Titre : Forêts

Forêts : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Communication Barriers

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment évaluer la santé d'une forêt ?

On évalue la diversité des espèces, la qualité du sol et la présence de maladies.
Écosystème forestier Biodiversité
#2

Quels indicateurs montrent une déforestation ?

La réduction de la couverture forestière et l'augmentation des terres agricoles sont des indicateurs.
Déforestation Utilisation des terres
#3

Comment détecter les maladies des arbres ?

L'observation des symptômes comme le flétrissement, les taches foliaires et la mortalité des branches aide au diagnostic.
Maladies des plantes Pathologie végétale
#4

Quels outils mesurent la biodiversité forestière ?

Des outils comme les inventaires floristiques et faunistiques sont utilisés pour mesurer la biodiversité.
Biodiversité Inventaire écologique
#5

Comment évaluer l'impact des incendies sur les forêts ?

On analyse la superficie brûlée, la régénération des espèces et les changements dans l'écosystème.
Incendies de forêt Écologie forestière

Symptômes 5

#1

Quels signes indiquent une forêt en déclin ?

Une diminution de la biodiversité, des arbres malades et une érosion accrue sont des signes.
Déclin forestier Érosion
#2

Comment reconnaître une invasion d'espèces exotiques ?

L'apparition soudaine d'espèces non indigènes et leur domination sur les espèces locales sont des signes.
Espèces envahissantes Biodiversité
#3

Quels symptômes montrent un stress hydrique dans les forêts ?

Les feuilles jaunissent, tombent prématurément et les arbres montrent un flétrissement.
Stress hydrique Physiologie végétale
#4

Quels signes indiquent une pollution forestière ?

La décoloration des feuilles, la mortalité des arbres et la présence de dépôts toxiques sont des signes.
Pollution Santé des écosystèmes
#5

Comment identifier les effets du changement climatique sur les forêts ?

On observe des changements dans la phenologie, la distribution des espèces et la mortalité des arbres.
Changement climatique Écologie forestière

Prévention 5

#1

Comment prévenir la déforestation ?

La mise en place de lois, la sensibilisation et la promotion de l'agriculture durable sont essentielles.
Déforestation Développement durable
#2

Quelles actions protègent les forêts contre les incendies ?

La création de pare-feux, la gestion des combustibles et l'éducation du public sont des actions préventives.
Incendies de forêt Prévention des incendies
#3

Comment limiter l'impact des changements climatiques sur les forêts ?

La réduction des émissions de gaz à effet de serre et l'adaptation des pratiques forestières sont cruciales.
Changement climatique Gestion forestière
#4

Quelles stratégies protègent la biodiversité forestière ?

La création de réserves naturelles et la mise en œuvre de lois de protection sont des stratégies efficaces.
Biodiversité Conservation
#5

Comment sensibiliser à la protection des forêts ?

Des campagnes éducatives, des programmes scolaires et des événements communautaires sensibilisent le public.
Sensibilisation Éducation environnementale

Traitements 5

#1

Quelles méthodes restaurent une forêt dégradée ?

La reforestation, l'enrichissement et la gestion durable des ressources sont des méthodes efficaces.
Restauration écologique Gestion forestière
#2

Comment traiter les maladies des arbres ?

Des traitements phytosanitaires, la taille des branches malades et la sélection d'espèces résistantes sont utilisés.
Maladies des plantes Traitement phytosanitaire
#3

Quelles pratiques favorisent la biodiversité forestière ?

La création de corridors écologiques et la protection des habitats naturels favorisent la biodiversité.
Biodiversité Conservation des habitats
#4

Comment gérer les espèces envahissantes ?

L'élimination manuelle, l'utilisation de biocides et la restauration des habitats sont des stratégies.
Espèces envahissantes Gestion des écosystèmes
#5

Quelles techniques améliorent la résilience des forêts ?

La diversification des espèces et la gestion adaptative des forêts améliorent leur résilience.
Résilience écologique Gestion forestière

Complications 5

#1

Quelles sont les conséquences de la déforestation ?

La perte de biodiversité, l'érosion des sols et le changement climatique sont des conséquences majeures.
Déforestation Biodiversité
#2

Comment la pollution affecte-t-elle les forêts ?

La pollution de l'air et du sol peut entraîner des maladies des plantes et la perte de biodiversité.
Pollution Santé des écosystèmes
#3

Quels risques posent les espèces envahissantes ?

Les espèces envahissantes peuvent réduire la biodiversité et perturber les écosystèmes locaux.
Espèces envahissantes Écologie
#4

Quelles sont les répercussions des incendies de forêt ?

Les incendies peuvent détruire des habitats, libérer du carbone et affecter la qualité de l'air.
Incendies de forêt Changement climatique
#5

Comment le changement climatique impacte-t-il les forêts ?

Il provoque des changements dans la distribution des espèces, des sécheresses et des maladies des arbres.
Changement climatique Écologie forestière

Facteurs de risque 5

#1

Quels facteurs augmentent le risque de déforestation ?

