Titre : Excroissance neuronale

Excroissance neuronale : Questions médicales fréquentes

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Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer une excroissance neuronale ?

Le diagnostic repose sur l'imagerie cérébrale et l'évaluation neurologique.
Imagerie par résonance magnétique Évaluation neurologique
#2

Quels tests sont utilisés pour évaluer la croissance neuronale ?

Des tests électrophysiologiques et des biopsies peuvent être utilisés.
Électrophysiologie Biopsie
#3

Les examens d'imagerie sont-ils toujours nécessaires ?

Pas toujours, mais ils aident à visualiser les anomalies structurelles.
Tomodensitométrie Imagerie cérébrale
#4

Quels signes cliniques indiquent une excroissance neuronale ?

Des troubles neurologiques, des douleurs ou des changements cognitifs peuvent indiquer.
Troubles neurologiques Cognition
#5

Peut-on détecter une excroissance neuronale par un examen physique ?

L'examen physique peut révéler des déficits neurologiques, mais pas directement.
Examen physique Déficits neurologiques

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes d'une excroissance neuronale ?

Les symptômes incluent des douleurs, des troubles de la mémoire et des mouvements anormaux.
Douleur Troubles de la mémoire
#2

Les troubles de l'équilibre sont-ils liés à l'excroissance neuronale ?

Oui, des excroissances peuvent affecter l'équilibre et la coordination.
Troubles de l'équilibre Coordination
#3

Peut-on avoir des troubles de la vision ?

Oui, des excroissances peuvent affecter les voies visuelles et provoquer des troubles.
Troubles de la vision Voies visuelles
#4

Les changements d'humeur sont-ils possibles ?

Oui, des excroissances neuronales peuvent influencer l'humeur et le comportement.
Changements d'humeur Comportement
#5

Les convulsions peuvent-elles être un symptôme ?

Oui, des excroissances peuvent provoquer des crises épileptiques.
Convulsions Épilepsie

Prévention 5

#1

Peut-on prévenir les excroissances neuronales ?

Certaines mesures préventives incluent un mode de vie sain et la gestion du stress.
Mode de vie sain Gestion du stress
#2

L'alimentation joue-t-elle un rôle dans la prévention ?

Oui, une alimentation riche en oméga-3 et antioxydants peut être bénéfique.
Alimentation Oméga-3
#3

L'exercice physique peut-il aider à prévenir ces excroissances ?

Oui, l'exercice régulier favorise la santé neuronale et la plasticité.
Exercice physique Santé neuronale
#4

Le sommeil a-t-il un impact sur la santé neuronale ?

Oui, un sommeil de qualité est crucial pour la régénération neuronale.
Sommeil Régénération neuronale
#5

Le stress chronique peut-il aggraver la situation ?

Oui, le stress chronique peut nuire à la santé neuronale et favoriser des excroissances.
Stress chronique Santé neuronale

Traitements 5

#1

Quels traitements sont disponibles pour les excroissances neuronales ?

Les traitements incluent la médication, la thérapie physique et parfois la chirurgie.
Médicaments Thérapie physique
#2

La chirurgie est-elle une option de traitement ?

Oui, la chirurgie peut être envisagée pour retirer des excroissances problématiques.
Chirurgie Excroissances
#3

Les médicaments peuvent-ils aider à réduire les symptômes ?

Oui, des médicaments anti-inflammatoires et anticonvulsivants peuvent être prescrits.
Médicaments anti-inflammatoires Anticonvulsivants
#4

La rééducation est-elle nécessaire après un traitement ?

Oui, la rééducation peut aider à restaurer les fonctions neurologiques.
Rééducation Fonctions neurologiques
#5

Y a-t-il des traitements expérimentaux disponibles ?

Oui, des thérapies géniques et des traitements innovants sont en cours d'étude.
Thérapie génique Traitements innovants

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir avec des excroissances neuronales ?

Les complications incluent des déficits neurologiques, des crises et des douleurs chroniques.
Déficits neurologiques Douleurs chroniques
#2

Les excroissances peuvent-elles entraîner des infections ?

Oui, des interventions chirurgicales peuvent augmenter le risque d'infections.
Infections Chirurgie
#3

Y a-t-il un risque de récidive après traitement ?

Oui, certaines excroissances peuvent récidiver malgré un traitement approprié.
Récidive Traitement
#4

Les troubles cognitifs peuvent-ils s'aggraver ?

Oui, des excroissances peuvent entraîner une détérioration cognitive progressive.
Troubles cognitifs Détérioration
#5

Les douleurs neuropathiques sont-elles une complication ?

Oui, des excroissances peuvent causer des douleurs neuropathiques persistantes.
Douleurs neuropathiques Complications

Facteurs de risque 5

#1

Quels sont les facteurs de risque pour les excroissances neuronales ?

Les facteurs incluent des antécédents familiaux, des traumatismes crâniens et des maladies neurologiques.
Antécédents familiaux Traumatismes crâniens
#2

L'âge influence-t-il le risque d'excroissances neuronales ?

