Titre : Escarre

Escarre : Questions médicales fréquentes

Termes MeSH sélectionnés :

Interprofessional Relations

Questions fréquentes et termes MeSH associés

Diagnostic 5

#1

Comment diagnostiquer une escarre ?

Le diagnostic repose sur l'examen clinique et l'évaluation de la peau.
Ulcères de pression Évaluation clinique
#2

Quels tests sont nécessaires pour les escarres ?

Aucun test spécifique n'est requis, mais des cultures peuvent être faites si infection.
Infection Culture bactérienne
#3

Quels sont les stades des escarres ?

Les escarres sont classées en quatre stades, du rouge au tissu nécrotique.
Classification des ulcères Tissu nécrotique
#4

Comment évaluer la gravité d'une escarre ?

La gravité est évaluée selon la profondeur, l'étendue et l'état des tissus.
Évaluation des blessures Profondeur des ulcères
#5

Quels signes indiquent une escarre ?

Rougeur persistante, douleur, chaleur, et parfois écoulement ou nécrose.
Symptômes Rougeur cutanée

Symptômes 5

#1

Quels sont les symptômes d'une escarre ?

Rougeur, douleur, chaleur, et parfois des cloques ou des ulcérations.
Symptômes Ulcères de pression
#2

Comment reconnaître une escarre au stade précoce ?

Une rougeur persistante sur une zone de pression est un signe précoce.
Ulcères de pression Rougeur cutanée
#3

Les escarres peuvent-elles être indolores ?

Oui, certaines escarres peuvent ne pas provoquer de douleur au début.
Douleur Ulcères de pression
#4

Quels changements cutanés signalent une escarre ?

Changements de couleur, texture, et parfois des fissures ou des plaies.
Changements cutanés Ulcères de pression
#5

Les escarres peuvent-elles s'infecter ?

Oui, les escarres peuvent s'infecter, entraînant rougeur et écoulement.
Infection Ulcères de pression

Prévention 5

#1

Comment prévenir les escarres ?

Changer régulièrement de position et utiliser des matelas spéciaux aide à prévenir.
Prévention Matelas anti-escarres
#2

Quelle est l'importance de l'hygiène pour prévenir les escarres ?

Une bonne hygiène cutanée réduit le risque d'infection et d'escarres.
Hygiène Prévention des infections
#3

Les soins de la peau sont-ils importants ?

Oui, maintenir la peau propre et hydratée est crucial pour la prévention.
Soins de la peau Prévention
#4

À quelle fréquence faut-il changer de position ?

Il est recommandé de changer de position toutes les deux heures.
Changement de position Prévention des escarres
#5

Les dispositifs médicaux aident-ils à prévenir les escarres ?

Oui, les coussins et matelas spéciaux réduisent la pression sur la peau.
Dispositifs médicaux Prévention des escarres

Traitements 5

#1

Quel est le traitement principal des escarres ?

Le traitement inclut le soulagement de la pression et des soins de la plaie.
Traitement des ulcères Soin des plaies
#2

Quels types de pansements sont utilisés ?

Des pansements hydrocolloïdes, alginates ou en mousse sont souvent utilisés.
Pansements Soin des plaies
#3

Quand faut-il envisager une intervention chirurgicale ?

Une chirurgie peut être nécessaire pour retirer le tissu nécrotique ou réparer la plaie.
Chirurgie Tissu nécrotique
#4

Comment gérer la douleur liée aux escarres ?

Des analgésiques et des soins appropriés de la plaie aident à gérer la douleur.
Douleur Analgésiques
#5

Les antibiotiques sont-ils nécessaires pour les escarres ?

Des antibiotiques peuvent être prescrits si une infection est présente.
Antibiotiques Infection

Complications 5

#1

Quelles complications peuvent survenir avec les escarres ?

Infections, septicémie, et complications osseuses comme l'ostéomyélite.
Complications Infection
#2

Les escarres peuvent-elles entraîner des infections graves ?

Oui, les escarres non traitées peuvent mener à des infections graves.
Infection Ulcères de pression
#3

Comment les escarres affectent-elles la qualité de vie ?

Elles peuvent causer douleur, mobilité réduite et détérioration de l'état général.
Qualité de vie Douleur
#4

Les escarres peuvent-elles causer des problèmes psychologiques ?

Oui, la douleur et l'isolement peuvent entraîner dépression et anxiété.
Problèmes psychologiques Dépression
#5

Quelles sont les conséquences à long terme des escarres ?

Les escarres peuvent entraîner des handicaps permanents et des infections récurrentes.
Conséquences Handicap

Facteurs de risque 5

#1

Qui est le plus à risque d'escarres ?

