Titre : Mitomycine

Mitomycine : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Problem-Based Learning

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment la mitomycine est-elle administrée ?

La mitomycine est généralement administrée par injection intraveineuse ou intravésicale.
Mitomycine Chimiothérapie
#2

Quels tests sont nécessaires avant traitement ?

Des tests sanguins et des examens d'imagerie sont souvent requis pour évaluer la santé du patient.
Tests de laboratoire Imagerie médicale
#3

La mitomycine est-elle utilisée pour tous les cancers ?

Non, elle est principalement utilisée pour des cancers spécifiques comme le cancer de la vessie.
Cancer de la vessie Chimiothérapie
#4

Quels marqueurs tumoraux sont surveillés ?

Les marqueurs comme le CA 19-9 peuvent être surveillés selon le type de cancer traité.
Marqueurs tumoraux Cancer
#5

Y a-t-il des contre-indications au traitement ?

Oui, des antécédents d'allergies ou de maladies rénales peuvent être des contre-indications.
Contre-indications Allergies

Symptômes 5

#1

Quels sont les effets secondaires courants ?

Les effets secondaires incluent nausées, vomissements, et fatigue.
Effets secondaires Nausées
#2

La mitomycine cause-t-elle des douleurs ?

Elle peut provoquer des douleurs abdominales ou des douleurs au site d'injection.
Douleur Chimiothérapie
#3

Quels symptômes indiquent une réaction allergique ?

Des démangeaisons, éruptions cutanées ou difficultés respiratoires peuvent indiquer une allergie.
Réaction allergique Dermatite
#4

Peut-elle affecter le système immunitaire ?

Oui, la mitomycine peut réduire les globules blancs, augmentant le risque d'infections.
Système immunitaire Infections
#5

Quels signes de toxicité doivent alerter ?

Des saignements inhabituels ou des ecchymoses peuvent indiquer une toxicité.
Toxicité Saignement

Prévention 5

#1

Comment minimiser les effets secondaires ?

Une bonne hydratation et des médicaments antiémétiques peuvent aider à réduire les effets secondaires.
Prévention des effets secondaires Hydratation
#2

Des vaccinations sont-elles nécessaires ?

Des vaccinations peuvent être recommandées pour prévenir les infections pendant le traitement.
Vaccination Prévention des infections
#3

Comment éviter les infections pendant le traitement ?

Éviter les foules et pratiquer une bonne hygiène peut aider à prévenir les infections.
Prévention des infections Hygiène
#4

Y a-t-il des recommandations alimentaires ?

Une alimentation équilibrée et riche en nutriments est recommandée pour soutenir le traitement.
Nutrition Alimentation équilibrée
#5

Comment gérer le stress pendant le traitement ?

Des techniques de relaxation et le soutien psychologique peuvent aider à gérer le stress.
Gestion du stress Soutien psychologique

Traitements 5

#1

La mitomycine est-elle utilisée seule ?

Elle peut être utilisée seule ou en combinaison avec d'autres agents chimiothérapeutiques.
Chimiothérapie Traitement combiné
#2

Quelle est la durée du traitement ?

La durée varie selon le type de cancer, mais elle est souvent administrée sur plusieurs cycles.
Durée du traitement Cycles de chimiothérapie
#3

Comment surveiller l'efficacité du traitement ?

Des examens d'imagerie et des tests sanguins réguliers sont utilisés pour évaluer l'efficacité.
Surveillance Efficacité du traitement
#4

Quels soins de soutien sont recommandés ?

Des soins de soutien comme la gestion de la douleur et des conseils nutritionnels sont recommandés.
Soins de soutien Gestion de la douleur
#5

Y a-t-il des interactions médicamenteuses ?

Oui, la mitomycine peut interagir avec d'autres médicaments, nécessitant une surveillance.
Interactions médicamenteuses Chimiothérapie

Complications 5

#1

Quelles sont les complications possibles ?

