles peuvent affecter la fonction des récepteurs aux antigènes.
Maladies auto-immunes Récepteurs aux antigènes
#4

L'exposition à des toxines influence-t-elle les récepteurs ?

Oui, certaines toxines environnementales peuvent altérer la fonction des récepteurs.
Toxines Récepteurs aux antigènes
#5

Les infections virales sont-elles un facteur de risque ?

Oui, certaines infections virales peuvent perturber la fonction des récepteurs immunitaires.
Infections virales Récepteurs aux antigènes
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 01/04/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Kento Fujiwara

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Project for Vaccine and Immune Regulation, Graduate School of Pharmaceutical Sciences, Osaka University, Osaka, Japan.

Masashi Tachibana

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Project for Vaccine and Immune Regulation, Graduate School of Pharmaceutical Sciences, Osaka University, Osaka, Japan.

Naoki Okada

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Project for Vaccine and Immune Regulation, Graduate School of Pharmaceutical Sciences, Osaka University, Osaka, Japan. Electronic address: okada@phs.osaka-u.ac.jp.

Avery D Posey

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Systems Pharmacology and Translational Therapeutics, Perelman School of Medicine, University of Pennsylvania, Philadelphia, PA 19104, USA.
  • Corporal Michael J. Crescenz VA Medical Center, Philadelphia, PA 19104, USA.
Publications dans "Récepteurs aux antigènes" :

David Bending

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Affiliations :
  • Institute of Immunology and Immunotherapy, College of Medical and Dental Sciences, University of Birmingham, Birmingham B15 2TT, UK. Electronic address: d.a.bending@bham.ac.uk.

Saar Gill

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Affiliations :
  • Center for Cellular Immunotherapies.
  • Division of Hematology-Oncology, Department of Medicine, University of Pennsylvania Perelman School of Medicine, Philadelphia, Pennsylvania, USA.
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Carl H June

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Affiliations :
  • Center for Cellular Therapies, Perelman School of Medicine, University of Pennsylvania, Philadelphia, Pennsylvania, USA.

Eric L Smith

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Norris Lam

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Affiliations :
  • National Institutes of Health, National Cancer Institute, Center for Cancer Research, Surgery Branch, Bethesda, Maryland, USA.

James N Kochenderfer

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Affiliations :
  • National Institutes of Health, National Cancer Institute, Center for Cancer Research, Surgery Branch, Bethesda, Maryland, USA.

Sattva S Neelapu

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Affiliations :
  • Department of Lymphoma/Myeloma, The University of Texas MD Anderson Cancer Center, Houston, Texas, USA.
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Sebastian Kobold

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Affiliations :
  • Center of Integrated Protein Science Munich (CIPS-M) and Division of Clinical Pharmacology, Department of Medicine IV, University Hospital, Ludwig-Maximilians-Universität München, Member of the German Center for Lung Research (DZL), 80337 Munich, Germany. Sebastian.kobold@med.uni-muenchen.de.
  • German Center for Translational Cancer Research (DKTK), 80337 Munich, Germany. Sebastian.kobold@med.uni-muenchen.de.

Siawosh K Eskandari

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Affiliations :
  • Transplantation Research Center, Brigham and Women's Hospital, Harvard Medical School, Boston, MA, USA; Department of Surgery, University Medical Center Groningen, University of Groningen, Groningen, The Netherlands. Electronic address: s.eskandari@umcg.nl.
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Andrea Daccache

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Affiliations :
  • Transplantation Research Center, Brigham and Women's Hospital, Harvard Medical School, Boston, MA, USA; Division of Bioscience Education and Research (UFR Biosciences), Claude Bernard University Lyon 1, Lyon, France.
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Jamil R Azzi

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Affiliations :
  • Transplantation Research Center, Brigham and Women's Hospital, Harvard Medical School, Boston, MA, USA. Electronic address: jazzi@bwh.harvard.edu.
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Fang Han

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Affiliations :
  • HIT Center for Life Sciences, School of Life Science and Technology, Harbin Institute of Technology, Harbin, China.
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Yan Chen

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Affiliations :
  • HIT Center for Life Sciences, School of Life Science and Technology, Harbin Institute of Technology, Harbin, China.
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Yuwei Zhu

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Affiliations :
  • HIT Center for Life Sciences, School of Life Science and Technology, Harbin Institute of Technology, Harbin, China.
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Zhiwei Huang

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Affiliations :
  • HIT Center for Life Sciences, School of Life Science and Technology, Harbin Institute of Technology, Harbin, China. Electronic address: huangzhiwei@hit.edu.cn.
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Mizuki Masutani

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Affiliations :
  • Project for Vaccine and Immune Regulation, Graduate School of Pharmaceutical Sciences, Osaka University, Osaka, Japan.
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Sources (10000 au total)

Can Retrieval Practice Facilitate Verb Learning in Children With Developmental Language Disorder and Their Peers With Typical Language Development?

Children with developmental language disorder (DLD) have well-documented verb learning difficulties. In this study, we asked whether the inclusion of retrieval practice during the learning period woul... Eleven children with DLD (... Recall testing immediately after the learning period and 1 week later revealed greater recall for novel verbs in the RSR condition than for novel verbs in the RS condition. This was true for both grou... Retrieval practice provides benefits to verb learning-an important finding given the challenges that verbs present to children with DLD. However, these benefits do not appear to automatically translat...