Les personnes alitées, âgées ou ayant des troubles de la circulation sont à risque.
Facteurs de risque Personnes âgées
#2

Comment l'alimentation influence-t-elle le risque d'escarres ?

Une mauvaise nutrition peut affaiblir la peau et augmenter le risque d'escarres.
Nutrition Facteurs de risque
#3

Les maladies chroniques augmentent-elles le risque d'escarres ?

Oui, des maladies comme le diabète et les maladies cardiovasculaires augmentent le risque.
Maladies chroniques Facteurs de risque
#4

Le tabagisme est-il un facteur de risque pour les escarres ?

Oui, le tabagisme réduit la circulation sanguine, augmentant le risque d'escarres.
Tabagisme Circulation sanguine
#5

L'immobilité prolongée est-elle un facteur de risque ?

Oui, rester immobile longtemps augmente considérablement le risque d'escarres.
Immobilité Facteurs de risque
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Dr Olivier Menir

Contenu validé par Dr Olivier Menir

Expert en Médecine, Optimisation des Parcours de Soins et Révision Médicale


Validation scientifique effectuée le 11/04/2025

Contenu vérifié selon les dernières recommandations médicales

Auteurs principaux

Jo C Dumville

6 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Division of Nursing, Midwifery and Social Work, School of Health Sciences, Faculty of Biology, Medicine and Health, University of Manchester, Manchester Academic Health Science Centre, Manchester, UK.
Publications dans "Escarre" : Voir toutes les publications (6)

Chunhu Shi

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Division of Nursing, Midwifery and Social Work, School of Health Sciences, Faculty of Biology, Medicine and Health, University of Manchester, Manchester Academic Health Science Centre, Manchester, UK.
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Nicky Cullum

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Division of Nursing, Midwifery and Social Work, School of Health Sciences, Faculty of Biology, Medicine and Health, University of Manchester, Manchester Academic Health Science Centre, Manchester, UK.
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Sarah Rhodes

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Division of Population Health, Health Services Research & Primary Care, Faculty of Biology, Medicine and Health, University of Manchester, Manchester, UK.
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Elizabeth McInnes

4 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Nursing Research Institute, St Vincent's Health Australia Sydney, St Vincent's Hospital Melbourne & Australian Catholic University, Fitzroy, Melbourne, Australia.
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Aby Mitchell

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Senior Lecturer Adult Nursing, University of West London, Brentford.
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Jan Kottner

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Charité Center 1 for Health and Human Sciences, Charité-Universitätsmedizin Berlin, Berlin, Germany.
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Declan Patton

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Director of Nursing and Midwifery Research and Deputy Director of the Skin, Wounds and Trauma Research Centre, School of Nursing and Midwifery, The Royal College of Surgeons in Ireland (RCSI), University of Medicine and Health Sciences, Dublin, Republic of Ireland.
  • Fakeeh College of Health Sciences, Jeddah, Saudi Arabia.
  • Faculty of Science, Medicine and Health, University of Wollongong, Australia.

Zena Moore

3 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Fakeeh College of Health Sciences, Jeddah, Saudi Arabia.
  • Lida Institute, Shanghai, China.
  • Professor of Nursing, Head of School of Nursing and Midwifery and Director of the Skin Wounds and Trauma Research Centre, The Royal College of Surgeons in Ireland (RCSI), University of Medicine and Health Sciences, Dublin, Republic of Ireland.
  • Department of Public Health, Faculty of Medicine and Health Sciences, Ghent University, Belgium.
  • University of Wales, Cardiff, UK.

Joshua S Mervis

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Dermatology, Boston University School of Medicine, Boston, Massachusetts. Electronic address: jmervis@bu.edu.
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Tania J Phillips

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Dermatology, Boston University School of Medicine, Boston, Massachusetts.
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Amit Gefen

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • The Herbert J. Berman Chair in Vascular Bioengineering, Department of Biomedical Engineering, Faculty of Engineering, Tel Aviv University, Tel Aviv, Israel.

Janet Cuddigan

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • College of Nursing, University of Nebraska Medical Center, Omaha, Nebraska, USA.

Emily Haesler

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • School of Nursing, Midwifery and Paramedicine, Curtin University, Perth, Australia.
  • Australian Centre for Evidence Based Aged Care, School of Nursing and Midwifery, LaTrobe University, Melbourne, Victoria, Australia.
  • Australian National University Medical School, Academic Unit of General Practice, Australian National University, Canberra, ACT, Australia.

