Titre : Troubles dus à la chaleur

Troubles dus à la chaleur : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Language Development Disorders

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer un coup de chaleur ?

Le diagnostic repose sur des signes cliniques, la température corporelle et l'historique d'exposition.
Coup de chaleur Diagnostic médical
#2

Quels tests sont utilisés pour évaluer le stress thermique ?

Des tests de température corporelle et des évaluations de la fonction cardiaque peuvent être effectués.
Stress thermique Évaluation clinique
#3

Quels signes indiquent un épuisement dû à la chaleur ?

Les signes incluent fatigue, nausées, vertiges et transpiration excessive.
Épuisement dû à la chaleur Symptômes
#4

Quand consulter un médecin pour des troubles de chaleur ?

Consultez un médecin si des symptômes graves comme confusion ou perte de conscience apparaissent.
Consultation médicale Symptômes graves
#5

Quelle est la différence entre coup de chaleur et épuisement ?

Le coup de chaleur est une urgence médicale, tandis que l'épuisement est moins grave mais nécessite une attention.
Coup de chaleur Épuisement dû à la chaleur

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes du coup de chaleur ?

Les symptômes incluent température élevée, confusion, peau chaude et sèche, et perte de conscience.
Coup de chaleur Symptômes
#2

Comment reconnaître l'épuisement dû à la chaleur ?

Les signes incluent transpiration excessive, faiblesse, maux de tête et crampes musculaires.
Épuisement dû à la chaleur Symptômes
#3

Quels symptômes indiquent un coup de chaleur avancé ?

Confusion, hallucinations, convulsions et température corporelle supérieure à 40°C.
Coup de chaleur Symptômes avancés
#4

Les crampes musculaires sont-elles un signe de stress thermique ?

Oui, les crampes musculaires peuvent être un symptôme d'épuisement dû à la chaleur.
Crampes musculaires Stress thermique
#5

Quels symptômes peuvent survenir chez les enfants ?

Les enfants peuvent présenter irritabilité, fatigue, et des signes de déshydratation.
Enfants Déshydratation

Prévention 5

#1

Comment prévenir les troubles dus à la chaleur ?

Restez hydraté, évitez les activités intenses par temps chaud et portez des vêtements légers.
Prévention Hydratation
#2

Quels conseils pour les travailleurs en extérieur ?

Faites des pauses fréquentes, buvez de l'eau régulièrement et portez des chapeaux larges.
Travailleurs en extérieur Conseils de sécurité
#3

Les enfants ont-ils besoin de précautions particulières ?

Oui, surveillez-les de près, assurez-vous qu'ils s'hydratent et évitez les expositions prolongées.
Enfants Surveillance
#4

Comment s'hydrater efficacement par temps chaud ?

Buvez de l'eau régulièrement, même si vous n'avez pas soif, et consommez des boissons électrolytiques.
Hydratation Boissons électrolytiques
#5

Quels signes doivent alerter sur un stress thermique imminent ?

Surveillez la fatigue excessive, les maux de tête et les crampes musculaires comme signes d'alerte.
Stress thermique Signes d'alerte

Traitements 5

#1

Quel est le traitement principal du coup de chaleur ?

Le traitement consiste à refroidir rapidement le corps, souvent par immersion dans l'eau froide.
Coup de chaleur Traitement
#2

Comment traiter l'épuisement dû à la chaleur ?

Reposez-vous dans un endroit frais, hydratez-vous et appliquez des compresses froides.
Épuisement dû à la chaleur Hydratation
#3

Des médicaments sont-ils nécessaires pour le stress thermique ?

Généralement, aucun médicament n'est nécessaire, mais des électrolytes peuvent être recommandés.
Médicaments Électrolytes
#4

Quand est-il nécessaire d'hospitaliser un patient ?

L'hospitalisation est nécessaire si le patient présente des complications graves ou ne s'améliore pas.
Hospitalisation Complications
#5

Quels soins d'urgence sont recommandés ?

Les soins d'urgence incluent le refroidissement rapide et l'administration de liquides par voie intraveineuse.
Soins d'urgence Refroidissement

Complications 5

#1

Quelles sont les complications possibles du coup de chaleur ?

Les complications incluent des lésions cérébrales, des défaillances organiques et la mort.
Coup de chaleur Complications
#2

Le stress thermique peut-il causer des problèmes cardiaques ?

