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Épilepsie partielle sensorielle : Questions médicales fréquentes
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Diagnostic
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Épilepsie
Électroencéphalographie
Imagerie par résonance magnétique
Électroencéphalographie
Imagerie par résonance magnétique
Épilepsie
Antécédents familiaux
Épilepsie
Facteurs de risque
Symptômes
Épilepsie
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Évaluation neurologique
Épilepsie
Diagnostic
Symptômes
5
Symptômes
Épilepsie
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Conscience
Épilepsie
Crises épileptiques
Sensations
Épilepsie
Hallucinations
Variabilité
Épilepsie
Symptômes
Déclencheurs
Épilepsie
Stress
Prévention
5
Prévention
Déclencheurs
Épilepsie
Déclencheurs
Stress
Épilepsie
Éducation des patients
Prévention
Épilepsie
Suivi médical
Épilepsie
Traitements
Mode de vie
Prévention
Épilepsie
Traitements
5
Traitements
Médicaments antiépileptiques
Chirurgie
Médicaments antiépileptiques
Épilepsie
Contrôle des crises
Chirurgie
Épilepsie
Traitements
Effets secondaires
Médicaments antiépileptiques
Épilepsie
Thérapies complémentaires
Épilepsie
Thérapie comportementale
Complications
5
Complications
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Épilepsie
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Dépression
Épilepsie
Complications
Qualité de vie
Épilepsie
Complications
Prévention
Complications
Épilepsie
Facteurs de risque
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Facteurs de risque
Épilepsie
Traumatismes crâniens
Traumatismes crâniens
Épilepsie
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Épilepsie
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Épilepsie
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Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale
Validation scientifique effectuée le 02/05/2025
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Institute of Neuroscience, Department of Neurology, The Second Affiliated Hospital of Guangzhou Medical University, Guangzhou, China.
Key Laboratory of Neurogenetics and Channelopathies of Guangdong Province, The Ministry of Education of China, Guangzhou, China.
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Department of Pediatrics, Affiliated Foshan Maternity and Child Healthcare Hospital, Southern Medical University, Foshan, China.
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Key Laboratory of Diseases and Genomes, BGI-Genomics, BGI-Shenzhen, Shenzhen 518000, China.
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Department of Neurology, West China Hospital, Sichuan University, Chengdu, Sichuan, People's Republic of China.
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This study characterized communicative participation and related aspects of functional communication for Jamaican Creole (JC)-English-speaking preschoolers with and without functionally defined speech...
The communicative participation of typically developing (TD;...
FOCUS scores and ICS and ICS-JC scores were found to be minimally to moderately related for Jamaican preschoolers in the TD group (...
These findings provide additional evidence for using the FOCUS beyond documenting change in communicative participation to support clinical decision-making in planning and developing speech-language i...
Bilingualism and polylinguism necessitate the development of multilingual competence of citizens of the Republic of Kazakhstan. The specific feature of the study of languages as an academic discipline...
The social and behavioral sciences have been increasingly using automated text analysis to measure psychological constructs in text. We explore whether GPT, the large-language model (LLM) underlying t...
Due to the pandemic of the Covid-19 disease, it became common to wear masks on some public spaces. By covering mouth and nose, visual-related speech cues are greatly reduced, while the auditory signal...
The study consisted of the presentation of sentences from the SPIN test to 40 participants. Participants were asked to report the perceived sentences. There were four conditions: auditory with mask; a...
Results demonstrated that the use of the mask decreased speech intelligibility, both due to a decrease in the quality of auditory stimuli and due to the loss of visual information. Signal-to-noise rat...
Wearing a facial mask reduces speech intelligibility, both due to visual and auditory factors. Older people and people who only speak one language are affected the most....
Existing annotation paradigms rely on controlled vocabularies, where each data instance is classified into one term from a predefined set of controlled vocabularies. This paradigm restricts the analys...
Consequences of multilingualism vary from offering cognitive benefits to poor educational and cognitive outcomes. One aspect of multilingualism that has not been systematically examined is the typolog...
Both parents and service providers have voiced concerns about the potential negative impact of exposure to multiple languages on the language and communication skills of autistic children. The current...