L'expansion agricole, l'urbanisation et l'exploitation forestière non durable sont des facteurs clés.
Déforestation Exploitation forestière
#2

Comment le changement climatique influence-t-il les forêts ?

Il augmente la fréquence des événements extrêmes comme les sécheresses et les tempêtes, affectant les forêts.
Changement climatique Écologie forestière
#3

Quels sont les impacts de l'urbanisation sur les forêts ?

L'urbanisation entraîne la fragmentation des habitats et la perte de biodiversité forestière.
Urbanisation Biodiversité
#4

Comment les pratiques agricoles affectent-elles les forêts ?

Les pratiques agricoles intensives peuvent entraîner la déforestation et la dégradation des sols.
Agriculture Déforestation
#5

Quels risques posent les maladies des arbres ?

Les maladies peuvent se propager rapidement, entraînant la mortalité des arbres et la perte de biodiversité.
Maladies des plantes Biodiversité
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 04/03/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Jin Wu

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • School of Biological Sciences, The University of Hong Kong, Pokfulam, Hong Kong, China.
  • State Key Laboratory of Agrobiotechnology, Chinese University of Hong Kong, Hong Kong, China.

Naomi B Schwartz

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Geography, University of British Columbia, 1984 West Mall, Vancouver, British Columbia, V6T 1Z2, Canada.
  • Department of Ecology, Evolution, and Behavior, University of Minnesota, 1479 Gortner Avenue, St. Paul, Minnesota, 55108, USA.
  • Department of Ecology Evolution and Environmental Biology, Columbia University, 1200 Amsterdam Avenue, New York, New York, 10027, USA.

María Uriarte

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Ecology Evolution and Environmental Biology, Columbia University, 1200 Amsterdam Avenue, New York, New York, 10027, USA.

Stuart J Davies

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Forest Global Earth Observatory, Smithsonian Tropical Research Institute, Washington, District of Columbia, USA.

Primrose J Boynton

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Biology Department Wheaton College Norton MA USA.
  • Environmental Genomics Research Group Max-Planck Institute for Evolutionary Biology Plön Germany.
Publications dans "Forêts" :
  • Forest
    Ecology and evolution 2021-04-07

Dominika Wloch-Salamon

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Faculty of Biology Institute of Environmental Sciences Jagiellonian University Kraków Poland.
Publications dans "Forêts" :
  • Forest
    Ecology and evolution 2021-04-07

Doreen Landermann

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Environmental Genomics Research Group Max-Planck Institute for Evolutionary Biology Plön Germany.
Publications dans "Forêts" :
  • Forest
    Ecology and evolution 2021-04-07

Eva H Stukenbrock

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Environmental Genomics Research Group Max-Planck Institute for Evolutionary Biology Plön Germany.
  • Botanical Institute Christian-Albrechts Universität Kiel Germany.
Publications dans "Forêts" :
  • Forest
    Ecology and evolution 2021-04-07

Long-Bin Chen

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institute of Subtropical Forestry, Chinese Academy of Forestry, Hangzhou 311400, Zhejiang, China.
Publications dans "Forêts" :

Kun Sun

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institute of Subtropical Forestry, Chinese Academy of Forestry, Hangzhou 311400, Zhejiang, China.
  • College of Forestry, Beihua University, Jilin 132013, Jilin, China.
Publications dans "Forêts" :

Xu Zhang

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institute of Subtropical Forestry, Chinese Academy of Forestry, Hangzhou 311400, Zhejiang, China.
Publications dans "Forêts" :

Hong-Gang Sun

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institute of Subtropical Forestry, Chinese Academy of Forestry, Hangzhou 311400, Zhejiang, China.
Publications dans "Forêts" :

Jing-Min Jiang

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Institute of Subtropical Forestry, Chinese Academy of Forestry, Hangzhou 311400, Zhejiang, China.
Publications dans "Forêts" :

Fred R Volkmar

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Affiliations :
  • Child Study Center, Yale University, New Haven, CT, USA.
  • Center of Excellence on Autism Spectrum Disorders, Southern Connecticut State University, New Haven, CT, USA.
Publications dans "Forêts" :

Marc Woodbury-Smith

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Affiliations :
  • Biosciences Institute, Newcastle University, Newcastle upon Tyne, UK.
Publications dans "Forêts" :

Suzanne L Macari

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Affiliations :
  • Child Study Center, Yale University, New Haven, CT, USA.
Publications dans "Forêts" :

Roald A Øien

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Affiliations :
  • Child Study Center, Yale University, New Haven, CT, USA.
  • University of Tromsø - The Arctic University of Norway, Tromsø, Norway.
Publications dans "Forêts" :

Fred Pearce

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Affiliations :
  • Fred Pearce is a journalist based in London.
Publications dans "Forêts" :

Michel Thibaudon

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Jean-Pierre Besancenot

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Language and cultural barriers can affect healthcare outcomes of minority populations. However, limited data are available on communication tools developed to address health disparities resulting from... This study was conducted at a family health center in a United States urban setting, in the city of Pittsburgh, between November 2019 and August 2020. This study included Japanese adult patients who h... Sixty Japanese patients met inclusion criteria and completed the survey. More than half of participants found the JECS useful, and those with self-reported limited English proficiency were most likely... The JECS is a useful communication tool for addressing common barriers faced by Japanese patients seeking care at an American health center where Japanese-speaking physicians work but no clinic staff ...