Les complications peuvent inclure des infections, des saignements et des problèmes rénaux.
Complications Infections
#2

La mitomycine peut-elle causer des cancers secondaires ?

Oui, l'utilisation de mitomycine peut augmenter le risque de cancers secondaires à long terme.
Cancers secondaires Risque
#3

Comment gérer une toxicité sévère ?

Une hospitalisation et un traitement symptomatique peuvent être nécessaires en cas de toxicité sévère.
Toxicité Hospitalisation
#4

Quels tests pour surveiller les complications ?

Des tests sanguins réguliers et des examens d'imagerie sont nécessaires pour surveiller les complications.
Surveillance Tests sanguins
#5

Y a-t-il des effets à long terme ?

Des effets à long terme peuvent inclure des problèmes pulmonaires ou rénaux, nécessitant un suivi.
Effets à long terme Suivi médical

Facteurs de risque 5

#1

Qui est à risque d'effets secondaires ?

Les personnes âgées et celles avec des antécédents médicaux complexes sont plus à risque.
Facteurs de risque Personnes âgées
#2

Les antécédents de cancer augmentent-ils le risque ?

Oui, des antécédents de cancer peuvent augmenter le risque d'effets secondaires lors du traitement.
Antécédents médicaux Cancer
#3

Le tabagisme influence-t-il le traitement ?

Oui, le tabagisme peut affecter l'efficacité du traitement et augmenter les risques d'effets secondaires.
Tabagisme Efficacité du traitement
#4

Y a-t-il des facteurs génétiques à considérer ?

Certaines variations génétiques peuvent influencer la réponse au traitement par mitomycine.
Facteurs génétiques Réponse au traitement
#5

L'âge influence-t-il la tolérance au traitement ?

Oui, les patients plus âgés peuvent avoir une tolérance réduite aux effets de la mitomycine.
Âge Tolérance au traitement
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Electronic address: echampeil@jjay.cuny.edu." } }, { "@type": "Person", "name": "Owen Zacarias", "url": "https://questionsmedicales.fr/author/Owen%20Zacarias", "affiliation": { "@type": "Organization", "name": "Department of Sciences, John Jay College of Criminal Justice, New York, NY 10019, United States." } }, { "@type": "Person", "name": "Maggie Zheng", "url": "https://questionsmedicales.fr/author/Maggie%20Zheng", "affiliation": { "@type": "Organization", "name": "John Jay College of Criminal Justice, New York, 524 West 59(th) Street, New York, NY 10019, USA. Electronic address: maggie.zheng@jjay.cuny.edu." } }, { "@type": "Person", "name": "Timothy Snyder", "url": "https://questionsmedicales.fr/author/Timothy%20Snyder", "affiliation": { "@type": "Organization", "name": "John Jay College of Criminal Justice, New York, 524 West 59(th) Street, New York, NY 10019, USA. 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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 17/02/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Elise Champeil

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • John Jay College of Criminal Justice, New York, 524 West 59(th) Street, New York, NY 10019, USA; The Graduate Center of the City University of New York, New York, NY 10016, USA. Electronic address: echampeil@jjay.cuny.edu.

Owen Zacarias

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Sciences, John Jay College of Criminal Justice, New York, NY 10019, United States.
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Maggie Zheng

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • John Jay College of Criminal Justice, New York, 524 West 59(th) Street, New York, NY 10019, USA. Electronic address: maggie.zheng@jjay.cuny.edu.
Publications dans "Mitomycine" :

Timothy Snyder

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • John Jay College of Criminal Justice, New York, 524 West 59(th) Street, New York, NY 10019, USA. Electronic address: timothy.snyder@jjay.cuny.edu.
Publications dans "Mitomycine" :

Gloria Proni

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • John Jay College of Criminal Justice, New York, 524 West 59(th) Street, New York, NY 10019, USA. Electronic address: gproni@jjay.cuny.edu.
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Manuel M Paz

