Comment diagnostiquer une lésion du lobe temporal ?
Un IRM ou un scanner cérébral peut révéler des anomalies dans le lobe temporal.
Imagerie par résonance magnétiqueTomodensitométrie
#2
Quels tests neurologiques sont utilisés pour évaluer le lobe temporal ?
Des tests de mémoire, d'audition et d'évaluation cognitive sont souvent utilisés.
Évaluation neurologiqueTests cognitifs
#3
Quels signes cliniques indiquent un problème au lobe temporal ?
Des troubles de la mémoire, des crises épileptiques ou des difficultés de langage peuvent survenir.
Troubles de la mémoireÉpilepsie
#4
Le lobe temporal peut-il être affecté par des infections ?
Oui, des infections comme l'encéphalite peuvent affecter le lobe temporal.
EncéphaliteInfections cérébrales
#5
Comment évaluer la fonction auditive liée au lobe temporal ?
Des audiogrammes et des tests d'audition peuvent évaluer la fonction auditive.
AudiométrieFonction auditive
Symptômes
5
#1
Quels sont les symptômes d'une lésion du lobe temporal ?
Les symptômes incluent des troubles de la mémoire, des hallucinations auditives et des crises.
HallucinationsTroubles de la mémoire
#2
Comment se manifestent les troubles du langage liés au lobe temporal ?
Ils peuvent se manifester par des difficultés à comprendre ou à produire des mots.
AphasieTroubles du langage
#3
Les troubles émotionnels peuvent-ils être liés au lobe temporal ?
Oui, des troubles émotionnels comme l'anxiété peuvent être associés à des dysfonctionnements.
AnxiétéTroubles émotionnels
#4
Quelles sont les crises épileptiques associées au lobe temporal ?
Les crises temporales peuvent inclure des automatisms et des altérations de la conscience.
Épilepsie temporaleAutomatisme
#5
Les troubles de la mémoire sont-ils spécifiques au lobe temporal ?
Oui, le lobe temporal joue un rôle clé dans la formation et le rappel des souvenirs.
MémoireLobe temporal
Prévention
5
#1
Comment prévenir les lésions au lobe temporal ?
Éviter les traumatismes crâniens et gérer les infections peut aider à prévenir les lésions.
Traumatismes crâniensPrévention des infections
#2
Les habitudes de vie peuvent-elles influencer la santé du lobe temporal ?
Oui, une alimentation saine et l'exercice régulier peuvent améliorer la santé cérébrale.
Alimentation saineExercice physique
#3
Le stress peut-il affecter le lobe temporal ?
Oui, le stress chronique peut avoir des effets néfastes sur la fonction cérébrale.
StressSanté mentale
#4
Comment réduire le risque d'épilepsie temporale ?
Éviter les déclencheurs connus et suivre un traitement médical peut réduire le risque.
ÉpilepsiePrévention des crises
#5
Les vaccinations peuvent-elles prévenir des infections cérébrales ?
Oui, certaines vaccinations peuvent prévenir des infections qui affectent le cerveau.
VaccinationInfections cérébrales
Traitements
5
#1
Quels traitements sont disponibles pour les lésions du lobe temporal ?
Les traitements incluent la médication, la thérapie comportementale et la chirurgie.
Médicaments antiepileptiquesChirurgie cérébrale
#2
Comment traiter les crises épileptiques liées au lobe temporal ?
Les médicaments antiépileptiques sont souvent prescrits pour contrôler les crises.
Médicaments antiepileptiquesÉpilepsie
#3
La rééducation est-elle nécessaire après une lésion du lobe temporal ?
Oui, la rééducation peut aider à récupérer des fonctions cognitives et langagières.
RéhabilitationThérapie cognitive
#4
Quels médicaments sont utilisés pour les troubles de la mémoire ?
Des médicaments comme les inhibiteurs de la cholinestérase peuvent être prescrits.
Inhibiteurs de la cholinestéraseTroubles de la mémoire
#5
La chirurgie est-elle une option pour les tumeurs du lobe temporal ?
Oui, la chirurgie peut être nécessaire pour retirer des tumeurs ou des lésions.
Chirurgie cérébraleTumeurs cérébrales
Complications
5
#1
Quelles complications peuvent survenir après une lésion du lobe temporal ?
Des complications incluent des troubles cognitifs persistants et des crises récurrentes.
Troubles cognitifsÉpilepsie
#2
Les troubles de la mémoire peuvent-ils s'aggraver avec le temps ?
