Titre : Paralysie pseudobulbaire

Paralysie pseudobulbaire : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Language Development Disorders

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostique-t-on la paralysie pseudobulbaire ?

Le diagnostic repose sur l'examen clinique et l'évaluation des symptômes neurologiques.
Paralysie pseudobulbaire Évaluation neurologique
#2

Quels tests sont utilisés pour le diagnostic ?

Des tests d'imagerie cérébrale comme l'IRM peuvent être utilisés pour identifier les lésions.
Imagerie par résonance magnétique Lésions cérébrales
#3

Quels symptômes aident au diagnostic ?

Les symptômes incluent des accès de rire ou de pleurs inappropriés et des troubles de la parole.
Symptômes neurologiques Troubles de la parole
#4

La paralysie pseudobulbaire est-elle toujours associée à d'autres maladies ?

Elle est souvent associée à des maladies neurologiques comme la sclérose en plaques ou les AVC.
Sclérose en plaques Accident vasculaire cérébral
#5

Peut-on confondre cette paralysie avec d'autres troubles ?

Oui, elle peut être confondue avec d'autres troubles affectant le contrôle émotionnel et moteur.
Troubles neurologiques Contrôle émotionnel

Symptômes 5

#1

Quels sont les principaux symptômes de la paralysie pseudobulbaire ?

Les principaux symptômes incluent des crises de rire ou de pleurs incontrôlables.
Symptômes Émotions
#2

La difficulté à parler est-elle un symptôme courant ?

Oui, les patients peuvent éprouver des difficultés à articuler et à contrôler leur voix.
Difficulté à parler Articulation
#3

Les patients ressentent-ils de la douleur ?

La paralysie pseudobulbaire ne cause généralement pas de douleur physique, mais des malaises émotionnels.
Douleur Malaises émotionnels
#4

Y a-t-il des variations dans les symptômes ?

Oui, les symptômes peuvent varier en intensité et en fréquence d'un patient à l'autre.
Variabilité des symptômes Intensité
#5

Les symptômes peuvent-ils s'aggraver avec le temps ?

Oui, sans traitement, les symptômes peuvent s'aggraver et affecter la qualité de vie.
Aggravation des symptômes Qualité de vie

Prévention 5

#1

Peut-on prévenir la paralysie pseudobulbaire ?

Il n'existe pas de méthode de prévention spécifique, mais la gestion des maladies sous-jacentes peut aider.
Prévention Maladies sous-jacentes
#2

Comment réduire le risque de paralysie pseudobulbaire ?

Adopter un mode de vie sain et traiter les affections neurologiques peut réduire le risque.
Mode de vie sain Affections neurologiques
#3

Les AVC peuvent-ils être prévenus ?

Oui, en contrôlant les facteurs de risque comme l'hypertension et le diabète, on peut réduire les AVC.
Accident vasculaire cérébral Facteurs de risque
#4

La réhabilitation précoce aide-t-elle à prévenir la paralysie ?

Oui, une réhabilitation précoce après un AVC ou une lésion cérébrale peut aider à prévenir la paralysie.
Réhabilitation précoce Lésion cérébrale
#5

Les habitudes alimentaires influencent-elles le risque ?

Oui, une alimentation équilibrée peut contribuer à la santé neurologique et réduire les risques.
Habitudes alimentaires Santé neurologique

Traitements 5

#1

Quels traitements sont disponibles pour la paralysie pseudobulbaire ?

Les traitements incluent des médicaments comme les antidépresseurs et la thérapie comportementale.
Antidépresseurs Thérapie comportementale
#2

La rééducation est-elle utile ?

Oui, la rééducation orthophonique peut aider à améliorer les capacités de communication.
Rééducation orthophonique Capacités de communication
#3

Les médicaments peuvent-ils réduire les symptômes ?

Oui, certains médicaments peuvent réduire la fréquence et l'intensité des épisodes émotionnels.
Médicaments Épisodes émotionnels
#4

Y a-t-il des traitements non médicamenteux ?

Des approches comme la thérapie psychologique peuvent également être bénéfiques.
Thérapie psychologique Approches non médicamenteuses
#5

Les traitements sont-ils efficaces pour tous les patients ?

