Titre : Chenopodium ambrosioïdes

Chenopodium ambrosioïdes : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Problem-Based Learning

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer une intoxication par Chenopodium ambrosioïdes ?

Le diagnostic repose sur l'historique d'exposition et les symptômes cliniques observés.
Intoxication Chenopodium Symptômes
#2

Quels tests sont utilisés pour confirmer une intoxication ?

Des tests sanguins et urinaires peuvent être effectués pour détecter des métabolites spécifiques.
Tests de laboratoire Intoxication Chenopodium
#3

Quels signes cliniques indiquent une intoxication ?

Les signes incluent des nausées, vomissements, et des douleurs abdominales.
Symptômes Intoxication Chenopodium
#4

Y a-t-il des examens d'imagerie nécessaires ?

Généralement, les examens d'imagerie ne sont pas nécessaires pour l'intoxication.
Imagerie médicale Intoxication Chenopodium
#5

Comment différencier une intoxication d'une allergie ?

L'intoxication présente des symptômes digestifs, tandis que l'allergie provoque des réactions cutanées.
Allergies Intoxication Symptômes

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes courants d'une intoxication ?

Les symptômes incluent des nausées, vomissements, diarrhée et douleurs abdominales.
Symptômes Intoxication Chenopodium
#2

Peut-on avoir des réactions cutanées ?

Oui, des éruptions cutanées peuvent survenir en cas d'allergie ou d'irritation.
Réactions cutanées Allergies Chenopodium
#3

Les symptômes sont-ils immédiats ?

Les symptômes peuvent apparaître rapidement, généralement dans les heures suivant l'ingestion.
Symptômes Intoxication Chenopodium
#4

Y a-t-il des symptômes neurologiques associés ?

Des symptômes neurologiques comme des vertiges peuvent survenir dans les cas graves.
Symptômes neurologiques Intoxication Chenopodium
#5

Les symptômes varient-ils selon la dose ?

Oui, la gravité des symptômes dépend de la quantité ingérée de la plante.
Dosage Intoxication Chenopodium

Prévention 5

#1

Comment prévenir l'intoxication par Chenopodium ambrosioïdes ?

Évitez la consommation de la plante sans avis médical et informez-vous sur ses effets.
Prévention Intoxication Chenopodium
#2

Y a-t-il des groupes à risque ?

Les enfants et les femmes enceintes sont plus vulnérables aux effets de la plante.
Groupes à risque Intoxication Chenopodium
#3

Comment identifier la plante dans la nature ?

Chenopodium ambrosioïdes a des feuilles dentelées et une odeur forte, souvent décrite comme médicinale.
Identification des plantes Chenopodium Toxicité
#4

Des conseils pour la culture de la plante ?

Cultivez-la dans un endroit éloigné des enfants et des animaux pour éviter l'ingestion accidentelle.
Culture des plantes Prévention Chenopodium
#5

Faut-il des précautions lors de la manipulation ?

Oui, portez des gants lors de la manipulation pour éviter les irritations cutanées.
Manipulation Prévention Chenopodium

Traitements 5

#1

Quel est le traitement principal en cas d'intoxication ?

Le traitement consiste en des soins de soutien, comme l'hydratation et le contrôle des symptômes.
Traitement Intoxication Chenopodium
#2

Des antidotes spécifiques existent-ils ?

Il n'existe pas d'antidote spécifique pour l'intoxication par Chenopodium ambrosioïdes.
Antidotes Intoxication Chenopodium
#3

Quand faut-il consulter un médecin ?

Il est conseillé de consulter un médecin en cas de symptômes sévères ou persistants.
Consultation médicale Symptômes Chenopodium
#4

Les traitements sont-ils différents pour les enfants ?

Oui, les enfants peuvent nécessiter des soins spécifiques en raison de leur sensibilité.
Enfants Traitement Intoxication
#5

Peut-on utiliser des remèdes naturels pour traiter l'intoxication ?

