Titre : Caractéristiques du cycle biologique

Caractéristiques du cycle biologique : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Educational Status

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment évaluer les traits biologiques d'un organisme ?

L'évaluation se fait par l'observation des comportements, de la reproduction et de la croissance.
Traits de vie Comportement animal
#2

Quels tests sont utilisés pour diagnostiquer des anomalies biologiques ?

Des tests génétiques et des analyses comportementales peuvent être utilisés pour diagnostiquer.
Tests génétiques Anomalies biologiques
#3

Quels indicateurs biologiques sont importants ?

Les taux de reproduction, la longévité et les comportements d'alimentation sont cruciaux.
Reproduction Longévité
#4

Comment les traits de vie influencent-ils la santé ?

Les traits de vie affectent la susceptibilité aux maladies et la réponse au traitement.
Santé Maladies
#5

Quels outils sont utilisés pour l'analyse des traits de vie ?

Des modèles statistiques et des simulations écologiques sont souvent utilisés.
Modèles statistiques Écologie

Symptômes 5

#1

Quels symptômes indiquent un déséquilibre biologique ?

Des changements dans la reproduction, la croissance ou le comportement peuvent indiquer un déséquilibre.
Déséquilibre biologique Comportement
#2

Comment reconnaître des anomalies dans le cycle de vie ?

Des anomalies peuvent se manifester par des taux de reproduction anormaux ou des comportements erratiques.
Anomalies Cycle de vie
#3

Quels signes révèlent un stress environnemental ?

Un comportement agité, une reproduction réduite et une mortalité accrue peuvent indiquer du stress.
Stress environnemental Mortalité
#4

Quels symptômes sont liés à la surpopulation ?

La compétition accrue pour les ressources et des comportements agressifs peuvent survenir.
Surpopulation Ressources
#5

Comment les maladies affectent-elles les traits de vie ?

Les maladies peuvent réduire la reproduction et augmenter la mortalité, altérant les traits de vie.
Maladies Mortalité

Prévention 5

#1

Comment prévenir les déséquilibres biologiques ?

La conservation des habitats et la gestion des ressources sont essentielles pour la prévention.
Prévention Conservation des habitats
#2

Quelles pratiques agricoles favorisent la biodiversité ?

L'agriculture durable et la rotation des cultures aident à maintenir la biodiversité.
Agriculture durable Biodiversité
#3

Comment réduire le stress environnemental ?

La réduction de la pollution et la préservation des écosystèmes sont cruciales.
Stress environnemental Pollution
#4

Quels programmes éducatifs sont efficaces ?

Les programmes de sensibilisation à la conservation et à la biodiversité sont très efficaces.
Éducation Conservation
#5

Comment la recherche contribue-t-elle à la prévention ?

La recherche aide à comprendre les impacts environnementaux et à développer des stratégies de prévention.
Recherche Stratégies de prévention

Traitements 5

#1

Quels traitements améliorent la reproduction ?

Des interventions comme la gestion de l'habitat et la supplémentation nutritionnelle peuvent aider.
Reproduction Gestion de l'habitat
#2

Comment traiter les déséquilibres biologiques ?

Des traitements peuvent inclure des modifications environnementales et des soins vétérinaires.
Déséquilibres biologiques Soins vétérinaires
#3

Quels médicaments sont utilisés pour les maladies liées aux traits de vie ?

Des antibiotiques et des antiparasitaires peuvent être prescrits selon la maladie.
Antibiotiques Antiparasitaires
#4

Comment la génétique influence-t-elle les traitements ?

La génétique peut déterminer la réponse aux traitements et la susceptibilité aux maladies.
Génétique Réponse au traitement
#5

Quels rôles jouent les thérapies comportementales ?

Les thérapies comportementales peuvent aider à corriger des comportements indésirables.
Thérapies comportementales Comportement

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir avec des traits de vie altérés ?

Des complications incluent la diminution de la population et l'extinction locale.
Complications Extinction locale
#2

Comment les maladies affectent-elles les traits de vie ?

Les maladies peuvent entraîner des baisses de reproduction et des changements comportementaux.
Maladies Comportement
#3

Quels impacts la pollution a-t-elle sur les traits de vie ?