The Language Environment at Home of Children With (a Suspicion of) a Developmental Language Disorder and Relations With Standardized Language Measures.

This study compares the home language environments of children with (a suspicion of) developmental language disorder (DLD) with that of children with typical development (TD). It does so by adopting n... Ninety-nine 2- to 4-year-old toddlers participated: 59 with (a suspicion of) DLD and 40 with TD. LENA metrics on adult word count, conversational turn count, and child vocalization count were obtained... We found lower adult word count, conversational turn count, and child vocalization count in the DLD group, independent of multilingualism but not of parental education. In the DLD group, receptive voc... Toddlers with (a suspicion of) DLD vocalize less at home than children with TD. They also hear fewer adult words and experience fewer conversational turns. Children with DLD's language outcomes are to...

Language intervention in bilingual children with developmental language disorder: A systematic review.

Although there is a growing body of literature on cognitive and language processing in bilingual children with developmental language disorder (DLD), there is a major gap in the evidence for language ... To examine evidence for language intervention and cross-language transfer effects in bilingual children with DLD. Specifically, the study aimed to review intervention evidence targeting non-linguistic... We carried out searches in five electronic databases: CINAHL, Scopus, Psychinfo, Proquest and Sciencedirect. Data from selected papers were extracted and organized into the three following categories:... We included 14 papers in the review. The majority indicated evidence for vocabulary intervention. There was limited evidence for intervention targeting phonology or morphosyntax. Cross-language genera... The present review indicates that there is a significant gap in the literature regarding language intervention for several key language areas such as morphosyntax, narrative skills and literacy. There... What is already known on the subject Previous studies have examined the effects of bi- and monolingual intervention in bilingual children with DLD. Although the results indicated superior effects for ...

Speech-Language Pathologists' Perceptions of Language and Literacy Instruction for Pre-K Children With Developmental Language Disorder.

Speech-language pathologists (SLPs) have multiple roles and responsibilities related to language and literacy instruction in schools. The purpose of this exploratory, qualitative study was to analyze ... Eight school-based SLPs participated in a 1-hr virtual focus group conducted via Zoom recording technology. The researchers used a conventional content analysis approach to analyze the focus group dat... The researchers developed two themes: (a) SLPs identified repeated exposure to books, peer interaction, and teaching vocabulary with visual supports and props as key elements of language and literacy ... SLPs identified several instructional practices inclusive pre-K teachers could be taught to use during professional development programs to support the emergent literacy development of children with D...

Predictors of Reading Development Among School-Age Bilingual Children With Developmental Language Disorder: A Scoping Review.

Systematic reviews of bilingual children's reading development are very limited, and none of which solely focus on predictors of reading difficulties among those with developmental language disorder (... The search parameters used in this scoping review included peer-reviewed journal articles written in English from 2000 to 2022 in order to synthesize the most recent empirical work, a focus on early c... The present review yielded nine articles, which all examined the predictive validity of either a measure or task with the ultimate goal of improving early identification of reading difficulties. Signi... To conclude, this review demonstrates that this is a highly under-researched topic. To have ended up including only nine articles that fit the criteria of our search reveals a large gap in the researc...

Developmental Language Disorder Terminology: A Survey of Speech-Language Pathologists' Use and Knowledge.

Developmental language disorder (DLD) is a relatively new, internationally promoted term to describe individuals with language impairments not secondary to a biomedical condition. This study aimed to ... After completing an online presurvey to evaluate current comfort levels in using DLD terminology and current knowledge of DLD, currently practicing SLPs viewed a 45-min prerecorded educational video o... After filtering to remove likely fraudulent responders, we included 77 participants in all analyses. Presurvey Likert scale responses indicated at least some comfort in using DLD terminology. Addition... Despite some limitations, it was concluded that diffusion efforts, such as educational presentations, are likely to increase SLPs' comfort levels in using DLD terminology and SLPs' knowledge of DLD.... https://doi.org/10.23641/asha.22344349....

Gesture-speech integration is related to vocabulary skills in children with developmental language disorder, Williams syndrome and typical development.

Individuals with developmental language disorder or Williams syndrome are reported to use more gestures than individuals with typical development. However, these two groups differ considerably in visu... We first examined whether children with both developmental language disorder and children Williams syndrome do indeed use more gestures. Our second aim was to disentangle the role of vocabulary and vi... In a cross-sectional group design, three participant groups watched and then retold a cartoon: children with typical development (n = 25), children with developmental language disorder (n = 25) and ch... Between-group comparisons showed that individuals with developmental language disorder or Williams syndrome did indeed use more gestures. Poisson loglinear modelling demonstrated that a relative highe... Regardless of neurodevelopmental condition or typical development, a higher use of supplementary gestures was influenced by expressive vocabulary skills. Children with lower vocabulary skills spontane... What is already known on the subject Children with developmental language disorder and children with Williams syndrome are more inclined to use gestures than typically developing children. Research co...