Titre : Enzymes multifonctionnelles

Enzymes multifonctionnelles : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Problem-Based Learning

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer une déficience en enzymes multifonctionnelles ?

Des tests sanguins et des analyses génétiques peuvent identifier des déficiences enzymatiques.
Déficience enzymatique Tests de laboratoire
#2

Quels tests sont utilisés pour évaluer l'activité enzymatique ?

Des tests enzymatiques spécifiques mesurent l'activité des enzymes dans des échantillons biologiques.
Tests enzymatiques Échantillons biologiques
#3

Les biopsies sont-elles nécessaires pour le diagnostic ?

Parfois, des biopsies tissulaires sont nécessaires pour évaluer l'activité enzymatique in situ.
Biopsie Diagnostic
#4

Quels symptômes peuvent indiquer un problème enzymatique ?

Des symptômes comme la fatigue, des douleurs abdominales ou des troubles métaboliques peuvent survenir.
Symptômes Troubles métaboliques
#5

Peut-on utiliser l'imagerie pour diagnostiquer des troubles enzymatiques ?

L'imagerie peut aider à évaluer des complications, mais n'est pas spécifique pour les enzymes.
Imagerie médicale Complications

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes d'une déficience enzymatique ?

Les symptômes incluent fatigue, douleurs abdominales, et troubles digestifs variés.
Déficience enzymatique Symptômes
#2

Les symptômes varient-ils selon l'enzyme affectée ?

Oui, les symptômes dépendent de l'enzyme spécifique et de son rôle dans le métabolisme.
Enzymes Métabolisme
#3

Y a-t-il des symptômes neurologiques associés ?

Certaines déficiences enzymatiques peuvent entraîner des symptômes neurologiques comme des convulsions.
Symptômes neurologiques Convulsions
#4

Les symptômes peuvent-ils apparaître à tout âge ?

Oui, les symptômes peuvent se manifester à tout âge, selon la nature de la déficience.
Âge Déficience enzymatique
#5

Comment les symptômes évoluent-ils dans le temps ?

Les symptômes peuvent s'aggraver avec le temps si la déficience n'est pas traitée.
Évolution des symptômes Traitement

Prévention 5

#1

Peut-on prévenir les déficiences enzymatiques ?

Certaines déficiences peuvent être évitées par des conseils génétiques et un dépistage précoce.
Prévention Dépistage génétique
#2

Le dépistage néonatal est-il utile ?

Oui, le dépistage néonatal permet d'identifier certaines déficiences enzymatiques précocement.
Dépistage néonatal Déficiences enzymatiques
#3

Les conseils génétiques sont-ils recommandés ?

Oui, les conseils génétiques sont recommandés pour les familles à risque de maladies enzymatiques.
Conseils génétiques Risque
#4

L'alimentation peut-elle prévenir des troubles enzymatiques ?

Une alimentation équilibrée peut aider à réduire le risque de certains troubles métaboliques.
Alimentation Troubles métaboliques
#5

Y a-t-il des vaccins pour prévenir ces déficiences ?

Actuellement, il n'existe pas de vaccins spécifiques pour prévenir les déficiences enzymatiques.
Vaccins Prévention

Traitements 5

#1

Quels traitements existent pour les déficiences enzymatiques ?

Les traitements incluent des suppléments enzymatiques, des régimes alimentaires spécifiques et des thérapies géniques.
Traitements Suppléments enzymatiques
#2

Les thérapies géniques sont-elles efficaces ?

Les thérapies géniques montrent des résultats prometteurs pour certaines déficiences enzymatiques.
Thérapie génique Efficacité
#3

Comment les régimes alimentaires aident-ils ?

Des régimes spécifiques peuvent réduire les symptômes en limitant les substrats non métabolisés.
Régime alimentaire Symptômes
#4

Les médicaments peuvent-ils aider à traiter ces déficiences ?

Certains médicaments peuvent aider à gérer les symptômes, mais ne corrigent pas la déficience.
Médicaments Gestion des symptômes
#5

Y a-t-il des traitements expérimentaux disponibles ?