Oui, les troubles de la mémoire peuvent s'aggraver si la cause sous-jacente n'est pas traitée.
DémenceTroubles de la mémoire
#3
Les crises épileptiques peuvent-elles entraîner des blessures ?
Oui, les crises peuvent provoquer des chutes et des blessures physiques.
ÉpilepsieTraumatismes
#4
Comment les troubles émotionnels peuvent-ils évoluer ?
Ils peuvent s'aggraver sans traitement, entraînant des problèmes de santé mentale plus graves.
Troubles émotionnelsSanté mentale
#5
Les tumeurs du lobe temporal peuvent-elles être mortelles ?
Oui, certaines tumeurs peuvent être agressives et mettre la vie en danger si non traitées.
Tumeurs cérébralesOncologie
Facteurs de risque
5
#1
Quels sont les facteurs de risque pour les lésions du lobe temporal ?
Les traumatismes crâniens, les infections et les antécédents familiaux de troubles neurologiques.
Traumatismes crâniensAntécédents familiaux
#2
L'âge influence-t-il le risque de troubles du lobe temporal ?
Oui, le risque de troubles cognitifs et de démence augmente avec l'âge.
ÂgeDémence
#3
Le sexe joue-t-il un rôle dans les troubles du lobe temporal ?
Certaines études montrent que les hommes peuvent être plus à risque de certaines conditions.
SexeÉpidémiologie
#4
Les antécédents d'épilepsie augmentent-ils le risque de lésions ?
Oui, les personnes ayant des antécédents d'épilepsie sont à risque accru de lésions cérébrales.
ÉpilepsieAntécédents médicaux
#5
Le stress chronique est-il un facteur de risque pour le lobe temporal ?
Oui, le stress chronique peut contribuer à des troubles neurologiques et cognitifs.
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"text": "Oui, le risque de troubles cognitifs et de démence augmente avec l'âge."
}
},
{
"@type": "Question",
"name": "Le sexe joue-t-il un rôle dans les troubles du lobe temporal ?",
"position": 28,
"acceptedAnswer": {
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"text": "Certaines études montrent que les hommes peuvent être plus à risque de certaines conditions."
}
},
{
"@type": "Question",
"name": "Les antécédents d'épilepsie augmentent-ils le risque de lésions ?",
"position": 29,
"acceptedAnswer": {
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"text": "Oui, les personnes ayant des antécédents d'épilepsie sont à risque accru de lésions cérébrales."
}
},
{
"@type": "Question",
"name": "Le stress chronique est-il un facteur de risque pour le lobe temporal ?",
"position": 30,
"acceptedAnswer": {
"@type": "Answer",
"text": "Oui, le stress chronique peut contribuer à des troubles neurologiques et cognitifs."
}
}
]
}
]
}
Department of Neurology, Northwestern University, Feinberg School of Medicine, Neurological Testing Center, 251 East Huron Street, Galter Pavilion 7-104, Chicago, IL 60611, USA. Electronic address: s-schuele@northwestern.edu.
Department of Diagnostics and Applied Technology, Fondazione IRCCS Istituto Neurologico Carlo Besta, Milano, Italy. Electronic address: annarita.giovagnoli@istituto-besta.it.
Berenson-Allen Center for Non-Invasive Brain Stimulation, Cognitive Neurology Department, Beth Israel Medical Center, Harvard Medical School, Boston, MA, USA.
Siena Brain Investigation and Neuromodulation Lab, Department of Medicine, Surgery and Neuroscience, University of Siena, Siena, Italy.
Language is a complex multidimensional cognitive system that is connected to many neurocognitive capacities. The development of language is therefore strongly intertwined with the development of these...
Children with developmental language disorder (DLD) have well-documented verb learning difficulties. In this study, we asked whether the inclusion of retrieval practice during the learning period woul...
Eleven children with DLD (...
Recall testing immediately after the learning period and 1 week later revealed greater recall for novel verbs in the RSR condition than for novel verbs in the RS condition. This was true for both grou...
Retrieval practice provides benefits to verb learning-an important finding given the challenges that verbs present to children with DLD. However, these benefits do not appear to automatically translat...
Twenty-eight Albanian-Greek bilingual children with Developmental Language Disorder and 28 children with Autism Spectrum Disorder but no language impairment, along with 28 typically-developing, age-, ...
This study compares the home language environments of children with (a suspicion of) developmental language disorder (DLD) with that of children with typical development (TD). It does so by adopting n...