L'efficacité des traitements peut varier selon les individus et la gravité des symptômes.
Efficacité des traitements Gravité des symptômes

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir avec la paralysie pseudobulbaire ?

Les complications incluent des troubles de la déglutition et des problèmes de communication.
Complications Troubles de la déglutition
#2

La dépression est-elle une complication fréquente ?

Oui, les patients peuvent développer une dépression en raison de l'impact émotionnel de la maladie.
Dépression Impact émotionnel
#3

Les complications affectent-elles la qualité de vie ?

Oui, les complications peuvent significativement altérer la qualité de vie des patients.
Qualité de vie Altération
#4

Y a-t-il des risques d'isolement social ?

Oui, les difficultés de communication peuvent entraîner un isolement social pour les patients.
Isolement social Difficultés de communication
#5

Les complications peuvent-elles être traitées ?

Certaines complications peuvent être gérées avec des traitements appropriés et un soutien.
Gestion des complications Soutien

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les principaux facteurs de risque ?

Les AVC, les maladies neurodégénératives et les traumatismes crâniens sont des facteurs de risque.
Accident vasculaire cérébral Maladies neurodégénératives
#2

L'âge influence-t-il le risque de paralysie pseudobulbaire ?

Oui, le risque augmente avec l'âge, surtout chez les personnes âgées ayant des antécédents médicaux.
Âge Antécédents médicaux
#3

Les antécédents familiaux jouent-ils un rôle ?

Oui, des antécédents familiaux de maladies neurologiques peuvent augmenter le risque.
Antécédents familiaux Maladies neurologiques
#4

Le mode de vie peut-il influencer le risque ?

Oui, un mode de vie sédentaire et une mauvaise alimentation peuvent augmenter le risque.
Mode de vie sédentaire Mauvaise alimentation
#5

Les maladies cardiovasculaires sont-elles un facteur de risque ?

Oui, les maladies cardiovasculaires augmentent le risque de paralysie pseudobulbaire par AVC.
Maladies cardiovasculaires Accident vasculaire cérébral
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 27/04/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Kenjiro Kunieda

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Neurology, Gifu University Graduate School of Medicine, Gifu, JPN.
  • Rehabilitation Medicine, Hamamatsu City Rehabilitation Hospital, Hamamatsu, JPN.

Tomohisa Ohno

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Dentistry, Hamamatsu City Rehabilitation Hospital, Hamamatsu, JPN.

Ichiro Fujishima

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Rehabilitation Medicine, Hamamatsu City Rehabilitation Hospital, Hamamatsu, JPN.

Victor Kekere

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Psychiatry, Interfaith Medical Center, Brooklyn, USA.

Patrice Fouron

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Psychiatry, Interfaith Medical Center, Brooklyn, USA.

Michael Shevell

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • From the Departments of Pediatrics and Neurology/Neurosurgery, McGill University; and Division of Pediatric Neurology, Montreal Children's Hospital-McGill University Health Centre, Canada. michael.shevell@muhc.mcgill.ca.

Paul H Gross

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Population Health Sciences, University of Utah, 295 Chipeta Way, Williams Building, Salt Lake City, UT 84108, USA.
Publications dans "Paralysie pseudobulbaire" :

Amy F Bailes

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Division of Occupational Therapy and Physical Therapy, Cincinnati Children's Hospital Medical Center, 3333 Burnet Avenue, MLC 4007, Cincinnati, OH 45229, USA.
Publications dans "Paralysie pseudobulbaire" :

Darcy Fehlings

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Faculty of Medicine (JPL), McGill University, Montreal, QC; Department of Pediatrics and Neurology and Neurosurgery (MO, MS), McGill University, Montreal, QC; Centre for Outcomes Research and Evaluation (MO, PN, MS), Research Institute of the McGill University Health Centre, Montreal, QC; Department of Pediatrics (JA), University of Alberta, Edmonton, AB; Janeway Children's Hospital (DB), St. John's, NL; Department of Paediatrics (DF), University of Toronto, Bloorview Research Institute, Toronto, ON; Departments of Pediatrics and Clinical Neurosciences (AK), Cumming School of Medicine, University of Calgary, AB; Centre de réadaptation Marie Enfant du CHU Sainte-Justine (LK), Montreal, QC; Centre hospitalier universitaire de Sherbrooke (NP), Sherbrooke, QC; BC Children's Hospital (EvR), Vancouver, BC; and IWK Health Centre (EW), Halifax, NS, Canada.
Publications dans "Paralysie pseudobulbaire" :

Israt Jahan

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • CSF Global, Dhaka, Bangladesh.
  • Asian Institute of Disability and Development (AIDD), University of South Asia, Dhaka, Bangladesh.
  • School of Health, Medical and Applied Sciences, Central Queensland University, Rockhampton, QLD, Australia.
  • Central Queensland Public Health Unit, Central Queensland Hospital and Health Service, Rockhampton, QLD, Australia.

