Analyse des systèmes : Questions médicales fréquentes
Nom anglais: Systems Analysis
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Termes MeSH sélectionnés :
Teaching
Questions fréquentes et termes MeSH associés
Diagnostic
5
#1
Comment évaluer l'efficacité d'un système de santé ?
L'efficacité se mesure par des indicateurs de performance, tels que les taux de guérison.
Évaluation des systèmes de santéIndicateurs de santé
#2
Quels outils sont utilisés pour l'analyse des systèmes ?
Des outils comme les diagrammes de flux et les modèles de simulation sont couramment utilisés.
ModélisationAnalyse de systèmes
#3
Qu'est-ce qu'une analyse SWOT en santé ?
C'est une méthode d'évaluation des forces, faiblesses, opportunités et menaces d'un système de santé.
Analyse SWOTPlanification stratégique
#4
Comment identifier les goulets d'étranglement dans un système ?
On utilise des analyses de flux de travail pour repérer les étapes ralentissant le processus.
Analyse des fluxGestion des processus
#5
Quel rôle joue la technologie dans l'analyse des systèmes ?
La technologie facilite la collecte de données et l'analyse, améliorant la prise de décision.
Technologie de l'information en santéSystèmes d'information
Symptômes
5
#1
Quels symptômes indiquent un dysfonctionnement du système de santé ?
Des temps d'attente prolongés et des erreurs médicales fréquentes peuvent indiquer des problèmes.
Erreurs médicalesSatisfaction des patients
#2
Comment les patients perçoivent-ils les systèmes de santé ?
Les perceptions varient selon l'accès, la qualité des soins et la communication avec les professionnels.
Perception des soinsQualité des soins
#3
Quels signes montrent une surcharge du système de santé ?
Une augmentation des admissions et des consultations peut signaler une surcharge du système.
Surcharge du système de santéAdmissions hospitalières
#4
Comment les inégalités affectent-elles les symptômes ?
Les inégalités d'accès aux soins peuvent exacerber les symptômes et retarder le traitement.
Inégalités en santéAccès aux soins
#5
Quels symptômes sont liés à une mauvaise gestion des ressources ?
Des retards dans les traitements et des pénuries de médicaments peuvent en être des symptômes.
Gestion des ressourcesPénurie de médicaments
Prévention
5
#1
Quelles stratégies de prévention sont efficaces ?
Les campagnes de sensibilisation et les programmes de dépistage sont des stratégies clés.
Prévention des maladiesDépistage
#2
Comment évaluer l'impact des programmes de prévention ?
L'impact est mesuré par des indicateurs de santé publique et des études d'impact.
Évaluation des programmesSanté publique
#3
Quel est le rôle de l'éducation dans la prévention ?
L'éducation des patients sur les comportements sains est cruciale pour la prévention.
Éducation à la santéComportements de santé
#4
Comment les politiques de santé influencent-elles la prévention ?
Des politiques de santé bien conçues favorisent l'accès aux soins préventifs et aux vaccinations.
Politiques de santéVaccination
#5
Quels obstacles à la prévention existent ?
Les obstacles incluent le manque d'accès aux soins, la désinformation et les coûts élevés.
Obstacles à la santéAccès aux soins
Traitements
5
#1
Comment optimiser les traitements dans un système de santé ?
L'optimisation passe par l'analyse des données cliniques et l'amélioration des protocoles.
Optimisation des traitementsProtocoles de soins
#2
Quel est l'impact des traitements standardisés ?
Les traitements standardisés améliorent la cohérence des soins et réduisent les variations.
Traitements standardisésVariabilité des soins
#3
Comment évaluer l'efficacité des traitements ?
L'efficacité est évaluée par des études cliniques et des analyses de résultats à long terme.
Efficacité des traitementsÉtudes cliniques
#4
Quel rôle joue la formation dans l'amélioration des traitements ?
La formation continue des professionnels de santé est essentielle pour mettre à jour les pratiques.
Formation médicalePratiques cliniques
#5
Comment intégrer les nouvelles technologies dans les traitements ?
L'intégration se fait par des essais cliniques et des évaluations de l'impact sur les soins.
Technologies de santéÉvaluation des technologies
Complications
5
#1
Quelles complications peuvent survenir dans un système de santé ?
Des complications incluent des infections nosocomiales et des erreurs de médication.
Infections nosocomialesErreurs de médication
#2
Comment prévenir les complications dans les traitements ?
La prévention passe par des protocoles stricts et une surveillance continue des patients.
Prévention des complicationsSurveillance des patients
#3
Quel est l'impact des complications sur les coûts de santé ?
Les complications augmentent les coûts en prolongeant les séjours hospitaliers et les traitements.
Coûts de santéSéjours hospitaliers
#4
Comment les complications affectent-elles la qualité des soins ?