Caring for older culturally and linguistically diverse patients with Cancer: Healthcare Providers' perceived barriers to communication.

Due to various socio-cultural and language related factors, healthcare providers experience barriers when communicating with older culturally and linguistically diverse (CALD) patients with cancer, wh... In order to lay out the healthcare providers' perceived barriers to communication, the present study identified and compared communication barriers among different healthcare providers when caring for... An online survey was conducted among healthcare providers in the Netherlands who identified as being involved in the care of CALD patients with cancer (N = 191), specifically; GPs (N... Overall, low Dutch language proficiency of older CALD patients with cancer, family interpreters providing inadequate translations, not knowing the extent of patients' informational needs, cultural dif...

Communication in refugee and migrant mental healthcare: A systematic rapid review on the needs, barriers and strategies of seekers and providers of mental health services.

Migrants and refugees may not access mental health services due to linguistic and cultural discordance between them and health and social care professionals (HSCPs). The aim of this review is to ident... We undertook a rapid systematic review of the literature (01/01/2011 - 09/03/2022) on seeking and/or providing mental health services in linguistically discordant settings. Quality appraisal was perfo... 58/5,650 papers met the inclusion criteria. Both TCNs (and their carers) and HSCPs experience difficulties when seeking or providing mental health services and language barriers are present. TCNs and ... Language barriers impede TCNs' access to mental health services. Improving language support options and cultural competency in mental health services is crucial to ensure that individuals from diverse...

Recognition of language barriers in comprehending non-communicable disease management among rural elderly people in the DIMAMO surveillance area: a case of AWI-Gen participants.

Language plays a critical role in health communication, particularly in the management and understanding of non-communicable diseases (NCDs) among elderly populations. This study aimed to explore the ... This qualitative phenomenological study was conducted with elderly participants aged 60 years and above, all of whom have chronic diseases. In-depth face-to-face interviews were conducted using an int... Five major themes emerged regarding participants' understanding of NCDs and the perceived language barriers. These include Limited Knowledge and Awareness of NCDs, Misconceptions about NCDs, Mixed per... The study revealed significant misconceptions about diabetes and hypertension, as well as traditional practices like bloodletting, which were perceived to relieve hypertension symptoms. It also identi...

How to overcome information and communication barriers in Human Papillomavirus vaccination? A SWOT analysis based on the opinions of European family doctors in contact with young people and their parents.

Family doctors (FDs)/General practitioners (GPs) are the key contact points for young people and their parents regarding Human Papillomavirus (HPV) vaccination. However, their recommendations are infl... Under the EU4Health project, PROTECT-EUROPE, WONCA Europe led a task to identify and analyse strategies for clinicians' interpersonal communication skills when discussing HPV and its vaccination with ... Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats (SWOT) analysis using qualitative data focused on HPV vaccine acceptance and communication with the target population. FDs/GPs, members of WONCA Europe, w... 223 FDs/GPs from 36 countries participated. Strengths included face-to-face communication, extensively used to promote the HPV vaccine. Weaknesses involved financial constraints, limited knowledge abo... It is crucial to train FDs/GPs to address knowledge gaps, enhance communication skills, and maintain a trusting relationship with patients when discussing HPV vaccination. Overcoming financial barrier...

Systemic barriers to reporting work injuries and illnesses in contexts of language barriers.

Workers who experience language barriers are at increased risk of work-related injuries and illnesses and face difficulties reporting these health problems to their employer and workers' compensation.... This study merges data from two qualitative studies that investigated experiences with workers' compensation and return-to-work, respectively, for injured workers who experience language barriers. We ... Almost all workers (34/39) had filed a claim, though most had initially delayed reporting their injuries or illnesses to their employer or to workers' compensation. Workers faced several obstacles to ... Improving the linguistic and cultural competence of organizations and their representatives is insufficient to address under-reporting among workers who experience language barriers. Efforts to improv...

Language barriers and kidney transplantation in children.

Understanding disparities in pediatric kidney transplants is important to provide equitable care. We compared transplant outcomes between English-speaking (ES) and interpreter-needing (IN) pediatric k... Through retrospective review, primary kidney transplant recipients, 0-21 years transplanted between 2005 and 2019, were divided into ES and IN cohorts. Continuous and categorical variables were compar... Our sample included 211 ES and 37 IN transplant recipients. Compared with the ES, the IN cohort was older at transplant (14.56 vs. 11.03 years; p < 0.01), had more time between kidney failure and tran... Pediatric kidney transplant recipients requiring interpreter services for healthcare delivery demonstrate fewer post-transplant interactions with their healthcare team (fewer hospitalizations and more...