Oui, le stress thermique peut entraîner des arythmies et d'autres problèmes cardiaques.
Stress thermique Problèmes cardiaques
#3

Quels effets à long terme peuvent résulter d'un coup de chaleur ?

Des effets à long terme peuvent inclure des troubles cognitifs et des problèmes de mémoire.
Coup de chaleur Effets à long terme
#4

Comment le stress thermique affecte-t-il les personnes âgées ?

Les personnes âgées sont plus vulnérables et peuvent développer des complications plus graves.
Personnes âgées Vulnérabilité
#5

Le stress thermique peut-il aggraver des maladies préexistantes ?

Oui, il peut aggraver des maladies comme l'asthme, les maladies cardiaques et le diabète.
Maladies préexistantes Aggravation

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les principaux facteurs de risque du coup de chaleur ?

Les facteurs incluent l'âge avancé, l'obésité, les maladies chroniques et l'exercice intense.
Facteurs de risque Coup de chaleur
#2

Les médicaments peuvent-ils augmenter le risque de stress thermique ?

Oui, certains médicaments, comme les diurétiques, peuvent augmenter le risque de déshydratation.
Médicaments Déshydratation
#3

Comment l'humidité influence-t-elle le risque de coup de chaleur ?

Une humidité élevée rend la transpiration moins efficace, augmentant le risque de coup de chaleur.
Humidité Coup de chaleur
#4

Les athlètes sont-ils plus à risque de stress thermique ?

Oui, les athlètes peuvent être exposés à des conditions extrêmes, augmentant leur risque.
Athlètes Stress thermique
#5

Les personnes atteintes de maladies cardiaques sont-elles plus vulnérables ?

Oui, elles sont plus susceptibles de subir des complications dues à un stress thermique.
Maladies cardiaques Vulnérabilité
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 06/03/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Cátia Pereira

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Center for Functional Ecology, Department of Life Sciences, University of Coimbra, 3000-456 Coimbra, Portugal.
  • Department of Forestry Science, NEIKER-BRTA, 01080 Arkaute, Spain.
Publications dans "Troubles dus à la chaleur" :

Ander Castander-Olarieta

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Affiliations :
  • Department of Forestry Science, NEIKER-BRTA, 01080 Arkaute, Spain.
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Itziar A Montalbán

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Affiliations :
  • Department of Forestry Science, NEIKER-BRTA, 01080 Arkaute, Spain.
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Jorge Canhoto

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Affiliations :
  • Center for Functional Ecology, Department of Life Sciences, University of Coimbra, 3000-456 Coimbra, Portugal.
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Paloma Moncaleán

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Affiliations :
  • Department of Forestry Science, NEIKER-BRTA, 01080 Arkaute, Spain.
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Li Liu

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Affiliations :
  • State Key Laboratory of Biocatalysis and Enzyme Engineering, Hubei Collaborative Innovation Center for Green Transformation of Bio-Resources, Hubei Key Laboratory of Industrial Biotechnology, School of Life Sciences, Hubei University, Wuhan 430062, China.
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Daniel Gagnon

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Affiliations :
  • Montreal Heart Institute, Montreal, QC, Canada. daniel.gagnon.3@umontreal.ca.
  • School of Kinesiology and Exercise Science, Université de Montréal, Montreal, QC, Canada. daniel.gagnon.3@umontreal.ca.
  • Department of Pharmacology and Physiology, Université de Montréal, Montreal, QC, Canada. daniel.gagnon.3@umontreal.ca.
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Hadiatou Barry

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Affiliations :
  • Montreal Heart Institute, Montreal, QC, Canada.
  • Department of Pharmacology and Physiology, Université de Montréal, Montreal, QC, Canada.
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Mailin Gan

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Affiliations :
  • Key Laboratory of Livestock and Poultry Multi-Omics, College of Animal and Technology, Sichuan Agricultural University, Chengdu 611130, China.
  • Farm Animal Genetic Resource Exploration and Innovation Key Laboratory of Sichuan Province, Sichuan Agricultural University, Chengdu 611130, China.
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Yunhong Jing

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  • Key Laboratory of Livestock and Poultry Multi-Omics, College of Animal and Technology, Sichuan Agricultural University, Chengdu 611130, China.
  • Farm Animal Genetic Resource Exploration and Innovation Key Laboratory of Sichuan Province, Sichuan Agricultural University, Chengdu 611130, China.
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Zhongwei Xie