Des traitements expérimentaux, comme des thérapies ciblées, sont en cours d'évaluation dans des essais cliniques.
Traitements expérimentaux Essais cliniques

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir avec des déficiences enzymatiques ?

Les complications incluent des troubles métaboliques graves, des dommages organiques et des crises aiguës.
Complications Troubles métaboliques
#2

Les complications sont-elles réversibles ?

Certaines complications peuvent être réversibles avec un traitement précoce, d'autres non.
Réversibilité Traitement
#3

Comment les complications affectent-elles la qualité de vie ?

Les complications peuvent gravement affecter la qualité de vie en limitant les activités quotidiennes.
Qualité de vie Complications
#4

Y a-t-il des risques de cancer associés ?

Certaines déficiences enzymatiques peuvent augmenter le risque de développer certains cancers.
Cancer Risque
#5

Les complications peuvent-elles être prévenues ?

Une gestion appropriée des symptômes et un suivi régulier peuvent aider à prévenir certaines complications.
Prévention Gestion des symptômes

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les facteurs de risque pour les déficiences enzymatiques ?

Les facteurs incluent des antécédents familiaux, des mutations génétiques et des régimes alimentaires inappropriés.
Facteurs de risque Antécédents familiaux
#2

Les facteurs environnementaux jouent-ils un rôle ?

Oui, certains facteurs environnementaux peuvent influencer l'expression des gènes enzymatiques.
Facteurs environnementaux Expression génétique
#3

L'âge est-il un facteur de risque ?

L'âge peut influencer la gravité des symptômes, mais les déficiences peuvent survenir à tout âge.
Âge Déficiences enzymatiques
#4

Les maladies concomitantes augmentent-elles le risque ?

Oui, certaines maladies peuvent exacerber les déficiences enzymatiques et leurs symptômes.
Maladies concomitantes Risque
#5

Les habitudes alimentaires influencent-elles le risque ?

Des habitudes alimentaires déséquilibrées peuvent augmenter le risque de troubles enzymatiques.
Habitudes alimentaires Risque
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 25/04/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Yi Zhang

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Beijing Key Lab of Bioprocess, Beijing University of Chemical Technology, Beijing, 100029, PR China.

Ruiping Zhang

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Radiology, First hospital of Shanxi Medical University, Taiyuan, 030001, China. gzgtg@163.com.
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M Shelomi

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Affiliations :
  • Department of Entomology, National Taiwan University, Taipei, Taiwan.
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B Wipfler

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Affiliations :
  • Zoologisches Forschungsmuseum Alexander Koenig, Bonn, Germany.
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X Zhou

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Affiliations :
  • Department of Entomology, China Agricultural University, Beijing, China.
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Y Pauchet

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Affiliations :
  • Department of Entomology, Max-Planck Institute für chemische Ökologie, Jena, Germany.
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Aarjoo Sharma

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Affiliations :
  • Department of Microbiology, Panjab University, Chandigarh, India.
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Sanjeev Balda

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Affiliations :
  • Department of Microbiology, Panjab University, Chandigarh, India.
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Neena Capalash

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Affiliations :
  • Department of Biotechnology, Panjab University, Chandigarh, India.
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Prince Sharma

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Affiliations :
  • Department of Microbiology, Panjab University, Chandigarh, India. Electronic address: princess@pu.ac.in.
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Vasilis Tseliou

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Affiliations :
  • ICIQ, Institute of Chemical Research of Catalonia, The Barcelona Institute of Science and Technology, Avenida Països Catalans 16, 43007, Tarragona, Spain.
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Adriana Faraone

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Affiliations :
  • University Rovira i Virgili, 43007, Tarragona, Spain.
  • ICIQ, Institute of Chemical Research of Catalonia, The Barcelona Institute of Science and Technology, Avenida Països Catalans 16, 43007, Tarragona, Spain.
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Laura Kqiku