Il est préférable d'éviter les remèdes naturels sans avis médical, car ils peuvent aggraver les symptômes.
Remèdes naturels Intoxication Chenopodium

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir après une intoxication ?

Des complications peuvent inclure des troubles gastro-intestinaux prolongés et des déshydratations.
Complications Intoxication Chenopodium
#2

L'intoxication peut-elle entraîner des problèmes neurologiques ?

Oui, des problèmes neurologiques peuvent survenir dans les cas d'intoxication sévère.
Complications neurologiques Intoxication Chenopodium
#3

Y a-t-il des risques à long terme ?

Des effets à long terme sont possibles, notamment des troubles digestifs chroniques.
Risques à long terme Intoxication Chenopodium
#4

Les complications sont-elles fréquentes ?

Les complications graves sont rares mais peuvent survenir dans des cas d'ingestion massive.
Complications Intoxication Chenopodium
#5

Comment gérer les complications ?

Les complications doivent être gérées par des soins médicaux appropriés et un suivi régulier.
Gestion des complications Intoxication Chenopodium

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les facteurs de risque d'intoxication ?

Les facteurs incluent la consommation non contrôlée et l'absence de connaissances sur la plante.
Facteurs de risque Intoxication Chenopodium
#2

Les personnes allergiques sont-elles plus à risque ?

Oui, les personnes ayant des antécédents d'allergies peuvent être plus sensibles aux effets.
Allergies Facteurs de risque Chenopodium
#3

Les animaux domestiques sont-ils à risque ?

Oui, les animaux peuvent également être affectés par l'ingestion de la plante.
Animaux domestiques Intoxication Chenopodium
#4

Les personnes âgées sont-elles plus vulnérables ?

Oui, les personnes âgées peuvent avoir une tolérance réduite et des complications plus graves.
Personnes âgées Facteurs de risque Intoxication
#5

L'usage récréatif augmente-t-il le risque ?

Oui, l'usage récréatif sans connaissance des effets peut augmenter le risque d'intoxication.
Usage récréatif Facteurs de risque Chenopodium
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 10/03/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Hossein Ghanizadeh

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • School of Agriculture and Environment, Massey University, Palmerston North, New Zealand.

Kerry C Harrington

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • School of Agriculture and Environment, Massey University, Palmerston North, New Zealand.

Eric N Jellen

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Plant and Wildlife Sciences Department, Brigham Young University, Provo, Utah, USA.

Shu-Han Yu

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institute of Biotechnology, National Taiwan University, No. 1, Sec. 4, Roosevelt Rd, Taipei 10617, Taiwan, ROC.

Kuan-Chen Cheng

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institute of Biotechnology, National Taiwan University, No. 1, Sec. 4, Roosevelt Rd, Taipei 10617, Taiwan, ROC; Institute of Food Science Technology, National Taiwan University, No. 1, Sec. 4, Roosevelt Rd, Taipei 10617, Taiwan, ROC; Department of Optometry, Asia University, 500, Lioufeng Rd, Wufeng, Taichung 41354, Taiwan, ROC; Department of Medical Research, China Medical University Hospital, China Medical University, 91, Hsueh-Shih Road, Taichung 40402, Taiwan, ROC. Electronic address: kccheng@ntu.edu.tw.

Abdelkhaleq Legssyer

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Laboratory of Physiology, Genetics and Ethnopharmacology, Department of Biology, Faculty of Sciences, Mohammed I University, Oujda 60000, Morocco.
Publications dans "Chenopodium ambrosioïdes" :

Abderrahim Ziyyat

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Laboratory of Physiology, Genetics and Ethnopharmacology, Department of Biology, Faculty of Sciences, Mohammed I University, Oujda 60000, Morocco. Electronic address: ziyyat@yahoo.fr.
Publications dans "Chenopodium ambrosioïdes" :

Syed Wadood Ali Shah

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Pharmacy, University of Malakand Chakdara, Dir Lower.

Mehreen Ghias

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Pharmacy, University of Malakand Chakdara, Dir Lower.