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  • Key Laboratory of Livestock and Poultry Multi-Omics, College of Animal and Technology, Sichuan Agricultural University, Chengdu 611130, China.
  • Farm Animal Genetic Resource Exploration and Innovation Key Laboratory of Sichuan Province, Sichuan Agricultural University, Chengdu 611130, China.
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Jianfeng Ma

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  • Key Laboratory of Livestock and Poultry Multi-Omics, College of Animal and Technology, Sichuan Agricultural University, Chengdu 611130, China.
  • Farm Animal Genetic Resource Exploration and Innovation Key Laboratory of Sichuan Province, Sichuan Agricultural University, Chengdu 611130, China.
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Lei Chen

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Affiliations :
  • Key Laboratory of Livestock and Poultry Multi-Omics, College of Animal and Technology, Sichuan Agricultural University, Chengdu 611130, China.
  • Farm Animal Genetic Resource Exploration and Innovation Key Laboratory of Sichuan Province, Sichuan Agricultural University, Chengdu 611130, China.
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Shunhua Zhang

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  • Key Laboratory of Livestock and Poultry Multi-Omics, College of Animal and Technology, Sichuan Agricultural University, Chengdu 611130, China.
  • Farm Animal Genetic Resource Exploration and Innovation Key Laboratory of Sichuan Province, Sichuan Agricultural University, Chengdu 611130, China.
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Ye Zhao

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Affiliations :
  • Key Laboratory of Livestock and Poultry Multi-Omics, College of Animal and Technology, Sichuan Agricultural University, Chengdu 611130, China.
  • Farm Animal Genetic Resource Exploration and Innovation Key Laboratory of Sichuan Province, Sichuan Agricultural University, Chengdu 611130, China.
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Lili Niu

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  • Key Laboratory of Livestock and Poultry Multi-Omics, College of Animal and Technology, Sichuan Agricultural University, Chengdu 611130, China.
  • Farm Animal Genetic Resource Exploration and Innovation Key Laboratory of Sichuan Province, Sichuan Agricultural University, Chengdu 611130, China.
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Yan Wang

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  • Key Laboratory of Livestock and Poultry Multi-Omics, College of Animal and Technology, Sichuan Agricultural University, Chengdu 611130, China.
  • Farm Animal Genetic Resource Exploration and Innovation Key Laboratory of Sichuan Province, Sichuan Agricultural University, Chengdu 611130, China.
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Xuewei Li

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  • Key Laboratory of Livestock and Poultry Multi-Omics, College of Animal and Technology, Sichuan Agricultural University, Chengdu 611130, China.
  • Farm Animal Genetic Resource Exploration and Innovation Key Laboratory of Sichuan Province, Sichuan Agricultural University, Chengdu 611130, China.
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Li Zhu

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  • Key Laboratory of Livestock and Poultry Multi-Omics, College of Animal and Technology, Sichuan Agricultural University, Chengdu 611130, China.
  • Farm Animal Genetic Resource Exploration and Innovation Key Laboratory of Sichuan Province, Sichuan Agricultural University, Chengdu 611130, China.
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Linyuan Shen

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  • Key Laboratory of Livestock and Poultry Multi-Omics, College of Animal and Technology, Sichuan Agricultural University, Chengdu 611130, China.
  • Farm Animal Genetic Resource Exploration and Innovation Key Laboratory of Sichuan Province, Sichuan Agricultural University, Chengdu 611130, China.
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Can Retrieval Practice Facilitate Verb Learning in Children With Developmental Language Disorder and Their Peers With Typical Language Development?

Children with developmental language disorder (DLD) have well-documented verb learning difficulties. In this study, we asked whether the inclusion of retrieval practice during the learning period woul... Eleven children with DLD (... Recall testing immediately after the learning period and 1 week later revealed greater recall for novel verbs in the RSR condition than for novel verbs in the RS condition. This was true for both grou... Retrieval practice provides benefits to verb learning-an important finding given the challenges that verbs present to children with DLD. However, these benefits do not appear to automatically translat...

The Language Environment at Home of Children With (a Suspicion of) a Developmental Language Disorder and Relations With Standardized Language Measures.

This study compares the home language environments of children with (a suspicion of) developmental language disorder (DLD) with that of children with typical development (TD). It does so by adopting n... Ninety-nine 2- to 4-year-old toddlers participated: 59 with (a suspicion of) DLD and 40 with TD. LENA metrics on adult word count, conversational turn count, and child vocalization count were obtained... We found lower adult word count, conversational turn count, and child vocalization count in the DLD group, independent of multilingualism but not of parental education. In the DLD group, receptive voc... Toddlers with (a suspicion of) DLD vocalize less at home than children with TD. They also hear fewer adult words and experience fewer conversational turns. Children with DLD's language outcomes are to...