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Affiliations :
  • University Rovira i Virgili, 43007, Tarragona, Spain.
  • ICIQ, Institute of Chemical Research of Catalonia, The Barcelona Institute of Science and Technology, Avenida Països Catalans 16, 43007, Tarragona, Spain.
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Jan Vilím

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Affiliations :
  • ICIQ, Institute of Chemical Research of Catalonia, The Barcelona Institute of Science and Technology, Avenida Països Catalans 16, 43007, Tarragona, Spain.
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Gianluca Simionato

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Affiliations :
  • ICIQ, Institute of Chemical Research of Catalonia, The Barcelona Institute of Science and Technology, Avenida Països Catalans 16, 43007, Tarragona, Spain.
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Paolo Melchiorre

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Affiliations :
  • ICREA, Passeig Lluís Companys 23, 08010, Barcelona, Spain.
  • ICIQ, Institute of Chemical Research of Catalonia, The Barcelona Institute of Science and Technology, Avenida Països Catalans 16, 43007, Tarragona, Spain.
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Dianelis T Monterrey

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Affiliations :
  • Departamento de Química Bioorgánica, Instituto de Química Orgánica General (IQOG), CSIC, Juan de la Cierva 3, 28006 Madrid, Spain. Electronic address: d.monterrey@csic.es.
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Iván Ayuso-Fernández

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Affiliations :
  • Departamento de Química Bioorgánica, Instituto de Química Orgánica General (IQOG), CSIC, Juan de la Cierva 3, 28006 Madrid, Spain. Electronic address: ivan.ayuso-fernandez@nmbu.no.
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Isabel Oroz-Guinea

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Affiliations :
  • Departamento de Química Bioorgánica, Instituto de Química Orgánica General (IQOG), CSIC, Juan de la Cierva 3, 28006 Madrid, Spain. Electronic address: isabel.oroz-guinea@uni-graz.at.
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Eduardo García-Junceda

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Affiliations :
  • Departamento de Química Bioorgánica, Instituto de Química Orgánica General (IQOG), CSIC, Juan de la Cierva 3, 28006 Madrid, Spain. Electronic address: eduardo.junceda@csic.es.
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Sources (10000 au total)

Simulation-Based Learning Combined with Case and Problem-Based Learning in the Clinical Education of Joint Surgery.

Traditional education of clinical training mainly relies on a single mode of lecture-based learning (LBL), in which the teacher lectures and the students listen, and the teaching effect is often unsat... Through objective evaluation of joint surgery students' theoretical knowledge and clinical skills, and subjective evaluation of teaching quality by anonymous questionnaire, the teaching effects of LBL... Sixty students who participated in the standardized training of residents in the Center for Joint Surgery, Southwest Hospital, Army University, China from March 2020 to September 2021 were selected an... The scores of theoretical knowledge, clinical skills and total score of group C were (86.40 ± 9.76), (92.15 ± 4.49), (88.70 ± 5.75) points respectively, which were significantly higher than (78.80 ± 1... SBL combined with CPBL teaching mode can effectively improve the theoretical knowledge and clinical skills of the students, which could improve self-assessment and teaching satisfaction rate, and is w...

Perceptions of medical students at Najran University on the effectiveness of problem-based learning and team-based learning.

Team-based learning (TBL) and problem-based learning (PBL) are two effective educational approaches used in medical education for increasing knowledge acquisition, learning motivation, and collaborati... The present study aimed to evaluate the perceptions of current or previous preclinical students at the College of Medicine, Najran University (NU) about the effectiveness of PBL and TBL and to assess ... A cross-sectional survey was conducted on 106 preclinical students at NU, Saudi Arabia. The survey questionnaire was validated by a pilot study and designed based on Kirkpatrick's evaluation model. De... 73.6% of participants enjoyed PBL and found it motivating compared to TBL and classic lectures. PBL was reported as more effective for knowledge acquisition (50%), teamwork (62.3%), and high academic ... It is concluded that PBL was more favored by the students regarding the learning outcomes. TBL was reported to need more individual preparation and effort and require lecturer involvement, suggesting ...