Hanchao Zhang

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Life Sciences, Nanjing Agricultural University, Nanjing, Jiangsu, PR China.

Yahua Chen

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Life Sciences, Nanjing Agricultural University, Nanjing, Jiangsu, PR China; Jiangsu Collaborative Innovation Centre for Solid Organic Waste Resource Utilization, Nanjing Agricultural University, Nanjing, Jiangsu, PR China.

Zhenguo Shen

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Life Sciences, Nanjing Agricultural University, Nanjing, Jiangsu, PR China; Jiangsu Collaborative Innovation Centre for Solid Organic Waste Resource Utilization, Nanjing Agricultural University, Nanjing, Jiangsu, PR China. Electronic address: zgshen@njau.edu.cn.

Chen Chen

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Life Sciences, Nanjing Agricultural University, Nanjing, Jiangsu, PR China; Jiangsu Collaborative Innovation Centre for Solid Organic Waste Resource Utilization, Nanjing Agricultural University, Nanjing, Jiangsu, PR China. Electronic address: chenchen@njau.edu.cn.

Lulu He

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • School of Agriculture and Environment, Massey University, Palmerston North, New Zealand.
Publications dans "Chenopodium ambrosioïdes" :

Karol Krak

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Faculty of Environmental Sciences, Czech University of Life Sciences Prague, Prague, Czech Republic.
  • Institute of Botany, Czech Academy of Sciences, Průhonice, Czech Republic.

Mark Tester

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Affiliations :
  • Center for Desert Agriculture, Biological and Environmental Sciences and Engineering Division, King Abdullah University of Science and Technology, Thuwal, Saudi Arabia.

Sandra M Schmöckel

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department Physiology of Yield Stability, Institute Crop Science, Faculty of Agriculture, University of Hohenheim, Stuttgart, Germany.

Eliana Pereira

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Centro de Investigação de Montanha (CIMO), Instituto Politécnico de Bragança, Campus de Santa Apolónia, 5300-253 Bragança, Portugal.

Vasco Cadavez

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Centro de Investigação de Montanha (CIMO), Instituto Politécnico de Bragança, Campus de Santa Apolónia, 5300-253 Bragança, Portugal.

Sources (10000 au total)

Simulation-Based Learning Combined with Case and Problem-Based Learning in the Clinical Education of Joint Surgery.

Traditional education of clinical training mainly relies on a single mode of lecture-based learning (LBL), in which the teacher lectures and the students listen, and the teaching effect is often unsat... Through objective evaluation of joint surgery students' theoretical knowledge and clinical skills, and subjective evaluation of teaching quality by anonymous questionnaire, the teaching effects of LBL... Sixty students who participated in the standardized training of residents in the Center for Joint Surgery, Southwest Hospital, Army University, China from March 2020 to September 2021 were selected an... The scores of theoretical knowledge, clinical skills and total score of group C were (86.40 ± 9.76), (92.15 ± 4.49), (88.70 ± 5.75) points respectively, which were significantly higher than (78.80 ± 1... SBL combined with CPBL teaching mode can effectively improve the theoretical knowledge and clinical skills of the students, which could improve self-assessment and teaching satisfaction rate, and is w...

Perceptions of medical students at Najran University on the effectiveness of problem-based learning and team-based learning.

Team-based learning (TBL) and problem-based learning (PBL) are two effective educational approaches used in medical education for increasing knowledge acquisition, learning motivation, and collaborati... The present study aimed to evaluate the perceptions of current or previous preclinical students at the College of Medicine, Najran University (NU) about the effectiveness of PBL and TBL and to assess ... A cross-sectional survey was conducted on 106 preclinical students at NU, Saudi Arabia. The survey questionnaire was validated by a pilot study and designed based on Kirkpatrick's evaluation model. De... 73.6% of participants enjoyed PBL and found it motivating compared to TBL and classic lectures. PBL was reported as more effective for knowledge acquisition (50%), teamwork (62.3%), and high academic ... It is concluded that PBL was more favored by the students regarding the learning outcomes. TBL was reported to need more individual preparation and effort and require lecturer involvement, suggesting ...