Language intervention in bilingual children with developmental language disorder: A systematic review.

Although there is a growing body of literature on cognitive and language processing in bilingual children with developmental language disorder (DLD), there is a major gap in the evidence for language ... To examine evidence for language intervention and cross-language transfer effects in bilingual children with DLD. Specifically, the study aimed to review intervention evidence targeting non-linguistic... We carried out searches in five electronic databases: CINAHL, Scopus, Psychinfo, Proquest and Sciencedirect. Data from selected papers were extracted and organized into the three following categories:... We included 14 papers in the review. The majority indicated evidence for vocabulary intervention. There was limited evidence for intervention targeting phonology or morphosyntax. Cross-language genera... The present review indicates that there is a significant gap in the literature regarding language intervention for several key language areas such as morphosyntax, narrative skills and literacy. There... What is already known on the subject Previous studies have examined the effects of bi- and monolingual intervention in bilingual children with DLD. Although the results indicated superior effects for ...

Speech-Language Pathologists' Perceptions of Language and Literacy Instruction for Pre-K Children With Developmental Language Disorder.

Speech-language pathologists (SLPs) have multiple roles and responsibilities related to language and literacy instruction in schools. The purpose of this exploratory, qualitative study was to analyze ... Eight school-based SLPs participated in a 1-hr virtual focus group conducted via Zoom recording technology. The researchers used a conventional content analysis approach to analyze the focus group dat... The researchers developed two themes: (a) SLPs identified repeated exposure to books, peer interaction, and teaching vocabulary with visual supports and props as key elements of language and literacy ... SLPs identified several instructional practices inclusive pre-K teachers could be taught to use during professional development programs to support the emergent literacy development of children with D...

Predictors of Reading Development Among School-Age Bilingual Children With Developmental Language Disorder: A Scoping Review.

Systematic reviews of bilingual children's reading development are very limited, and none of which solely focus on predictors of reading difficulties among those with developmental language disorder (... The search parameters used in this scoping review included peer-reviewed journal articles written in English from 2000 to 2022 in order to synthesize the most recent empirical work, a focus on early c... The present review yielded nine articles, which all examined the predictive validity of either a measure or task with the ultimate goal of improving early identification of reading difficulties. Signi... To conclude, this review demonstrates that this is a highly under-researched topic. To have ended up including only nine articles that fit the criteria of our search reveals a large gap in the researc...

Developmental Language Disorder Terminology: A Survey of Speech-Language Pathologists' Use and Knowledge.

Developmental language disorder (DLD) is a relatively new, internationally promoted term to describe individuals with language impairments not secondary to a biomedical condition. This study aimed to ... After completing an online presurvey to evaluate current comfort levels in using DLD terminology and current knowledge of DLD, currently practicing SLPs viewed a 45-min prerecorded educational video o... After filtering to remove likely fraudulent responders, we included 77 participants in all analyses. Presurvey Likert scale responses indicated at least some comfort in using DLD terminology. Addition... Despite some limitations, it was concluded that diffusion efforts, such as educational presentations, are likely to increase SLPs' comfort levels in using DLD terminology and SLPs' knowledge of DLD.... https://doi.org/10.23641/asha.22344349....

Gesture-speech integration is related to vocabulary skills in children with developmental language disorder, Williams syndrome and typical development.

Individuals with developmental language disorder or Williams syndrome are reported to use more gestures than individuals with typical development. However, these two groups differ considerably in visu... We first examined whether children with both developmental language disorder and children Williams syndrome do indeed use more gestures. Our second aim was to disentangle the role of vocabulary and vi... In a cross-sectional group design, three participant groups watched and then retold a cartoon: children with typical development (n = 25), children with developmental language disorder (n = 25) and ch... Between-group comparisons showed that individuals with developmental language disorder or Williams syndrome did indeed use more gestures. Poisson loglinear modelling demonstrated that a relative highe... Regardless of neurodevelopmental condition or typical development, a higher use of supplementary gestures was influenced by expressive vocabulary skills. Children with lower vocabulary skills spontane... What is already known on the subject Children with developmental language disorder and children with Williams syndrome are more inclined to use gestures than typically developing children. Research co...