Oui, le risque augmente avec l'âge en raison de la dégénérescence neuronale.
Âge Dégénérescence neuronale
#3

Les maladies auto-immunes sont-elles un facteur de risque ?

Oui, certaines maladies auto-immunes peuvent augmenter le risque d'excroissances.
Maladies auto-immunes Risque
#4

Le mode de vie peut-il affecter le risque ?

Oui, un mode de vie sédentaire et une mauvaise alimentation augmentent le risque.
Mode de vie sédentaire Alimentation
#5

Les infections virales peuvent-elles jouer un rôle ?

Oui, certaines infections virales peuvent être associées à des excroissances neuronales.
Infections virales Excroissances neuronales
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 23/04/2025

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Auteurs principaux

Elena S Pak

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Affiliations :
  • Department of Physiology, Brody School of Medicine, East Carolina University, Greenville, NC, USA.

Johanna L Hannan

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Affiliations :
  • Department of Physiology, Brody School of Medicine, East Carolina University, Greenville, NC, USA. Electronic address: hannanj14@ecu.edu.

Wai Wa Ray Chan

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Affiliations :
  • School of Life Sciences, Faculty of Science, The Chinese University of Hong Kong, Shatin, N.T., Hong Kong SAR, People's Republic of China.
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Wen Li

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • School of Life Sciences, Faculty of Science, The Chinese University of Hong Kong, Shatin, N.T., Hong Kong SAR, People's Republic of China.
  • Research Laboratory for Biomedical Optics and Molecular Imaging, Shenzhen Institutes of Advanced Technology, Chinese Academy of Sciences, Shenzhen, People's Republic of China.
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Kwok-Fai Lau

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Affiliations :
  • School of Life Sciences, Faculty of Science, The Chinese University of Hong Kong, Shatin, N.T., Hong Kong SAR, People's Republic of China.
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Ao Fang

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Affiliations :
  • School of Mechanical Engineering, Xi'an Jiaotong University, Xi'an, 710054, Shaanxi, China.
  • State Key Laboratory for Manufacturing System Engineering, School of Mechanical Engineering, Xi'an Jiaotong University, Xi'an, 710054, China.
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Dichen Li

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Affiliations :
  • School of Mechanical Engineering, Xi'an Jiaotong University, Xi'an, 710054, Shaanxi, China.
  • State Key Laboratory for Manufacturing System Engineering, School of Mechanical Engineering, Xi'an Jiaotong University, Xi'an, 710054, China.
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Zhiyan Hao

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Affiliations :
  • School of Mechanical Engineering, Xi'an Jiaotong University, Xi'an, 710054, Shaanxi, China.
  • State Key Laboratory for Manufacturing System Engineering, School of Mechanical Engineering, Xi'an Jiaotong University, Xi'an, 710054, China.
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Ling Wang

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Affiliations :
  • School of Mechanical Engineering, Xi'an Jiaotong University, Xi'an, 710054, Shaanxi, China. menlwang@xjtu.edu.cn.
  • State Key Laboratory for Manufacturing System Engineering, School of Mechanical Engineering, Xi'an Jiaotong University, Xi'an, 710054, China. menlwang@xjtu.edu.cn.
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Binglei Pan

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Affiliations :
  • School of Mechanical Engineering, Xi'an Jiaotong University, Xi'an, 710054, Shaanxi, China.
  • State Key Laboratory for Manufacturing System Engineering, School of Mechanical Engineering, Xi'an Jiaotong University, Xi'an, 710054, China.
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Lin Gao

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  • School of Mechanical Engineering, Xi'an Jiaotong University, Xi'an, 710054, Shaanxi, China.
  • State Key Laboratory for Manufacturing System Engineering, School of Mechanical Engineering, Xi'an Jiaotong University, Xi'an, 710054, China.
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Xiaoli Qu

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Affiliations :
  • School of Mechanical Engineering, Xi'an Jiaotong University, Xi'an, 710054, Shaanxi, China.
  • State Key Laboratory for Manufacturing System Engineering, School of Mechanical Engineering, Xi'an Jiaotong University, Xi'an, 710054, China.
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Jiankang He

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Affiliations :
  • School of Mechanical Engineering, Xi'an Jiaotong University, Xi'an, 710054, Shaanxi, China.
  • State Key Laboratory for Manufacturing System Engineering, School of Mechanical Engineering, Xi'an Jiaotong University, Xi'an, 710054, China.
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Melitta Schachner

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Affiliations :
  • Keck Center for Collaborative Neuroscience and Department of Cell Biology and Neuroscience, Rutgers University, Piscataway, NJ 08554, USA.
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Bridget F Koontz

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Affiliations :
  • Department of Radiation Oncology, Duke University School of Medicine, Durham, NC, USA.

Chiara Ausilio

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Affiliations :
  • Tissue Electronics, Istituto Italiano di Tecnologia 80125 Napoli Italy.

Anna Mariano

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Affiliations :
  • Tissue Electronics, Istituto Italiano di Tecnologia 80125 Napoli Italy.