La pollution peut réduire la fertilité et augmenter la mortalité, affectant les traits de vie.
Pollution Fertilité
#4

Comment le changement climatique influence-t-il les cycles biologiques ?

Le changement climatique peut perturber les saisons de reproduction et les habitats.
Changement climatique Cycles biologiques
#5

Quelles sont les conséquences de la surpopulation ?

La surpopulation peut entraîner une compétition accrue pour les ressources et des conflits.
Surpopulation Ressources

Facteurs de risque 5

#1

Quels facteurs augmentent le risque de maladies ?

Les facteurs incluent la pollution, le stress environnemental et la perte d'habitat.
Facteurs de risque Pollution
#2

Comment la génétique influence-t-elle les traits de vie ?

La génétique peut prédisposer certains individus à des traits de vie spécifiques ou à des maladies.
Génétique Traits de vie
#3

Quels impacts des changements climatiques sur les espèces ?

Les changements climatiques peuvent modifier les habitats et affecter la reproduction des espèces.
Changements climatiques Habitat
#4

Comment l'urbanisation affecte-t-elle les traits de vie ?

L'urbanisation peut fragmenter les habitats et réduire les ressources disponibles pour les espèces.
Urbanisation Fragmentation des habitats
#5

Quels rôles jouent les prédateurs dans les cycles biologiques ?

Les prédateurs régulent les populations et influencent les traits de vie des proies.
Prédateurs Régulation des populations
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 23/04/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Marcello Mezzasalma

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Dipartimento di Biologia, Ecologia e Scienze della Terra, Università della Calabria, Via P. Bucci 4/B, 87036 Rende, Italy.
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Fabio Maria Guarino

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Dipartimento di Biologia, Università degli Studi di Napoli Federico II, Via Cinthia 26, 80126 Napoli, Italy.
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Athena Aktipis

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Arizona Cancer Evolution Center, Arizona State University, Tempe, AZ, USA.
  • Department of Psychology, Arizona State University, Tempe, AZ, USA.
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Carlo C Maley

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Arizona Cancer Evolution Center, Arizona State University, Tempe, AZ, USA.
  • Center for Biocomputing, Security and Society, Biodesign Institute, Arizona State University, Tempe, AZ, USA.
  • School of Life Sciences, Arizona State University, Tempe, AZ, USA.
Publications dans "Caractéristiques du cycle biologique" :

Rodrigo Hamede

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • School of Natural Sciences, University of Tasmania, Hobart, Tasmania, Australia.
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Gemma Palomar

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Affiliations :
  • Institute of Nature Conservation Polish Academy of Sciences Krakow Poland.
  • Department of Genetics, Physiology, and Microbiology Complutense University of Madrid Madrid Spain.

Bruna L P Luz

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Affiliations :
  • Coastal and Ocean Systems Graduate Program Federal University of Paraná Pontal do Paraná Brazil.
  • Center for Marine Biology University of São Paulo São Sebastião Brazil.
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Maikon Di Domenico

1 publication dans cette catégorie

Affiliations :
  • Coastal and Ocean Systems Graduate Program Federal University of Paraná Pontal do Paraná Brazil.
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Alvaro E Migotto

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Affiliations :
  • Center for Marine Biology University of São Paulo São Sebastião Brazil.
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Marcelo V Kitahara

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Affiliations :
  • Coastal and Ocean Systems Graduate Program Federal University of Paraná Pontal do Paraná Brazil.
  • Center for Marine Biology University of São Paulo São Sebastião Brazil.
  • Institute of Marine Science Federal University of São Paulo Santos Brazil.
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Ping-Qiang Liao

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Affiliations :
  • Jiangsu Key Laboratory of Crop Gene-tics and Physiology/Jiangsu Key Laboratory of Crop Cultivation and Physiology/College of Agriculture (Research Institute of Rice Industrial Engineering Technology), Yangzhou University, Yangzhou 225009, Jiangsu, China.
  • Jiangsu Co-Innovation Center for Modern Production Technology of Grain Crops, Yangzhou University, Yangzhou 225009, Jiangsu, China.
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Aatiqa Masoom