Ninety-nine 2- to 4-year-old toddlers participated: 59 with (a suspicion of) DLD and 40 with TD. LENA metrics on adult word count, conversational turn count, and child vocalization count were obtained...
We found lower adult word count, conversational turn count, and child vocalization count in the DLD group, independent of multilingualism but not of parental education. In the DLD group, receptive voc...
Toddlers with (a suspicion of) DLD vocalize less at home than children with TD. They also hear fewer adult words and experience fewer conversational turns. Children with DLD's language outcomes are to...
Although there is a growing body of literature on cognitive and language processing in bilingual children with developmental language disorder (DLD), there is a major gap in the evidence for language ...
To examine evidence for language intervention and cross-language transfer effects in bilingual children with DLD. Specifically, the study aimed to review intervention evidence targeting non-linguistic...
We carried out searches in five electronic databases: CINAHL, Scopus, Psychinfo, Proquest and Sciencedirect. Data from selected papers were extracted and organized into the three following categories:...
We included 14 papers in the review. The majority indicated evidence for vocabulary intervention. There was limited evidence for intervention targeting phonology or morphosyntax. Cross-language genera...
The present review indicates that there is a significant gap in the literature regarding language intervention for several key language areas such as morphosyntax, narrative skills and literacy. There...
What is already known on the subject Previous studies have examined the effects of bi- and monolingual intervention in bilingual children with DLD. Although the results indicated superior effects for ...
Speech-language pathologists (SLPs) have multiple roles and responsibilities related to language and literacy instruction in schools. The purpose of this exploratory, qualitative study was to analyze ...
Eight school-based SLPs participated in a 1-hr virtual focus group conducted via Zoom recording technology. The researchers used a conventional content analysis approach to analyze the focus group dat...
The researchers developed two themes: (a) SLPs identified repeated exposure to books, peer interaction, and teaching vocabulary with visual supports and props as key elements of language and literacy ...
SLPs identified several instructional practices inclusive pre-K teachers could be taught to use during professional development programs to support the emergent literacy development of children with D...
Systematic reviews of bilingual children's reading development are very limited, and none of which solely focus on predictors of reading difficulties among those with developmental language disorder (...
The search parameters used in this scoping review included peer-reviewed journal articles written in English from 2000 to 2022 in order to synthesize the most recent empirical work, a focus on early c...
The present review yielded nine articles, which all examined the predictive validity of either a measure or task with the ultimate goal of improving early identification of reading difficulties. Signi...
To conclude, this review demonstrates that this is a highly under-researched topic. To have ended up including only nine articles that fit the criteria of our search reveals a large gap in the researc...
Developmental language disorder (DLD) is a relatively new, internationally promoted term to describe individuals with language impairments not secondary to a biomedical condition. This study aimed to ...
After completing an online presurvey to evaluate current comfort levels in using DLD terminology and current knowledge of DLD, currently practicing SLPs viewed a 45-min prerecorded educational video o...
After filtering to remove likely fraudulent responders, we included 77 participants in all analyses. Presurvey Likert scale responses indicated at least some comfort in using DLD terminology. Addition...
Despite some limitations, it was concluded that diffusion efforts, such as educational presentations, are likely to increase SLPs' comfort levels in using DLD terminology and SLPs' knowledge of DLD....
https://doi.org/10.23641/asha.22344349....
Children with developmental language disorder (DLD) regularly use the bare form of verbs (e.g., dance) instead of inflected forms (e.g., danced). We propose an account of this behavior in which proces...
Individuals with developmental language disorder or Williams syndrome are reported to use more gestures than individuals with typical development. However, these two groups differ considerably in visu...
We first examined whether children with both developmental language disorder and children Williams syndrome do indeed use more gestures. Our second aim was to disentangle the role of vocabulary and vi...
In a cross-sectional group design, three participant groups watched and then retold a cartoon: children with typical development (n = 25), children with developmental language disorder (n = 25) and ch...
Between-group comparisons showed that individuals with developmental language disorder or Williams syndrome did indeed use more gestures. Poisson loglinear modelling demonstrated that a relative highe...
Regardless of neurodevelopmental condition or typical development, a higher use of supplementary gestures was influenced by expressive vocabulary skills. Children with lower vocabulary skills spontane...
What is already known on the subject Children with developmental language disorder and children with Williams syndrome are more inclined to use gestures than typically developing children. Research co...