Nadia Badawi

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Discipline of Child and Adolescent Health, Sydney Medical School, The University of Sydney, Sydney, Australia.
  • Cerebral Palsy Alliance Research Institute, Sydney Medical School, The University of Sydney, Camperdown, Australia.
  • Grace Centre for Newborn Intensive Care, Sydney Children's Hospital Network, Westmead, Australia.

Gulam Khandaker

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Asian Institute of Disability and Development (AIDD), University of South Asia, Dhaka, Bangladesh.
  • School of Health, Medical and Applied Sciences, Central Queensland University, Rockhampton, QLD, Australia.
  • Central Queensland Public Health Unit, Central Queensland Hospital and Health Service, Rockhampton, QLD, Australia.
  • Discipline of Child and Adolescent Health, Sydney Medical School, The University of Sydney, Sydney, Australia.

None None

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Thet Thet Soe

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Stroke, Maidstone and Tunbridge Wells NHS Trust, Maidstone, UK drsoethet@gmail.com.
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Navraj Chattha

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Stroke, Maidstone and Tunbridge Wells NHS Trust, Maidstone, UK.
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Afzal Mahmood

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Stroke, Maidstone and Tunbridge Wells NHS Trust, Maidstone, UK.
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Ze-Fei Jiang

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Affiliations :
  • Clinical Department of Acupuncture and Moxibustion, First Teaching Hospital of Tianjin University of TCM, Tianjin 300380, China; National Clinical Research Center for Acupuncture and Moxibustion of Chinese Medicine, Tianjin 300380.
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Hong-Bin Jia

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Clinical Department of Acupuncture and Moxibustion, First Teaching Hospital of Tianjin University of TCM, Tianjin 300380, China; National Clinical Research Center for Acupuncture and Moxibustion of Chinese Medicine, Tianjin 300380.
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Guang-Qing Yue

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Clinical Department of Acupuncture and Moxibustion, First Teaching Hospital of Tianjin University of TCM, Tianjin 300380, China; National Clinical Research Center for Acupuncture and Moxibustion of Chinese Medicine, Tianjin 300380.
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Peng-Fei Shen

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Affiliations :
  • Clinical Department of Acupuncture and Moxibustion, First Teaching Hospital of Tianjin University of TCM, Tianjin 300380, China; National Clinical Research Center for Acupuncture and Moxibustion of Chinese Medicine, Tianjin 300380.
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Can Retrieval Practice Facilitate Verb Learning in Children With Developmental Language Disorder and Their Peers With Typical Language Development?

Children with developmental language disorder (DLD) have well-documented verb learning difficulties. In this study, we asked whether the inclusion of retrieval practice during the learning period woul... Eleven children with DLD (... Recall testing immediately after the learning period and 1 week later revealed greater recall for novel verbs in the RSR condition than for novel verbs in the RS condition. This was true for both grou... Retrieval practice provides benefits to verb learning-an important finding given the challenges that verbs present to children with DLD. However, these benefits do not appear to automatically translat...

The Language Environment at Home of Children With (a Suspicion of) a Developmental Language Disorder and Relations With Standardized Language Measures.

This study compares the home language environments of children with (a suspicion of) developmental language disorder (DLD) with that of children with typical development (TD). It does so by adopting n... Ninety-nine 2- to 4-year-old toddlers participated: 59 with (a suspicion of) DLD and 40 with TD. LENA metrics on adult word count, conversational turn count, and child vocalization count were obtained... We found lower adult word count, conversational turn count, and child vocalization count in the DLD group, independent of multilingualism but not of parental education. In the DLD group, receptive voc... Toddlers with (a suspicion of) DLD vocalize less at home than children with TD. They also hear fewer adult words and experience fewer conversational turns. Children with DLD's language outcomes are to...