Effectiveness of tutor shadowing on faculty development in problem-based learning.

To enhance tutors' teaching skills, tutor shadowing for novice tutors of problem-based learning (PBL) in addition to conventional faculty development (FD) was applied. This study aimed to develop a tu... This study employed a before-and-after study design with three phases. In phase 1, a TS-scale was elaborated. A validity examination was performed in phase 2. Phase 3 was a study of the effectiveness ... A TS-scale with a 32-item questionnaire of self-rated confidence for PBL tutors was identified in phase 1. In phase 2, 7 experienced specialists in medical education were invited to evaluate the conte... Novice PBL tutors benefit from FD that incorporates tutor shadowing in the 3 key domains of tutoring competencies. The TS-scale developed in this study can be applied in future research on FD design....

The effectiveness of problem-based learning compared with lecture-based learning in surgical education: a systematic review and meta-analysis.

This meta-analysis was conducted to systematically evaluate the impact of problem-based learning (PBL) and lecture-based learning (LBL) teaching models on students' learning in surgical education.... We systematically searched the publications related to the application of PBL and LBL in surgical courses in PubMed, Embase, Web of Science and Cochrane Library databases, the last retrieval time is S... Nine studies were included totally. The results showed that compared with LBL, PBL was superior in clinical competence (SMD = 0.81, 95% CI: 0.12 ~ 1.49, P = 0.020) and student satisfaction (SMD = 2.13... This study showed that the PBL teaching model is more effective than the LBL teaching model in surgical education on the aspects of enhancing clinical competence and student satisfaction. However, fur...

Application of problem based learning (PBL) and case based learning (CBL) in the teaching of international classification of diseases encoding.

To study the application of PBL combined with CBL teaching mode in the teaching of international classification of diseases (ICD) encoding, so as to improve students' grasp of ICD encoding knowledge. ...

Implementation of problem-based learning modules in an introduction to public health course.

With traditional lecture-based learning methods often criticized for their limited ability to foster critical thinking and cognitive engagement, problem-based learning (PBL) has emerged as a promising... PBL was implemented in an undergraduate public health course at a private university in the southeast US. The study was conducted in the Spring of 2022 using a convergent mixed-methods approach. Quant... Results indicated significant improvements in student communication skills, growth mindset, and metacognitive abilities across the semester. The thematic analysis of qualitative responses corroborated... The findings contribute to the growing body of evidence supporting PBL and offer practical insights for implementing PBL in public health education. The study also highlights the need for institutiona...

Measuring group function in problem-based learning: development of a reflection tool.

Problem-based learning (PBL) is a pedagogy involving self-directed learning in small groups around case problems. Group function is important to PBL outcomes, but there is currently poor scaffolding a... Tool development unfolded in four steps: 1) a literature review was conducted to identify existent evaluation tools for group function in PBL, 2) literature findings informed the development of this n... Nineteen scales relating to group function assessment were identified in the literature, lending 18 constructs that mapped into four dimensions: Learning Climate, Facilitation and Process, Engagement ... A four-dimension tool to assist group function reflection in PBL was produced. Its constructs were well supported by literature and experts. Faculty and student stakeholders acknowledged the utility o...

The effectiveness of problem based learning in improving critical thinking, problem-solving and self-directed learning in first-year medical students: A meta-analysis.

The adaptation process for first-year medical students is an important problem because it significantly affects educational activities. The previous study showed that 63% of students had difficulties ... We searched PubMed, ScienceDirect, Cochrane, and Google Scholar databases until June 5, 2021. Search terms included problem-based learning, effectiveness, effectivity, and medical student. We excluded... Seven eligible studies (622 patients) were included. The pooled analysis demonstrated no significant difference between PBL with conventional learning method in critical thinking/knowledge assessment ... The present study concluded that the PBL approach in first-year medical students appeared to be ineffective in improving critical thinking/knowledge, problem-solving, and self-directed compared with t...