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Affiliations :
  • Departamento de Química Orgánica, Facultade de Química, Universidade de Santiago de Compostela, 15782 Santiago de Compostela, Spain. Electronic address: manuel.paz@usc.es.
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Padmanava Pradhan

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Affiliations :
  • The City College, 138th Street at Convent Avenue, New York, NY 10031, USA. Electronic address: ppradhan@ccny.cuny.edu.
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Shu-Yuan Cheng

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • John Jay College of Criminal Justice, New York, 524 West 59(th) Street, New York, NY 10019, USA. Electronic address: shcheng@jjay.cuny.edu.
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Marian Romaine

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Affiliations :
  • Department of Sciences, John Jay College of Criminal Justice, New York, NY 10019, United States.

S R Krishnadas

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Affiliations :
  • Aravind Eye Hospital, Glaucoma Department, Madurai, Tamil Nadu, India.

Sameh S Mandour

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Ophthalmology, Faculty of Medicine, Menofia University, Shebin El Kom, Menofia, Egypt.

Iqbal Ike K Ahmed

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • John A. Moran Eye Center, University of Utah, Salt Lake City, USA; Department of Ophthalmology and Vision Sciences, University of Toronto, Toronto, Canada; Prism Eye Institute, Mississauga, Canada.

Kelly A Manthei

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Lia M Munson

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Jayakrishnan Nandakumar

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Lyle A Simmons

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Ana G Petrovic

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Affiliations :
  • New York Institute of Technology, 1855 Broadway, EGGC 405 A, New York, NY, 10023, USA.
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Rinat Abzalimov

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Affiliations :
  • City University of New York, Advanced Research Center, 85 St Nicholas Terrace, New York, NY, 10031, USA.
  • Ph.D. Program in Chemistry, The Graduate Center of the City University of New York, New York, NY, 10016, USA.
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Abraham Park

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Ophthalmology, Loma Linda University, Loma Linda, California.
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Joshua S Hardin

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Affiliations :
  • Wilmer Eye Institute, Johns Hopkins University, Baltimore, Maryland. Electronic address: joshua_hardin@hotmail.com.
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Sources (10000 au total)

Simulation-Based Learning Combined with Case and Problem-Based Learning in the Clinical Education of Joint Surgery.

Traditional education of clinical training mainly relies on a single mode of lecture-based learning (LBL), in which the teacher lectures and the students listen, and the teaching effect is often unsat... Through objective evaluation of joint surgery students' theoretical knowledge and clinical skills, and subjective evaluation of teaching quality by anonymous questionnaire, the teaching effects of LBL... Sixty students who participated in the standardized training of residents in the Center for Joint Surgery, Southwest Hospital, Army University, China from March 2020 to September 2021 were selected an... The scores of theoretical knowledge, clinical skills and total score of group C were (86.40 ± 9.76), (92.15 ± 4.49), (88.70 ± 5.75) points respectively, which were significantly higher than (78.80 ± 1... SBL combined with CPBL teaching mode can effectively improve the theoretical knowledge and clinical skills of the students, which could improve self-assessment and teaching satisfaction rate, and is w...

Perceptions of medical students at Najran University on the effectiveness of problem-based learning and team-based learning.

Team-based learning (TBL) and problem-based learning (PBL) are two effective educational approaches used in medical education for increasing knowledge acquisition, learning motivation, and collaborati... The present study aimed to evaluate the perceptions of current or previous preclinical students at the College of Medicine, Najran University (NU) about the effectiveness of PBL and TBL and to assess ... A cross-sectional survey was conducted on 106 preclinical students at NU, Saudi Arabia. The survey questionnaire was validated by a pilot study and designed based on Kirkpatrick's evaluation model. De... 73.6% of participants enjoyed PBL and found it motivating compared to TBL and classic lectures. PBL was reported as more effective for knowledge acquisition (50%), teamwork (62.3%), and high academic ... It is concluded that PBL was more favored by the students regarding the learning outcomes. TBL was reported to need more individual preparation and effort and require lecturer involvement, suggesting ...