Les complications peuvent réduire la qualité des soins et la satisfaction des patients.
Qualité des soinsSatisfaction des patients
#5
Quels facteurs augmentent le risque de complications ?
Les facteurs incluent l'âge, les comorbidités et le non-respect des traitements prescrits.
Facteurs de risqueComorbidités
Facteurs de risque
5
#1
Quels sont les principaux facteurs de risque en santé ?
Les principaux facteurs incluent le tabagisme, l'obésité et le manque d'activité physique.
Facteurs de risqueObésité
#2
Comment les facteurs socio-économiques influencent-ils la santé ?
Les facteurs socio-économiques affectent l'accès aux soins et les comportements de santé.
Déterminants sociaux de la santéAccès aux soins
#3
Quel rôle joue l'environnement dans les facteurs de risque ?
L'environnement peut influencer la santé par la pollution et l'accès à des aliments sains.
Environnement et santéPollution
#4
Comment évaluer les facteurs de risque dans une population ?
L'évaluation se fait par des études épidémiologiques et des enquêtes de santé publique.
ÉpidémiologieEnquêtes de santé
#5
Quels comportements augmentent les facteurs de risque ?
Des comportements comme la consommation excessive d'alcool et le sédentarisme augmentent les risques.
Comportements de santéSédentarité
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"name": "Quels sont les principaux facteurs de risque en santé ?",
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"text": "Les principaux facteurs incluent le tabagisme, l'obésité et le manque d'activité physique."
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"name": "Comment les facteurs socio-économiques influencent-ils la santé ?",
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"text": "Les facteurs socio-économiques affectent l'accès aux soins et les comportements de santé."
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"name": "Quel rôle joue l'environnement dans les facteurs de risque ?",
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"text": "L'environnement peut influencer la santé par la pollution et l'accès à des aliments sains."
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"name": "Comment évaluer les facteurs de risque dans une population ?",
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"text": "L'évaluation se fait par des études épidémiologiques et des enquêtes de santé publique."
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"name": "Quels comportements augmentent les facteurs de risque ?",
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"text": "Des comportements comme la consommation excessive d'alcool et le sédentarisme augmentent les risques."
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Guangdong Province Key Laboratory of Pharmacodynamic Constituents of TCM and New Drugs Research, Jinan University, Guangzhou 510632, Guangdong, China.
International Cooperative Laboratory of Traditional Chinese Medicine Modernization and Innovative Drug Development of Chinese Ministry of Education, College of Pharmacy, Jinan University, Guangzhou 510632, China.
State Key Laboratory of Plant Physiology and Biochemistry, Engineering Research Center of Plant Growth Regulator, Ministry of Education & College of Agronomy and Biotechnology, China Agricultural University, No 2 Yuanmingyuan Xi Lu, Haidian District, Beijing 100193, China.
State Key Laboratory of Plant Physiology and Biochemistry, Engineering Research Center of Plant Growth Regulator, Ministry of Education & College of Agronomy and Biotechnology, China Agricultural University, No 2 Yuanmingyuan Xi Lu, Haidian District, Beijing 100193, China.
State Key Laboratory of Plant Physiology and Biochemistry, Engineering Research Center of Plant Growth Regulator, Ministry of Education & College of Agronomy and Biotechnology, China Agricultural University, No 2 Yuanmingyuan Xi Lu, Haidian District, Beijing 100193, China.
State Key Laboratory of Plant Physiology and Biochemistry, Engineering Research Center of Plant Growth Regulator, Ministry of Education & College of Agronomy and Biotechnology, China Agricultural University, No 2 Yuanmingyuan Xi Lu, Haidian District, Beijing 100193, China.
State Key Laboratory of Plant Physiology and Biochemistry, Engineering Research Center of Plant Growth Regulator, Ministry of Education & College of Agronomy and Biotechnology, China Agricultural University, No 2 Yuanmingyuan Xi Lu, Haidian District, Beijing 100193, China.
State Key Laboratory of Plant Physiology and Biochemistry, Engineering Research Center of Plant Growth Regulator, Ministry of Education & College of Agronomy and Biotechnology, China Agricultural University, No 2 Yuanmingyuan Xi Lu, Haidian District, Beijing 100193, China.
State Key Laboratory of Plant Physiology and Biochemistry, Engineering Research Center of Plant Growth Regulator, Ministry of Education & College of Agronomy and Biotechnology, China Agricultural University, No 2 Yuanmingyuan Xi Lu, Haidian District, Beijing 100193, China. zhouyuyi@cau.edu.cn.
Medical schools have undergone a period of continual curricular change in recent years, particularly with regard to pre-clinical education. While these changes have many benefits for students, the imp...