Francesca Santoro

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Affiliations :
  • Tissue Electronics, Istituto Italiano di Tecnologia 80125 Napoli Italy.
  • Faculty of Electrical Engineering and Information Technology, RWTH Aachen 52074 Germany.
  • Institute for Biological Information Processing-Bioelectronics, IBI-3, Forschungszentrum Juelich 52428 Germany f.santoro@fz-juelich.de.

Tuchen Guan

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Affiliations :
  • Key Laboratory of Neuroregeneration of Jiangsu Province and Ministry of Education, Co-innovation Center of Neuroregeneration, Nantong University, China.
Publications dans "Excroissance neuronale" :

Beibei Guo

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  • Key Laboratory of Neuroregeneration of Jiangsu Province and Ministry of Education, Co-innovation Center of Neuroregeneration, Nantong University, China.
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A Tale of Two Curriculums: The Implications of Curriculum Design on Student Burnout.

The purpose of this study was to determine whether a difference exists in the 3 subconstructs of burnout between 2 cohorts of physician assistant (PA) students in different curricula, and the impact o... Using a mixed-methods study design, 86 students completed the Maslach Burnout Inventory-General Survey for Students (MBI-GSS) 8 months postmatriculation. Focus group interviews expanded on the quantit... No significant statistical difference was found in the emotional exhaustion ( p = 0.35), cynicism ( p = 0.29), or professional efficacy ( p = 0.23) scores between the 2 cohorts of PA students. Student... Despite curricular modifications to address student burnout in the Colorado Curriculum, a statistical difference in burnout scores was not found between the 2 student cohorts. Qualitative findings sug...

A comprehensive medical Spanish curriculum model: the Vida Medical Spanish Curriculum.

Racial and language disparities in the United States healthcare system have long undermined the quality of care provided to minority patients. With the projected growth of the Hispanic population, the... The study utilized the Kirkpatrick Model to evaluate the success of the medical Spanish curriculum. A total of 111 medical students voluntarily enrolled in the medical Spanish course. Out of these stu... Students achieved a mean score of over 80% on all components of the Spanish Objective Structured Clinical Examination and the Multiple-Choice Exam. Survey data suggest that students felt able to commu... Students who sat for the OSCE and MCE were self-selected. Baseline data on student perceptions and Spanish competency are not sufficient for making comparisons....

"The curriculum brings equity to the forefront": Pediatric residents' perspectives and experiences in a longitudinal EDI curriculum.

The Accreditation Council for Graduate Medical Education (ACGME) Common Program Requirements include training in caring for diverse populations and understanding social determinants of health. Our lar... To explore pediatric residents' perspectives and experiences in our longitudinal EDI curriculum.... We applied the holistic framework by Haji et al. to characterize the effect of our EDI curriculum. We conducted 4 focus groups from November 2019 to September 2020 with trained facilitators using a st... 26 pediatric senior residents participated either in person (n = 13) or online (n = 13). Themes emerged from domains of knowledge, attitudes and behavioral change. These included having: (1) increased... A longitudinal EDI curriculum has the potential to influence individual trainees, their work, and perceptions of the broader institutions in which they operate. Residents recognized and valued the cur...

Development and assessment of a curriculum model for virtual simulation in nursing: curriculum development and pilot-evaluation.

To introduce virtual simulation as a strategy of nursing education and provide valid educational content, the best curriculum model of virtual simulation needs to be developed.... Curriculum development process and pilot evaluation was used. The curriculum content and structure was developed by analyzing literature including previous studies and major nursing classification sys... The curriculum developed for virtual simulation in nursing education contained three domains of content areas: (1) enhancing clinical decision-making, (2) experiencing low-exposed situations, and (3) ... Considering that nursing education is encountering new demands and challenges from students and the changing society, the newly suggested curriculum for virtual nursing simulation can help nurse educa...

Evaluation of a Microsurgery Training Curriculum.

Microsurgery is one of the most challenging areas of surgery with a steep learning curve. To address this educational need, microsurgery curricula have been developed and validated, with the majority ... A training curriculum was delivered over 5 days between 2017 and 2020 focusing on (1) microscopic field manipulation, (2) knot tying, nondominant hand usage, (3) 3-D models/anastomosis, and (4) tissue... In total, 155 participants undertook the curriculum, totaling 5,425 hours of training. More than 75% of students reported the course as excellent, with the remaining voting for "good." All participant... Robust evaluation of curriculum can be applied to microsurgery training demonstrating its efficacy in reducing surgical errors with an improvement in overall technical skills that can extend to impact...

Comparison of Malaysia's Bachelor of Dental Technology curriculum with three other countries: Proposing a basic curriculum framework.

A dental technologist is one of the most essential allied dental health professionals and the dental technology curriculum should be comprehensively reviewed on a regular basis. This study aims to com... A descriptive analysis was carried out using Laurie Brady's four-stage strategy. First, available curriculum materials were collected from four different institutions' electronic webpage: AIMST (Malay... The core BDT curriculum content is concurred upon by all four universities, with an emphasis on basic sciences, laboratory materials, practical sessions and research projects. However, the credit weig... The present study identified several areas for Malaysian BDT curriculum development and improvement. The proposed framework can be a guide for Malaysian dental schools in designing a comprehensive den...