Effectiveness of tutor shadowing on faculty development in problem-based learning.

To enhance tutors' teaching skills, tutor shadowing for novice tutors of problem-based learning (PBL) in addition to conventional faculty development (FD) was applied. This study aimed to develop a tu... This study employed a before-and-after study design with three phases. In phase 1, a TS-scale was elaborated. A validity examination was performed in phase 2. Phase 3 was a study of the effectiveness ... A TS-scale with a 32-item questionnaire of self-rated confidence for PBL tutors was identified in phase 1. In phase 2, 7 experienced specialists in medical education were invited to evaluate the conte... Novice PBL tutors benefit from FD that incorporates tutor shadowing in the 3 key domains of tutoring competencies. The TS-scale developed in this study can be applied in future research on FD design....

The effectiveness of problem-based learning compared with lecture-based learning in surgical education: a systematic review and meta-analysis.

This meta-analysis was conducted to systematically evaluate the impact of problem-based learning (PBL) and lecture-based learning (LBL) teaching models on students' learning in surgical education.... We systematically searched the publications related to the application of PBL and LBL in surgical courses in PubMed, Embase, Web of Science and Cochrane Library databases, the last retrieval time is S... Nine studies were included totally. The results showed that compared with LBL, PBL was superior in clinical competence (SMD = 0.81, 95% CI: 0.12 ~ 1.49, P = 0.020) and student satisfaction (SMD = 2.13... This study showed that the PBL teaching model is more effective than the LBL teaching model in surgical education on the aspects of enhancing clinical competence and student satisfaction. However, fur...

Application of problem based learning (PBL) and case based learning (CBL) in the teaching of international classification of diseases encoding.

To study the application of PBL combined with CBL teaching mode in the teaching of international classification of diseases (ICD) encoding, so as to improve students' grasp of ICD encoding knowledge. ...

Implementation of problem-based learning modules in an introduction to public health course.

With traditional lecture-based learning methods often criticized for their limited ability to foster critical thinking and cognitive engagement, problem-based learning (PBL) has emerged as a promising... PBL was implemented in an undergraduate public health course at a private university in the southeast US. The study was conducted in the Spring of 2022 using a convergent mixed-methods approach. Quant... Results indicated significant improvements in student communication skills, growth mindset, and metacognitive abilities across the semester. The thematic analysis of qualitative responses corroborated... The findings contribute to the growing body of evidence supporting PBL and offer practical insights for implementing PBL in public health education. The study also highlights the need for institutiona...

Measuring group function in problem-based learning: development of a reflection tool.

Problem-based learning (PBL) is a pedagogy involving self-directed learning in small groups around case problems. Group function is important to PBL outcomes, but there is currently poor scaffolding a... Tool development unfolded in four steps: 1) a literature review was conducted to identify existent evaluation tools for group function in PBL, 2) literature findings informed the development of this n... Nineteen scales relating to group function assessment were identified in the literature, lending 18 constructs that mapped into four dimensions: Learning Climate, Facilitation and Process, Engagement ... A four-dimension tool to assist group function reflection in PBL was produced. Its constructs were well supported by literature and experts. Faculty and student stakeholders acknowledged the utility o...

The effectiveness of problem based learning in improving critical thinking, problem-solving and self-directed learning in first-year medical students: A meta-analysis.

The adaptation process for first-year medical students is an important problem because it significantly affects educational activities. The previous study showed that 63% of students had difficulties ... We searched PubMed, ScienceDirect, Cochrane, and Google Scholar databases until June 5, 2021. Search terms included problem-based learning, effectiveness, effectivity, and medical student. We excluded... Seven eligible studies (622 patients) were included. The pooled analysis demonstrated no significant difference between PBL with conventional learning method in critical thinking/knowledge assessment ... The present study concluded that the PBL approach in first-year medical students appeared to be ineffective in improving critical thinking/knowledge, problem-solving, and self-directed compared with t...