In this study, faculty motivation to teach in the pre-clinical medical curriculum was examined using self-determination theory (SDT) as a framework. Basic science and clinical faculty were surveyed on...
Faculty reported that teaching activities often meet their basic psychological needs of competence, autonomy, and relatedness. Professors were more likely than associate professors to report that teac...
Assessing faculty motivation to teach provided valuable insights into how faculty relate to their teaching roles and what factors influence them to continue in those roles. This information may be use...
A case-control study explored the application of case-based teaching methods in the clinical teaching of radiology....
126 radiology interns of grade 2018 were selected by cluster sampling and randomly divided into the research group and the control group. The traditional teaching approach was used in the control grou...
The interns' test scores, the research group's case summary multiple-choice questions, case-group multiple-choice questions, case analysis questions, theoretical total scores, and practical operation ...
The application of the case teaching method based on primary teaching principle in the radiology clinical teaching course is helpful to cultivate students' critical thinking ability and improve studen...
The aim of this work was to evaluate the impact of a teaching method in pharmacokinetics (PK) in terms of satisfaction and performance in the final test of students....
This method consisted of the development of a practical problem and a peer-tutored solution by small groups of three or four students. Students enrolled in the second year of pharmaceutical studies ha...
More than 70% of the students were highly satisfied with the new format of the PK course, especially concerning the development and the design of a practical problem. More than 94% of the students con...
This new method including peer teaching was applied in PK and allowed to significantly increase the performance and the satisfaction of the students in PK....
The purpose of this study is to use feedback from student evaluations of teaching (SETs) to define and describe themes associated with perceived teaching effectiveness....
We retrospectively analyzed SETs for instructors in required didactic courses from one academic year using qualitative content analysis. The analysis included student responses to the following questi...
Five themes were developed from 4683 coded segments and are described with example quotations. These themes included clarity of instruction and learning activities, alignment of learning and assessmen...
These themes and supportive quotes offer a deeper understanding of the student perspective on similar ideas that are present throughout the teaching and learning literature and represent broad aspects...
In order to improve the effect of business English teaching, this paper combines intelligent digital methods to intelligently process images of online business English teaching. Under the condition of...
To analyze reflective practice in the teaching-learning process of nurses in residency programs in teaching hospitals in Minas Gerais, Brazil....
Case study, based on the reflective practice framework, conducted in two teaching hospitals. Observation and interviews were conducted with first and second-year residents, and five participants were ...
In 519 observed activities, elements of reflection were identified in 22.2%, especially active listening and expression of doubts. Discourses indicated practice as the best moment for teaching-learnin...
Know-in-action reflection was evidenced as the predominant formative aspect for residents, with few opportunities for reflection on reflection-in-action....
Contact lens (CL) practice is an ever-changing field with clinical knowledge, techniques and equipment continuously evolving. These new developments are backed with clinical trials and research to ens...
An expert panel of educators completed a comprehensive literature review of current evidence of teaching methods in CL training, or if not available then what can be learnt from other health care prof...
Due to the amount of evidence available in the overall subject area relating to healthcare education, the initial plan of compiling evidence into one narrative review paper was discarded in favour of ...
There is a small amount of evidence supporting CL education, but most of this seems to be related to the practical element of the training. However, there is a lot of evidence in the field of healthca...
As medical education evolves, Problem-Based Learning (PBL) and Case-Based Learning (CBL) methodologies have emerged as vital pedagogical tools. This study aims to delve into the application and effect...
Acute abdomen is a series of acute and severe abdominal diseases commonly encountered in clinic. It is important to strengthen the image teaching of acute abdomen for undergraduates....
This study aimed to explore the application effect of SPARK[sub-speciality (S), problem-based learning (P), assessment (A), report (R) and reading skill (K)] teaching mode in the experimental teaching...
We selected a total of 58 third year medical students for observation. The students were divided into experimental group and control group. Among them, 29 students in the experimental group studied in...
The average scores of the experimental group and the control group after theory class were (69.0 ± 26.4) and (72.1 ± 24.1) respectively, with no statistical difference (t = 0.468, P = 0.642). The aver...
The SPARK teaching mode was helpful for undergraduate medical students to consolidate image foundation, improve image reading skills....
The majority of junior doctors in the UK do not proceed directly into specialty training after completing mandatory foundation training but instead take a year out of training. A common post undertake...
CTFs working in Trusts in the West Midlands region registered as students on the Education for Healthcare Professionals Post Graduate Certificate course at the University of Birmingham in August 2019 ...
Nine CTFs participated in an interview. Five main themes were identified which related to their experiences in post and plans for future careers. Participants reported choosing to undertake a CTF role...
This is the first study to use interview methodology to explore experiences of CTFs, and has provided a valuable insight into the experiences of those in post in the West Midlands region. Understandin...