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Affiliations :
  • Jiangsu Key Laboratory of Crop Gene-tics and Physiology/Jiangsu Key Laboratory of Crop Cultivation and Physiology/College of Agriculture (Research Institute of Rice Industrial Engineering Technology), Yangzhou University, Yangzhou 225009, Jiangsu, China.
  • Jiangsu Co-Innovation Center for Modern Production Technology of Grain Crops, Yangzhou University, Yangzhou 225009, Jiangsu, China.
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Hai-Yan Mao

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Affiliations :
  • Jiangsu Key Laboratory of Crop Gene-tics and Physiology/Jiangsu Key Laboratory of Crop Cultivation and Physiology/College of Agriculture (Research Institute of Rice Industrial Engineering Technology), Yangzhou University, Yangzhou 225009, Jiangsu, China.
  • Jiangsu Co-Innovation Center for Modern Production Technology of Grain Crops, Yangzhou University, Yangzhou 225009, Jiangsu, China.
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Xian-Yang Fang

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Affiliations :
  • Jinggeng Agricultural Machinery Cooperative, Wuhu 241319, Anhui, China.
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Zhong-Yang Huo

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Affiliations :
  • Jiangsu Key Laboratory of Crop Gene-tics and Physiology/Jiangsu Key Laboratory of Crop Cultivation and Physiology/College of Agriculture (Research Institute of Rice Industrial Engineering Technology), Yangzhou University, Yangzhou 225009, Jiangsu, China.
  • Jiangsu Co-Innovation Center for Modern Production Technology of Grain Crops, Yangzhou University, Yangzhou 225009, Jiangsu, China.
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Guo-Qi Chen

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Affiliations :
  • Jiangsu Key Laboratory of Crop Gene-tics and Physiology/Jiangsu Key Laboratory of Crop Cultivation and Physiology/College of Agriculture (Research Institute of Rice Industrial Engineering Technology), Yangzhou University, Yangzhou 225009, Jiangsu, China.
  • Jiangsu Co-Innovation Center for Modern Production Technology of Grain Crops, Yangzhou University, Yangzhou 225009, Jiangsu, China.
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Zach S Balzer

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Affiliations :
  • Department of Biology, University of Saskatchewan, 112 Science Place, Saskatoon, SaskatchewanS7N 5E2, Canada.
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Arthur R Davis

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Affiliations :
  • Department of Biology, University of Saskatchewan, 112 Science Place, Saskatoon, SaskatchewanS7N 5E2, Canada.
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Mirjana Beribaka

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Affiliations :
  • Faculty of Technology Zvornik, University of East Sarajevo, Karakaj 34A, 75400 Zvornik, Bosnia and Herzegovina.
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Mihailo Jelić

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Affiliations :
  • Faculty of Biology, University of Belgrade, Studentski trg 16, 11000 Belgrade, Serbia.
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Sources (10000 au total)

Educational preferences in individuals with cardiometabolic disease differs with age, ethnicity and educational status.

To evaluate how sociodemographic factors influence educational modality preferences in people with cardiometabolic disease.... This was a cross-sectional study performed in people with diabetes and cardiovascular disease, who completed a questionnaire to denote their previous experience and ranked preferences for different ed... The questionnaire was completed by 3751 people, of whom 59% were men, median (interquartile range) age was 68 (59-76) years, and 78% were White European. In total, 73% had diabetes, 35% had heart dise... We highlight the importance of considering factors that could influence selection of educational modalities including age, ethnicity, gender and educational level. We anticipate this approach will aid... Given the influence of multiple demographic factors and previous experiences on expressed preferences, providers should support individuals to make informed decisions about educational interventions t...

Immigration Status, Educational Level, and Perceived Discrimination in Europe.

Multiple studies have been conducted to test the moderating effect of immigration on the positive health results yielded through educational attainment. However, no study has been conducted to examine... We aimed to study whether an inverse association exists between educational level and perceived discrimination in European countries and whether immigration status moderates the association between ed... Data from the 10th round of the cross-sectional European Social Survey (ESS) were used in this cross-sectional study. A total of 17,596 participants between 15-90 years old who lived in European count... Of 17,596 participants, 16,632 (94.5%) were native-born and 964 were immigrants (5.5%). We found that higher levels of educational level were protective against perceived discrimination, which was als... This study found that educational level was a protective factor against perceived discrimination. This effect, however, was more robust in the native-born participants than in their immigrant counterp...