Effectiveness of tutor shadowing on faculty development in problem-based learning.

To enhance tutors' teaching skills, tutor shadowing for novice tutors of problem-based learning (PBL) in addition to conventional faculty development (FD) was applied. This study aimed to develop a tu... This study employed a before-and-after study design with three phases. In phase 1, a TS-scale was elaborated. A validity examination was performed in phase 2. Phase 3 was a study of the effectiveness ... A TS-scale with a 32-item questionnaire of self-rated confidence for PBL tutors was identified in phase 1. In phase 2, 7 experienced specialists in medical education were invited to evaluate the conte... Novice PBL tutors benefit from FD that incorporates tutor shadowing in the 3 key domains of tutoring competencies. The TS-scale developed in this study can be applied in future research on FD design....

The effectiveness of problem-based learning compared with lecture-based learning in surgical education: a systematic review and meta-analysis.

This meta-analysis was conducted to systematically evaluate the impact of problem-based learning (PBL) and lecture-based learning (LBL) teaching models on students' learning in surgical education.... We systematically searched the publications related to the application of PBL and LBL in surgical courses in PubMed, Embase, Web of Science and Cochrane Library databases, the last retrieval time is S... Nine studies were included totally. The results showed that compared with LBL, PBL was superior in clinical competence (SMD = 0.81, 95% CI: 0.12 ~ 1.49, P = 0.020) and student satisfaction (SMD = 2.13... This study showed that the PBL teaching model is more effective than the LBL teaching model in surgical education on the aspects of enhancing clinical competence and student satisfaction. However, fur...

Application of problem based learning (PBL) and case based learning (CBL) in the teaching of international classification of diseases encoding.

To study the application of PBL combined with CBL teaching mode in the teaching of international classification of diseases (ICD) encoding, so as to improve students' grasp of ICD encoding knowledge. ...

Implementation of problem-based learning modules in an introduction to public health course.

With traditional lecture-based learning methods often criticized for their limited ability to foster critical thinking and cognitive engagement, problem-based learning (PBL) has emerged as a promising... PBL was implemented in an undergraduate public health course at a private university in the southeast US. The study was conducted in the Spring of 2022 using a convergent mixed-methods approach. Quant... Results indicated significant improvements in student communication skills, growth mindset, and metacognitive abilities across the semester. The thematic analysis of qualitative responses corroborated... The findings contribute to the growing body of evidence supporting PBL and offer practical insights for implementing PBL in public health education. The study also highlights the need for institutiona...

Measuring group function in problem-based learning: development of a reflection tool.

Problem-based learning (PBL) is a pedagogy involving self-directed learning in small groups around case problems. Group function is important to PBL outcomes, but there is currently poor scaffolding a... Tool development unfolded in four steps: 1) a literature review was conducted to identify existent evaluation tools for group function in PBL, 2) literature findings informed the development of this n... Nineteen scales relating to group function assessment were identified in the literature, lending 18 constructs that mapped into four dimensions: Learning Climate, Facilitation and Process, Engagement ... A four-dimension tool to assist group function reflection in PBL was produced. Its constructs were well supported by literature and experts. Faculty and student stakeholders acknowledged the utility o...

The effectiveness of problem based learning in improving critical thinking, problem-solving and self-directed learning in first-year medical students: A meta-analysis.

The adaptation process for first-year medical students is an important problem because it significantly affects educational activities. The previous study showed that 63% of students had difficulties ... We searched PubMed, ScienceDirect, Cochrane, and Google Scholar databases until June 5, 2021. Search terms included problem-based learning, effectiveness, effectivity, and medical student. We excluded... Seven eligible studies (622 patients) were included. The pooled analysis demonstrated no significant difference between PBL with conventional learning method in critical thinking/knowledge assessment ... The present study concluded that the PBL approach in first-year medical students appeared to be ineffective in improving critical thinking/knowledge, problem-solving, and self-directed compared with t...