Asmara Jammali-Blasi

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Nursing Research Institute, St Vincent's Health Australia (Sydney) and Australian Catholic University (ACU), School of Nursing, Midwifery and Paramedicine, Australian Catholic University, Darlinghurst, Australia.
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Karen Bauer

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Department of Surgery, University of Toledo, College of Medicine and Life Sciences, Toledo, OH, USA.
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James Edward Hill

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Senior Research Fellow in Evidence Synthesis, Synthesis, Economic Evaluation and Decision Science (SEEDS) Group, University of Central Lancashire.
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Susy Pramod

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • The Christie NHS Foundation Trust, Manchester, UK.
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Pinar Avsar

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • Skin Wounds and Trauma Research Centre. The Royal College of Surgeons in Ireland (RCSI), University of Medicine and Health Sciences, Dublin, Republic of Ireland.

Mark Collier

2 publications dans cette catégorie

Affiliations :
  • University of Lincoln, Lincolnshire, United Kingdom; University of Hertfordshire, School of Life and Medical Sciences, Hertforshire, United Kingdom.
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Sources (10000 au total)

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An innovative patient-centred interprofessional communication concept with advanced lung cancer patients (Heidelberg Milestone Communication Approach, MCA) has been developed and implemented. Role cha... In a longitudinal study, 3 of the 4 subscales of the validated German translation of the University of the West of England Interprofessional Questionnaire (UWE-IP-D) were collected prior to implementa... The survey with 87 staff (44 nurses, 13 physicians, 12 psycho-social staff, 7 therapists, and 11 others) participating at least once found heterogeneous attitudes. 'Communication and Teamwork' and 'In... Positive experiences and potential shortfalls in the implementation were observed. Future introductions of interprofessional communication concepts require further activities which should address the ... DRKS00013469 / Date of registration: 22/12/2017....

Nursing students' interprofessional socialisation and readiness for interprofessional learning: A cross-sectional research study.

Interprofessional education programs in university settings have facilitated the development of student attributes needed to become a team-player, understand roles and responsibilities of other health... To examine readiness of undergraduate nursing students for interprofessional learning and interprofessional socialisation.... A cross-sectional design was used to examine the correlation between interprofessional learning and socialisation, and group differences between mode of study, year level, and prior healthcare experie... A large Australian regional university, across two campuses.... A total of 103 undergraduate nursing students across year levels, including 58 enrolled on-campus, and 45 studying externally.... Students completed an online survey using the Readiness for Interprofessional Learning Scale and the Interprofessional Socialisation and Valuing Scale. Data analyses included independent t-tests, and ... No significant differences in student readiness for interprofessional learning or interprofessional socialisation were found between on-campus and external modes of study and between healthcare experi... Readiness for interprofessional learning and interprofessional socialisation and were not impacted by the students' mode of study; however, previous experience in the healthcare industry and duration ...

Interprofessional simulation of acute care for nursing and medical students: interprofessional competencies and transfer to the workplace.

Teamwork and communication are essential tools for doctors, nurses and other team members in the management of critically ill patients. Early interprofessional education during study, using acute care... A comparative sequential quantitative-qualitative study was used to understand interprofessional learning outcomes in nursing and medical students after simulation of acute care. Students were assigne... One hundred and ninety-one students participated in this study (131 medical, 60 nursing students). No differences were found between the intervention and control group in overall ICCAS scores for both... Interprofessional simulation training did show measurable growth of interprofessional competencies, but so did uniprofessional training. Both medical and nursing students reported increased awareness ...

Development of a pilot interprofessional education workshop for healthcare students and assessment of interprofessional collaborative competency attainment.

We describe the development and student evaluation of a collaborative health service provider and higher education institution initiative designed to deliver an Interprofessional Education (IPE) pilot...

The Interprofessional Standardized Patient Experience: An Effective Interprofessional Education Activity for Prelicensure Health Professional Students.

For future success in the modern health care environment, health professions students require effective interprofessional education experiences to develop their perceptions of other professionals on t... The ISPE involved collaboration among students to conduct a subjective interview. Students from six health care professions individually interviewed a simulated patient while being observed by student... Over 4 consecutive academic years, 1,265 students completed the ISPE, and 1,028 completed the pre- and post-ISPE surveys. Analysis of the survey responses indicated that the ISPE enhanced student awar... A single ISPE had a significant impact on prelicensure students' perceptions. The ISPE is a novel and effective approach to interprofessional education that students appreciate....

Sharpening the lens to evaluate interprofessional education and interprofessional collaboration by improving the conceptual framework: a critical discussion.

It has been difficult to demonstrate that interprofessional education (IPE) and interprofessional collaboration (IPC) have positive effects on patient care quality, cost effectiveness of patient care,...

Value of pre-licensure interprofessional education on post-licensure interprofessional collaboration: Perceptions and experiences of practicing professionals.

Interprofessional education (IPE) allows students in health professional programs to practice providing collaborative patient care before graduating. Understanding the perceptions and experiences of h...