Children oral health and parents education status: a cross sectional study.

Oral diseases are common and affect millions of people worldwide. They can range from mild and easily treatable conditions to more severe and serious diseases. Proper oral hygiene and regular dental m... We enrolled consecutively healthy subjects aged between 0-16 and their parents at the Dental Clinic of the University of Campania "L. Vanvitelli". The Italian version of the ECOHIS (I-ECOHIS) was admi... We found a significative association of a higher I-ECOHIS total score (coeff. 4.04244; CI 95%: 1.530855-6.554026; p = 0,002) and higher I-ECOHIS children section score (coeff. 3.2794; CI 95%: 1.29002-... Father unemployed status and a lower educational level for both parents may negatively affect oral health status....

The association between educational status and colorectal neoplasia: results from a screening cohort.

Educational status is used as a proxy for socioeconomic status. While lower levels of education are generally associated with poorer health, the data on the relationship between educational status and... We included 5977 participants undergoing a screening colonoscopy in Austria. We split the cohort into patients with lower (n = 2156), medium (n = 2933), and higher (n = 459) educational status. Multiv... We found that the rates of any neoplasia (32%) were similar between the educational strata. However, patients with higher (10%) educational status evidenced significantly higher rates of advanced colo... Our study found that higher educational status was associated with a higher prevalence of advanced colorectal neoplasia compared to medium and lower educational status. This finding remained significa...

Healthy and Respectful Relationship Education: Differences by Disability Status and Associations With Sexual Abuse.

Education about healthy and respectful relationships (HRR) is a key component of comprehensive sexual health curricula and is supposed to be universally provided in Oregon. This study: (1) assesses th... Using data from the 2019 Oregon Healthy Teens survey, we conducted multivariable Poisson regression to compare 11th grade students with and without disabilities on self-reported receipt of school base... Students with disabilities were 41% more likely than students without disabilities to say they had never been taught in school about HRR (adjusted prevalence ratio 1.41, 95% confidence interval: 1.25-... Students with disabilities are less likely to have received school-based HRR education than their peers without disabilities. Providing inclusive HRR education may help reduce risk of sexual abuse and...

Health and health behaviours in adolescence as predictors of education and socioeconomic status in adulthood - a longitudinal study.

The positive association of health with education level and socioeconomic status (SES) is well-established. Two theoretical frameworks have been delineated to understand main mechanisms leading to soc... Surveys on health and health behaviours were sent to representative samples of 12-18-year-old Finns in 1981-1997 every second year (response rate 77.8%, N = 55,682). The survey data were linked with t... In logistic regression analyses, good health, health-enhancing behaviours, and lack of health-compromising behaviours were related to higher education and SES, also after controlling for family backgr... Health and health behaviours in adolescence predicted education and SES in adulthood. Even though the relationships were modest, they support the health selection hypotheses and emphasise the importan...

[Extremely preterm infants with severe intraventricular hemorrhage: neurological evolution and long term and educational status].

Extensive intraventricular hemorrhage (IVH) in very preterm newborns (VPNB) is associated with mortality and severe long-term neurological sequelae.... To know the most frequent neurological pathologies associated with extensive IVH, to determine the functional outcomes of mobility in the motor area and intellectual capacity in the cognitive area, to... Descriptive and longitudinal study in VPNB with extensive IVH born between 2001 and 2014. They underwent protocolized neurological follow-up until school age. The functional outcomes in mobility and i... 74 children completed the follow-up; the most frequent associated neurological pathologies were neurodevelopmental disorders, hypertensive hydrocephalus, and epilepsy. Independent mobility (normal or ... 2/3 VPNB with extensive IVH showed positive functional outcomes, from normal to mild limitations that allow an almost autonomous life; in 1/3 the outcomes were unfavorable in mobility and cognitive pe...