Language intervention in bilingual children with developmental language disorder: A systematic review.

Although there is a growing body of literature on cognitive and language processing in bilingual children with developmental language disorder (DLD), there is a major gap in the evidence for language ... To examine evidence for language intervention and cross-language transfer effects in bilingual children with DLD. Specifically, the study aimed to review intervention evidence targeting non-linguistic... We carried out searches in five electronic databases: CINAHL, Scopus, Psychinfo, Proquest and Sciencedirect. Data from selected papers were extracted and organized into the three following categories:... We included 14 papers in the review. The majority indicated evidence for vocabulary intervention. There was limited evidence for intervention targeting phonology or morphosyntax. Cross-language genera... The present review indicates that there is a significant gap in the literature regarding language intervention for several key language areas such as morphosyntax, narrative skills and literacy. There... What is already known on the subject Previous studies have examined the effects of bi- and monolingual intervention in bilingual children with DLD. Although the results indicated superior effects for ...

Speech-Language Pathologists' Perceptions of Language and Literacy Instruction for Pre-K Children With Developmental Language Disorder.

Speech-language pathologists (SLPs) have multiple roles and responsibilities related to language and literacy instruction in schools. The purpose of this exploratory, qualitative study was to analyze ... Eight school-based SLPs participated in a 1-hr virtual focus group conducted via Zoom recording technology. The researchers used a conventional content analysis approach to analyze the focus group dat... The researchers developed two themes: (a) SLPs identified repeated exposure to books, peer interaction, and teaching vocabulary with visual supports and props as key elements of language and literacy ... SLPs identified several instructional practices inclusive pre-K teachers could be taught to use during professional development programs to support the emergent literacy development of children with D...

Predictors of Reading Development Among School-Age Bilingual Children With Developmental Language Disorder: A Scoping Review.

Systematic reviews of bilingual children's reading development are very limited, and none of which solely focus on predictors of reading difficulties among those with developmental language disorder (... The search parameters used in this scoping review included peer-reviewed journal articles written in English from 2000 to 2022 in order to synthesize the most recent empirical work, a focus on early c... The present review yielded nine articles, which all examined the predictive validity of either a measure or task with the ultimate goal of improving early identification of reading difficulties. Signi... To conclude, this review demonstrates that this is a highly under-researched topic. To have ended up including only nine articles that fit the criteria of our search reveals a large gap in the researc...

Developmental Language Disorder Terminology: A Survey of Speech-Language Pathologists' Use and Knowledge.

Developmental language disorder (DLD) is a relatively new, internationally promoted term to describe individuals with language impairments not secondary to a biomedical condition. This study aimed to ... After completing an online presurvey to evaluate current comfort levels in using DLD terminology and current knowledge of DLD, currently practicing SLPs viewed a 45-min prerecorded educational video o... After filtering to remove likely fraudulent responders, we included 77 participants in all analyses. Presurvey Likert scale responses indicated at least some comfort in using DLD terminology. Addition... Despite some limitations, it was concluded that diffusion efforts, such as educational presentations, are likely to increase SLPs' comfort levels in using DLD terminology and SLPs' knowledge of DLD.... https://doi.org/10.23641/asha.22344349....

Gesture-speech integration is related to vocabulary skills in children with developmental language disorder, Williams syndrome and typical development.

Individuals with developmental language disorder or Williams syndrome are reported to use more gestures than individuals with typical development. However, these two groups differ considerably in visu... We first examined whether children with both developmental language disorder and children Williams syndrome do indeed use more gestures. Our second aim was to disentangle the role of vocabulary and vi... In a cross-sectional group design, three participant groups watched and then retold a cartoon: children with typical development (n = 25), children with developmental language disorder (n = 25) and ch... Between-group comparisons showed that individuals with developmental language disorder or Williams syndrome did indeed use more gestures. Poisson loglinear modelling demonstrated that a relative highe... Regardless of neurodevelopmental condition or typical development, a higher use of supplementary gestures was influenced by expressive vocabulary skills. Children with lower vocabulary skills spontane... What is already known on the subject Children with developmental language disorder and children with Williams syndrome are more inclined to use gestures than typically developing children. Research co...